Zawsze coś

"Całą próżnię sobie kupić, nieskończona ilość rat, sprężyć w butle i wyrzucić, niebo niech zarasta las".

 

Jem raz dziennie, ale czasem się zapomni. Następnego dnia znowu jem, jak gdyby nigdy nic. Idę właśnie nakopać trufli, środek nocy, kiedy odzywa się pierwsze prawo kosmosu - nie ma nigdy nic. Przemawia bolesnym atakiem na dwunastnicę z realnymi widokami na trzynastnicę, czyli ubranie. No passran - myślę i koncentruje siły wewnętrznej opozycji na nie zafajdaniu się, ale po kilku krokach staje się jasne, że ofensywa faszystów jest nie do powstrzymania. Passaran. Ostatkiem sił docieram pod nagrobek z rzeźbionym aniołkiem i uznaje wyższość pierwszego prawa kosmosu. Towarzyszą temu uczucie niczym odpuszczenie grzechów i liście. Liście, jak mniemam, z kosmosu, bo jak okiem sięgnąć, wokół żadnego drzewa.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Trzy Cztery 11.08.2021
    Nieźle. Są drobiazgi do poprawienia, lecz to nie jest najistotniejsze. Tekst zatrzymuje. To jest najistotniejsze. Tytuł przypomniał mi reklamę z Braciakiem, od razu zobaczyłam go, czyszczącego buty. Nigdy wcześniej nie słyszałam tego powiedzonka "zawsze coś", dopiero w reklamie (cóż, wspominam czasy, gdy jeszcze zerkałam jednym okiem na telewizję:))
    Na początku nie spodobało mi się, że Twój tytuł tak mi tę reklamę przypomniał, ale przecież masz w tekście także takie słowa: "nie ma nigdy nic", tzn. masz więcej: "pierwsze prawo kosmosu - nie ma nigdy nic", a wobec tych słów "zawsze coś" nabiera swojego koloru, koloru nowego, nie braciakowego, który to kolor utkwił w mojej głowie, bo bardzo tego aktora lubię.
  • A dziękuję, nie powiem, że nie, miło być uważnie czytanym. Tak w ogóle, to ja, Braciak. Ten tekścik to kontynuacja wspomnianej kampanii reklamowej, bo ludzie ponoć już nawet nie zerkają na telewizor. Trzeba go było tylko przepisać. Mojego autorstwa są jedynie tytuł i odrzucone zakończenie o czyszczeniu butów liśćmi.
  • Trzy Cztery 11.08.2021
    Hahahahaha! Haha!
  • LBnDrabble 13.08.2021
    Czy to jest tekst na Bitwę? Jeśli tak to trzeba w tytule umieścić LBnD nr 31 - Zawsze coś. Jeśli nie to prosimy usunąć z kategorii
    Literkowa Bitwa na Drabble

    Literkowa
  • Rżnę karabinem w bruk ulicy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania