''zielono mi''

jutro przyjdzie wiosna

zapuka subtelnie jak tylko ona potrafi

znowu będę cała w skowronkach

 

poznam kolory inne niż czerń i biel

przy okazji utopię marzannę

rozpuszczę się w słońcu

niczym dziadowski bicz

 

aż się boję myśleć

dokąd wyobraźnia poniesie

kiedy rankiem boso będę biegła

po trawie

 

wieczorem posłucham śpiewu cykad

zapatrzona w igraszki dnia z nocą

 

tyle mi wystarczy

do oddychania

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (77)

  • Kocwiaczek 02.02.2021
    Coś mi zgrzyta tutaj:
    "dokąd może wyobraźnia zaprowadzić".
    Jakby przydługo, ale wiesz, że ja specem nie jestem. Za to bardzo ładna końcówka.
  • laura123 02.02.2021
    Możliwe, że masz rację, bo szczerze mówiąc za długo nad tym nie myślałam. Ogólnie ogarnęła mnie tęsknota za wiosną i wyrzuciłam to z siebie, nawet nie ozdabiając metaforą.

    Dziękuję, Kocwiaczku.
  • laura123 02.02.2021
    Odrobinę zmieniłam, nie wiem czy na lepsze?
  • Kocwiaczek 02.02.2021
    laura123, każdy czasem tak musi. Słowa same płyną.
  • Kocwiaczek 02.02.2021
    laura123 już zerkam.
  • Kotek2020 30.05.2021
    laura123 na gorsze ????
  • laura123 30.05.2021
    Koteczku, co na gorsze, przecież nie znasz wersji pierwotnej, niby ''nówką'' tu jesteś?
  • Anlima 02.02.2021
    Bardzi mi się podoba ta lekkość wiosenna, 5
  • laura123 02.02.2021
    Dziękuję, Anlima.
    Pozdrawiam.
  • Piotrek P. 1988 02.02.2021
    Bardzo piękne i klimatyczne, poprawia nastrój oraz wyobraźnię. 5, pozdrawiam :-)
  • laura123 02.02.2021
    Dziękuję, Piotruś.
    Pozdrawiam.
  • Kocwiaczek 02.02.2021
    "jutro przyjdzie wiosna
    zapuka subtelnie jak tylko ona
    potrafi
    znowu będę w skowronkach

    poznam kolory inne
    niż czerń i biel wszechobecne
    przy okazji utopię marzannę
    rozpuszczając się w słońcu

    jak bicz
    całkiem dziadowski

    aż się boję pomyśleć
    dokąd wyobraźnia poniesie
    kiedy rankiem znowu pobiegnę
    bose stopy stawiając na trawie

    wieczorem tylko jeszcze
    posłucham śpiewu cykad
    zapatrzonych w igraszki
    dnia z nocą

    tyle mi wystarczy
    do oddychania"

    // tak po mojemu, ale możesz się nie zgadzać.
  • laura123 02.02.2021
    to wszechobecne nie bardzo mi leżą, ale pomyślę, jednak nie dziś, bo zaraz godzina duchów, a rano trzeba wstać do pracy.
    Dziękuję, Kocwiaczku, że zadałaś sobie trud naprawy. Bardzo doceniam.
  • Kocwiaczek 02.02.2021
    laura123, mam manię dopisywania, ale to wyłazi dlatego, że więcej u mnie prozy. Spokojnie. To twoje dzieło, możesz przebudować, albo zostawić jak jest.
  • laura123 02.02.2021
    Kocwiaczku, trochę od Ciebie wezmę, jeśli pozwolisz, bo mi się podobają fragmenty, które naniosłaś. Jednak do jutra to zostawię, rano lepiej mi się myśli.

    Dobrej nocy i raz jeszcze dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Kocwiaczek 02.02.2021
    laura123, wzajemnie i nie ma za co.
  • Oby jutro, ale prognozy nie są tak łaskawe.
    "Dziadoski bicz" - ze spodni?
    Wyobraźnia bywa nośna, a cykady czasem siadają trwale na słuch.
  • Narrator 03.02.2021
    „poznam kolory inne niż czerń i biel ” — czerń to nie jest kolor, a z kolei biel jest mieszaniną wszystkich kolorów, również zieleni. Nie pamiętasz, jak w ósmej klasie na lekcji fizyki pani nauczycielka kręciła różnokolorowym kółkiem?

    jutro przyjdzie policja
    załomocze jak nikt inny
    znowu będę cała mokra
  • laura123 03.02.2021
    No i weź tu z takim wytrzymaj... nie dosyć że mądry, to jeszcze ma rację... Sprawdzilam, wujek Google prawdę ci powie.
    I co teraz zrobić jeśli się całe życie wierzylo, że czerń i biel, to kolor, a to zaledwie odcienie?
    Chyba mnie wtedy w szkole nie bylo, jak ta pani od fizyki i w ogóle...
    Narratorze, a może istnieje jakaś furtka i w poezji można bujać? Z drugiej strony w tym wierszydle, to za dużo poezji nie ma...
    Idę się utopić...
  • laura123, Nie było o tym kiedyś w szkole, też myślałem że to colory, ale nie przeszkadzaj sobie w samobójstwie.
  • laura123 03.02.2021
    Dzięki, Yanku, że za rękę mnie trzymasz... latwiej odejść.?
  • Tylko do krawędzi mostu, dalej sobie już na pewno doskonale sama poradzisz.
  • laura123 03.02.2021
    Tylko nie popychaj!
    Nie wytrzymał...
  • laura123, Chluuup...
    pluk plusk
  • bul bul
  • Narrator 03.02.2021
    laura123 Ależ gdzie tam, nie miałem takiego zamiaru! Po przeczytaniu twojego wiersza zrobiło mi się tak słodko, że musiałem napisać coś cierpkiego dla równowagi :)
  • laura123 03.02.2021
    Narrator Ty mi moich pięknych oczu nie zamydlaj... przez Ciebie będę musiała wyrzuć ten wierszyczek w niebyt. Strata dla ludzkości przeogromna... hahaha
  • laura123 03.02.2021
    wyrzucić - kor.
  • Narrator 03.02.2021
    laura123 A gdzie poczucie humoru? Obróć wszystko w żart, życie śmiechu jest warte :)
  • laura123 03.02.2021
    Narrator toż się przecież cieszę... zbyt dobrze wiem, że to życie śmiechu warte. Coś tam przeżyłam, wystarczająco, by niczego nie brać na poważnie...
  • Mess 03.02.2021
    Tak! Precz z zimą! Niech wrócą gorące klimaty.
  • laura123 03.02.2021
    Mess, wygoń ją, niech idzie sobie i nie wraca... wredna taka!
  • Mess 03.02.2021
    laura123 o zimie mówisz czy pannach, z którymi walczysz całe dnie? ?
  • laura123 03.02.2021
    Mess z "pannami" poradzę sobie sama, ot to igraszki... Ty zajmij się zimą, facet musi mieć odpowiedzialne zajęcie...?
  • Mess 03.02.2021
    laura123 zima to wredna i chłodna kobieta, taką tylko pogonić w cholerę ?
  • laura123 03.02.2021
    Mess dokladnie... goń!
  • Trzy Cztery 03.02.2021
    jutro przyjdzie wiosna
    zapuka subtelnie jak tylko ona potrafi
    znowu będę cała w skowronkach

    poznam kolory inne niż czerń i biel

    - brakuje tu logiki, jakiejś konsekwencji myślowej.
    Skoro wiosna przyjdzie znowu, to znaczy, że nie po raz pierwszy. A więc te inne kolory już są Ci znane, a ty je sobie po prostu przypomnisz (znowu), albo, - (znowu) je spotkasz.

    Jeśli wiosna przyjdzie znowu, to i kolory przyjdą znowu, nieprawdaż?

    A słowo "poznam" mówi, ze wcześniej nie znałaś.

    Parafrazując Narratora:

    Czyżbym była jedyną, która w poezji przywiązuje uwagę do treści?

    :)
  • W amnezjach, demencji, sklerozach... to się na nowo często poznaje.
  • Trzy Cztery 03.02.2021
    yanko wojownik 1125 , a no tak...
  • laura123 03.02.2021
    Jak nie pod nickiem Szpilka, to Trzy Cztery... może z dwoch nickow większą wiarygodność będziesz miała, jeszcze powinnaś sama ze sobą pogadać, odlot bylby jeszcze lepszy... ?
  • Trzy Cztery 03.02.2021
    Lauro, ale z Ciebie porucznik Columbo ???
  • laura123 03.02.2021
    Trzy Cztery, no coś Ty... nie wierzę że tylko ja podobieństwo widzę... ale mogę udawać, że nie widzę.

    A teraz uciekam do pracy... miło było ?
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    Żałość mnie ogarnia, gdy na to wszystko patrzę i kiedy czytam te pomyje.Żałość tym większa, kiedy sobie pomyślę, że swoje wiersze zamieszczają tutaj Florian Konrad czy Jacom JacaM.Jakie to jest prymitywne, jakie prostackie.Miłośniczka dobrej poezji i literatury nie różniąca się niczym w swoim sposobie zachowania i używanego słownictwa od społecznego marginesu stawia się w roli mentora mowy wiązanej.oraz epiki.Osobiście powyrywałbym takie chwasty, ale widocznie muszą mieć "mocne plecy" u Administratorów tego portalu, skoro mogą bezkarnie ubliżać niemal wszystkim użytkownikom.Dziękuję za uwagę.
  • laura123 03.02.2021
    Masz rację, Eryku. To wszystko na żałość zasługuje... dlatego nie patrz, po co sobie słabe nerwy psuć?

    Spokojnego dnia życzę...
  • Celina 03.02.2021
    Kolejny klonik;))))
    "kiedy pomyślę, że tu wiersze zamiesza .... Jacom".
    Świetnie się ubawiłem.
  • Akwadar 03.02.2021
    O, kuczaczki! ;)
  • Celina, Dym się ściele,
    ktoś nadchodzi
    będą Celinę łowić
  • Piecuszek 03.02.2021
    Nigdy nie uwierzę, że Trzy Cztery to Szpilka i odwrotnie.
    A co do wiersza to rady Trzy Cztery są zasadne. Poza tym drugie się* prosi się o wywalenie. Może napisać: aż strach pomyśleć.
  • laura123 03.02.2021
    Piecuszku, a ja tak właśnie myślę... są identyczne, chyba, że to bliźniaczki...

    Co do wierszydełka, to albo całość poprawię, albo zostawię na wzór innym, jak nie pisać.
    Dziękuję za obecność.
  • Piecuszek 03.02.2021
    laura123
    Moim zdaniem nie są. Zupełnie inaczej piszą i komentują. Nie da się ich pomylić.
    Mnie też myliłaś z Dekaosem Dondim, a nim nie jestem.
  • laura123 03.02.2021
    Piecuszek nadal mam wobec Ciebie podejrzenia.?

    A Szpilka i Trzecia... no cóż, za dużo podobienstw. Ja je widzę, to mi wystarczy.
  • Piecuszek 03.02.2021
    laura123
    Dziwny jest ten... portal, a przynajmniej niektórzy portalowicze snujący teorie spiskowe. Nie szkodzi. Mogę być kim się tam komu podoba. Chyba walka z tym jest bezsensowna, więc lepiej się pogodzić. Napiszę "jeno" będę Dekaosem, napiszę coś innego, będę kimś, kto tak akurat napisał wcześniej.
    Szpilka i Trzy Cztery nie mają żadnych podobieństw. Czytałaś ich teksty?
  • laura123 03.02.2021
    Piecuszek czytalam, czytam komentarze... niepodobienstwem wprost jest, ze dwie różne osoby mogą mieć taki sam dowcip i tak samo go wyrażać. I tak samo się dziwić, kiedy kogoś ten dowcip nie bawi...
  • Celina 03.02.2021
    Wiersz bardzo ładny. Nie wiem czy czytam wersję oryginalną, ale obecna jest super. Treść trochę inna, o wiele bardziej optymistyczna od wielu ostatnich. Uspokajająca. Na pewno przyjdzie wiosna.
    Pozdrawiam
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    Klonik kogo ? Skoro już rozpocząłeś ten wątek to się doprecyzuj.Jacom JacaM oraz Florian Konrad należą na tej stronie do Ligi Mistrzów zaś twoja obecność tutaj sprowadza się do tak zwanego nurtu poetic - porn.Zresztą jak większości tutejszych bywalców.Wspomniałem już o tym w wierszu - Tryb Głośnomówiący.
  • laura123 03.02.2021
    Eryku, to co Wasza Wysokość tutaj robi, wśród takiego motłochu? Ja to chociaż się bawię...
  • Celina 03.02.2021
    Prawdę mówiąc, to mi obojętne czyj, czy kogo. Z tym Jacomem i Ligą Mistrzów toś odleciał w kosmos, ale w końcu masz do tego święte prawo, skoro jest chęć i wola. Możesz sobie te wiersze pełne nienawiści i słabo pisane "masło w maśle" przybić na ścianie, żeby się nakręcać;)) Miłego.

    P.S.
    A co do trolowania, to wolno tylko niektórym. Czym kto głupszy, tym większy ulubieniec miejscowych cieciów.
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    Mylisz się.To są bardzo dobre wiersze.Gołym okiem widać, że ich autor zna się na pisarskim rzemiośle.I ty nie możesz tego znieść.Jesteś więc wzorcowym przykładem Polaka, katolika(najgorszy z możliwych).Każdego lepszego od siebie muszę wbić w gówno, zdeptać i sponiewierać.Zapominasz przy tym, że to ty(idąc tropem logicznego rozumowania)jesteś tym gównem, skoro chcesz innych zrównać do swojego poziomu.Chyba zrozumiałeś moją dedukcję.Chociaż czy ja wiem.Dla mnie wystarczy sam fakt mojej intelektualnej wyższości nad pętakami podobnymi tobie.Dla w/w pewnie też :)
  • laura123 03.02.2021
    Eryku, spacji nie używasz, zrób coś z tym, bo rani mnie to w oczy... po każdej kropeczce - spacja! Zapamiętaj!
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    Dobrze.Kochanie :)
  • Celina 03.02.2021
    Spokojnie Lauro, Eryk się właśnie wypróżnia, nie przeszkadzajmy mu zatem. Z obfitości serca przemawiają usta.
  • Celina 03.02.2021
    Sięgnijmy zatem do twórczości pana mądralińśkiego. (Nie od gówien nie będę wyzywał, bo to by ubliżało tej szlachetnej wydzielinie). I cóż mamy. Zero frekwencji pod słabym, mało oryginalnym tekstem, oceny też nie zachwycają. Więc się nie dziwie frustracji owego pana.

    https://www.opowi.pl/kast-racja-a66414/
  • laura123 03.02.2021
    A miało być tak fajnie... wiosnę poczułam. A tu masz, chłopy szaleją... i po co?
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    A co mnie interesują oceny gimnazjalistów z aparatami na zębach ? Nawet jedna pozytywna opinia kogoś, kto potrafi czytać ze zrozumieniem ma dla mnie większą wartość, niż sto najniższych od światopoglądowych imbecyli.Nie będę się odnosił do twoich utworów.Pewnie znalazłbym tam również coś ciekawego.A tego bym nie chciał :) Howgh.
  • Celina 03.02.2021
    To przecież jest powszechnie wiadome, ze pozytywne komentarze piszą tylko wybitni poeci, a złe opinie, to tylko i wyłącznie imbecyle korygujący królicze uzębienie. Dlatego nie warto się nimi przejmować.
  • czaskaj Celine pasem w dupine
    złap łepetyne zedrzyj łupine
    wlej olej
    dorzuć trocine
    załóż po woli czachy pokrywę
    pzyklej grzywę
    wypuść w pokrzywę
  • Mess 03.02.2021
    ?‍♂️ ktoś tu ostatnio nawoływał o pokój, A teraz sam walczysz.. zakończ tą dyskusję i niech wszyscy mają spokoj
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    yanko wojownik 1125 - (5) w ciemno daję.Hahaha.
  • Mess, Nie o pokój, tylko o słownictwo w normie:) Wielce nakręconych, co płoną warto studzić przed poparzeniem od bana.
  • Eryk Grajber. Piąteczka - biorę, bo to dwa piwa na wsi.
  • Celina 03.02.2021
    Mess uśmiałem się z tych domowych rankingów wybitnych poetów, a Eryk się nieco zapienił. Tu wszyscy chyba tak reagują, jeśli się nie uzna ich wybitności i wielkości. Ale do cholery, mam chyba prawo napisać na portalu poetyckim, że czyjaś poezja mi się nie podoba. Bardzo lubię czytać Floriana, ale twory Jacoma uważam za nienawistne, i mam je prawo tak oceniać, bo takie są. Trudno nazywać szambo perfumerią i na odwrót.
  • Celina, ,Jak chłop ma nick baby, to jest trazwestytą, czy coś.
  • Mess 03.02.2021
    Celina owszem masz prawo ale powinieneś owe dzieła oceniać pod tymi dziełami
  • Celina 03.02.2021
    Mess, ok, ale Eryk też je zaczął oceniać, pod wierszem Laury, a więc również w miejscu do tego nie przeznaczonym. Nie zauważyłem, że pchał się pod twory Jacoma i tam pisał laurki pochwalne. Trochę mnie to dziwi, dlaczego.
  • Celina 03.02.2021
    A ponieważ tu mnie rozśmieszył, więc tu mu odpowiedziałem, ad vocem. Już stąd idę.
  • Mess 03.02.2021
    Celina i to rozumiem, ale raz wystarczy.? Dziękuję za wysłuchanie.
  • Eryk Grajber 03.02.2021
    Celina należy patrzeć opiniując każdy utwór nie pod kątem tego kto go popełnił, ale względem poprawności językowej, podejmowanej problematyki i w związku z tym stylu w jakim został napisany.Dopiero wtedy jest się prawdziwie obiektywnym.Ty pewnie widząc już sam jego nick zacierasz ręce mamrocząc pod nosem : leci do skurwiela kolejna jedyneczka :) To nie tędy droga.Zapewne niebawem i ja dołączę do twoich Public Enemy Number 1.Ot taki los...wybitnych poetów :) Też się stąd zawijam.Narta.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania