Zielona granica

W końcu doczekaliśmy się filmu, o którym było głośno, zanim powstał. Co ważne opinie o nim wyrabiamy na podstawie przecieków z bliskich nam mediów, tak więc zajmujemy pozycje za lub przeciw, nie zastanawiając się nad czymś takim "nieistotnym", jak to, czy film jest dobry, czy też do dupy. Bo, czy film wkraczający w bieżącą politykę można obiektywne ocenić, gdy się go nie oglądało? Może i ocenić się nie da, ale pokłócić jak najbardziej, a więc zaczynamy.

 

Jednym z bohaterów jest Jan, funkcjonariusz straży granicznej, który nocami w lesie przerzuca przez zasieki zwłoki uchodźców. Z drugiej strony mamy Julię, psycholożkę, która wyniosła się z Warszawy na prowincję, bez męża, za to z dwoma psami i to ona wraz z aktywistami pomaga uchodźcom. Tym sposobem uchodźcy muszą rozpoznać, czy mają do czynienia z dobrymi ludźmi, czy też tymi złymi Polakami, a ci są często przedstawicielami aparatu państwowego.

 

A Polska dla uchodźców jest miejscem przerażającym. Gdy tylko przedostają się do naszego kraju, odkrywają, że stali się przedmiotem politycznej gry, a konsekwencje dla nich są opłakane. Polacy przerzucają uciekinierów z powrotem do Białorusi, Białorusini przerzucają ich do Polski, i tak w koło. Nie ma tu miejsca na człowieczeństwo, a nadzieja staje się jedynie mglistym wspomnieniem. Taka właśnie jest Polska widziana oczami rodziny z Syrii oraz Leili uciekającej z Afganistanu.*

 

Tak więc mamy wszystko to, o czym pisała Barbara Kurdej-Szatan:

 

"To jest ku**a +straż graniczna+ ????? +Straż+ ?????????? To są maszyny bez serca bez mózgu bez NICZEGO !!!Maszyny ślepo wykonujące rozkazy !!!!! Ku**a !!!!!! Jak tak można !!!!!!! Boli mnie serce boli mnie cała klatka piersiowa trzęsę się i ryczę !!!!!!! Mordercy !!!!! Chcecie takiego rządu wciąż ????? Który zezwala na takie rzeczy wręcz rozkazuje tak się zachowywać ??????? Ku**aaaaaaaaa !!!!!!!!"

 

Tak na marginesie należy dodać, że Sąd w Pruszkowie umorzył postępowanie w sprawie znieważenia Straży Granicznej, co może świadczyć o tym, że Sąd potwierdził prawdziwość słów celebrytki lub też (co rzadko się zdarza) uznał, że w Polsce jest wolność słowa. (https://www.rp.pl/prawo-karne/art37556601-sad-barbara-kurdej-szatan-nie-zniewazyla-pogranicznikow).

 

Film, o czym było wiadomo od samego początku, miał otrzymać nagrody na festiwalach i tak zaczyna się dziać. Na weneckim festiwalu "Zieloną granicę" uhonorowano specjalną nagrodą, za nią zaś pewnie pójdą inne, ale na to jeszcze troszkę poczekamy (może Oskar?). Mamy więc film znanej polskiej reżyserki, nagrodzony na festiwalu i dobrze by było coś z tym fantem zrobić.

 

Wydaje się, że państwo powinno wyasygnować okrągłą sumkę na jego promocję w Afryce Północnej oraz w niektórych państwach Azjatyckich. Tak więc pokażmy Syryjczykom, Irakijczykom, czy też Afgańczykom, jaka jest prawdziwa Polska. Pokażmy, że nie mamy litości dla uchodźców, że bez skrupułów skażemy ich na śmierć głodową lub też z zimna, a później ich ciała przerzucimy na Białoruską stronę. Niech wiedzą, że Polska jest kierunkiem straceńczym i tylko desperat może się zdecydować nielegalnie przekraczać naszą granicę. Promujmy film, zróbmy chwytliwą czołówkę, gdzie będzie słychać strzały naszych pograniczników, a następnie kopanie dziur, w których ukrywamy ciała zabitych. Takie podejście do „Zielonej granicy” powinno zjednoczyć Polaków. W końcu postępowa i europejska część naszego społeczeństwa chce jak najlepiej dla każdego człowieka, nie bojąc się wierzyć w każdy idiotyzm, zaś prawa strona filmem tym zniechęci mieszkańców Afryki, czy też Azji do nielegalnego przekraczania granicy Polski. Film będzie miał większą skuteczność, niż wybudowany płot.

 

Wspólnymi siłami uratujemy tysiące, a może i dziesiątki tysięcy ludzi, którzy wiedząc, jak przerażająca jest Polska, dwa razy pomyślą, zanim wyruszą w podróż bez szczęśliwego zakończenia. Tak więc Polacy, mamy w końcu okazję do zjednoczenia się, co prawda intencje różne, ale ostateczny cel taki sam – uratujemy tysiące istnień ludzkich.

 

A może sprawa ma się nieco inaczej i nie jesteśmy potworami? Nawet gdyby tak było, to promocja filmu na Czarnym Lądzie nie zaszkodzi.

 

* - informacje o filmie zaczerpnięto z recenzji Jakuba Popieleckiego zamieszczonej na stronie filmweb (https://www.filmweb.pl/reviews/recenzja-filmu-Zielona+granica-24793)

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (59)

  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    W sumie pomysł wydaje się niezły... jesteśmy, jako naród, potworami i pewnie dlatego przyjęliśmy miliony uchodźców z Ukrainy, ale może ci od Łukaszenki nie wiedzieli, gdzie są przejścia graniczne? I czemu tam ich nie kierowali, tylko przez te zapory i lodowatą wodę?
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Czasami trzeba wykorzystać okazję, nawet jak źle wygląda. Pani Agnieszka namalowała już wilka złego, my musimy go pokazać odpowiednim ludziom.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk, pozostaję z nadzieją, że uwierzą...
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    W Rosji już chwalą ten film, bardzo się spodobał...
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Grafomanka Moskiewska szkoła
  • Mur postawili kumple Wawrzyka, aby tylnymi drzwiami wpuścić sto tysięcy uchodźców - każdy z plikiem banknotów 5000$$$ Płot biznesowy - taki prezent dla ludzi Wawrzyka.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Kto to Wawrzyniak?
  • Józef Kemilk Wawrzyk. PISowski biznesmen z Kielc.
  • To jest biznes.
  • Rok 8 miesięcy temu
    Kemilk, cwaniaczku, przyczyń się bardziej i zostań szefem Straży Granicznej. Cynizm to trochę za mało, jak na Twój sadystyczny potencjał, potworze.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Widzisz ten sadyzm pokazuje Pani Agnieszka Holland, ja tylko chcę to wykorzystać, by niepotrzebnie ludzie się nie narażali. Ty od razu obrażasz. Jak ci to przynosi szczęście, to trudno.
    Tak na marginesie, Twoja wypowiedź sugeruje, że masz znikome pojęcie o polityce i międzynarodowych interesach. Pierwsza nauka dla ciebie: "Nie sra się do własnego gniazda"
    Pozdrawiam i dziękuję za pochylenie się nad tekstem (mimo, że bez zrozumienia)
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Poza Twoim kolejnym pokazem ignorancji, najzabawniejszy jest fakt, że dokładnie tym samym argumentem: "Nie sra się do własnego gniazda", oceniali film Holland tacy sami "spece" ja Ty. A, tylko, że to było w 1988 roku, a film nosił tytuł "Zabić księdza". No bo jak władza może księży mordować, co nie?
  • Józef Kemilk politycy traktują nasz kraj jak dojną krowę, a nie jak gniazdo ""Nie sra się do własnego gniazda"
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator różnica tak mi się zdaje, polega na tym, że tamten o faktach, ten na teoriach spiskowych
    Pozdr
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Wojciech Grzegorz Domagała taka prawda
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Tak właściwie sprawa zamordowania Popiełuszki, przynajmniej według władzy, to też była teoria spiskowa. Ale do rzeczy.
    A więc, po pierwsze: Filmu jeszcze nikt nie oglądał, więc trudno powiedzieć, o czym dokładnie jest. Plucie czy chwalenie wynika nie ze świadomej oceny, tylko z podążania za narzucaną narracją, co niestety osły, owce i barany mają w zwyczaju. Jasno z tego wynika, że póki co jedyne czym można zabłysnąć w temacie, to ignorancja. Co jak widzę, wielu się udało.
    Po drugie: Tak naprawdę nikt nie wie co dzieje się na granicy, bo pas przygraniczny jest zamknięty. Może dochodzi tam do nieprawidłowości, może nie. Jedyne informacje pochodzą od władzy. Historia pokazuje, że władza nigdy nie mówiła prawdy, szczególnie kiedy miała sporo za uszami. Poza tym, jeśli ktoś wierzy ludziom wielokrotnie złapanym na kłamstwie, skazanym za kłamstwo, albo też skazanym za przekraczanie uprawnień, to można takiej osobie tylko współczuć.
    W starszej demokracji, premier, czy jakiś inny rządzący, wyszedłby i powiedział, że tu nie ma co komentować, bo to tylko film, a film może sobie nakręcić każdy, o czym tylko chce i chuj rządowi do tego. Natomiast histeryczna reakcja rządzących wskazuje, że coś może być na rzeczy.
    Tym bardziej że każdego dnia wychodzą coraz to nowe informacje, gdzie wyłania się całkiem inny obraz migracji. W połaczeniu z tymi informacjami Twój paszkwil z pomysłem dystrybucji do krajów afrykańskich, upodabnia Cię do pisiego marketingowca: Patrzta jak kupita u Łukaszenki, to nie przejdziecie, może was nawet zastrzelą. Ale jak kupicie u Wawrzyka ze stolika pod ambasadą, to Europa wasza. O resztę się martwić nie musicie. Bo ten sam pośrednik, który obsługuje polski rząd, pracuje równocześnie dla reżimu Aleksandra Łukaszenki. Więc zastanówcie się dobrze, czy kupić niepewne obietnice Łukaszenki, czy pewną wizę Wawrzyka.
    I teraz powiedz, co normalny człowiek może pomyśleć, o Twoim paszkwilu? To powinno być dość łatwe, bo nie ma za dużo pola do popisu.
  • Rok 8 miesięcy temu
    Dodam do wypowiedzi Alienatora fakty. Kino w Otwocku, jedyne w mieście, zapowiedziało niewyswietlenie filmu że względu na... próby teatralne. Które będzie następne?
    Kolejne zdarzenia, potwierdzane nawet przez TVP, to trupy uchodźców znajdowane w lesie, czy ciała topielców. Ponadto relacje personelu medycznego okolicznych szpitali, który był świadkiem zabierania chorych uchodźców, najczęściej z odmrożeniami i zapaleniami dróg oddechowych, już na drugi dzień po przyjęciu i odstawianiu ich na granicę. Niektórzy pojawiali się w szpitalu ponownie, stąd ta wiedza. Personal zaczął więc gromadzić że zbiórek lekarstwa, ciepłą odzież, koce i dawał wywożonym. Którzy pozostawali w klinczu między białoruskimi służbami a naszymi.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator
    W 1984 r. zabito księdza Popiełuszko, w 1985 r. skazano morderców film powstał w 1988 r.
    Ten film (tak przynajmniej jest w recenzji, która jest dosyć rozbudowana i podaje dosyć dużo informacji filmie - ocena 8/10, podałem link do recenzji) pokazuje bestialstwo Służby Granicznej. Tym samym mam pytania:
    1. Czy jest jakieś doniesienie do prokuratury w sprawie morderstw dokonanych przez poszczególne (konkretne osoby) ze Straży Granicznej?
    2. Czy jest jakaś sprawa sądowa w sprawie morderstw dokonanych przez poszczególne (konkretne osoby) ze Straży Granicznej?
    3. Czy kogoś skazano za morderstwo dokonanego przez poszczególne (konkretne osoby) ze Straży Granicznej?
    4. Możliwe, że w Polsce wszystko jest tuszowane, tak więc czy toczy się postępowanie przeciwko Polsce i morderstwom popełnianym przez Polską Straż Graniczną?
    Widzisz różnicę?
    Jeżeli masz się doszukiwać analogi z filmem "Zabić Księdza" to film o Tomaszu Komendzie będzie temu bliższy i jak pewnie wiesz, nikt nie protestował, że film w złym świetle przedstawia Państwo Polskie.

    Nie wiem czemu nazywasz ten tekst paszkwilem, to jest próba znalezienia wspólnego mianownika między skłóconymi Polakami. Jeżeli postępowa strona twierdzi, że Straż Graniczna morduje, to powinna zrobić wszystko, by to zatrzymać. Wyświetlanie filmu w Afryce i Azji może potencjalnie zmniejszyć nielegalną migrację przez Białoruś, tak więc migrantów będzie mniej.

    Wydaje mi się, że nie rozumiesz polityki międzynarodowej, podam może na prostych przykładach. Zarówno Europa jak i Polska chwaliła Gorbaczowa i Jelcyna i przedstawiała ich jako dobrych przywódców. Czy byli dobrzy? Dla Związku Radzieckiego później Rosji, nie.
    Ten film, nie mówię tu o walorach artystycznych (może być dobry lub zły - nie wiem jaki jest), zgodnie z doniesieniami, przeczytaną recenzją, zwiastunem (straszna muzyka, gdy pokazują helikopter), wskazuje, że jest to film propagandowy. Uderza on w Polskę i biorąc pod uwagę, że dotyczy to zdarzeń na granicy Białoruskiej i jednocześnie Polska w sposób pośredni toczy wojnę z Rosją i Białorusią, pełni funkcję bata na Polskę. Nie dziwią mnie pozytywne opinie o filmie w Rosji i Białorusi, bo ten film robi wiele więcej niż mogą sami Rosjanie, czy Białorusini. Przyjmowany jest z entuzjazmem w Europie, gdyż to bije w PiS, który delikatnie mówiąc nie jest postępowy (a być taki powinien).

    Rozumiem, że masz inne poglądy mimo wszystko jednak fajnie by było, abyś przeczytał chociaż pierwszy akapit tekstu, może wiedziałbyś, że nie oceniam tutaj samego filmu, a raczej otoczkę. To jest dosyć istotna różnica. Tak więc czemu paszkwil? Czy jest w tym tekście jakieś oszczerstwo, czy jest to napisane w sposób obelżywy? Jeżeli już szukałbym gatunku dla tekstu to jest to publicystyka połączona z groteską.

    Co do wiz, to nie wiem czy zauważyłeś, ale w tekście nic o nich nie ma, tak więc twoje słowa: "Twój paszkwil z pomysłem dystrybucji do krajów afrykańskich, upodabnia Cię do pisiego marketingowca: Patrzta jak kupita u Łukaszenki, to nie przejdziecie, może was nawet zastrzelą. Ale jak kupicie u Wawrzyka ze stolika pod ambasadą, to Europa wasza. O resztę się martwić nie musicie."
    lepiej spełniają definicję paszkwilu.
    To by było na tyle
    Miłego wieczoru i kibicujemy siatkarzom
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Rok
    Nie wiem, czy kiedyś próbowałeś przebywać kilka dni w obcym lesie. Jeżeli tak, to pełny szacunek dla Ciebie, jeżeli nie (ja też nie), to wyobraź sobie jak trudno przetrwać w takim otoczeniu. Będąc Polakiem nie wiem, czy dałbym radę być w naszym lesie parę dni i nocy (a uwielbiam las), bez pożywienia i wody. Uchodźcy przybyli do nas z innej strefy klimatycznej, nie znają naszej przyrody (co jadalne, co nie), woda z rzek chyba może zabić (ja bym się bał pić z Odry), tak więc na pewno ktoś tam umarł z wycieńczenia, pragnienia, czy też głodu. Jest to straszne i lepiej, by takie rzeczy nie miały miejsca. Teraz jest ten płot, tak więc trudniej przez niego przejść, niestety Łukaszenko (oczywiście nie sam) wciąż zwozi nowych chętnych. Podsumowując, wyświetlanie filmu w Afrycie byłoby pożyteczne.
    A te opowieści, że w jakimś kinie nie puszczą. Wiesz jaki daje to efekt? Rekordowa frekwencja. Jak poleci ten film w kinie, to pewnie się o tym przekonasz.
    Jak to się mówi, lepiej jak się o nas mówi, nieważne czy dobrze, czy źle, ważne że mówią.
    Pozdrawiam
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Patrzta jak kupita u Łukaszenki, to nie przejdziecie, może was nawet zastrzelą. Ale jak kupicie u Wawrzyka ze stolika pod ambasadą, to Europa wasza. O resztę się martwić nie musicie."
    lepiej spełniają definicję paszkwilu.

    Naprawdę? Kto by pomyślał?

    Miałem napisać coś więcej, ale po prostu przemilczę, tak jak Ty w swoich punktach przemilczałeś polityka partii rządzącej na czele prokuratury, zamknięcie pasa granicznego dla wszystkich organizacji, przemilczałeś również, że wszystkie narzędzia, którymi można to zatrzymać, lub chociaż zweryfikować, również znajdują się w rękach władzy.
    Zamiast tego wydaje Ci się, że ja czegoś nie rozumiem, że to w ogóle nie o filmie, a u ruskich to wiadomo, że piją, no i oczywiście narracja nie ma żadnego związku z przekazem płynącym od władzy.
    Wiesz co? A...
    Miłego wieczoru!
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator a czemu nie chcesz promować filmu Afryce? Co jest w tym złego?
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Nie mam nic przeciwko, ale obawiam się, że w Afryce teraz popularniejsze poradniki jak dostać polską wizę.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator i wizy nie zechcą jak zobaczą film🤔 Dzięki, jak widać znaleźliśmy wspólną płaszczyznę i właśnie o to chodzilo
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Szkoda tylko, że w zdarzenia zaangażowana jest powaga państwa i ten rachunek, kiedyś trzeba będzie zapłacić.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator Powaga państwa? A kiedy było coś takiego? Gdy nacjonalizowano kasę z emerytur, czy może jak zrobiono na początku lat 90tych promocję w Polsce i rozdawano nasz majątek za pół darmo, a może Pan Glapinski, podejmując nietypowe decyzje, a każda jego wypowiedź nadaje się do memów. A może katastrofa Smoleńska. U innych nie lepiej
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Zarówno nasze państwo, jak i mój powyższy wpis, to żart, w dodatku mało śmieszny.
  • Rok 8 miesięcy temu
    Kemilk, krytyka własnego gniazda może jemu (temu gniazdu) przynieść realną, wielką korzyść. Najgorsza prawda jest lepsza od cukrowanego kłamstwa.
    Czemu więc w odpowiedziach do komentarzy oburzasz się na owo "sranie do własnego gniazda"?

    I wyobraź sobie wychodzenie z obcego lasu po kilku dniach błądzenia, głodu i zimna.... ulga, prawda? I tych umundurowanych ludzi, którzy za chwilę Ciebie do tego lasu wpychają. Ciebie, dzieci i kobiety.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Rok u siebie możemy a nawet musimy się kłócić, za granicą musimy mieć wspólny front. Przerobiliśmy jako państwo rozbiory (m.in. dzięki szukaniu pomocy za granicą), później PRL teraz IIIRP. Niestety duża część Polaków ma mentalność postkolonialną i ma jakiś kompleks niższości. Wyżej ceni pochwałę Niemca, Rosjana, Amerykanina niż Polaka. To mentalność zdrajców, którzy dla pochwały kogoś z UE potrafi przygotować petycję w sprawie ukarania Polaków (oficjalnie PiSu)
    Inna sprawa, że raczej nie chwalimy innych rodaków.
    Rozumiem po twoich wpisach że jesteś człowiekiem aniołem, który wszystkim wokół pomaga. To jest budujące i fajnie, że w Tobie tyle empatii. Rozumiem, że w Twoim otoczeniu pomagasz każdemu, kto tej pomocy potrzebuje.
    Pozdrawiam
  • Rok 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk. Staram się nie być hipokrytą, a przede wszystkim potworem. Nawet mentalnym.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Rok to jak się starasz, to poradzę Ci, abyś nie nazywał nieznanych sobie osób potworami lub też byś nie używał innych epitetów w stosunku do innych ludzi. To zawsze boli, czasami bardzo. Staranie nie wystarcza
    Dobranoc
  • Grain 8 miesięcy temu
    To jest wojna hybrydowa. Dla autora pewnie bordowa. Holland siadywała na kolanach Bieruta, córka przywiezionej na czołgach swołoczy, okupanta. Takie geny. Rosja ma macki wszędzie. Kwity na pół Europy i wyhodowane pierdoły jak np. Rok i inni którym głowa niedomaga.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Masz rację, to jest wojna hybrydowa, niestety. Pewne rzeczy można wykorzystać, a pewne nie. Niestety długo byliśmy (i jesteśmy) pod kogoś butem. To sprzyja myśleniu kolonialnemu (niskie samoocena i konsekwencje z tym związane). Wyjść z tego trudno.
    Pozdr
  • Grain 8 miesięcy temu
    Pedagogika wstydu. Pzdr.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Jeszcze brakuje filmu polskiego o barbarzynstwie Polaków w 1920 roku. Przecież już wtedy mógł powstać europejski kołchoz, a nasi przodkowie to powstrzymali.
    Ale jak to się mówi: "co się odwlecze to nie uciecze"
  • Grain 8 miesięcy temu
    I Łuk Triumfalny zamiast PKiN.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Za mało się mówi o "Cudzie nad Wisłą", a przecież to zmieniłoby historię całej Europy
  • Noico1 8 miesięcy temu
    Gdy wczoraj oglądałem beatyfikację rodziny Ulmów to doszedłem do wniosku, że nie warto było tych podłych kreatur ratować.
  • Rok 8 miesięcy temu
    Plama na honorze Polaków zostanie na zawsze. Nasze dzieci i następne pokolenia będą pod etycznym pręgierzem tych zdarzeń.
    Jesteście potworami, akceptując ich przebieg.

    No a teraz przybijcie sobie piątkę z antysemitą i czekajcie na Sąd Ostateczny. 8
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    W sumie chyba wierzysz w jakieś okropności. I jak widać masz taką lekkość w wydawaniu osadów, troszkę jakbyś bawił się słowem wprowadzając w treść mocne słowa. Proponuję troszkę ochłon Nie będę Cię oceniał, w końcu pewnie lustro w domu masz. Powiedz do niego, co pisałem o mnie i innych i zobaczymy czy trafi tam gdzie powinno.
    Dobrej nocy
  • Noico1 8 miesięcy temu
    A tekst bardzo dobry, i pomysł też. Powinni go też za darmo przekazać Łukaszence i Putinowi. Jest szansa, że żaden bandzior się nigdy na granicy nie pojawi, gdy im to puszczą w kinie Czerwona Gwiazda w Mińsku.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Dzięki, a myślałem że zadowoli to wszystkie strony. A ta strona co klaskała, nie chce go promować w Afryce. Dziwne
    Pozdr
  • Noico1 8 miesięcy temu
    Józefie, nie tylko w Afryce, ale wszędzie w Azji też. I na wszelki wypadek w Ameryce Południowej.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Noico1 a w Europie i USA wypromują postępowcy. I cały świat będzie znał Polskę dzięki Pani Agnieszce Holland🤔. Pokręcony ten świat
  • Noico1 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk pokręcony, trzymają w łapach światową propagandę i takim różnym idiotom narzucają swoje wizje świata, wzajemnie nagradzają te swoje gnioty, a oni myślą, że to naprawdę. Jeszcze raz zadam to pytanie, czy oni są tak beznadziejnie tępi i głupi, czy robią to za pieniądze.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Noico1, Ameryka południowa chrzani nasz klimat i kulturę.
  • zsrrknight 8 miesięcy temu
    Dobry tekst. Trochę jestem nie w temacie, ale całkiem klarownie opisałeś sprawę, więc trzymam twoją stronę xd.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Dzięki za koment i poparcie 😀
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    Obiektywnie tekst mi się podoba, a film dobry albo nie, tak bym go oceniał. Jeśli obejrzę i uznam za kiepski, będę pisał, że kiepski.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Dzięki za koment
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    "Zabić Księdza" był raczej kiepski, choć obsada w pytę.
  • stereo_dream-dolby-C 8 miesięcy temu
    "Europa Europa" był zajebioza.
  • Grain 8 miesięcy temu
    Dawid Wildstein
    @DawidWildstein
    ·
    14 g.
    Holland.
    Kończy jako twarz kremlowskiej i białoruskiej propagandy.
    Bohaterka Łukaszenki i Putina.
    Wiecie, co w tym najgorsze? Że jest tym pewnie zachwycona.
    Bo "dokopała" Kaczyńskiemu.
    Oto jaką degeneracją, jaką atrofią moralności i intelektu kończy się durny, skrajny antyPiSizm.
  • SwanSong 8 miesięcy temu
    Grain, ty masz już beton zamiast mózgu. Pisowcy to największe komuchy, więc ty też.
  • Grain 8 miesięcy temu
    Trollujące ścierwo.
  • Dekaos Dondi 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk↔Tekst ciekawie napisany. Każdy ma prawo, do subiektywnej oceny. Szkoda jeno, że owego nie napisałeś, po obejrzeniu filmu. Miałbyś bardziej wyrobiony pogląd. Poza tym – bardziej ogólnie – film to nie tylko – fabuła i czy zgodny ze mną, lub wcale, lecz także→zdjęcia, montaż, gra aktorska, muzyka. W sumie oceny, mogłyby być: dwie. Inaczej osąd jest niepełny:)↔To tak w skrócie, myśl ma:)↔Pozdrawiam😅:)
  • Noico1 8 miesięcy temu
    Dechaos. Ty to jesteś przykładem typowego głąba z czasów okupacji niemieckiej przeniesionego w w czasy współczesne, wspomnianego w cytacie "tylko świnie siedzą w kinie".
  • Grain 8 miesięcy temu
    Skąd się bierze ten debilizm. Sranie we własne gniazdo nie ma walorów artystycznych.
  • Noico1 8 miesięcy temu
    Plują temu dziadostwu w mordę, a toto chce zaglądać plującemu w paszczę, czy ślina gustownie doprawiona.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    W sumie nie oglądam takich filmów. Masz rację jakość filmu ważna, ale w takich przypadkach jest na dalszym planie. A jako że film już jest, to można go pożytecznie wykorzystać
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania