Prolog - Pamiętniczek Apokalipsy

,,Pamiętniczek Apokalipsy" - Asir

 

 

Zastanawiałem się kiedyś jak szybko świat może się skończyć.

 

Lubiłem seriale jak The Walking Dead lub gry jak Dayzi. Wszystkie o tym jak świat zostaje zniszczony przez apokalipsę i banda ocalałych próbuje w nim przetrwać.

 

Co odcinek odliczałem ,która postać zginie. Rozrywka na miarę rzymskich igrzysk.

 

Ale czy bym sam chciał aby moje życie tak odliczano? Raczej nie.

 

A świat mściwy i przepełniony ironią mi to załatwił.

 

Od czego się zaczęło?

 

Dwa miesiące temu coś zmieniło ludzi.

 

Broń biologiczna.

 

Wirus zabójczy dla ludzi, nie wiadomo kto pierwszy go wypuścił. Wiemy jedno, w niecałe dwa miesiące nasze życie całkowicie się zmieniło.

 

Kontynent Europejski spustoszyła epidemia.

 

Azja miała większe szczęście jak i Ameryka. Widząc co wirus z nami wyprawia odizolowali się od nas: Bliski Wschód,Daleki i obie Ameryki pozostawiły nas na pastwę losu.

 

Oprócz szansy przeżycia przy kontakcie z wirusem wynoszącą dwadzieścia procent, pojawiła się kolejna niespodzianka. Większość zabitych zaczęła wstawać, ludźmi jednak nazwać ich nie można. Bezrozumnymi potworami … odpowiedniej. Szybkie ,zwinne i zabójcze w spotkaniu, żywiące się ludzkim mięsem kreatury.

 

Nazwaliśmy je ghulami.

 

Śpiące za dnia, w nocy polujące na ludzi.

 

Większość ocalałych miała odporność na wirusa. Dlatego przeżyli. Wirus miał ,jednak jeszcze jedną modyfikacje. U małej grupy ocalałych wirus się przyjął tworząc z nich nosicieli. Plusem dla mnie i innych była szybkość, o wiele lepsza kondycja i możliwość walki z ghulami na równi. Pięć procent społeczeństwa ocalałego albo więcej to my. Duża część naukowców i matematyków gryzła piach bądź wąchała go jako ghule, więc trudno obliczyć ilu podobnych mnie istnieje.

 

Europejska cywilizacja unicestwiona. Zabawne Kościół nie umiał tego zatrzymać tak samo, jak: świeckość,lewica czy prawica. Wszystko szlag trafił.Paryż, Londyn, Warszawa, Berlin, Wiedeń, Rzym każde z tych miast stało się miastem widmo. Pustym, zniszczonym i pełnym trupich czułych kochanków.

 

Moje miasto skończyło tak samo. A co ze mną? Przespałem tą tragedie. W moim pokoiku. Przed początkiem moi bliscy wyjechali na wakacje, a ja leżałem w śpiączce przez kilka tygodni, kiedy zabawa się rozkręcała. Gdy się obudziłem na kanapie niczego się nie spodziewałem. Co mi pozostało to moja katana treningowa, sterta ubrań, jedzenie w konserwach i płaszcz zimowy z cosplayu. Dzięki losowi w przeszłości tak uwielbiałem japońską kulturę, że katana była porządnie naostrzona.

 

Mijały dni, tygodnie, a ja przyzwyczaiłem się do tego świata. Niekończącej się śmierci.

 

Nauczyłem się zabijać, poruszać się tak zwinnie i szybko jak ghule.

 

Porzuciłem zbędne człowieczeństwo, więzi z ludźmi,a także wspomnienia.

 

Chciałem tylko jednego, przeżyć.

 

Tylko tym żyję ….. i zabawą z ghulami.

 

A i bym zapomniał.Złotko jeśli to czytasz to pamiętaj.

 

Ghule są bardzo głodne,głodne i .. wściekłe gdy jedzenie im ucieka.Ludzie,zaś jak zobaczą twój cień szybko dadzą ci pocałunek czuły tak bardzo, że aż zadrżysz – przewracając kartkę dziennika zauważyłam puste miejsca ,a na nich krew.

 

- Aaa - nagle poczułam ból, cicho jęknęłam nie mogąc nic powiedzieć. Wtedy dopiero zauważyłam ,że ostrze przebiło moją klatkę piersiową. Tylko jak? Nic nie czułam? Nie było tu nikogo ,więc jak?

 

- Mówiłem złotko,abyś uważała. Dzięki ,że przeczytałaś. Teraz możesz dostać mój pocałunek. – Ostatnie słowa jakie usłyszałam, aż nadeszła ciemność ….

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • NataliaO 03.08.2015
    Zapowiada się ciekawie, fajny temat. Czytało się całkiem przyjemnie.
    "Przespałem tą tragedie.W moim pokoiku.Przed początkiem moi bliscy wyjechali na wakacje, a ja leżałem w śpiączce przez kilka tygodni..." - Przespać rozumiem, ale rodzina zostawia bliską im osobę w śpiączce i jadą na wakacje? Dziwne dla mnie.
    Końcowy dialog lekko był sztuczny, i jak dla mnie wymuszony na zakończenie historii.
    Na razie 3 :)
  • Anonim 03.08.2015
    "Lubiłem seriale jak The Walking Dead lub gry jak Dayzi.Wszystkie o tym jak świat zostaje zniszczony przez apokalipsę i banda ocalałych próbuje w nim przetrwać." ~ Po znakach interpunkcyjnych jak np. przecinek, kropka, znak zapytania itd. stawiamy spację. Jako że tekst jest długi, nie będę wymieniała wszystkich tych miejsc.

    "Ale czy bym sam chciał aby moje życie tak odliczano ? Raczej nie." ~ Nie powinno być spacji przed znakiem zapytania.

    "Widząc co wirus z nami wyprawia odizolowali się od nas : Bliski Wschód,Daleki i obie Ameryki pozostawiły nas na pastwę losu." ~ Nie powinno być spacji przed dwukropkiem, tylko po. Te same błędy, co powyżej.

    "Oprócz szansy przeżycia przy kontakcie z wirusem wynoszącą ok 20 % ,pojawiła się kolejna niespodzianka." ~ Liczby i procenty zapisujemy słownie.

    "Większość ocalałych miała odporność na wirusa ." ~ Nie powinno być spacji przed kropka, ale to jest już chyba jednorazowa wpadka.

    "Wirus miał ,jednak jeszcze jedną modyfikacje." ~ Nie powinno być spacji przed przecinkiem, tylko po.

    "Pięć procent społeczeństwa ocalałego albo więcej to my.Duża część naukowców i matematyków gryzła piach bądź wąchała go jako ghule ,więc trudno obliczyć ilu podobnych mnie istnieje." ~ Tutaj już procent i liczbę zapisałeś/aś poprawnie, słownie. Nie rozumiem, dlaczego wcześniej popełniłeś/aś błąd przy zapisie.

    Przepraszam, ale ilość błędów tak razi mnie w oczy, że nie jestem w stanie tego czytać. Następnym razem przykuj większą uwagę do tego, jak stawiasz znaki interpunkcyjne. Mam wrażenie, że zabrakło kilka przecinków, ale nie jestem pewna, więc nie będę ich wymieniała. Poniżej zostawię ci linki do poradników o tym, jak stawiać znaki interpunkcyjne. Mam nadzieję, że poprawisz błędy i będę mogła zacząć czytać tekst jeszcze raz ;) Historia skojarzyła mi się z jednym z anime, dlatego mam nadzieję, że będę mogła śledzić dalsze części :)
    Pozdrawiam.

    http://www.opowi.pl/forum/poradnik-zapis-dialogow-w250/
    http://www.opowi.pl/forum/poradnik-interpunkcja-przecinki-w248/
    http://www.opowi.pl/forum/poradnik-interpunkcja-myslnik-w249/
    http://www.opowi.pl/forum/poradnik-interpunkcja-kropka-w247/
  • Seretei Asir 03.08.2015
    Shiroi poprawione.
  • Anonim 03.08.2015
    Poprawiłeś tylko spcaje po kropkach, nie przecinki ;) Nie chodzi mi o miejsca, w których powinny być, ale o to jak je stawiasz.
    Ty robisz tak: "Przecież nie wygramy ,więc po co się starać?"
    Powinno być tak: "Przecież nie wygramy, więc po co się starać?"
    Przepraszam, nie umiem jaśniej tego wyjaśnić, zajrzyj lepiej do poradników. Liczę, że jeśli się z nimi zapoznasz, resztę błędów w swoim tekście znajdziesz sam ;)
  • Slugalegionu 03.08.2015
    Powiem tak, spacja jest PO znaku interpunkcyjnym, a nie PRZED. Wyjątkiem są myślniki, ale o tym w poradniku: )
  • Akwus 03.08.2015
    Nie jest złe, naprawdę nie jest złe :) Ty piszesz, ja czytam! Lubię te klimaty, więc tym bardziej będę zły jak spierniczysz :)
  • Slugalegionu 03.08.2015
    No cóż, zwykły tekst o zombie, no może poza mutacją, ale i to nie powala. Ale póki nie napiszę czegoś w tej tematyce to nie będe się aż tak czepiał poczekam na resztę: )
  • Seretei Asir 03.08.2015
    Przepraszam : D Nie zapisałem poprawy bo dwa razy edytowałem :D Wiem o co ci chodzi z przecinkami : D Wybacz
  • Anonim 03.08.2015
    Błędy nadal są, ale jest zdecydowanie lepiej niż na samym początku. Nie rozumiem, dlaczego najpierw piszesz jako mężczyzna, a później jako kobieta? Tak się nie robi, chyba że jakoś oddzielisz te miejsca, by nie mieszać czytelnikowi w głowie. Mam wrażenie, że pisałeś to na szybko. Mimo wszystko powiadanie zapowiada się ciekawie ;)
  • Lucinda 09.08.2015
    Początek ciekawy. Fajny pomysł. Niestety mnóstwo błędów. Postanowiłam wypisać ci je po kolei i wyjaśnić (przynajmniej to, co sama wiem), może zapamiętasz na przyszłość, choć musiałam skopiować sporą część tekstu. Po pierwsze, co już pisał Sługa, spacja jest po przecinku, a nie przed. W wielokropkach pisze się na ogół trzy kropki, a u ciebie było ich dwa, cztery albo pięć. Poza tym, nie zawsze oddzielałeś spacją zdania.
    ,,Zastanawiałem się kiedyś (przecinek) jak szybko świat może się skończyć." - przecinek powinien oddzielać każde zdanie składowe. Jeśli nie ma się pewności, ile w wyrażeniu jest takich zdań, warto policzyć orzeczenia;
    ,,Wszystkie o tym (przecinek) jak świat zostaje zniszczony przez apokalipsę i banda ocalałych próbuje w nim przetrwać.";
    ,,Ale czy bym sam chciał (przecinek) aby moje życie tak odliczano?" - przed ,,aby" praktycznie zawsze powinien znajdować się przecinek. W tym zdaniu nie pasuje mi trochę szyk. Napisałabym: ,,Ale czy sam bym chciał...". Oczywiście to tylko sugestia;
    ,,Azja miała większe szczęście jak i Ameryka. Widząc (przecinek) co wirus z nami wyprawia (przecinek) odizolowali się od nas: Bliski Wschód,Daleki i obie Ameryki pozostawiły nas na pastwę losu." Poza tym nie wymieniałabym kontynentów. Wystarczy: ,,Widząc, co wirus z nami wyprawia, odizolowali się od nas i pozostawili na pastwę losu". Po prostu już pisałeś, że chodzi o Azję i Amerykę, ale to oczywiście też tylko sugestia;
    ,,Oprócz szansy przeżycia (przecinek) przy kontakcie z wirusem wynoszącą dwadzieścia procent, pojawiła się kolejna niespodzianka." - zdanie pomiędzy przecinkami jest zdaniem wtrąconym (powinieneś wiedzieć, co to znaczy), dlatego ten przecinek jest potrzebny;
    ,,Wirus miał ,jednak jeszcze jedną modyfikacje." - tu wcale nie powinno być przecinka. To zdanie proste;
    ,,U małej grupy ocalałych wirus się przyjął (przecinek) tworząc z nich nosicieli.";
    ,,Plusem dla mnie i innych była szybkość, o wiele lepsza kondycja i możliwość walki z ghulami na równi." - w tym zdaniu teoretycznie nie ma błędów. Natomiast zastanawiam się, co w tym przypadku znaczy, że mogli walczyć na równi. Jeśli zapewniały im to szybkość i kondycja, to napisałabym to: ,,Plusem dla mnie i innych była szybkość i o wiele lepsza kondycja, dające nam możliwość walki z ghulami na równi". No, ale nie wiem, co to dokładnie miało być;
    ,,Pięć procent społeczeństwa ocalałego albo więcej to my." - naturalniej i pewnie poprawniej brzmiałoby: ,,pięć procent, albo więcej, ocalałego społeczeństwa, to my";
    ,,Duża część naukowców i matematyków gryzła piach bądź wąchała go jako ghule, więc trudno obliczyć (przecinek) ilu podobnych mnie istnieje.";
    ,,Zabawne (przecinek albo nawet kropka) Kościół nie umiał tego zatrzymać (przecinek w tym miejscu, a nie przed ,,jak") tak samo, jak: świeckość,lewica czy prawica. " - poza tym nie pisałabym tego dwukropka, według mnie jest zbędny i nie zrobiłeś spacji po przecinku";
    ,,Paryż, Londyn, Warszawa, Berlin, Wiedeń, Rzym (przecinek albo może nawet lepiej myślnik) każde z tych miast stało się miastem widmo.";
    ,,Gdy się obudziłem na kanapie niczego się nie spodziewałem. " - jeśli chodzi o szyk (sugestia): ,,gdy obudziłem się na kanapie, niczego się nie spodziewałem" i oczywiście przecinek;
    ,,Co mi pozostało (przecinek) to moja katana treningowa, sterta ubrań, jedzenie w konserwach i płaszcz zimowy z cosplayu. " - na początku dopisałabym ,,jedyne, co mi pozostało..." i literówka w ostatnim słowie;
    ,,Złotko (przecinek po zwrocie do adresata) jeśli to czytasz (przecinek) to pamiętaj.";
    ,,Ghule są bardzo głodne, ( tutaj dałabym kropkę zamiast przecinka, choć to nie jest raczej błąd, ale chyba lepiej pasuje) głodne i .. wściekłe (przecinek) gdy jedzenie im ucieka.Ludzie,zaś (przecinek po ,,zaś", a nie przed) jak zobaczą twój cień (przecinek) szybko dadzą ci pocałunek czuły tak bardzo, że aż zadrżysz". No i zabrakło spacji;
    ,,przewracając kartkę dziennika (przecinek) zauważyłam puste miejsca ,a na nich krew.";
    ,,cicho jęknęłam (przecinek) nie mogąc nic powiedzieć";
    Nie sądziłam, że wyjdzie mi tego aż tak dużo, ale mam nadzieję, że pomogłam:) Na razie 3.
  • Seretei Asir 09.08.2015
    Jestem ci wdzięczny za taką rozpiskę.

    Dziękuje z całego serca.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania