Poprzednie częściLEGENDA
Pokaż listęUkryj listę

Legenda o Buczynce i Jakubku i ich podróży dookoła świata

Buczynka i Jakubek byli dwoma słoniami afrykańskimi, które żyły w Radwanicach. Byli bardzo ciekawi świata i chcieli poznać inne kraje i kultury. Pewnego dnia postanowili uciec z zagrody i wyruszyć w podróż dookoła świata. Wzięli ze sobą tylko trochę jedzenia, wody i mapę.

 

Pierwszym krajem, do którego dotarli, była Francja. Tam podziwiali piękno Paryża, zwiedzali wieżę Eiffla, Luwr i Notre Dame, a także smakowali francuskie sery i wino. Spotkali tam też sympatycznego pana, który był artystą malarzem. Pan ten namalował portret Buczynki i Jakubka i podarował im go jako pamiątkę.

 

Następnym krajem, do którego dotarli, była Hiszpania. Tam bawili się na fiestach, tańczyli flamenco, oglądali walki byków i jedli paellę. Spotkali tam też piękną panią, która była tancerką. Pani ta nauczyła Buczynkę i Jakubka tańczyć flamenco i podarowała im czerwone chusty jako pamiątkę.

 

Kolejnym krajem, do którego dotarli, była Egipt. Tam podziwiali starożytne piramidy, sfinksa i dolinę królów, a także poznali tajemnice hieroglifów i mumii. Spotkali tam też mądrego pana, który był archeologiem. Pan ten opowiedział Buczynce i Jakubkowi o historii Egiptu i podarował im złote naszyjniki jako pamiątkę.

 

Ostatnim krajem, do którego dotarli, była Australia. Tam podziwiali niezwykłą przyrodę, zwiedzali operę w Sydney, Wielką Rafę Koralową i Ayers Rock, a także zaprzyjaźnili się z kangurami i koalami. Spotkali tam też wesołego pana, który był farmerem. Pan ten pokazał Buczynce i Jakubkowi swoją farmę i podarował im kapelusze z korkami jako pamiątkę.

 

Po tej długiej i ciekawej podróży Buczynka i Jakubek postanowili wrócić do Radwanic. Byli bardzo szczęśliwi i bogaci w doświadczenia. Przywieźli ze sobą wiele pamiątek i opowieści, które chcieli podzielić się z innymi słoniami i ludźmi. Gdy dotarli do zagrody, zostali powitani z radością i zaskoczeniem przez swoich opiekunów i przyjaciół. Opowiedzieli im o swojej podróży i pokazali im swoje pamiątki. Wszyscy byli bardzo pod wrażeniem i chwalili Buczynkę i Jakubka za ich odwagę i ciekawość. I tak powstała legenda o Buczynce i Jakubku i ich podróży dookoła świata, która jest opowiadana do dziś w Radwanicach i na całym świecie.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania