Drabble - Zgnilizna (Z.B.)

– Żadnej tolerancji! – Królowa uderzyła dłonią o oparcie tronu. – Dlaczego do tego dopuściliście?!

Minister przybladł.

– Wasza Wysokość, to było niedopatrzenie ze strony urzędnika. Poniósł już karę. Ale… była widoczna tylko kostka z nogi kobiety… Zresztą, nakład gazety z tym zdjęciem został już wycofany.

– To była tylko kostka?! – Podniesiony głos królowej wyrażał najgłębsze oburzenie. – Tu nie chodzi o jedną kostkę! Tu chodzi o mój naród! Aby nie popadł w zgniliznę moralną! Zaczyna się od pokazania jednej kostki, a kończy na… – Wzięła oddech i dokończyła – Ostatni raz!

Wstała i udała się do alkowy. Jak co wieczór, czekał już na nią koniuszy John Brown...

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (77)

  • NataliaO 30.10.2016
    racje ma Królowa - chodzi o to by naród nie popadł w zgniliznę ; Dobre podejście do tematu 5 :)
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Wiesz, Natalio, o której królowej napisałem? ;)
  • Nuncjusz 30.10.2016
    Zdzisław B. O Wiktorii?
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Nuncjusz, od kiedy na drugie masz Natalia? ;)
    Trafiłeś. Dzisiaj znana historia - o koniuszym. Była bardzo kochliwa, miała potem jeszcze jednego. W jej czasach była to tajemnica poliszynela... ale tylko na królewskim dworze. Nie dla pospólstwa. Dla tych drugich była "moralność wiktoriańska".
  • Nuncjusz 30.10.2016
    Zdzisław B. od urodzenia XD No nie mogłem się powstrzymać, żeby sobie nie strzelić i jak widze, strzał nawet udany :)
  • Pan Buczybór 30.10.2016
    Widzę, że chyba wygrałeś konkurs klubu OJ. Tyle tu jedynek. Tekst fajny, lekki. 5
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Jako współzałożyciel i autor nazwy klubu... chyba się należy, co? Bez jedynek jakoś nie ten teges... ;)
  • Pan Buczybór 30.10.2016
    Przepraszam za spam. 1000
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Buczyborze, nie znam tu wszystkiego. Co oznacza "1000"?
  • Nuncjusz 30.10.2016
    Zdzisław B. liczba komentarzy xd
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Nuncjusz Aha :) Zaraz... które się wliczają, z jakiego okresu i gdzie jest licznik? ;)
  • Nuncjusz 30.10.2016
    Zdzisław B. popatrz na profil Buczybora, ma okrągłe 1000 komentarzy ;)
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Nuncjusz Kapewu :) Akurat brakowało Buczyborowi jednego komentarza do okrągłej liczby i na mnie trafiło. Buczybor chyba powinien coś mnie, i nie tylko mnie postawić, hę? Zapraszam chętnych na degustację jego napitków. Mam nadzieję, że ma jakieś domowe nalewki... :P
  • Nuncjusz 30.10.2016
    Zdzisław B. ja liczę na dzban grzanego miodu
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Nuncjusz Poczekamy na laureata, co przyniesie. Jeżeli obejdziemy się smakiem, wyciągnę własną, po wileńsku zrobioną kminkówkę. Cymes, nigdzie jej nie kupisz.
  • akwamen 30.10.2016
    Zdzisław B. oczywiście twoje najlepsze, jakby inaczej ;)
  • Nuncjusz 30.10.2016
    Zdzisław B. chętnie skosztuję :) A co do solenizanta, to chyba prędzej na forum go dorwiemy, bo tuszę, że nie będzie chciał tak łacno pozbyć się swojego okrągłego tysiączka :)
    Tymczasem, ja idę spać z kurami jak to mam we zwyczaju
    Dobranoc
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Nuncjusz A to cwaniaczek z tego Buczybora! Skorzystał z mojej gościny, nakarmił się okrągłym tysiączkiem i zniknął... No nic, cierpliwość jest przydatną cechą. Poczekamy.
    Dobranoc, Nuncjuszu. Dobrze się rozmawiało.
  • Pan Buczybór 30.10.2016
    Zdzisław B. Jeszcze nie zniknąłem. Właśnie postawiłem sobie piwko z okazji 1000 komentarzy.
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Pan Buczybór Wypij nawet dwa, jeżeli pijesz co 1000 komentarzy. Trochę czasu upłynie do kolejnej okazji.
  • Ewoile 30.10.2016
    Naprawdę nieźle jak na pierwsze drabble. I co? Nie takie trudne, hmm? ^^
    PS aż uniosłam brwi jak zobaczyłam liczbę jedynek, komuś naprawdę się nudzi lub zalazłeś za skórę połowie portalu (albo osobie z trzydziestoma kontami). Uroczo ^^'
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    To w nawiasie, Ewoile. Przy każdym moim tekście. Tyle, że jedynki określają trolla, nie moje utwory. Mnie obchodzą tyle, co zeszłoroczny śnieg. Natomiast komentarze czytam i odpowiadam.
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    PS. Pierwsza próba - wyszło 157 wyrazów (razem z: a, i). Po raz pierwszy musiałem skracać, zamiast powiększać ;) Po kilku próbach udało się zejść do wymaganych 100. Ciekawa i przydatna nauka.
  • akwamen 30.10.2016
    Zdzisław B. Gdyby tak było nie zaznaczałbyś tego na każdym kroku ;)
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    akwamen Czego?
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Aha, że nie interesują mnie jedynki? Ponieważ nie interesują mnie trolle ani ich "ocenki". Z nimi nie rozmawiam. Nie wszyscy czytają wszystkie moje utwory, im to wyjaśniam. Nie musisz wierzyć. Wszystko jasne?
  • akwamen 30.10.2016
    Zdzisław B. może utwory są ok, tylko twój przemądrzały " bucyzm" denerwuje, wpadłeś na to? Że poza kilkoma pochlebcami, którzy liczą na rewanż w komentarzach innych to najzwyczajniej w świecie wkurwia?
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    akwamen To się wkurwiaj. Normalni userzy korzystają z moich uwag. Nie trolluję, tylko pokazuję, gdzie można poprawić. Na tym polegają merytoryczne komentarze. To wszystko.
  • Nuncjusz 30.10.2016
    akwamen zabij sie
  • akwamen 30.10.2016
    Nuncjusz Brakowało mi ciebie mój najśmieszniejszy pacjencie :))
  • akwamen 30.10.2016
    Zdzisław B. dla mnie twoje zachowanie ciekawostka, ja się nigdy nie wkurwiam :) Nie o to chodzi co mówisz, chodzi o to jak mówisz. Chełpisz się bardzo zgrabnie, przyznaję, ale nie na wszystkich to działa. ;)
  • Neurotyk 30.10.2016
    akwamen, do budy, burku.
  • akwamen 30.10.2016
    Neurotyk witam cię kundelku :)
  • Angela 30.10.2016
    Widać jak na dłoni, że zyskał Szanowny Pan rzeszę wiernych fanów : D
    Co zaś do tekstu, jest lekkość, jest przedstawiona historia, jest i 5 : )
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Angelo, to nie są fani., To są służalcy, przynoszący w ząbkach swemu panu jedyneczki :)
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Tak, czasem w prozę wplatam autentyczne zdarzenia lub dykteryjki z historii :)
  • Angela 30.10.2016
    Zdzisław B. więc widać, że tresowani, a szczepieni przy tym chociaż? : )
    Szkoda gdyby pozdychali, np: na nosówkę.
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Angelo, wytresowani są nieźle, ale czy szczepieni? Nie wiem. Boją się wyściubić nos zza węgła. Ale na nosówkę chyba nie chorują, nieomylnie wyniuchają, kiedy mają do mnie nadbiec. Nie muszę nawet kiwać palcem; wystarczy, że kliknę w klawiaturę "Wyślij" :)
  • akwamen 30.10.2016
    Angela To już wiesz na temat nosówki? Następnym razem zanim coś napiszesz skonsultuj to z prezesem Z.B.
  • Angela 30.10.2016
    akwamen co do tej nosówki, to nie wiem czy masz, ale ból dupy już na pewno. Skonsultuj się
    z weterynarzem lub zakup sobie stosowną maść.
    Nie pozdrawiam i żegnam.
  • akwamen 30.10.2016
    Angela Rozczaruję cię, nie mam :) z twoich jak rozumiem porad praktycznych nie muszę korzystać, ale dziękuję, że chcesz podzielić się swoim doświadczeniem. Widać że wiesz o czym mówisz ;)
  • Angela 30.10.2016
    akwamen wiem o czym mówię, ale tu Cię rozczaruję, wynika to jedynie z obserwacji, a nie z
    własnego doświadczenia. Natomiast z całą pewnością mam stwierdzoną wściekliznę i uczulenie
    na trole i ich tępe, nic nie wnoszące komentarze.
  • akwamen 30.10.2016
    Angela Wiedziałem! Masz już ślinotok i wodowstręt? Śpiączka to już ostatnia faza i jesteś denatką, powalona przez uleczalnego w początkowej fazie wirusa. Szkoda mi ciebie, wielka szkoda, niewiele czasu ci zostało w związku z tą paskudną chorobą, taka młoda, dlaczego nie leczyłaś się?! To cholerne nie uświadomienie!!! Świeć panie nad jej duszą :( ale może zdążysz na swoje święto? A co do trolli, też ludzie, świat opowi byłby bez nich nudny :))
  • Angela 30.10.2016
    akwamen nie sprawię Ci tej frajdy przedwcześnie schodząc z tego świata, zdradzę Ci sekret:
    jestem niezniszczalna. : ) Na wymienione przez Ciebie objawy cierpi jedynie pospólstwo,
    arystokracja nie miewa wodowstrętu i ślinotoku.
    Co do troli: trol to trol, nie człowiek - tępić trzeba bezwzględnie.
    Koniec spamu. Pa
  • akwamen 30.10.2016
    Angela no to masz zdiagnozowaną wściekliznę czy nie? Czy tylko jesteś zwykłą kłamczuchą? Im bardziej poznaję ludzi, tym więcej szanuję trolle ;)
  • Fikumiku 30.10.2016
    Bardzo dobre, wręcz świetne. Gratuluję.
  • Fikumiku 30.10.2016
    Panie Autor, napisałeś Pan teksta drabbla ja ten twór skomentowałem, a Pan nawet nie raczysz podziękować? Takiś Pan ważniak? Wstydź się Panie autor, wstydź!
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Nie mam czego , nie siedzę okrakiem przed kompem. Teraz dziękuję.
  • Dobre, choć mnie nie zachwyciło. Może to dlatego, że jestem noga z historii (aż wstyd się przyznawać) i nie wiem, o jaką sytuację chodzi.
    Ile się tu komentarzy namnożyło! Pozazdrościć sławy ;)
    4
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    "Moralność wiktoriańska" (od imienia długoletniej królowej Wiktorii z W.Br., XIX wiek) - odpowiednik naszej "moralności pani Dulskiej". Hipokryzja do sześcianu - na zewnątrz cnotliwość, pruderia, nic związanego z erotyką, kobieta musi być szczelnie ubrana aż po szyję, w żadnym wypadku nie może być widać nawet kawałka nogi. Zaś w domu... wolnoć Tomku,. byle nikt nie wiedział. Królowa Wiktoria, po śmierci małżonka chodziła wyłącznie w czarnych krynolinach, oschła, surowa, tępiła wszelkie "niemoralności". Natomiast sama używała do woli, wpierw z wymienionym wieloletnim koniuszym, potem (w wieku 66 lat) z hinduskim kelnerem, który miał... 24 lata.
    Dużo by pisać, ale możesz znaleźć w internecie :)
    Diamentowa Różo - sława? Doobre :)
  • akwamen 30.10.2016
    Zdzisław B. Pięknie, masz misję dokształcania ;) Bardzo konstruktywny komentarz i jaki pouczający.
    Musiałeś przyćmić Margeritę, co? ;)
  • Zdzisław B. Widzę, że mam niezłe tyły z historii. A szkoda. Kiedyś wygoogluję.
    Jesteś historykiem? A jeśli tak to z zawodu czy zamiłowania?
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Diamentowa Róża Z zawodu nie. Powiedzmy, że się trochę orientuję w historii. Podręcznikowa jest nudna, ale można znaleźć wiele fascynujących zdarzeń z przeszłości, dużo ciekawszych niż wymyślane...
  • Zdzisław B. Niestety sama mam styczność tylko z tą podręcznikową :( I szczerze jej nie lubię
  • Margerita 30.10.2016
    pięć
    a wiecie, że królowa Wiktoria chorowałam na hemofilię którą odziedziczyła po matce a po niej odziedziczył ją Aleksiej syn cara Rosji
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Już się dowiedzieli, Margerito :) Sama Wiktoria nie chorowała, tylko była nosicielką.
  • Numizmat 30.10.2016
    Bardzo błyskotliwe i dosadne przedstawienie hipokryzji społecznej. A może warstwy rządzącej w stosunku do pospólstwa. Nie do końca wiem co konkretnie miałeś na myśli, ale czuję, że Twój tekst można podczepić pod oba.
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    Dobrze czujesz, Numizmacie.
  • kom. 30.10.2016
    Toż trzeba było sięgać z pomysłem aż tak daleko, wówczas Brytania, to było niczym inna planeta. Chodziło ci zapewne o etos "epoki wiktoriańskiej", bo koszulą bliższą naszemu ciału byłaby np.Katarzyna. Na krajowej niwie, też by starczyło nazwisk, a i obecnie takoż. Pzdr.
  • Zdzisław B. 30.10.2016
    ... a dlaczego mam się ograniczać do naszego regionu? Akurat wybrałem królową Wiktorię. Równie dobry przykład jak inne w historii.
    Jak już wspomniałeś/aś o Katarzynie... zaglądnij jutro rano. Wrzucę coś z nia związanego.
  • akwamen 30.10.2016
    Zdzisław B. ;)
  • Zdzisław B. 31.10.2016
    kom. PS. Uzupełniam - sięgnąłem do królowej Wiktorii, gdyż ogólnie znane jest określenie "moralność wiktoriańska", jako uosobienie hipokryzji, obłudy i pruderii - na pokaz maska cnotliwości, w rzeczywistości seksualność jak wszędzie i zawsze.
  • kom. 30.10.2016
    Magda, to zawsze wykryje jakieś zadziwiające ją zagadnienia na kształt kaktusa. "Chów wsobny" był oczywistym działaniem ubiegłych czasów i takie były najdelikatniejsze następstwa, a kościół w tym szambie brylował. Sami pogubili się w tym wariactwie i dlatego następowały rozłamy i takie tam, co i obecnie widać. Jutro przelatuje nowy nuncjusz, ciekawe, czyli nowy kłamca?
  • Zdzisław B. 31.10.2016
    "Chów wsobny" najpierw wynikał z potrzeby utrzymania boskości władcy (jak w starożytnym Egipcie), później, w średniowieczu i czasach nowożytnych z zawężonego kręgu kandydatek i kandydatów odpowiednich dla władców i władczyń. Chyba wszystkie główne rody panujące w Europie były dlatego spokrewnione. Z wiadomymi skutkami "chowu wsobnego".
    Nowy nuncjusz? Nowy namiestnik wasalnej Polski.
  • James Braddock 02.11.2016
    Początek jak zwykle tajemnicy, wyrwany z kontekstu ale własnie przecież o to chodzi :) Tym razem zagadka odgadnięta bez niczyjej pomocy, szczególnie koniec z nazwiskiem Brown wskazuje kraj anglosaski. A jak połączymy to wraz z surową moralnością i etykietą,to cóż nam wychodzi? Nie inaczej tylko wiktoriańska Anglia! :)
  • Zdzisław B. 03.11.2016
    Jamesie, będę pamiętał że lubisz historię :)
  • Mogador 03.11.2016
    Zdzisław B. Ależ mu ośliniłeś d...ę xD
  • akwamen 03.11.2016
    Mogador :)) No, sam bym tego lepiej nie ujął! ha, ha :))
  • Neurotyk 03.11.2016
    Mogador, zgłaszam twoje wypowiedzi do Admina .
  • Mogador 03.11.2016
    Neurotyk Nudni jesteście z tym adminem. Może poskarż się mamie? A admin widzi co się tutaj dzieje i widział po stokroć gorsze komentarze.
  • Neurotyk 03.11.2016
    Mogador, ja zadbam, żebyś Ty poleciał.
  • Mogador 03.11.2016
    Neurotyku, za sugestywne odczucia?
  • Jared 03.11.2016
    Admin z dużej litery, uuuu, żarty się skończyły :o
  • Neurotyk 03.11.2016
    Mogador, za niewybredny język i obrażanie Autora.
  • Mogador 03.11.2016
    Neurotyk A jak inni obrażają to wszystko ok? Hipokryzja Panie Neurotyku.
  • akwamen 03.11.2016
    Mogador ale się rzucił na Ciebie obrońca wierny ;) ale karawana idzie dalej ;)
  • Mogador 03.11.2016
    akwamen W myśl "psy szczekają, a karawana jedzie dalej" ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania