Zdemaskowany minister – felieton na wskroś seksistowski.

Ostatnio prowadzone przez IPN* intensywnie badania nad niektórymi wyrazami powszechnie używanymi w codziennej komunikacji Braci Polaków pozwoliły jednoznacznie ustalić znaczenie słowa „minister”.

Wbrew wcześniejszym, wyraźnie niepatriotycznym, doniesieniom rzeczony minister nie pochodzi ze starożytnej łaciny, gdzie wyraz ten miał oznaczać sługę, pomocnika, czy wykonawcę. Zakusy wrogich nam sił zostały, raz na zawsze, obalone przez mrówczą pracę zespołu IPN-u, który odkrył iż jest to zbitek dwu, na wskroś polskich, rdzennych jak historyczny Budziwoj, wyrazów.

Mówimy tutaj o części łodzi, służącej do nadawania tejże kierunku, oraz o pierwszej części owego konglomeratu, zamienionej w pełnoprawną informację, dwusylabowemu „mini”.

Malkontenci i pieniacze zapewne będą sugerować, że ster to starożytna jednostka objętości drewna w Grecji. Na nic jednak podłe zakusy. Polacy, naród żeglujący od pieluch, wiedzą doskonale iż źródłem jest owe szczególne wiosło, od niepamiętnych czasów używane do kierowania łodzi ku przyjaznym wodom rodzimego portu. Oczywiście nie zabraknie również pełnych nienawiści głosów, że mini pochodzi od włoskiego „miniare” – malować. Wiemy jednak, że jest to podła manipulacja nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością, odkrytą przez naukowców pod wodzą profesora Fiutkowalskiego.

Jak oświadczył w ekskluzywnym wywiadzie ten znakomity naukowiec; olśnienie przyszło niespodziewanie niczym łopot narodowej flagi. Obserwując zachowanie swojego młodego asystenta, profesor stwierdził iż ten, poza pracą, zachowuje się w sposób irracjonalny. Ogląda się za niemal każdą kobietą co kilkakrotnie spowodowało zderzenia śledzonego, a to z przechodniem, a to z drzewem. Profesor, kontynuując dochodzenie, stwierdził jednoznacznie; jego asystent miast twórczo myśleć, uganiał się za damskimi pupami i całkowicie tracił dla nich głowę, co zdecydowanie negatywnie wpływało na jego efektywność w pracowni.

Zaintrygowany konstatacją obserwator poszerzył ilość obserwowanych obiektów i dokonał wiekopomnego odkrycia. W okresie wiosennym większość mężczyzn zaczyna być sterowana przez niewielki fragment swego ciała zwany popularnie fiutem. Ten mały organ pełni funkcję mini steru czyli postępowaniem mężczyzn kieruje mini ster. Ciąg dalszy był już tylko trywialnym następstwem genialnego spostrzeżenia. Obecnie trwają intensywne prace nad poszerzeniem programu o kolejne, nasuwające się automatycznie zagadnienie; czy minister dotyczy również płci przeciwnej mimo braku fiuta? Redakcja dołoży wszelkich starań by poinformować Czytelników o kolejnych, rewelacyjnych odkryciach zespołu profesora Fiutkowalskiego, zastrzegając równocześnie (co Redakcja stanowczo podkreśla!), że z odkrycia nie wynika, iż każdy minister to fiut.

 

*Inspekcja Polityki Neolingwistycznej - IPN – nie mylić z innymi skrótami!

 

PS. Czytelników przepraszam za powyższe wypracowanie, które powstało jako akt mojego eskapizmu przed doznaniami ostatniego czasu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (31)

  • Nuncjusz 08.09.2018
    Dzięki za rozszyfrowanie, bo do tej pory żyłem w nieświadomości, niczym osesek przy matczynym.
  • Nuncjusz 08.09.2018
    PS
    Piątki nie dałem (nic nie dałem), bo piątki rozdaję tylko w piątki
  • Karawan 08.09.2018
    Nuncjusz Poprzedni wpis dziwnym trafem poszedł chgw gdzie. Dziękuję więc powtórnie (com wcześniej uczynił był!) i ponownie przekazuję konstatację iż ja też bym nawet jedynki nie postawił ;) Dzięki. ;))
  • Nuncjusz 08.09.2018
    Karawan pewnie się gdzieś błąka w odmętach internetu. Biedny, osierocony komentarz dziękczynny bez adresata i bez powrotu :c
  • Karawan 08.09.2018
    Nuncjusz Gorzej jeśli biedaka koreańskie służby rozbierają na mikrobity by wydusić zeń ukrytą szpiegowską informację. Ale i tak się do niczego nie przyznam!
  • Nuncjusz 08.09.2018
    Z tym mi się skojarzyło, słynna niebieska śrubka
    http://www.czytaj.net/wypisy/Piekielny%20szyfr.htm
  • Karawan 08.09.2018
    Nuncjusz Czyżbyś sugerował, że Koreańczycy są ze ś.p. Stanisławem krewniakami? Z tego co wiem do Lem był lekarzem i to od Kobierzyńskich przypadłości nie było by więc nic dziwnego w takiej powinowatości. ;))
  • Ozar 08.09.2018
    Karawan Ciekawa wymian zdań. Ale Koreańczyków bym o to nie podejrzewał.
  • Nuncjusz 08.09.2018
    Karawan miałem na myśli, że śp Lem i takie coś przewidział, jak i wiele innych przypadłości naszych czasów :)
  • Karawan 08.09.2018
    Ozar Wszak wszyscyśmy synami Adam i Ewy - czyli krewniacy .
  • Ozar 08.09.2018
    Karawan No tak nas uczono od 2 tys. lat ale czy to prawda? Osobiście bardzo wątpię!!! Nawet bardzo, bardzo, bardzo bo świat jest dużo wiekszy niż nasza mała planeta.
  • Nuncjusz 08.09.2018
    Ozar wszyscy jesteśmy kosmitami
  • Ozar 08.09.2018
    Nuncjusz Ciekawa teoria. Może coś więcej bo tu targasz wieloma dogmatami.
  • Nuncjusz 08.09.2018
    Ozar to nie jest żadna teoria tylko zwyczajny fakt. Bardzo zwyczajny i oczywisty. Jesteśmy wszyscy dziećmi Kosmosu. Ziemia, zauważ to, to nie oderwana enklawa, tylko składnik Wszechświata.
    W tym sensie, jesteśmy Kosmitami, tak samo jak wszystkie inne przejawy świadomego życia w Kosmosie.
  • Ozar 08.09.2018
    Fajnie sie czyta, pachnie trochę gierkowską propagandą, szczególnie zdanie "Wiemy jednak, że jest to podła manipulacja nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością, odkrytą przez naukowców pod wodzą profesora Fiutkowalskiego" Tu tylko brakuje po słowie manipulacja dodanie "obcych imperialistycznych sił", albo "wrogich nam elementów", albo wrogich karłów reakcji (to bardziej Bierutowa) . No kurdę tak mi jeszcze nikt tego słowa nie tłumaczył, a wychodzi całkiem całkiem sensownie. 5 za pomysł i wykonanie.
  • Karawan 08.09.2018
    Wcale się nie dziwię. mało kto wie, że ster to faktycznie starożytna miara grecka ;). Dziękuję.
  • Fanriel 08.09.2018
    Świetny tekst! :) Teraz zostaje tylko czekać na kolejne "rewelacyjne odkrycia zespołu profesora Fiutkowalskiego". :))
    Piąteczka leci obowiązkowo. ;)
  • Karawan 08.09.2018
    Dziękuję. Jeśli cokolwiek odkryje - doniesiemy! ;)
  • Fanriel 08.09.2018
    Karawan, koniecznie! ;)
  • jolka_ka 08.09.2018
    Pierwsza piątka była ode mnie ;)

    Okres czasu to masło maślane. Wyeliminuj "czas" i będzie super.
  • Karawan 08.09.2018
    Dziękuję bardzo. I tak dobrze, że nie napisałem "spadał w dół" ;)). Ot, takie ośle nawyki ;c .
    Poprawione. Podziękował bardzo. ;)
  • sensol 08.09.2018
    W taki razie wszyscy jesteśmy ministrami :) (fajne. tylko ten profesor się nazywa zbyt dosłownie, zbyt oczywiście, jakoś mnie to nie pasuje. Może powinien sie nazywać "Chujosz" albo dwuczłonowo: "Chujosz - Dupisz" tak z węgierska trochę
  • Karawan 08.09.2018
    To zależy od tego za czym się nieświadomie uganiasz. Dziękuję.
  • sensol 08.09.2018
    Pań też to oczywiście dotyczy. Nawet się mówi: pani, której chu.. tzn. sterem z oczu patrzy...
  • Ozar 08.09.2018
    Może byś jednak napisał coś sensownego dla odmiany?
  • Pan Buczybór 08.09.2018
    heh, naprawdę zabawny tekst. Fajne, kreatywne i pomysłowe.
  • Karawan 08.09.2018
    Witaj Panie BB. Miło żeś wpadł. Pozdrówka. ;)
  • Keraj 09.09.2018
    Świetna parodia5
  • Karawan 09.09.2018
    Fajnie, że zapasowało. ;) Dziękuję.
  • Elorence 18.09.2018
    Oj Karawan, uśmiałam się :D
    Nie wiem, co było Twoją inspiracją i chyba nie chcę wiedzieć... :D
    Pozdrawiam!
  • Karawan 18.09.2018
    Jak w Kinsajzie ;) wyjaśniam; lubię czasem bawić się słowami i znajdować ich odmienne znaczenia. Dawno temu była tak zabawa; wycieraczka- śpiew rybki, ale czasem zdarza się coś jak zamek - bez kontekstu nie wiadomo o który chodzi. A na siebie zwykle patrzę z wielkim przymrużeniem oka i tak oto powstał felietonik. Milo, że wpadłaś.Dziękuję. ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania