Zamieszkam w nocy - droubble

Powoli wykonuję kolejne czynności. Skupiam się na drobiazgach, chociaż nie ma już nikogo, komu mogłoby się nie spodobać.

Serwetę z klockowej koronki rozłożyłam wcześniej (chciałam się nauczyć takie robić, nie zdążę, nie ma kto przekazać tajemnej wiedzy). Czas na widelce, kieliszki.

 

Przechodząc, znalazłam róże w czyimś ogrodzie. Nawet jeśli tego kogoś już nie ma, w mojej głowie nadal do niego należą. Zrywając kwiaty, czułam się jak złodziej. Wyobrażałam sobie, że kupuję je w kwiaciarni. Rozbawiła mnie wyimaginowana rozmowa z kwiaciarką, która starała się wybrać najpiękniejsze.

I pomyśleć, że kiedyś marzyłam, że nie ma już nikogo i wszystkie rzeczy, których mi brakowało, należą do mnie. Mogę je mieć bez poczucia winy. Nie przewidziałam jednego: że nie będę chciała żadnej z nich. Może poza różami.

 

To będzie uroczysta kolacja. Tylko nie jestem głodna. Zjem aromatyczne płatki. W wyobraźni ciebie też poczęstuję. Nie chcę pamiętać, że ciebie już nie ma. Porozmawiamy (ja i ja udająca ciebie) o dupie Maryni. Taka słodka rozmowa.

 

Co po Tobie zostało? Nic albo wszystko. Blizna w duszy. Może cała dusza jest blizną. Tobą. Bezciebiem.

 

Czekam na nią. W końcu przyjdzie. I wiem, że krok za nią będziesz stał ty.

 

Czekam. Może to będzie dziś.

Dzisiaj zamieszkam w nocy.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • jagodolas 24.02.2020
    Czytałem. Smutne.
  • JamCi 24.02.2020
    No.
  • Anonim 24.02.2020
    JamCi,
    bardzo dobre, a szczególnie:
    "I pomyśleć, że kiedyś marzyłam, że nie ma już nikogo i wszystkie rzeczy, których mi brakowało, należą do mnie. Mogę je mieć bez poczucia winy. Nie przewidziałam jednego: że nie będę chciała żadnej z nich. Może poza różami. "
    I słowo "bezciebiem".

    Pozdrawiam.
  • JamCi 24.02.2020
    Dziękuję.
  • betti 24.02.2020
    Nudny tekst, jedynie to zdanie ciekawe. "Dzisiaj zamieszkam w nocy"
  • JamCi 24.02.2020
    Dziękuję za wizytę i komentarz.
  • Tjeri 24.02.2020
    "Bezciebie" - świetne. Lubię takie słowotwory.
    Dobrze mi się czytało, choć mam wrażenie, że temat można by i w drabelku zamknąć - w sensie, że skondensowany mocniej by kopał.
    A co to "klockowa koronka"?
  • AlaOlaUla 24.02.2020
    Bezciebiem.
  • Tjeri 24.02.2020
    AlaOlaUla ano. "M" zjadłam.
  • JamCi 24.02.2020
    To był TW z takimi wytycznymi:
    Postać: Ambitna kwiaciarka
    Zdarzenie: Podano do stołu
    Efekt: Twój bohater jest ostatni na ziemi. Jak wygląda jego życie.
    Więc troszkę słów wymagało. Wywaliłam i tak duzo.
  • JamCi 24.02.2020
    Klockowa koronka to jest taki rodzaj koronki, które robi się przekaddajac kołłki z nawiniętymi nićmi. Od lat planuję pojechać do Pani, Mistrzyni, któa robi indywidualne kursy. W górach gdzieś. Babunia juz.I ucczy na ppoziomie zależnym od talentu ucznia.
  • Tjeri 24.02.2020
    JamCi aa! No tak - teksty na żądanie to inna bajka.
  • Tjeri 24.02.2020
    JamCi aż sobie wygugliłam tę koronkę. Na yt filmik obejrzałam. Niesamowicie proces powstawania wygląda.
  • JamCi 24.02.2020
    Tjeri nooo. Marzę o tym, żeby umieć. W tym roku niie załłapałam sie na warsztaty.
  • Tjeri 24.02.2020
    JamCi ja z "robótek" chciałbym się nauczyć choć takiego "zwykłego" szydełkowania. Może kiedyś mi się uda, choć jestem totalnym beztalenciem.
  • JamCi 24.02.2020
    Tjeri to nie jest kwestia talentu tylko cierpliwości. Ja umiem i szydełkowe i frywolitkowe też.
  • Tjeri 24.02.2020
    JamCi, z cierpliwością też u mnie różnie... I ze słomianym zapałem.
  • Dekaos Dondi 24.02.2020
    JamCi→Dla mnie smutne, ale ładnie napisane. Takie... no...Najbardziej ten fragment ze znalezieniem róży...
    Nawet zerkłem, co to ''klockowa koronka'':)→Pozdrawiam:)→5
  • JamCi 24.02.2020
    Dziękuję DD. Koronki klockowe bardzo chciałabym umieć. Inne umiem, tej techniki nie.
  • AlaOlaUla 24.02.2020
    Bezciebiem opatentuj i zbieraj kokosy :]

    Bardzo, bardzo świetne.
    ?
  • JamCi 24.02.2020
    Dzziękuję Ais. Ja Tobie chętnie ukradłabym słoik świetlików :-)
  • Shogun 24.02.2020
    Smutna historia, ale bardzo dobrze przedstawiona. "Bezciebiem" - po prostu świetne.
    Pozdrawiam :).
  • JamCi 24.02.2020
    Dziękuję. No jakoś tak mi się pomyślało.
  • Marian 24.02.2020
    Dla mnie też smutne, ale ładnie napisane. No i to "bezciebie" jest prima sort.
    Pozdrawiam.
  • JamCi 24.02.2020
    Dziękuję. I "odpozdrawiam" serdecznie.
  • 00.00 24.02.2020
    Porusza dotkliwie strefę emocjonalną ten wpis.
  • JamCi 24.02.2020
    Dziękuję. No porusza. Buziaki.
  • Alicja 24.02.2020
    Smutny tekst, który trafił do mnie. Jak niewiele słów może przedstawić ból i smutek. Pozdrawiam
  • JamCi 25.02.2020
    Dziękuję i pozdrawiam.
  • Artbook 25.02.2020
    Spóźniony, obecny ;-)
    Niezwykle subtelny tekst. Duża doza wrażliwości w połączeniu z ciekawymi obrazami...
    Tekst zawiera zdania "perełki" i kluczowe momenty, które najbardziej mi się spodobały:

    ● "Przechodząc, znalazłam róże w czyimś ogrodzie. Nawet jeśli tego kogoś już nie ma, w mojej głowie nadal do niego należą."

    ● "I pomyśleć, że kiedyś marzyłam, że nie ma już nikogo i wszystkie rzeczy, których mi brakowało, należą do mnie. Mogę je mieć bez poczucia winy. Nie przewidziałam jednego: że nie będę chciała żadnej z nich. Może poza różami."

    ● "Może cała dusza jest blizną."

    No dobra, starczy, bo przepiszę ;-D
    Pozdrawiam!
  • JamCi 25.02.2020
    Dziękuję. Lubię Twoją obecność pod moimi tekstami. Ten jest bardzo osobisty. Tym bardziej doceniam. Nieważne kiedy. Ważne, że jesteś :-) Dziękuję.
  • Pasja 09.03.2020
    Każdy czasem zamieszka poza domem i to może być noc. Najważniejsze, aby powracać do siebie i mieć to swoje miejsce na ziemi. Kupowanie kwiatów u niewidzialnej kwiaciarki jest bardzo emocjonalne. Sam tekst to takie osobiste wyznanie. Codzienność ale jaka niezwykła.

    Pozdrawiam ciepło.
  • JamCi 09.03.2020
    Dziękuję pasjo. Hmmm... Noc, to Ona. Ostateczna. Ale może myśl o niej jest lepsza niż wejście.
  • Piotrek P. 1988 07.04.2020
    Smutne :-(, piękne, inspirujące i dziwnie nostalgiczne. 5, pozdrawiam :-)
  • JamCi 09.04.2020
    Ojej dziękuję. Miła wizyta :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania