Złamane serce

Złamane serce

Niczym pęknięta szyba

Nie da się jej przeoczyć

Estetyki w niej brak

 

Wpuszcza chłód do pokoju

W samym środku zimy

Nieprzyjemne uczucie

Gdy rozpaczliwie poszukuje się ciepła

 

Harmonii też się wymyka

Bezładna siatka pęknięć

Wystarczy mocniej docisnąć

Rozpadnie się, rozsypie

 

Czas ma koić rany

Lecz klej często zasycha

Pęknięte serce umiera

Choć wciąż bije, wyczekując ukojenia

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Agnes07 04.07.2021
    Jeszcze zostaje pocieszenie. Pewnych spraw unikać nie widzieć. Serca przeciez tez się nie widzi a jest :)
  • Jordan Tomczyk 04.07.2021
    Bardzo mądre słowa, choć gorzej, gdy pewnych rzeczy co prawda nie widzimy na własne oczy, lecz wyręcza nas w tym wyobraźnia. Dziękuję za komentarz :)
  • Szpilka 04.07.2021
    Jordan, piękny i łapie za serducho ?
  • Jordan Tomczyk 04.07.2021
    Dziękuję, jakoś tak teraz siadłem i napisałem spontanicznie, miałem akurat wenę :)
  • laura123 04.07.2021
    Jordan, jak chcesz: szczerze czy jw.?
  • Jordan Tomczyk 04.07.2021
    Laura, zawsze i tylko szczerze, natomiast znasz moje zdanie, że ja na poezję nie patrzę tak schematycznie i szczerze mówiąc napisałem to w 10 minut pod wpływem impulsu, natomiast to nie zmienia faktu, że chętnie poznam Twoją opinię, bo konstruktywna krytyka zawsze w cenie?
  • laura123 04.07.2021
    Jordan, ja swoje wiersze piszę w pięć minut, po przekroczeniu tego czasu rzucam w kąt czyli w niebyt, bo zawsze na czysto, dlatego później, kiedy już wstawię, to poprawiam, jeśli zobaczę, że coś nie tak.

    No to lecimy... wystrzegaj się, jeżeli zależy Ci na dobrym pisaniu, takich słów jak serce, jest multum synonimów, które to samo wyrażą, ale inaczej niż do bólu zużyte w poezji. Tak samo wystrzegaj się takich utartych zwrotów jak ''czas leczy rany'', na pewno słyszałeś już setki razy, my też.

    Z całości jedynie to:

    Harmonii się wymyka
    bezładna siatka pęknięć,
    wystarczy docisnąć
    rozpadnie się, rozsypie.

    No i maniera zapisywania każdego wersu wielką literą - od tego już dawno temu się odeszło.
  • Narrator 04.07.2021
    Natchnione słowa są jak diamenty. Z kolei elaboracji nawet najgłębsze szlifowanie nie pomoże. Dziesięć minut twórczej ekstazy to więcej aniżeli cały dzień mędrkowania.
  • Jordan Tomczyk 04.07.2021
    Dziękuję za miły komentarz i bardzo podoba mi się to zdanie: "Natchnione słowa są jak diamenty" :)
  • Jordan Tomczyk natchnienie jest jak nieoszlifowany diament. Potrzeba sprawnego jubilera aby ujrzeć jego piękno. Inaczej zostanie ino węglem. Natchnienie jest też bardzo kruche szybko więc trzeba podjąć działanie. Myślę, że piękny ten twój diament. Pięć karatów, choć zwrotki cztery.
  • Jordan Tomczyk 04.07.2021
    Umiarkowanie upośledzony poeta Och, dziękuję za tak miły i rozbudowany komentarz :) Święte słowa, jak tylko pojawia się natchnienie, to staram się natychmiast zapisać słowa, które pojawiają się w mym umyśle, gdyż pamięć krótkotrwała bywa u mnie zawodna, a wena potrafi czmychnąć równie szybko, jak się objawiła ; )
  • Jordan Tomczyk nic mi nie mów raz miałem taką myśl, że zostałbym wieszczem, ale ołówka nie było pod ręką. No i klops.
  • Bez szlifowania, piękny w naturze. Jednak gdy szlifierz sprawny w swym fachu diament może pokazać w pełnej okazałości. Nie zmniejszając objętość do masy zbyt wiele.
  • D.E.M.O.N 05.07.2021
    podoba mi się. trzeba się w nim zanurzyć i kilka razy przeczytać.
  • Jordan Tomczyk 05.07.2021
    Dziękuję, miło :)
  • Azbest 08.07.2021
    Miłość boli , jest przereklamowana. To co napisałeś pokazuje, że chyba nadal za kimś tęsknisz.
  • Jordan Tomczyk 06.08.2021
    No cóż...
  • Azbest 17.08.2021
    Jordan Tomczyk licealna miłość ? Uważam że związki w tych czasach to był czysty , nieokiełznany ogień. Patrząc przez pryzmat obecnego związku , rutyna, stabilizacja , wtedy było jakoś inaczej .
  • Jordan Tomczyk 18.08.2021
    Azbest Ach, gdyby ta miłość była na tyle odległa, by sięgać do czasów liceum...
  • Azbest 18.08.2021
    Jordan Tomczyk tego kwiatu jest pół światu ;)
  • Jordan Tomczyk 20.08.2021
    Azbest A cóż, jeśli zapach innego kwiecia nie zachęca do zrywania?
  • Azbest 28.08.2021
    Jordan Tomczyk udawać że ma się katar , bądź covid jak kto woli w tych czasach ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania