Życie.

Dlaczego żyjemy? Jaki jest cel naszej bezsensownej egzystencji? Na myśl o naszym bycie nasuwa się tak wiele pytań, a tak mało odpowiedzi. Każdy żyje w świecie swych własnych przekonań, dlatego też rozwiązań na owe zagadki będzie wiele.

Życie, to budowanie więzi, które mają znaczący wpływ na nasze dalsze postępowanie. Życie, to kiedy możemy poczuć świeży zapach porannej rosy, gdy możemy usłyszeć szum liści pomieszany ze śpiewem ptaków. Zaczynamy żyć od momentu, w którym po raz pierwszy poczujemy smutek, ból i szczęście. Nienawiść w zamian za miłość, honor w zamian za hańbę, smutek w zamian za miłe wspomnienia. Zaczynamy żyć od momentu, w którym zdajemy sobie sprawę z tego, iż świat kocha nas i rani jednocześnie. Żyjemy od czasu, kiedy na własnej skórze poczujemy cierpienie spowodowane utratą ukochanej osoby.

Czy nasza egzystencja jest tylko zlepkiem losowych wydarzeń, które inaczej zwane są przeznaczeniem? Bardzo możliwe, jednakże każde wydarzenie z przeszłości niesie za sobą skutki w przyszłości. Przeszłość buduje przyszłość.

Nadejdzie moment, gdy zwątpisz w siebie, gdy przestaniesz wierzyć w to, iż możesz po raz kolejny poczuć szczęście. Obwiniasz wtedy wszystkich, a najbardziej siebie, aliści jesteśmy tylko ludźmi. Życie uwielbia zsyłać na nas różnorakie niespodzianki. Czasem te milsze, a czasem te należące do jednych z najgorszych, jednakże nie możemy się poddawać. Czy zwróciłeś kiedykolwiek uwagę na szum rzeki, na uczucie towarzyszące Ci podczas czerwcowych pobudek, bądź na świeży zapach, który pozostawił za sobą majowy deszcz? Nie ma ulewy trwającej wiecznie. Nawet po największej zawierusze czeka słońce. Wystarczy tylko je dostrzec lub poczekać na moment, kiedy jasna gwiazda wyjdzie zza deszczowych chmur. Wystarczy tylko chcieć.

Życie to wyzwanie, któremu sprostają osoby umiejące dostrzec piękno w małych gestach. Życie to wędrówka, którą pokonają tylko osoby mające świadomość tego, iż od czasu gdy zaczniemy czuć miłość, będziemy musieli dźwigać również ryzyko nienawiści. Życie to coś, co możemy przeżyć tylko raz. Życie to marzenia, które odstawiamy w ciemny kąt mówiąc sobie "Nie dam rady" lub "Jestem zbyt słaby". Żyj tak, jakby każdy z twoich dni byłby tym ostatnim. Ludzie są zbyt zajęci przeszłością i przyszłością, co powoduje to, że zapominają kim tak naprawdę są oraz jakimi wartościami się kierują.

Życie to gra, w której wiara w siebie odgrywa kluczową rolę.

 

~~~~

Witam. Chciałabym, aby osoby doświadczone wyraziły szczerą opinię na temat mojego tekściku. Niedawno skończyłam 14 lat, więc myślę, iż jest to odpowiedni moment, aby sięgnąć po pomoc innych :) Pozdrawiam.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Beatka 16.05.2020
    Bardzo prawdziwe. Nie jestem wprawdzie zbyt doświadczona, piszę od dawna, bardzo dużo czytam. Nie jestem znawcą, ale myślę, że tekst jest niezły. Mówi o tym, jak naprawdę wygląda życie, jak na 14 lat to masz sporą wiedzę o świecie i ludziach, choć niektórych oceniamy zbyt pochopnie, każdy jest inny. Powiem tylko tak od siebie, że po jakimś czasie trudniej się czyta, ale to szczegół.
    Według mnie jest dobre :)
  • BullshitChan 16.05.2020
    Dziękuję ^^
  • TopazBlack 16.05.2020
    Niestety, nie jestem doświadczoną osobą, ale twój tekst mi się spodobał. Daje dużo do myślenia. Masz interesujące spojrzenie na świat
  • BullshitChan 16.05.2020
    Dziękuję :)
  • Bajkopisarz 16.05.2020
    „Czasem te milsze, a czasem te należące do jednych”
    Oba te zbędne
    „świadomość tego, iż od”
    Tego – zbędne
    „co powoduje to, że”
    Sugeruję: co sprawia, że (i to nie będzie potrzebne)

    Tekst jest zupełnie w porządku. Poprawnie napisany, nie doszukuje się nawet zbyt wielu błędów, nie masz powodzi zaimków, a powtórki są pisane z rozmysłem.
    Co do przemyśleń, to bardzo dobrze, że są optymistyczne, nie ma jojczenia, że wszystko jest do dupy, a jedynie słuszne, choć oczywiste stwierdzenie, iż czasem jest ciężko.
    Cóż, można podsumować:
    1. Życie to sztuka wyboru
    2. W życiu ważne są tylko chwile
    3. Życie to ocean szczęścia tylko niektórzy nie umieją pływać
    4. Życie jest jak ubranko niemowlaka – krótkie i zasrane
    5. Życie to nic więcej jak krótki odpoczynek od śmierci
    6. O w życiu! – powiedział niejaki Michał Siejka gdy zapoznał się z warunkami umowy o pracę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania