Poprzednie częściLEGENDA

Legenda o Radwanku i skarbie pod ziemią

Pewnego dnia, gdy słoń Radwanek spacerował po polach wokół Radwanic, usłyszał dziwny dźwięk dochodzący spod ziemi. Był to jakby stukot metalu o metal. Radwanek był bardzo ciekawy, co to może być, więc zaczął kopać swoim potężnym trąbą. Po chwili natrafił na coś twardego i błyszczącego. Okazało się, że to była skrzynia pełna złotych monet i klejnotów. Radwanek nie wiedział, co to jest, ale poczuł, że to coś bardzo cennego. Postanowił zabrać skrzynię do swojej zagrody i pokazać ją swoim przyjaciołom, Buczynce i Jakubkowi.

 

Gdy dotarł do zagrody, zobaczył, że tam czeka na niego niespodzianka. Przyjechał do Radwanic prezydent Polski, który chciał podziękować słoniom za ich wkład w rozwój gminy i kraju. Prezydent był bardzo zaskoczony, gdy zobaczył, co Radwanek przyniósł ze sobą. Zapytał go, skąd ma takie bogactwo. Radwanek opowiedział mu o swoim odkryciu i zaprosił go na spacer, żeby pokazać mu miejsce, gdzie znalazł skrzynię.

 

Prezydent poszedł z Radwankiem i zabrał ze sobą kilku ekspertów, którzy mieli zbadać skarb. Gdy dotarli na miejsce, okazało się, że Radwanek odkrył wejście do podziemnego tunelu, który prowadził do tajemniczej komnaty. W komnacie były setki skrzyń z złotem i klejnotami, a na ścianach wisiały obrazy i zbroje. Był to skarb, który ukryli tam rycerze zakonu krzyżackiego, gdy uciekali przed wojskami polskimi w czasie wojny trzynastoletniej. Skarb ten był poszukiwany przez wiele pokoleń, ale nikt go nie mógł znaleźć. Aż do dnia, gdy Radwanek go odkrył.

 

Prezydent był zachwycony i podziękował Radwankowi za jego znalezisko. Powiedział mu, że dzięki niemu Radwanice będą bogate i sławne, a on sam zostanie uhonorowany orderem Orła Białego. Radwanek był bardzo szczęśliwy i dumny, że mógł zrobić coś dobrego dla swojej gminy i kraju. A Buczynka i Jakubek byli bardzo dumni ze swojego przyjaciela i chwalili go przed wszystkimi. I tak powstała legenda o Radwanku i skarbie pod ziemią, która jest opowiadana do dziś w Radwanicach i na całym świecie.

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania