-

-

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Skryty 28.03.2018
    Nie podoba mi się to zmniejszenie ilości wersów w zwrotkach, zabija to rytm. Tytuł zdradza wszystko, rymy słabe, osoba mówiąca pogmatwana, sama treść niespecjalna. Bez oceny. Pozdrawiam!
  • Zaciekawiony 29.03.2018
    "Jej oddechcem" - oddechem
    Nad rymami można by jeszcze popracować. I sensem, bo z tym też nie za dobrze.
    Widzę że to próba sonetu.
  • Była rockmana 29.03.2018
    Witaj. Tak, dla mnie to też była próba sonetu. Ale tylko próba. O ile pierwsza zwrotka mnie wciągnęła, to dalej tekst leci, na łeb na szyję, nie kontynuując zamysłu z pierwszej zwrotki. A od "Strzegałabym się złego Czarta" nie widzę większych powiązań z wcześniejszą częścią. Zastanowiłabym się nad tym, co autor chciał w wierszu przekazać, ot tak, po prostu.
  • Aisak 29.03.2018
    Po czym poznaliście, że wierszyk powyżej, ma zadatki nabycie Sonetem?

    Czy mogę poprosić o wyjaśnienie?
    Bo czytam Sonety pana Super-Tango z Zacisza, i one mają jednak bardziej wzniosły styl.
    Więc dlatego pytam, teoria teorią, po prostu próbuję zrozumieć.

    Chciałabym napisać Soneta, ale chyba prędzej zamówię sorbeta :(
  • Zaciekawiony 29.03.2018
    Autor(ka?) z grubsza trzyma się układu rymów abba cddc eef ggf co jest jedną z odmian sonetu, natomiast nie widać tego po treści (w klasycznym sonecie, pierwsze czterowersy zawierają ogólny opis z metaforami, a dalsze tercyny odnoszą się do refleksji).

    Sonet to wiersz który zawiera tego typu układ rymów, czyli najpierw dwa czterowiersze z rymem oskrzydlającym (ABBA) a potem dwa trójwiersze z rymami tak ułożonymi, aby nie powstawał nowy czterowiersz (np. CDC EDE lub CCD EED), w którym ważne są metaforyczne opisy zjawisk lub wydarzeń. Jest uważany za formę kunsztowną stąd dobrze jest się w nim trzymać stałej ilości sylab w wersie, co sprawia dobre wrażenie.
  • Aisak 29.03.2018
    Zaciekawiony,

    BARDZO DZIĘKUJĘ!

    Muszę przyjrzeć się Sonetom Krymskim.

    Dziękuję.
  • Zaciekawiony 29.03.2018
    Dość gwałtowna reakcja na parę słów krytyki.
  • Canulas 29.03.2018
    A co to siem tu stanęło, Matko Bosko

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania