...

...

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (56)

  • Nuria dwa lata temu
    Oj, Martyna przyjrzyj się jeszcze raz.
    Dla mnie "ała, ał" w tym utworze jest zdecydowanie za dużo.
    Nie oceniam.
  • MartynaM dwa lata temu
    No jest niemało, sama widzialam, ale może jutro coś wymyślę.
    Chciałam szybko wyrzucić, bo lazilo za mną. Doszlifuję w wolnej chwili.
    Dzięki, Nuria.
  • sekator ponad rok temu
    konwencja harlequina jest raczej passe
  • MartynaM ponad rok temu
    Harlequin - tematyka oparta na miłości i pożądaniu... o czym jest mój wiersz?
  • Maja2298 ponad rok temu
    uwolniła słowa
    w wersach zapisała krzyk
    (pustka budująca napięcie?)
    spod powiek

    Ropuszko, masz nawyk kończenia wierszy ala erekcjato. Nie podoba mi się to — jest takie wymuszone, sztuczne. Ta przerwa przed "spod powiek" jest jak niespełniona obietnica, bo co jest niby takiego w tym "spod powiek"? Jakie odczucia, autorka chciała wywołać u czytającego? Reszta Ropuszko podoba się na 4*.

    na chwilę przed odejściem

    uwolniła słowa
    w wersach krzyk
    spod powiek zapisując
  • MartynaM ponad rok temu
    Czyżby zielona w nowej odsłonie... ?

    Szyk przestawny, moja panno, zaserwowalas... w tym przypadku o grafomanię otarłaś tę frazę... ot wiedza porażająca na temat poezji...

    No i tyle w temacie... zlotousta?
  • MartynaM ponad rok temu
    A może to Atriskiel, patrząc na *logikę* w *wierszu*?
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM
    Nie obrażaj mnie
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, a gdzie tu obraza?
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM Porównywanie do Atriskiel
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, no *logika* taka sama... ?
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM

    Ropuszko, jaka jest logika w zamianie argumentów na ataki osobiste, wciąganie innych, bogu ducha winnych? Odnieś się do: Jakie odczucia, tym "ala erekcjato" autorka chciała wywołać u czytającego? Czy to nawyk? Pytam całkiem poważnie.
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, co to jest erekcjato? Potrafisz odp?
  • MartynaM ponad rok temu
    Znalezione w sieci, żeby nie było, że coś wymyślam:

    "Erekcjato to utwor poetycki o dowolnej formie i tresci ma jakby dwa zakonczenia jedno konczace tresc i to drugie "erekcyjne" czyli zaskakujace (ono decyduje czy erekcjato to erekcjato)… sklada się z jedngo lub dwoch slow (explozja, erekcja, zaskoczenie) bez zadnych ukrytych symboli czy metafor, które zmieniaja sens i nadaja inny punkt widzenia .
    Forma i tresc jest dowolna, mozna pisac w formie sonetu, ody, hymnu, fraszki, wiersza bialego, forma i tresc nie sa wazniejsze od wrazenia wywartego na koncu."

    No i teraz, biorąc pod uwagę powyższe zdania, co mój wiersz ma wspólnego z tym gatunkiem, pomijam tematykę?
  • Trzy Cztery ponad rok temu
    Można ten wiersz nazwać nazwać zbliżonym do erekcjato. Puentę można potraktować jako słowa odwracające, zmieniające sens całości. Pierwsze zakończenie, " w wersach zapisała krzyk" odnosić się może do krzyku wydanego za życia. Natomiast drugie zakończenie można potraktować jako krzyk z zaświatów.
    "Krzyk spod powiek" może być krzykiem z innego świata, bo zamknięcie powiek symbolizuje odejście że świata "tego".

    Tak pisał o zamknięciu powiek m.in. Maciej Zembaty:

    W mogile ciemnej, usia-siusia,
    Zamknął powieki, trala-la

    Zamknął powieki, czyli umarł.
  • MartynaM ponad rok temu
    Odejście nie musi sugerować, że autor ma na myśli odejście w zaświaty... i tu nie ma ani slowa o zamknieciu powiek, tylko o uwolnieniu tego, co peelka trzymała w tajemnicy, pod powiekami.
  • MartynaM ponad rok temu
    Aha, puenta jest kontynuacją, a nie zakończeniem wywracajacym całość. Tu wszystko ściśle jest ze sobą powiazane.
  • Trzy Cztery ponad rok temu
    Jeśli chcesz, żeby wiersz był odczytany w stu procentach wg Twojej myśli, musisz naprawdę się postarać. Moja interpretacja jest jasna.
    "Autor pisze wiersz,ale również czytelnik mówi mu o czym napisał". To słowa poety Stanisława Barańczaka.
    Widać Barańczak miał więcej pokory wobec czytelnika, niż ma MartynaM...
  • MartynaM ponad rok temu
    Trzy Cztery, możliwe że nie ma we mnie pokory, bo trudno mi wejść w Twoją interpretację, tym bardziej że w wierszu nie ma niczego o czym piszesz... jakieś krzyki z zaświatów... sorry, ale to trochę śmieszne nawet.
  • Trzy Cztery ponad rok temu
    Napisałaś: " na chwilę przed odejściem..."

    Rusinek wspominając śmierć Szymborskiej: " Na chwilę przed odejściem, zapaliła papierosa...".
    Słowa mówią same za siebie.
    .Można tak odczytać? Tak.
  • MartynaM ponad rok temu
    A nie można odczytać "na chwilę przed odejściem" choćby z portalu?
  • MartynaM ponad rok temu
    Poszłaś zupełnie w inną stronę... tzn.od razu zalozylas, że chodzi o śmierć, a przecież powinno dać Ci do myślenia info o ujadających psach...
  • Cicho_sza ponad rok temu
    Pierwsza myśl - kobieta po przejściach znów dostaje po głowie. Ot taka wolna interpretacja bez wyważania drzwi. Pozdrawiam
  • MartynaM ponad rok temu
    Tak też można... nietrudno to zobaczyć, prawda?
    Bardzo Ci dziękuję, Cicho_sza.
  • Maja2298 ponad rok temu
    Ok, Zapytam jeszcze raz najprościej jak potrawie, dlaczego zapisałaś to tak:

    "na chwilę przed odejściem
    uwolniła słowa
    w wersach zapisała krzyk

    spod powiek"

    a nie np. w ten sposób

    na chwilę przed odejściem
    uwolniła słowa
    w wersach zapisała krzyk
    spod powiek

    Czy jesteś w stanie odpowiedzieć?
  • MartynaM ponad rok temu
    Bo taki miałam kaprys...???
  • Maja2298 ponad rok temu
    Oczywiście, tego się spodziewałam
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, oddzielilam, zeby było wiadomo że chodzi o łzy, czyli chcialam naprowadzic czytelnika. Niestety, bywają tacy, którym trzeba na tacy, przy kawie, na ławie... ale może te pytania wydają się mądre?
  • MartynaM ponad rok temu
    im się wydają mądre*
  • Maja2298 ponad rok temu
    Pisząc wiersze, powinno się być świadomym, co robimy, jakich narzędzi używamy i jaki chcemy osiągną efekt. Później wystarczy zweryfikować z czytelnikiem czy zamierzony cel został osiągnęły. Dlatego dziwię się, że moje pytanie odebrałaś w taki sposób. Nieważne, dziękuję za odpowiedz i wrócę jeszcze do tego, gdy będę miała więcej czasu, aby przeczytać inne twoje wiersze.
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, czytać powinnaś, jeśli chcesz dobrze pisać.
    Ja piszę wiersze dla inteligentnych ludzi, którzy potrafią szerzej patrzeć niż tylko w jednym kierunku, dlatego czerp jak najwiecej z mojej wiedzy, bo nie będę tu zawsze... może wiersze zresztą też.

    Pozdrowionka?
  • MartynaM ponad rok temu
    moje wiersze*
  • Maja2298 ponad rok temu
    Szkoda na ciebie czasu. Tak naprawdę nie wiesz co robisz. Dlatego cię denerwują konkretne pytania, wolisz dziękować za pochwały. Naprawdę myślisz, że mogłabyś kogokolwiek uczyć poezji?
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM dla inteligentnych ludzi, którzy potrafią szerzej patrzeć

    Kłóciłabym się z tobą gdybym wiedziała, że wierzysz w to co mówisz.
    Rozumiesz? Czy masz problemy, jak miałaś wcześniej z tekstem poniżej.

    z nienawiść do ciebie
    tekst ten na piedestał
    tchórzliwi wyniosą Ropuszko

    Ty "inteligentko" :)))
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, a kogo obchodzą *tchórze*?

    Uczciwy człowiek nigdy się nie chowa, bo po co?

    Twoje zdanie, tym bardziej patrząc na teksty które piszesz, może tylko grafomanow zainteresować. Koslawe to, bez wyrazu. Metafora od czapy. Logika leży i kwiczy.

    Jedynie twoje mniemanie o sobie jest cudowne, bo śmieszne chociaż.

    No i tyle.
  • MartynaM ponad rok temu
    Grafomana faktycznie nie nauczę, bo on jest mądry inaczej, a tacy na wiedzę są uczuleni, bo nie potrafią wyjść poza ciasne ramy.
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM
    mniemanie o sobie jest cudowne

    "Ja piszę wiersze dla inteligentnych ludzi, którzy potrafią szerzej patrzeć" itp.
  • Maja2298 ponad rok temu
    Mówisz o tym narkomanie?
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM "Twoje zdanie, tym bardziej patrząc na teksty które piszesz, może tylko grafomanow zainteresować. Koslawe to, bez wyrazu. Metafora od czapy. Logika leży i kwiczy."
    Logika!!!
    Jakby cię nie interesowało, nie robiłabyś tej gównoburzy. Olałabyś ten komentarz. Nie wiem, co ty próbujesz mi teraz wmówić.
  • MartynaM ponad rok temu
    Maja2298, o jakim narkomanie? Nawet nie potrafisz odróżnić kpiny od prawdy... inteligencjo???
  • Maja2298 ponad rok temu
    MartynaM
    Narkoman szydzi z "nie narkomana", że ten jest narkomanem. A grafomanka w każdym grafomana widzi, tak wam się popierdoliło w głowach, że w każdym widzicie własne odbicie.
  • Łukaszenkow ponad rok temu
    Maja2298 Ale to nie zmienia faktu że jesteś żałosna, broniąc własnej grafomanii
  • MartynaM ponad rok temu
    Łukaszenkow, Maja uwìerzyla że jest poetką, bo tak jej napisali grafomani na innych portalach... dla nich im większy odlot, tym lepsza *poezja*

    ???
  • MartynaM ponad rok temu
    potrawie - po jakiemu Ty piszesz?
    potrafię - za trudne?
  • Wrotycz ponad rok temu
    To jest naprawdę dobre!
    _______________________

    "zapatrzenie w kolejną partię

    słońc

     

    a przecież gasły szybko

    przerażała je ciemność

    w niej

    tylko psy ujadały za każdym razem

    zajadlej i głośniej "

    ______________

    Szczególnie ta ciemność w niej, gasząca blask słońc spotkanych na drodze.
    Ona jak milcząca, zimna karawana (karawan?), która idzie dalej, a psy niech sobie szczekają.
    Niemowa - zagadka, która opuszczając obiecujący rewir słońc wreszcie "uwalnia słowa" i emocję.
  • MartynaM ponad rok temu
    Wrotycz, czy Ty nie masz żadnego zajęcia, poza pisaniem tych jakże wznioslych komentarzy?
  • Wrotycz ponad rok temu
    :))) Nic Ci do tego, ale porównaj Twoje zaangażowanie z moim na Opowi.
  • MartynaM ponad rok temu
    Wrotycz; no właśnie o nie mi chodzi... tylko konkretni ludzie są na Twojej *wizytytowej* liście... to tak jakbym wpadala na ósme i inne, na których jesteś i tylko do Ciebie... no czasem jakiś jeszcze komentarz pod Twoim bym zostawiła... ktoś z boku mógłby pomyśleć, że coś mi pada... ?
  • Wrotycz ponad rok temu
    :))) Zapewniam Cię, że nikt tutaj tak nie myśli. Pada na Ciebie z konkretnego powodu. Realizacja poczynionej obietnicy, czasu brak na sumienną jej realizację, niemniej co się odwlecze, to nie uciecze.
    I jeszcze jedno. Po setce publikacji oraz kilku tysięcy poczynionych komentarzach w ciągu tych czterech minionych lat na Opowi, zwyczajnie czuję się tutaj jak u siebie :)
    Przyjmij to do wiadomości.
  • MartynaM ponad rok temu
    Wrotycz, Ty znasz nawet myśli wszystkich?

    To ja już o nic nie pytam... współczuję serdecznie!
  • Wrotycz ponad rok temu
    Nie podejrzewam opwijskich twórców o brak elementarnej logiki wnioskowania :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Wrotycz, patrzeć na Twoje zachowanie, nie będzie im trudno wyciągnąć wnioski, tym bardziej w sytuacji, kiedy widzą, że masz problemy zdrowotne.
    Aż tak, to tu jeszcze nikomu nie waliło na dekiel...
  • Wrotycz ponad rok temu
    MartynaM - tylko marzenie Ci zostało. Marz sobie marz, tylko aby się nie maż.
    Do napisania, poetko :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Wrotycz, kup sobie maść do czterech liter, bo widać wielki ból... Matko Poezji Portalowej!???
  • Wrotycz ponad rok temu
    Poziom bezradności powyższego wpisu sprawia, że nawet ciut mi Ciebie żal.
  • MartynaM ponad rok temu
    Wrotycz, Tobie ciut, a mnie Ciebie nieskończenie więcej... i nie zapomnij o maści... końska ponoć dobra, ale ja nie stosowałam, niemniej dla Ciebie powinna być idealna...???

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania