Zakonnica

Poświęciłam Ci Panie

Całe życie moje

Powiedz ,co kupię za nie ?

Za ten trud i znoje

Wciąż kocham Cię jak męża

Czy też będą święta ?

Choć różni byli księża

Jam dla nich przeklęta

To było powołanie

Wiecznie w skromnych ciuchach

Byłam na Twe wezwania

Czy słońce ,czy czy plucha

Jak Ty wyglądasz Panie ?

Nikt świętych nie widział

Brat Jezusa jest w planie

Prosi o mój przydział

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Jakub - brat Jezusa, u staroobrzędowców jeszcze to chyba mają zapisane. Brat Jezusa trochę ujmujący boskości, to niewygodny dla myślących szerzej.
  • Celina 17.02.2021
    Walnij ty się wiesz w co? Jezus nie miał brata. Chyba, że ciotecznego.
  • Celina Yanko chodziło chyba o św. Jakuba sprawiedliwego. Był to przypuszczalnie syn świętego Józefa z pierwszego małżeństwa. Czasami nazywa się go przyrodnim bratem Jezusa, nie do końca poprawie, gdyż Józef nie było ojcem Jezusa w sensie biologicznym (przynajmniej według chrześcijan).
  • Celina, Ucz się Celina, czytaj Marka A.G.. Ja tam ledwo to liznąłem a coś wiem, a Ty katolik wybraki posiadasz.
  • Celina 17.02.2021
    Marku, Józef był jedynie opiekunem Maryi, a nie jej mężem sensu stricto.
  • Zaciekawiony 17.02.2021
    Celina
    A nie mógł żyć z nią jak mąż, bo...?
  • Celina Józef był opiekunem Jezusa (chyba nie wypada nazywać go ojczymem?) a Maryj mężem. Nie mieli w prawdzie pożycia małżeńskiego (według nauczania kościoła katolickiego i prawosławnego), ale są też białe małżeństwa. Już antyczne pisma podają, że Józef przed poznaniem Maryi był wdowcem i miał kilka dzieci. I tak próbuje się tłumaczyć biblijne wzmianki o braciach Jezusa, chociaż są różne interpretacje.
  • Celina 17.02.2021
    De iure, urzędowo Józef został mężem, dla uniknięcia skandalu, i ochronienia Maryi przed ostracyzmem. Ale de facto trudno nazywać go mężem Maryi.
  • Shogun 17.02.2021
    Hmm, skoro prosi o jej przydział, to ona aniołem, bo w końcu i Jezusowi i bratu Jego oni usługiwać mają, na Wysokościach.
  • Zaciekawiony 17.02.2021
    Coś nie tak z interpunkcją.
    "Powiedz ,co kupię za nie ?" - nie stawia się spacji przed przecinkiem, lecz tylko po. I nie robi się spacji przed znakiem zapytania.
    "Powiedz, co kupię za nie?"
  • W sensie poetyckim jest to dobry wiersz, ale mam obawy czy nie trywializuje on problemu kryzysu wiary u zakonnic. Oczywiście to tylko moja interpretacja. Pozdrawiam
  • Pan Buczybór 17.02.2021
    kiepski wiersz

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania