Zanim się spelni

Dzisiaj wyjadą dwie amerykanki, jedna ze strychu - za frajer, bo stara i passe. Druga w liliowym kolorze za dwie stówy, bo całkiem dobry stan i ten kiczowaty kolorek trafia w gusta panienek w różach.

 

Trzeba spakować kryształy po mamie. Nie cierpię ich, ale muszą być ze mną, jak wspomnienia. Jak ślubne zdjęcia, których nawet dzieci nie chciały zabrać. Przechowam. Może po naszej śmierci zechcą.

 

Pozawijam te karafki, flakoniki i salaterki w gazetki reklamowe. I w karton, i na bok.

 

Później książki w ilości bardzo. Lepsze, gorsze, nowe i podniszczone.

 

Dokumenty posegregowane i spakowane kilka dni temu - zapis życia zmieszczony w tekturowym pudle. Sporo puściłam z dymem i było z tego trochę ciepła w grzejnikach.

 

Dywan zabierze Grażyna. Świeżo wyprany i zupełnie niezdeptany, mimo upływu lat.

 

Cholera, skąd tyle tego?! Zbiór przydasiów, jeszczedobrotów, klamotów. List od pana Jerzego, zdjęcie Piotra... rysunki z przedszkola.

 

Mam napisać teraz jakąś złotą myśl, że nie cała umrę, bo zostaną po mnie graty? Albo że dopóty żyjemy, dopóki gromadzimy ten cały szmelc? Dziady światowe, zbieracze surowców wtórnych, nadających się do wielokrotnego użytku?

 

Ee tam. Idę wrzucać do worków fatalaszki. Kwiaty zostawię na koniec, zwłaszcza dwa drzewka szczęścia, czekającego na spełnienie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • JamCi 06.11.2019
    Ciekawe refleksje przeprowadzkowe. Zatrzymało. Pozdrawiam.
  • TseCylia 06.11.2019
    Dziękuję :->
  • Krzysztoff 06.11.2019
    Bardzo przyjemnie się czytało Cecylio. To tak jak w tekście Zakopowera:

    W wielki stos
    Piętrzą się
    Odłożone
    Każda chce
    Żeby ją
    Wziąć na drugą stronę
  • TseCylia 06.11.2019
    Lubię Zakopower. :-> Dziękuję.
  • Krzysztoff 06.11.2019
    TseCylia ja to słyszałem na sylwestrze w Zakopanem dwa lata temu. Taka piosenka na Sylwku, a jednak. Pasowała też.
  • TseCylia 06.11.2019
    Krzysztoff, owszem. Pasuje :->
  • Wrotycz 06.11.2019
    Dziady światowe tulące jeszczeprzydasie, jeszczedobroty :))
    Wiem, że uśmiech w prezentowanej scence nie na miejscu, ale jest, więc nie będę się go wstydzić.
    Tak, chyba lepiej umierać nagle, cały bajzel spada na innych.
    Chyba nie mam odpowiedniego nastroju do komentowania tej miniaturki. Ładnie poprowadzonej, brawo.
  • TseCylia 06.11.2019
    Wrotycz, dobrze, że jest rozbawienie. Leżało w zamyśle :-> Nic nie jest tylko nostalgiczne. Śmiech to ważny detal. :->
  • Dekaos Dondi 07.11.2019
    TseCylko→Masz taki swoisty styl pisania. Taka pewna... prawdziwość... nie wiem jak to umościć w słowach:)
    Chyba po nas zostanie to, na co żeśmy sobie zasłużyli – no chyba, że zaznaczono inaczej:)) Pozdrawiam:)→5
  • TseCylia 07.11.2019
    Bardzo miła ocena, DD. Naprawdę sprawiła mi przyjemność. Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania