Poprzednie częściŻyję 1.1

Żyję 1.2

W moim „życiu” nie ma miejsca na prawdę. Wszechobecne zakłamanie przekrada się do każdego zakamarka w głowie. To co robię jest mechanizmem obronnym przed otaczającym światem, ale też mechanizmem obronnym przede mną, o ile choć najmniejszy skrawek prawdy pozostał gdzieś w szczelinie umysłu.

Myślę, że musiał się jakiś zachować. Moja świadomość istnieje. Nie jest jeszcze zakłamaną iluzją, bo jestem w stanie odczuwać, jak powoli próbuje zaniknąć.

Pozbawiając się świadomości nie pozostaje ci nic oprócz instynktu. Nie masz wyboru – musisz oddać się egzystencji - jesteś doszczętnie pozbawiony życia. Tego obawiam się najbardziej.

 

Stoję na rozstaju dróg.

Wiem którą wybrać, tym samym nie mogąc ruszyć się z miejsca.

Nieodgadniona siła pcha mnie do przodu, a ja nie potrafię stwierdzić, ile jeszcze wytrzymam.

Jedna droga prowadzi donikąd, a druga nie pozwala mi skierować się w jej stronę.

Szukam bezpiecznej opcji.

(ROZDZIAŁ 1) Kim jestem?

 

A właściwie czym jestem? W moim mniemaniu tylko zorganizowanym zbiorowiskiem atomów, komórek, znajdującym się w nieodpowiednim miejscu i nieodpowiednim czasie. Czymś powstałym na skutek wciąż powtarzającego się procesu służącego przedłużeniu gatunku, jak każdy inny człowiek. Jestem po prostu w najprostszym opisie – nikim.

Wiem jednak, że są osoby mające inne zdanie – osoby żyjące w świecie jeszcze większych iluzji. Mówią, że „będzie dobrze”, same nie wiedząc jak wygląda ten stan. Choćby ciało doszło do siebie, mój umysł nigdy nie odnajdzie ukojenia.

Następne częściŻyję 1.3

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • tribia 28.05.2017
    Bo łatwiej doradza się komuś, myśląc, że ten ktoś nie czuje, iż to tylko słowa. Najcenniejsze i najbardziej wiarygodne rady są te, które po "wyradzeniu" są w stanie pokryć się walutą motywacji. Najłatwiej się mówi, najtrudniej przekonuje.
    Pięć i pozdrowienia :).
  • KarolaKorman 28.05.2017
    ,,Pozbawiając się świadomości nie pozostaje ci nic oprócz instynktu.'' - instynkt to bardzo ważna rzecz. Ludzie twierdzą, że to rozum im coś podpowiada, ale czy tak jest na pewno? Zwierzęta zachowują się instynktownie i to właśnie instynkt pozwala im przetrwać.
    Brakowało mi trochę dialogów, ale wiem, że wcale ich być nie musi. Dam 5 z małym minusikiem :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania