Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Zaprogramowani (2022) Adam Kaczorowski

Nadszedł dzień — Powstałeś


Do nazwania Cię imieniem, wkładu swego nie posiadałeś

Oto w tym miejscu zaczyna się ruch Twój tą drogą

Czasem z trwogą, ale pragniesz by choć z Wolną Wolą


Niedużo czasu upłynie nim spojrzysz i wykrzyczysz!

Prawo! Kontrola! Niewola! — wrogowie życia niedorzeczni!

Taką ścieżkę wyrysowali Ci już inżynierowie życia społeczni


W latach planowania, przyświeca im cel

Ograniczyć umysł, wprowadzić w zakłamany sen

Czynią zło, mówiąc Ci: gramy otwarcie!

Nie próbuj szukać cnót, posłuszność utrzymać pragną najbardziej


Nie przyszli z nikąd, stworzyli dziś swe Imperium

Zaślepione masy myślą, że to istnienia ich gremium


Na wielu etapach istnienia swego ludzie

Mówią co masz zrobić, jak myśleć, podsumują:

"tak jest już w Naszej kulturze"!

Jedni z milionów zdecydują, by krok w przód postawić

Zdobędą wiedzę, którą będą sławić

„Fałszywy pro-rok!” — to tak ich będą ganić


Wybór czekać będzie na spełnienie

Sprzeciwić się? Wstać?

A może wiecznie już tak trwać?

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Od nazwania imieniem... Imię można nadać sobie tylko samemu, lub raczej je odkryć. Reszta to forma kontroli, a tych warstw kontroli jest masa. Prawo zamiast Prawdy, blisko się czuję tego wiersza.
    Pozdrawiam ?
  • Poncki dwa lata temu
    https://www.youtube.com/watch?v=nYMiNuJJyYM
  • Marek Żak dwa lata temu
    Prawa, procedury, systemy, które coraz bardziej nami rządzą i mogą sparaliżować firmę i człowieka. Zaprogramowanie się pogłębia. Pozdrawiam
  • Noico dwa lata temu
    Lepiej już nie będzie, tylko gorzej. Raz było lepiej, gdy teoretycznie upadł komunizm, wtedy przez parę lat było nieco wolności gospodarczej i wszelkiej innej, służby mundurowe, skarbowe i inne się specjalnie nie wtrącały do działalności, a później jak zaczęli tworzyć nowe przepisy, ustanawiać regulacje, ograniczenia to powiększał się zamordyzm. Jeszcze ta nowa ideologia środowiskowa, początkowo kombinowano z dziurą ozonową, pamiętam jaki był wrzask, ale gdy okazało się to humbugiem nie do obronienia to wymyślili ocieplenie klimatu, ale to też nie do końca okazało się prawdą, to teraz proszę zauważyć, używają neutralnego pojęcia "zmiany klimatu". Nakręcają przede wszystkim młodzież szkolną, bo gdzie znajdą większe zagłębie głupich i tępych łykaczu kitu, jak nie wśród niczego nie rozumiejącej młodzieży. I tak to się kręci. Wzbudzają winę w ludziach, rozkręcają absurdalne akcje. Najpierw wprowadzili opakowania foliowe, żeby chronić lasy i zrezygnować z opakowań papierowych, teraz na odwyrtkę, folie stały się be i na nowo powrót do opakowań papierowych, wycinka lasów idzie pełną parą. A ludzie to łykają, co im tam zapodają w mediach do wierzenia. Wystarczy byle jakie kłamstwo powtórzyć tysiąc razy i znajdą się miliony, które będą w to wierzyć.
  • MartynaM dwa lata temu
    znikąd

    Trochę dziwny tekst. Pomijam patos, ale logika siada, od kiedy "zaslepione masy myślą"?
  • AdamKaczorowski dwa lata temu
    Jak ktoś jest zaślepiony to nie znaczy, że nie myśli. Jak ktoś jest zaślepiony miłością to nie znaczy, że jest bezmyślny. Działa w imię dobra, w które wierzy. Jak ktoś jest zaślepiony pieniędzmi, to bardzo dużo myśli i powalając na łopatki zdrowie rodzinę, kręci bogate biznesy. Podobnie jak zaślepione masy, które mają wmówioną którąś część percepcji, nie znaczy, że zupełnie NIC nie myślą. Myślą, ale często błędnie.
  • MartynaM dwa lata temu
    AdamKaczorowski poczekaj... jestem zaslepiona miłością, facetem jest calkowitym dnem, wszyscy to widzą, ja nie. Lecę więc za nim jak ćma do światła. I teraz mi powiedz o czym ja myślę i czy w ogóle myślę?
  • MartynaM dwa lata temu
    *facet
  • AdamKaczorowski dwa lata temu
    Oczywiście, że myślisz. Myślisz tylko o nim i o miłości do niego. Nie zważasz na nic poza tym co masz do zrobienia w miłości i związku. Wmówiono Ci jakąś idee, ideologię, kłamstwo lub sama to zrobiłaś we własnym procesie myślowym.
    Tak się tylko zwyczajowo mówi, że ktoś zaślepiony to nie wie co robi i nie myśli. Wierzy w coś co według jego percepcji jest prawdziwe. W wierszu "prawdziwe" są pewne wartości.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ale co mam , co mogę mieć do zrobienia będąc zaślepioną?
  • AdamKaczorowski dwa lata temu
    Masz do zrobienia wszystko to w co wierzysz i co chcesz. Ludzie na świecie wierzą w różne relatywne rzeczy uwarunkowane kulturami. Wobec tych wierzeń, wmówionych, nabytych lub auto-wykreowanych podejmują działania i akcję w celu uzyskania efektu.
  • MartynaM dwa lata temu
    Ale czy to myślenie jest logiczne, czy przy zaślepieniu możliwa jest rzetelna ocena rzeczywistości?
  • AdamKaczorowski dwa lata temu
    MartynaM To nie ma żadnego znaczenia. Każdy z nas ma ograniczenia i swoje błędne wierzenia. Nie jest praktycznie możliwe, żeby całkowicie rzetelnie oceniać rzeczywistość bo zawsze będziemy od czegoś na nieświadomym poziomie uzależnieni. Jedyna różnica w tym "jak bardzo" jesteśmy od czegoś uzależnieni i zaślepieni. Jest to już ujęte w naszym życiu, drodze rozwoju i stopniach świadomości, którą rozwijamy.
    Pisząc ten wiersz, próbując zwrócić uwagę na pewne globalne problemy, mam przed sobą do przebycia drogę, w której odkryje niewidoczne teraz elementy. Za 20 lat, Zaprogramowani (2042), wyglądać będą już zupełnie inaczej.
  • Dominik Wald dwa lata temu
    Świetna tematyka. Jedna z moich ulubionych, ponieważ jest w niej olbrzymia głębią, która perfekcyjnie nadaje się na takie opowiadanie. Wydaje mi się, że czuć tu stopniowe zwiększanie poziomu Twoich umiejętności. Tak trzymać. 5/5
  • AdamKaczorowski dwa lata temu
    We wszystkim da się znaleźć część dla siebie. Dziękuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania