Pokaż listęUkryj listę

kstyl/60/ - Pogrzeb - Ad Aś O!🎈

w tematach: Bal(e), Koziorożec i Panna i Bezkrólewie💃🕺🦌💃👑

 

Miasto nie przeżyło takiego najazdu ludzi przez całą swoją historię. No ale powód był nie byle jaki i odpowiednia do niego oprawa. Był dość chłodny dzień, ale dzięki czystemu niebu, słońce w koziorożcu wiszące nisko nad horyzontem dawało trochę ciepła. Zmarły prosił w swoim testamencie, aby uroczystości pogrzebowe nie były zbyt ponure, lecz często wśród żałobników emocje brały górę i tu i ówdzie dało się zauważyć załzawione twarze. Na te dni wprowadzono prawie w całym Białymstoku zakaz poruszania się samochodami. Nawet jeśli by tego nie uczyniono to i tak byłoby to niemożliwe ponieważ ulice były całkowicie zapchane ludźmi z wszystkich zakątków Polski i ze świata. Cała ta sytuacja naładowana była cudowną symboliką. On nazywany Królem zmarł 25.12, w ten sam dzień, w którym Maria Panna urodziła Jezusa, również Króla. Na czele konduktu pogrzebowego widać było najbliższą rodzinę oraz wielu znakomitych gości. Najważniejszym był prawdopodobnie sam Pan Prezydent, który bardzo mocno zaprzyjaźnił się ze zmarłym, kilkanaście lat temu, kiedy to był prezesem TVP. Zaraz obok Pary Prezydenckiej widać było byłego skrzydłowego reprezentacji Polski w piłce nożnej, który to dołożył swoje trzy grosze do popularności nieboszczyka, korzystając z jego utworu po awansie do Euro 2016. Ważne osobistości można by wymieniać bez końca, ale o jednej z nich koniecznie należy wspomnieć. Ciekawy to zbieg okoliczności swoją drogą. Otóż uroczystości pogrzebowe prowadził nowo wybrany Papież. Tak jakby Król czekał, aż na ziemi pojawi się ktoś godny tego aby odprowadzić go na tamten świat. Był to drugi Polak po Karolu Wojtyle zasiadający na tronie Piotrowym. Ojciec Tadeusz z Torunia po jednogłośnym zwycięstwie w konklawe przyjął imię na cześć swojego poprzednika Polaka. Zatem ostatnia droga Króla odbywała się w asyście Papieża Jana Pawła III.

Kondukt pogrzebowy dotarł do miejsca pochówku, zapadła cisza i właśnie Jan Paweł III rozpoczął przemawiać cytując przy tym dzieła zmarłego.

- Moi Drodzy, nasz umiłowany Sługa Boży Zenon odszedł tuż przed balem sylwestrowym w Zakopanem, który to miał być zwieńczeniem jego kariery. Sam jednak nie raz nam śpiewałeś kochany Zenku, że “życie to są chwile, tak ulotne jak motyle, a zegar daje znak, nie zatrzymasz go i tak”. Jak do tego doszło nie wiem, ale zegar właśnie się dla Ciebie zatrzymał, a Zakopane już nigdy nie będzie takie samo bez Twoich “Oczu zielonych”...

 

Tak to rozpoczęła się ostatnia droga Zenka , a w polskiej muzyce rozrywkowej nastało bezkrólewie.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Noż i Zenkowi przyszło się zabawić w Niepowtarzalnych O! Jest data bez roku? Nostradamus Opowijski jakiś, czy cuś? :))
  • Dekaos Dondi 3 miesiące temu
    Bardzo w mym guście tekst!!→Taki specyficzny styl. Podniosły nawet. I zakończenie takie...
    bliskie wzruszeniu, jak ciasto w piekarniku👑↔Stawiam na Ad Aś🕺
  • Dekaos się wzruszył i strzelił w Adaśka O!
  • Ad Aś 3 miesiące temu
    Wszyscy na mnie!!! :) Jak to tak? "Stara Gwardia" się uwzięła na mnie biednego, nowego.. :) Fala tutaj gorsza niż w wojsku za komuny :)
  • Ad Aś
    Nie dawaj się i oddawaj im śrutem w żyć O!
  • Szpilka 3 miesiące temu
    Hahahaha, ale fajne, Zenek wymiata, to Adaśko satyrycznie popłynął (งツ)ว
  • Mnie też Zenek wymiótł śnieg z Zakopanego O!
  • Ale Adaśko???
  • Ad Aś 3 miesiące temu
    Zaczynam się tu czuć jak laleczka Voodoo albo jak bym był na zabiegu akupunktury... Co tekst to Szpilka wbita we mnie :) :) :)
  • Szpilka 3 miesiące temu
    Ad Aś

    W nowych twórcach dużo weny i chęci, skoro płodni, to trzeba na nich stawiać ¯\_(ツ)_/¯
  • Szpilka 3 miesiące temu
    Stylowy

    A dlaczemu nie? Przeca nie gorszy od innych w wywijaniu hołubców (•̀ᴗ•́ ) To primo, a secondo - chodzi o to, żeby gonić króliczka, a nie go złapać, nieprawdaż? (•̀ᴗ•́ )و
  • Ad Aś
    Może lepiej pajacyk Voodo ha, ha, ha
  • Szpilka
    Gońmy go jak najdlużej O!
  • Ad Aś 3 miesiące temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi
    Może być i Pajacyk :) Już nie raz takim mianem obrywałem z racji odmienności, z tym, że nie zdarzyło się aby ktoś używał zdrobnienia :) .
    A jak nie będę uciekał to jak będziecie gonić ? :P
  • Ad Aś
    Znam bajkę o pałacyku, ale o pajacyku znam też O!
  • Ad Aś 3 miesiące temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi

    A o pajacyku w pałacyku ? ... na nocniku?
  • Ad Aś
    O pajacyku w koronie i na stolcu O?
  • słone paluszki 3 miesiące temu
    Kurczę, pomyślałabym, że to sam Kurski napisał, ale chyba nie bierze udziału. Czy bierze? Bo już mi się plącze...

    Kimkolwiek jesteś, obojętnie po której stronie stoisz, należą się brawka.

    wersyisłowabiegłe -_-
  • słone paluszki
    Kurski rany liże, a wersyisłowabiegłe są zdrowe i gotowe na tarczę do strzału O!
  • Pasja 3 miesiące temu
    Zenka nie ma, ale Maryla jest niezniszczalna ... Królowa. Doskonałe sparodiowanie sylwestra w Zakopanem.
    Stawiam na Szpilkę

    Pozdrawiam
  • Pasja
    Maryla wdową po Zenku O! Szpilka zaakłuła?
  • Poncki 3 miesiące temu
    Paluszków posłucham i wersyisłowabiegłe strzelę. Może, czemu nie, trafię :)
  • Poncki
    Paluszki już niejednego pstryknęły O!
  • Poncki 3 miesiące temu
    znaczy to, że wersyisłowabiegłe to jednak zwykły trollejbus.
  • Ad Aś 3 miesiące temu
    Trafiony przez Szpilkę 😀.... Mój Ci ten Zenek...
  • Dekaos Dondi 3 miesiące temu
    Ad Aś↔Fajny tekst. Coś mnie tchnęło, bynaCie😀
  • Ad Aś 3 miesiące temu
    Dekaos Dondi no tak, Ty też mnie trafiłeś 😀

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania