Poprzednie częściPrzemyślenia "Nałóg"

Przemyślenia "Ziemia"

Życie w nędzy jest wszystkim złym. Bogaci mają furę pieniędzy, ale nie mają miłości. Biedni szukają szczęścia w pieniądzach, a wokół nich jest prawdziwa miłość. Wszystko na ziemi się kończy i zaczyna, nowe problemy, nowe kłopoty. Ziemia goni nas, a my gonimy ją. Chcemy być najlepsi, chcemy latać w kosmos i być panami Wszechświata. Jesteśmy coraz wynioślejsi i nie patrzymy na to, co było kiedyś, patrzymy w przyszłość. Chcemy być kimś, a jesteśmy tylko małymi człowieczkami na planecie zwanej Ziemia.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (43)

  • Tanaris 19.01.2017
    Nie przemawia do mnie OneShot "Ziemia", wybacz. Nie oceniam.
  • Krystian244 19.01.2017
    Okej, oneshot bo to tylko 1 strzał.
  • Emi Ayo 19.01.2017
    Prawdziwe...Znowu króciutkie ,ale wystarczy. Osobiście tekst mi się podoba. Dam 5,ale liczę,że następny tekst tego typu będzie dłuższy ;)
  • Krystian244 19.01.2017
    To tylko OneShot więc nie jest długie, ale dzięki i zastosuje się do rad.
  • Emi Ayo 19.01.2017
    Krystian244 Akurat w tym nie ma potrzeby żeby było dłuższe, jak dla mnie jest dobrze ;)
  • Krystian244 19.01.2017
    Emi Ayo Też tak myślę :)
  • Emi Ayo 19.01.2017
    Krystian244 Może też napiszę oneshot,ale na razie zajmę się Garathem ;)
  • Krystian244 19.01.2017
    Emi Ayo No, właśnie czekam.
  • Emi Ayo 19.01.2017
    Krystian244 Obiecuję, dzisiaj będzie ;) Już prawie skończyłam 5 cz. ;)
  • Ewoile 19.01.2017
    Jak dla mnie nie są to oneshoty, nawet one mają swoją długość. Jak dla mnie to co tu wstawiłeś (i drugi niby oneshoty) to coś balansującego pomiędzy dribble (50 slow) a drabble (100 slow). Poza tym radziłabym wstawiać teksty z mniejszą częstotliwością np nie trzy na raz, tylko dawać chociaż tą godzinkę przerwy.
  • Krystian244 19.01.2017
    Zastosuje się do rad i zmienię nazwy na Drabble.
  • Ewoile 19.01.2017
    Krystian, tylko wiesz drabble powinno mieć 100 słów, więc jeśli chcesz to zapisać jako "drabble" musisz dopisać tyle słów ile Ci brakuje ;) PS tak na przyszłość drabble z reguły powinno mieć zaskakującą puentę/zakończenie ;)) poczytaj trochę drabble innych użytkowników, takim typowym przykładem jest moje "Rozstanie", "Agonia" czy "Kiedy jeszcze byłem człowiekiem", poleciłabym Ci kogoś, ale nie orientuje się kto tam pisze drabble ;//
  • Nazareth 19.01.2017
    Ewoile Karola pisze ładne drabble, no i Rasia ale ona chyba wszystkie usunęła. Od biedy u mnie też parę znajdziesz, chociaż niższych lotów.
  • Ewoile 19.01.2017
    O, właśnie! Nazareth jak zwykle przybywa z odsieczą ;D
  • Nazareth 19.01.2017
    Ewoile Haha, miewam bystre momenty XD
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Ja tyko jeszcze o tym, że jakaś luźna myśl nie musi być zaraz przypisywana do jakiegoś gatunku. Mamy przecież czasem ochotę napisać coś, co leży nam na sercu, albo jakaś krótka refleksja i chcielibyśmy się nią podzielić, to przecież nie musi się od razu szukać, do czego by to dopiąć? Można napisać, że krótkie, że miniatura, że moja myśl cokolwiek, nie trzymajmy się tak sztywno ram :)
  • KarolaKorman 19.01.2017
    To, co Krystian pisze, to jego spostrzeżenia, które ubiera w słowa i takimi nam chce zapodać. Uważam, że każdy ma prawo do własnych spostrzeżeń i nie sugerujmy mu, że powinien coś zmienić. Czas tylko zmienia patrzenie na rzeczywistość :)
  • Ewoile 19.01.2017
    Karola, ja się w pełni zgadzam, ale wtedy nie jest to oneshot, tylko po prostu jakieś przemyślenia, refleksja co można dać w nawiasie albo jako słowo wstępu przed tekstem. Tylko o to mi chodzi ;))
  • Krystian244 19.01.2017
    KarolaKorman Dziękuję że mnie wyręczyłaś.
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Ewoile, i właśnie o to mi chodziło, by opisać tekst jako np. krótki i nie dopasowywać go do znanych kategorii, bo każda z nich ma jakieś swoje zasady, których powinniśmy się trzymać.
    Tutaj ciężko byłoby zrobić z tego Drabble i cały pomysł padłby na łeb :)
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Krystian244 , a bardzo proszę :) Wyraziłam tym własne zdanie, też czasem piszę coś, co ni hu, hu nie chce się do niczego dopasować :)
  • Krystian244 19.01.2017
    KarolaKorman :)
  • Ewoile 19.01.2017
    Karola, a więc widać mówiłyśmy o tym samym, nie rozumiejąc się wzajemnie. Krystian, jeśli nie wiesz jakim rodzajem jest tekst, który chcesz wstawić możesz poradzić się kogoś bezpośrednio lub zapytać na forum (tylko nie twórz nowego wątku, bo Cię zjedzą)
  • Krystian244 19.01.2017
    Ewoile Tyle że ja wiem, tutaj jest o życiu. Ziemia, miłość, nałóg to wszystko o życiu. Chyba, że się mylę.
  • Ewoile 19.01.2017
    Krystian, nie chodzi mi o gatunek typu romans, horror. To rada, którą dałam Ci ze względu na to, że podałeś niepoprawny rodzaj literacki - oneshot chociaż oneshot to nie był. Jeśli masz wątpliwość do czego tekst się klasyfikuje możesz podpytać, o to mi chodzi ;))
  • Krystian244 19.01.2017
    Ewoile Okej :), myślę że drabble i dribble będzie dobre. Zapraszam do nowego utworu. Dziękuję za rady.
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Krystian244, nie jest dobrze :(
    Każda forma ma swój zamysł np. Drabble - to 100 słów i zaskakujące zakończenie, dribble - 50 słów, ale nam chodzi o to, że Twoje teksty nie spełniają tych wymogów, więc nie powinieneś ich tak tytułować.
    Gatunek, to jeszcze coś innego. Mogą być Drabble z gatunku fantasy, o życiu, horror i inne, ale zawsze mają 100 słów i zaskakująca zakończenie. Nam chodzi o to, że jeżeli coś nie pasuje do jakiejś formy np. Drabble, oneshot, felieton czy inne znane, byś ich tak nie tytułował, tylko wówczas pisz: krótkie lub moje przemyślenia, miniatura. Coś, co sugeruje czytelnikowi, że tekst nie jest długi, ale nie zalicza się do konkretnej formy.
    Jak pokręciłam ci w głowie, to przepraszam :)
  • Krystian244 19.01.2017
    KarolaKorman Rozumiem.
  • Nazareth 19.01.2017
    KarolaKorman Miniatura jest zawsze bezpieczna do podania przy krótkich tekstach. Ale tak jak powiedziałaś, nie trzeba każdemu tekstowi przyklejać metki. Ja sam napisałem kilka takich, których nie potrafię sklasyfikować, ani w gatunku ani rodzaju, ani formie - są, czym są. Mam tu jednak zastrzeżenie do samego tekstu, nie do jego wydźwięku i przesłania - to są jak to określiłaś subiektywne przemyślenia, do których każdy ma prawo. Jest tu problem konstrukcji, warsztatu. W tym tekście (moim zdaniem oczywiście) autorowi nie udało się zaciekawić, nadać słowom mocy potrzebnej by niosły, ważną skądinąd, treść. Brakuje, wstępu czy zakończenia, konkretnej budowy dzięki którym pojawiłby się jakiś "haczyk", nić porozumienia, cokolwiek co czytelnika mogłoby wciągnąć. Z przesłaniem tekstu się zgadzam ale podane na wprost tak jak tutaj nabiera banalności komunału, zamiast atrakcyjności głębokiej ideologii.
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Naz, co do teksu, możesz mieć zastrzeżenia, każdy ma własne zdanie. Mnie się podobało, pomyślałam, że pisał to ktoś bardzo młody i taki jest jego punkt widzenia, ok, jego sprawa i jego spostrzeżenie. Nawet gdzieś wyżej napisałam, że z czasem jego postrzeganie się zmieni, ale to za jakiej dziesięć, może więcej lat. Na ten moment uznałam, że zasługuje na plusa, choćby dlatego, że próbuje nazwać swoje myśli i to miało być dla niego motywacją do kolejnych prób pisarskich :)
  • Krystian244 19.01.2017
    KarolaKorman Kurczę, nie chwalcie mnie tak bo się zarumienię.
  • Nazareth 19.01.2017
    KarolaKorman pewnie masz rację a ja po prostu za dużo wymagam. Mierżą mnie jednak truizmy i myślę sobie, że im szybciej autor od nich odejdzie tym lepiej dla niego. Broń Boże, żebym osądzał, czy się czepiał, staram się tylko służyć radą na miarę moich skromnych możliwości i pchnąć "młodego pisarza" w trochę innym kierunku, najlepiej takim w którym nie ma trywialności. Nawet banalne prawdy można przedstawić w ciekawy i nie rzadko również prosty sposób - gdyby tak nie było, nikt by mnie nie czytał XD
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Naz, to jak w życiu :) Ja go pogłaskałam, żeby nie stracił zapału, ty zganiłeś, by nie był przeświadczony o swojej zajebistości, a on ma wyciągnąć wnioski. Jak jest mądry - zrobi to, jak nie - nic nie pomoże :)
  • Nazareth 20.01.2017
    KarolaKorman i jak miałbym się z Tobą nie zgodzić? ;)
  • Pan Buczybór 19.01.2017
    Za dużo, a wciąż za mało...
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Tak, ludzie wciąż biegają za czymś innym, nowym nieznanym, nieosiągalnym. Każdy chciałby po sobie coś zostawić, nie każdemu się to udaje :(
    Co do długości teksu nie mam zastrzeżeń. Każda długość jest dobra, jeśli zawarta w nim treść nas satysfakcjonuje. Przecież słynne Złote myśli to najczęściej jedno zdanie i nikt się nie czepia, a nawet się je powtarza.
    Drabble to... No właśnie wskoczył komentarz Ewoile, więc wszystko wiesz, ja na twoim miejscu nie przejmowałabym się długością, liczeniem słów, tylko dopisała - krótkie i tyle.
    Dam 5 :)
  • Krystian244 19.01.2017
    Dziękuję.
  • Nazareth 19.01.2017
    Tu w przeciwieństwie do poprzedniego opowiadania jestem na nie. Za krótkie, pozbawione większego sensu. Pasowało by jako fragment większej całości. Zauważ jednak że nie rozmawiamy już o technicznych brakach ale o fabule i formie a to znak że idziesz w dobrym kierunku.
  • Krystian244 19.01.2017
    Cieszę się że tak uważasz. Co do tego opowiadania to miało to być tylko takie moje przemyślenie
  • Pasja 19.01.2017
    Ale zastanówmy się nad tym co warto i czy warto. Bilans zawsze wyjdzie na minus. Masz 5:-)
  • Krystian244 19.01.2017
    Dziękuję
  • natka1956 20.01.2017
    A według mnie to wszystko zależy od nas, trochę smutny, ale podobało mi się ;)
  • Krystian244 20.01.2017
    Też tak myślę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania