Zatruta rzeka

Skradali się w nocy. Mieli wylać do rzeki odpady z produkcji. Normalnie proces utylizacji kosztuje dziesiątki tysięcy złotych, ale zakład wpadł na pomysł pod tytułem - "autsorsing". Firma słup pobierała beczki z zakładu utylizującego silne zasady po bieleniu papieru i wlewała je do rzeki. To byli sami znajomi, żadnych konfidentów z TVN-u, ani innych kabli. Wszystko szło gładko, aż rybki wypłynęły do góry brzuchami. Wszyscy tak robili. Nawet państwowa firma produkująca nawozy. Prezesem jest znajomy doradcy premiera, więc zgoni się na Niemców. A co, nie zapłacili odszkodowań za wojnę, to my im ziemi odzyskanej nie oddamy. Na pohybel frajerom, jak mawiał Suworow.

Średnia ocena: 2.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Grain dwa lata temu
    Wg niemieckich mediów Die Welt, zbieg kilku okoliczności jest przyczyną katastrofy. Niski poziom wody, jej temp.25 stopni i stały legalny zrzut ścieków. Cytowany ekspert Chris Wolker twierdzi, że to przy normalnym stanie wody nie odegrałoby aż takiej roli. Biogeochemik Miker Tobias w ,,Spiegel" mówi, że szukanie przyczyn jest szukaniem igły w stogu siana.
    Czołowe niemieckie periodyki piszą o hipotezach i nie pozwalają sobie na takie rewelacje jak autor.
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    @GRAIN Przecież to opowiadanko to jest fantastyka.
    A prawda może być rzeczywiście dużo bardziej złożona. PH wody było dużo wyższe niż zwykle, podobno o jeden stopień. A ta skala jest logarytmiczna dziesiętna, czyli poziom jonów wodorowych 10 krotnie wyższy od "normalnego" dla rzeki. Albo wapno gaszone, albo coś na bazie chloru lub perhydrolu bądź soda kaustyczna. Legalny zrzut wody nie spowodowałby takiej anomalii, raczej nielegalny "normalny" zrzut odpadów przemysłowych, z którymi rzeka dawała radę, ale przy wysokim stanie wód.
  • Grain dwa lata temu
    Edward Handscissors, tak powstają żywe mity, a nie fantasy.
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Grain Ciekawe czy ludzie nie zaczną padać jak muchy od tych ryb sprzedawanych jako zdrowe w smażalniach nadmorskich. Chociaż wierzę, że ludzie mają jeszcze jakąś moralność.
  • Grain dwa lata temu
    Edward Handscissors szukanie igły w stogu siana, a szkoda, bo kara należ się.
  • Grain dwa lata temu
    Edward Handscissors - oby.
  • zsrrknight dwa lata temu
    ale czemu to jest fantastyka?
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Bo w Polsce mamy nadzór nad opadami przemysłowymi i każdy zakład stosuje atesty i normy. A oczyszczalnie ścieków nie mają awarii.
  • Narrator dwa lata temu
    Ryby zdychają po to, żeby gawędziarze mogli sobie pogadać, a grafomani mieli o czym pisać.?☠️?
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Tak. A kangury skaczą, bo zazdroszczą zającom.
  • Narrator dwa lata temu
    Edward Handscissors

    Ech, co tam możesz wiedzieć o kangurach… ? Chyba tylko z telewizji ?, tyle co ja o tych rybach… ?? Nawet nie przypuszczałem, że w Polsce żyje tak dużo ryb w rzekach, bo nic oprócz dziurawego kalosza nie udało mi się złowić. Teraz to nawet nie trzeba wędki. ?
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Narrator Kompletnie nie rozumiem wędkarzy. Jak można siedzieć tyle godzin nad wodą, by wyłowić jedną rybkę. A jak jest bardzo duża to ją wyrzucić z powrotem??? Rybacy to inna historia.
  • Narrator dwa lata temu
    Edward Handscissors

    Skoro nie rozumiesz mentalności wędkarza to zakładam, że nigdy nie byłeś żonaty. ?
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Narrator Dobre:) Po ślubie zatem kupuje wędkę.
  • Narrator dwa lata temu
    Edward Handscissors

    Kobietom zawdzięczamy przynajmniej dwie rzeczy: wędkarstwo i grę w golfa — trafianie piłką do dziurki to męska gra! ?️‍♂️♂️
  • Narrator dwa lata temu
    Edward Handscissors
    >>>> Po ślubie zatem kupuje wędkę.

    Wędkę kup teraz, a ślub daruj sobie, żebyś nie żałował do końca życia. ?
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Narrator Czyli jesteś rozwodnikiem, jak mniemam.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Rozczarowana. Tekstem. Niestety :(
  • Edward Handscissors dwa lata temu
    Rzeka jest niestrzeżona. Widocznie trzeba będzie zrobić na niej monitoring jak na granicy z Białorusią. Dzisiaj można podjechać w nocy i wylewać przez sto kolejnych dni 100 cystern kwasu/ zasady, starego oleju i nikt się o tym nie dowie. A inwestowanie w kamery to miliardy złotych.
    Jeżeli są wysokie wymogi utylizacji odpadów przemysłowych to zawsze znajdzie się ktoś kto zutylizuje je do rzeki, a pieniądze przytuli.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania