Zamknięta szuflada 

zakurzone

zapomniane samotne zdanie

jest on i ona

muzyka jest i taniec 

w zamkniętej szufladzie karty rozrzucone

uczucia

emocje czasem przyprószone  

 

zagubione

zapomniane samotne wersy 

patrzy w jej oczy

ich pocałunek pierwszy 

w ciemnej przegródce poezja miniona 

jest bal i para roztańczona 

 

wyblakłe

skotłowane myśli zapomniane

na pożółkłej kartce odręcznie spisane 

w zamkniętej skrytce rozpaczy krzyk 

wie że ją traci

wie że zrobić nie może nic

 

szufladę starą rączka maleńka otwarła

Dziadziu, co to, tutaj? To bajka?

stare brwi zadrżały serce gnać zaczęło

Tak wnusiu to bajka, wiesz dawno, dawno temu...

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Pasja 03.04.2019
    Dzień dobry
    Jak po parkiecie tanecznym krokiem przebiegłam przez życie cirpkich wspomnień, a zarazem pięknych. Dobrze, że są takie szuflady.
    Otwórz ją na Bitwę Maurycy!
    Pozdrawiamciepło
  • Dziękuje Pasjo za refleksje i za zaproszenie do bitwy, ale to stary wiersz tylko nadałem mu trochę nowych szlifów... W sumie to temat bitewny skłonił mnie do „przekopania szuflady” ale ostatecznie niech jest poza konkursem, w końcu to stary wiersz.
    Pozdrawiam serdecznie:)
  • Cofftee 03.04.2019
    Prosto, ale za to z jakim sensem... Serdecznie życzę każdemu autorowi, którego pracę domagają się wypuszczenia na wolność, by nie dotknął go ten straszliwy los. A autorowi dziękuję za wiersz, który przed nim przestrzega.
  • Bardzo dziękuje za miłe słowa i dołączam się do życzeń, które tak ładnie przedstawiłaś w komentarzu.
    Kłaniam się uprzejmie!
  • kalaallisut 03.04.2019
    Fajne zakończenie... Wrzucaj:) Piękny i pasuje na bitwę.
  • „Wrzucaj, wrzucaj...” :)
    Jak nie będzie zbyt wielu utworów to wcisnę na zagęszczenie.
    Dzięki za zerknięcie :)
  • Dekaos Dondi 03.04.2019
    ML. Test mnie się ogólnie podoba. W sensie treści też.
    Jedyne co mnie trochę razi to za dużo powtórzeń: 4x one 3x ona 2 x ane
    Sorry. Tak to widzę. Pozdrawiam-4
  • Spoko DD, dzięki za komentarz, przyjrzę się uwagom.
  • Dekaos Dondi 03.04.2019
    Zapomniałem rzec - koniec bardzo na Tak!
  • Ponowne dzięki )
  • Canulas 03.04.2019
    Cholerka, niby się często przypieprzam do powtórzeń, ale tutaj ich eliminacja czy wymiana, mogłaby się odbić na melodyjności.
    Dochodzę do wniosku, że metamorfozuje mi się gust. Ze nieco ubożeję pod kątem odbierania tego, co ogół uważa za piękne. Twój wiersz miejscami mi się podoba, ale pół roku, rok temu, podobałby mi się bardziej.
    Pozdrox, Uryc
  • Czyli ujdzie :)
    Dzięki Canie za wyrażenie zdania.
    Pozrox
  • Mia123a 03.04.2019
    Ojejku, co za wiersz! Taki rytmiczny. Dawno już takiego tutaj nie czytałam. Sama nie przepadam za taką formą, albo inaczej, nie pisze tak, nie umiem i nawet nie próbuje tak pisać. Ale u Ciebie to bardzooo mi się podobało.
  • Dzięki bardzo i choć to prosty wierszyk, cieszę się, że przypadł Ci do gustu.
    Pozdrawiam!
  • Bożena Joanna 03.04.2019
    Piękny wzruszający wiersz ze wspaniałym zakończeniem. Pozdrowienia!
  • Dzięki piękne Bożeno.
    Pozdrawiam również!
  • stachuwichura 03.04.2019
    Też mi się tekst podobał, Maurycy.
  • Bardzo mi miło, że podeszło.
    Dzięki za zostawienie śladu bytności.
  • Adelajda 03.04.2019
    Ładnie, jednak wiem, że od Ciebie można nieco więcej wyciągnąć :) Trochę w 3 i 4 zwrotce gubi się rytm. Niemniej urzekająca jest puenta i takie fajne zaskoczenie na koniec z tym dziadkiem.
    Wrzucaj na bitwę Maurycy, nie czajnikuj się z utworem :)
    Pozdrawiam.
  • Zawsze jak gubię rytm w wierszach to mówię, że to specjalnie i tej wersji będę się teraz trzymał:)
    Temat płodny to i lada moment posypią się porządne wiersze i nie będę musiał mojej niedoróbki pchać na bitwę aby podnosić frekwencję, poczekamy zobaczymy.
    Dzięki za opinię i komentarz, bardzo mi miło było Cię gościć:)
    Pozdrowienia
  • 00.00 03.04.2019
    Ciężko ocenić, bo przebija się w tym historia jakby zaczerpnięta częściowa z tego opowiadania o róży. Zakończenie pieczętuje całość, czyli było to mocne uczucie.
  • Ależ ty masz nosa :)
    Nigdy bym nie przypuszczał, że ktoś to powiąże. Jestem w szoku i chylę kapelusza przed Twoją
    spostrzegawczością.
    Dzięki Szu wizytę i kom.
  • piliery 05.04.2019
    "jest oni i ona"? czy nie miało być: jest ona i oni - ? Szuflady ze zdjęciami są zawsze interesujące. :)
  • Dzięki za zwrócenie uwagi na błąd i za komentarz.
    Jest mi bardzo miło.
    Pozdrawiam
  • Justyska 06.04.2019
    Bardzo takie delikatne i skojarzylo mi sie z bajka o Róży:))
  • No i dobrze Ci się skojarzyło:)
    Dzięki bardzo za wizytę i skojarzenia :)
  • MarBe 13.04.2019
    Wyjątkowo lekkie, przyjemne w czytaniu i skłaniające do refleksji. Jednocześnie delikatnie informuje, co szuflada zawiera.
    Wszystko dla nas jest bajką o ile nie przeżyliśmy tego sami.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania