Zanim samotność zatopi twe serce

więc teraz do nieba kochanie

bo piekło

dotyka nas co dzień

słowem zbutwiałym i ciszą

co skleja nam usta

i twarze pobiela

i głowę pochyla

 

więc dzisiaj kochanie

bo jutro

za późno

i dłonie ci zmarzną i oczy

spłowieją nie czekaj

czekaniem łzy bolą

a ręce się kulą

 

.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Grain 10.07.2021
    NIEZŁE, JESZCZE BYM POKOMBINOWAŁ
  • IgaIga 10.07.2021
    Świetny. Ale jeszcze bym dopisała coś do ostatniej strofki, bo czuję niedosyt.
  • piliery 10.07.2021
    Bardzo dziękuję.Czegoś mi w tym wierszu jeszcze brakuje, coś przeszkadza. Dobrze jest jednak wystawić wiersz na wiatr (opowi). :) Dzięki za uwagi. Będę jeszcze nad nim pracował.
  • laura123 10.07.2021
    Te ''twarze pobiela'' jakoś wytrącają mnie z magii, a jakby zrezygnować albo inaczej wyrazić? Na końcu ''samotność'' inaczej bym nazwała, nie tak dokładnie.

    Grain, jakbyś nazwał samotność?
  • piliery 10.07.2021
    Chciałem z ostatniego wersu zrezygnować całkiem (Pansowa też to sugeruje) ale wtedy zdaje mi sie wiersz jakby zawieszony. Bardzo dziękuję Lauro.
  • laura123 10.07.2021
    Zrezygnować nie można, trzeba pięknie spiąć, bo ten wiersz jest wyjątkowy.
  • laura123 10.07.2021
    Piliery, a jakby na końcu zamiast tej samotności dać ''zanim zatopi cię zmierzch'' albo coś w ten deseń... kurczę, trudno jest wymyślić coś, żeby poziom utrzymać.
  • piliery 11.07.2021
    laura123 w przepychane nad "namiętnością w patriarchalnych strukturach" umknęła mi Twoja propozycja. Dokonałem roszady za sugestią 3/4 ale jeszcze rozważam
  • laura123 11.07.2021
    Piliery, czytałam te zmiany i szczerze mówiąc nie jestem do nich przekonana. Dla mnie lepiej brzmiało niebo poniżej. Zaczynanie od nieba? Można, ale czy nie lepiej zadbać o ''teraz'', a później niebo w nagrodę? Wydaje mi się, że Twoja koncepcja była bardzo dobra, tam wystarczyło jedynie o puentę zadbać, dać jej moc.
    Ale to tylko moje zdanie.
  • Szpilka 10.07.2021
    Piliery, piękny i oryginalny, i nic nie zmieniaj, bo pięknie jest ?
  • piliery 10.07.2021
    Szpileczko wielkie dzięki. Obawiam sie jednak ze jeszcze cos w nim muszę poszperać.
  • Szpilka 10.07.2021
    Piliery

    Tylko nie za dużo, please, żeby pierwotnego czaru nie stracił ?
  • pansowa 10.07.2021
    Bez ostatniego wersu,
  • Szpilka 10.07.2021
    Pansowa, bo serce?

    Niemal nie ma synonimu dla serca, a czasem to słowo potrzebne ?
  • piliery 10.07.2021
    W pierwszej wersji , niepublikowanej, ostatniego wersu nie było. Był wielokropek. Jeszcze do tego wrócę
  • piliery 10.07.2021
    Dzięki Pansowa za uwagi. Pokrywają sie z moim niepokojem.
  • pansowa 10.07.2021
    Po prostu zbyteczne dopowiedzenie.
  • Szpilka 10.07.2021
    Pansowa

    Aha ?
  • Trzy Cztery 10.07.2021
    Piliery, czasem wierszowi pomaga postawienie go do góry nogami, tak, żeby pierwsza zwrotka stała się ostatnią. Może tak spróbuj? Ja bym spróbowała.
  • Dekaos Dondi 10.07.2021
    Piliery↔Wiersz bardzo na Tak.
    Jeno mi ciutkę nie pasi↔kulą↔za dużo znaczeń skojarzeniowych: kula u nogi, do chodzenia, kula jako kula...
    Zdaniem mym, dwie zwrotki by wystarczyły.
    Życie nasze też "zawieszone" i ne wiadomo, kiedy spadnie, zanim odejdziemy.
    "bo życie to chwila" ↔jak mawiał peta:))↔Pozdrawiam:)↔%
  • piliery 10.07.2021
    Dla mnie słowo "kulić" jest bardzo obrazowe. Zauważ jak podobne to słowo jest do "tulić" "kulić" jest jakby sumą słów kula i tulić. Wyraża gest jednocześnie zagrożenia ale i oczekiwania. Dzięki bardzo. :)
  • Dekaos Dondi 10.07.2021
    Piliery ↔No w sumie tak. W ten sposób nie zajarzyłem:)
  • Trzy Cztery 10.07.2021
    Zaczęłabym tak:

    więc teraz kochanie
    do nieba kochanie bo piekło
    dotyka nas co dzień

    ..itd. , później - pierwsza strofa, która stanie się drugą, i której ostatni wers byłby subtelną puentą.

    Słowa: "zanim samotność zatopi twe serce" - wypadłyby z szyku. Można je odrzucić, albo - wręcz przeciwnie - zrobić z nich nowy tytuł.

    Spróbuj. przecież potem wszystko ustawisz, jak było. Ale może przyda się w szperaniu, w szukaniu czegoś, o czym wspominasz wcześniej w komentarzu.
  • piliery 10.07.2021
    Pięknie przepracowałaś ten wiersz. I uratowałaś ostatnie zdanie, którego nie chciałem się pozbyć a wiedziałem że kuleje w poincie. Na dodatek nie naruszyłaś ani jednego wersu. Masz wielki talent redaktorski. Bardzo ale to bardzo Ci dziękuję
  • Trzy Cztery 10.07.2021
    Piliery, cieszę się. To ja dziękuję.

    "
  • Bożena Joanna 11.07.2021
    Czekanie ma swoje zalety i wady, zbyt długie nuży i zmienia nas fizycznie. Z drugiej strony, "co nagle to po diable", trudno wypośrodkować, zwykle to mężczyzna jest nazbyt impulsywny. Tyle moich rozmyślań pod wpływem uroczego wiersza.

    Pozdrowienia!
  • piliery 11.07.2021
    Wybór, mądry wybór wymaga czekania. Ale na to jest odpowiedni czas. Czekanie jest po to by się przygotować, przemyśleć. Trzeba sobie dać czas na poukładanie. Tak. Ten czas musi mieć swój wymiar. Czy zauważamy kiedy czas czekania się kończy. Patrząc na związki wokól siebie widzę jak wielu ten moment przegapia. Obawiam się że za chwilę będziemy społecznością samotnych starych ludzi, rozpaczających nad straconym czasem.
  • piliery 11.07.2021
    Bożena Joanna Diękuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania