Gdyby ta dzicz rządziła Polską już bym nie żyła

Złapałem starą ździrę za kudły i wywlokłem na zewnątrz. Mordą wyrżnęła o beton, tracąc dwie jedynki, ale po chwili znowu zaczęła się ruszać i coś bełkotała nieskładnie. Dwa podobne do niej czupiradła stojące przed budynkiem pomogły jej podnieść się z ziemi.

Zauważyłem, że zrezygnowały z ponownej próby wtargnięcia do wnętrza. Poczuły respekt, a wcześniejszy tupet gdzieś się ulotnił. Ukradkiem poupychały po kieszeniach spraye, które jeszcze przed chwilą trzymały w łapach i grzecznie opuściły teren przykościelnego cmentarza. Pomimo trwającej jeszcze mszy świętej z wnętrza świątyni wytoczył się powoli wózek inwalidzki, na którym siedziała młoda kobieta. Dziękując za ratunek przed rozwydrzonymi harpiami powiedziała mi coś, co zapamiętałem na zawsze:

– Jestem niepełnosprawna od urodzenia. Gdyby ta dzicz rządziła Polską nie miałabym prawa się narodzić. Nie dane by mi było oglądać tego najpiękniejszego ze światów stworzonego przez Boga. Dziękuję, że pokazał Pan, gdzie jest miejsce tych potworów. U nas po wieczne czasy muszą rządzić obrońcy życia, każdego życia, nawet najbardziej upośledzonego, takiego jak moje.

Średnia ocena: 1.9  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • Akwadar 25.10.2020
    Prostackie to....
  • Akwadar 25.10.2020
    a dałem pierwszą jedynkę.
  • kigja 25.10.2020
    Obrzydliwe?
  • Jarema 25.10.2020
    Świetne, wspaniałe, w waszym stylu i guście.
  • Akwadar 25.10.2020
    Nie, to w twoim guście - prostaka z rynsztoka.
  • Harem Szejka 25.10.2020
    To pewnie ty byłeś tym ministrantem w przyszłości i teraz bezwiednie smrodzisz hahahhhah
  • Jarema 25.10.2020
    To super.
  • Pan Buczybór 25.10.2020
    Musiałem dwa razy przeczytać, by załapać o co chodzi.
    Wulgarne. I błędne poniekąd. To nie likwidowanie zła, tylko napędzenia łańcucha przemocy...
  • Jarema 25.10.2020
    Likwidowanie, bo drugi raz już nie przyjdą. Dzięki za koment i opinię.
  • Grzegory 25.10.2020
    jesu czy ty się Boga nie boisz chłopie?
  • Kocwiaczek 25.10.2020
    Niesmaczne to. Tylko czekać aż role się odwrócą. Bardzo chrześcijańskie zachowanie, nie ma co. A gdzie "zło dobrem zwyciężaj"? Jawna prowokacja, chociaż jako wycinek dłuższego tekstu mogłaby się nadać. Nieśmiesznego, oczywiście. Oceny nie daję.
  • Jarema 25.10.2020
    Kocwiaczku, całkiem poważnie pytam, jak ktoś robi zamach na czyjąś własność, jak proponujesz go powstrzymać? Pozwalając mu na dewastację i rozróby wewnątrz świątyń, podczas toczących się nabożeństw. Straże obywatelskie w całym kraju pokażą tej lewackiej hołocie, że zamach na czyjeś wartości i mienie spotyka się z adekwatną do sytuacji odpowiedzią.
  • Kocwiaczek 25.10.2020
    Jarema na pewno nie wybijając mu zębów. Da się kogoś obezwładnić bez czynienia tak znacznej krzywdy.
  • Jarema 25.10.2020
    Kocwiaczu tu akurat osoba rozrabiająca została wyrzucona i przy okazji straciła dwie jedynki upadając, nikt jej ich specjalnie nie wybijał, ani nie bił po twarzy. Po prostu ochroniarz wywlekł rozhisteryzowaną ideologicznie i szamocącą się kobietę przed kościół i rzucił.
  • Jarema 25.10.2020
    err - Kocwiaczku
  • SwanSong 25.10.2020
    Jarema
    Jarema, tobie radio do wanny kiedyś wpadło?
  • Kocwiaczek 25.10.2020
    Jarema rzucił kobietą. Nie widzę tutaj zatem wytłumaczenia. Nie mówię o samym tekście, bo zapis okej, historia może się wydarzyć. Odnoszę się tylko do zachowania kogoś, kto mianuje się wyznawcą Chrystusa. Mógł przytrzymać jej ręce, wyprowadzić i zostawić. Zamiast tego nią rzucił. Do tego tekst per "Stara zdzira", morda i kudły. Tutaj nie ma szacunku. Co byś nie mówił miłość do bliźniego została zatarta.
  • Kocwiaczek 25.10.2020
    A jeśli chodzi o zapis to możesz dywiz dać na pauzę lub półpauzę i coś mi nie gra przy " zwróciła się do mnie w te słowa".
  • Jarema 25.10.2020
    Kocwiaczku, ochroniarz ze straży obywatelskiej działał w afekcie, trudno w takiej sytuacji o odruchy dżentelmeńskie. Ci ludzie, których reprezentuje ta kobieta, wyją jak opętani, wpadają w amok, tarzają się po ziemi. W takiej sytuacji propozycja może pani raczy usiąść łaskawie, albo nas opuścić i nie przeszkadzać nie skutkuje. Moim zdaniem ten ochroniarz i tak postąpił bardzo łagodnie. Przykład musiał być zastraszający dla pozostałych towarzyszy tej kobiety, którzy także zamierzali wtargnąć do budynku. Po interwencji ochroniarza stracili rezon.
  • Jarema 25.10.2020
    Owszem, mi też to nie grało, zmieniłem. Teraz tekst jest super.
  • Jarema 25.10.2020
    Dziękuję za podpowiedzi.
  • Kocwiaczek 25.10.2020
    Jarema to twoja opinia, masz do niej prawo. Ja to widzę inaczej, chociaż sama w takich manifestacjach po żadnej ze stron nie stoję i stać nie będę. Moją wiarę przeżywam najczęściej w duszy. Nie muszę się z nią obnosić, ani do niej nawoływać. Szanuję obie strony. Dopóki nikt nie próbuje mi narzucać swoich racji, ani uderzać bezpośrednio we mnie czy moją rodzinę, niech sobie skaczą do gardeł. Wybacz, ale nie dam oceny. Nie lubię takiej nagonki na którąś ze stron wagi. Nie zamierzam przeważać w żadną stronę szali. To tyle ode mnie.
  • Jarema 25.10.2020
    Mimo wszystko dziękuję Kocwiaczku. W każdym bądź razie na agresję nie ma zgody, po żadnej stronie. Ani werbalną, ani fizyczną. Jednak samoobrona przez już rozjuszonym ideologicznie agresorem atakującym fizycznie jest prawem każdego człowieka, obojętnie kto to jest.
  • Harem Szejka 25.10.2020
    Tekst pierwotny Bogumiła

    Zło należy likwidować w zarodku drabble

    Złapałem starą ździrę za kudły i wywlokłem na zewnątrz. Mordą wyrżnęła o beton, tracąc dwie jedynki, ale po chwili znowu zaczęła się ruszać i coś bełkotała nieskładnie. Dwa podobne do niej czupiradła stojące przed budynkiem pomogły jej podnieść się z ziemi.

    Zauważyłem, że zrezygnowały z ponownej próby wtargnięcia do wnętrza. Poczuły respekt, a wcześniejszy tupet gdzieś się ulotnił. Ukradkiem poupychały po kieszeniach spraye, które jeszcze przed chwilą trzymały w łapach i grzecznie opuściły teren przykościelnego cmentarza. Z wnętrza wybiegła młoda, śliczna kobieta. Ściskając dłoń powiedziała:

    - Panie, jest pan bohaterem, rodzice od najmłodszego uczyli mnie, że zło należy likwidować w zarodku.

    Czy taki człowiek jest zrównoważony? Zmienia myśli hahhahhahahhah Ciekawe kogo jutro posadzi na wózku hahahhahahaah
  • Brawo!
    Ciekawe dlaczego skasował? Może go zawstydziło jego własne oblicze pełne zła?
  • kigja 25.10.2020
    To nie jest pierwotny tekst.
  • Jarema 26.10.2020
    kigja ważne że jest lepsze od poprzedniego.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Nie pisze się upośledzony, ty prostacki prymitywie, tylko niepełnosprawny albo niepełnosprawny intelektualnie. Oczywiście, taki burak jak ty o tym nie wie. Wielki obrońca, a wyzywa tych ludzi. Gdzie był twój rząd pisu, gdy niepełnosprawni walczyli w sejmie o lepszy los? I teraz sobie gębę nimi wycierasz? Obłuda jak w ZSSR. Widać, że z ciebie komuch.
  • Jarema 26.10.2020
    SwanSong to była wypowiedź tej dziewczyny, trudno żeby autor przeinaczał czyjąś wypowiedź.
  • Garść 26.10.2020
    Jeśli młoda kobieta, a nie nastolatka, czy czterolatka to, jakby nie patrzeć, musiała być poczęta i urodzona w czasach rządu "dziczy". Nie pochwalając w żadnej mierze rewolucyjnych odruchów niszczenia, twierdzę że sposób reakcji obrońcy miejsca kultu był nieadekwatna do przewinienia. I jeszcze ten cmentarz - sugestia braku szacunku wobec zmarłych.

    Wydaje mi się, że czas wydania wyroku przez TK był nieprzypadkowy. Reakcja była do przewidzenia, kobiety poprzednio mocno protestowały. I na to rząd bardzo liczy. Zapaść służby zdrowia będzie tłumaczona nieodpowiedzialnością uczestników protestów.
  • Jarema 26.10.2020
    Garść, z cmentarzem nie wiąż jakich szczególnych zasadzek, bądź braku szacunku po prostu każdy teren przykościelny nazywany jest cmentarzem, pewnieś bardzo młody, to nie wiesz, więc wyjaśniam. A to dlatego, że od czasów rzymskich kościoły zakładane były na cmentarzach, a cmentarze przy kościołach. Zresztą pierwsi chrześcijanie zbierali się w katakumbach, które stanowiły z reguły cmentarzysko rzymskich urn. Dziś w Polsce ostały się tylko nieliczne kościoły na cmentarzach, nie kaplice, ale kościoły. Często obserwuję jeszcze takie połączenia w niektórych miastach Górnego Śląska. Nie wiem jak jest na Dolnym Śląsku, bo tam ostatnio rzadko bywam. Ale ogólnie w całej Polsce to już rzadko spotykany widok, kościół bądź katedra wśród świeżych nagrobków. Po zaborach, podobno ze względów sanitarnych takie rozporządzenia oddzielenia cmentarzy od kościołów wprowadzili zabory. Cmentarze trzeba było zakładać z dala od kościołów i w ogóle z dala od zabudowań. Łączono z nimi przyczyny wybuchu różnych zaraz. Nie wiem czy słusznie, ale chyba nie.

    Stąd teren przykościelny nazywany jest cmentarzem.

    Czy reakcja była nieprawidłowa? Nie wiem, ja tak bym zareagował. No bo jakbyś zareagował, gdyby ktoś szajbnięty wtargnął do twojego domu? W dodatku ktoś, z kim nie jesteś w stanie nawiązać żadnego kontaktu.

    Co do tych protestów i pandemii, to któryś ze znanych komentatorów, powiedział, że jeśli liczba przypadków zachorowań i zgonów po tym nie wzrośnie, to będzie to dodatkowy dowód że koronowirus to ściema. Ja na ten temat nie mam zdania, ale obserwuję pilnie.

    Pozdrawiam
  • maciekzolnowski 26.10.2020
    Fajne, bo na czasie, a temat palący, fajne, bo pewnie dzierżonym piórem napisane, fajne, bo odważne, a odwaga jest w cenie, i to zawsze, nawet wtedy, kiedy nie podobają nam się poglądy tego, kto je głosi. Samej treści nie oceniam. Nie ma sensu podgrzewać i tak już wrzącej atmosfery.
  • Jarema 26.10.2020
    Dziękuję Maćku. Ktoś musi pisać prawdę w czasach zakłamania.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Owszem, ale to nie ty.
  • Jarema 26.10.2020
    To opowiadanie to perełka.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema
    Utoczona z szamba ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania