Żyję 1.1

Bo

 

Ktoś gdzieś zapisuje

 

Na zabazgranych kartkach

 

Potarganego papieru

 

Moją historię

 

 

Chciałabym wiedzieć, gdzie znajduje się wytwórnia żyć, wytwórnia wspomnień, wytwórnia naszej psychiki.

 

Trudno jest uwierzyć, że to wszystko dzieje się samo. Samo z siebie. Pod wpływem cyklicznych od tysiącleci procesów.

 

Nasze życie – nie dzieje się z przypadku. Chyba.

 

Jesteśmy częścią ciągu, którego nie da się zapisać w matematyczny sposób. Częścią czegoś nierzeczywistego…

 

 

Statystyczny* człowiek nie jest szczęśliwy. Ma więcej trosk, zmartwień, problemów, niż jakichkolwiek pozytywnych wycinków swojego życia. Statystyczny człowiek głównie egzystuje, walcząc o przetrwanie, pieniądze, przedłużenie istnienia ludzkiego gatunku.

 

Możemy porównać naszą egzystencję do żałosnego filmu – czarno-białych kadrów z wieloma słabymi aktorami, jasno określoną fabułą i scenariuszem. Bez głębszych emocji, bez większego sensu, nie reprezentującego sobą żadnych poglądów. Czegoś, co w najmniejszym nawet stopniu nie zmieni świata, a już na pewno nie na lepsze.

 

Ludzie jedynie egzystujący przesiąknięci są zazdrością do tych, którzy nauczyli się żyć, lub nie zatracili tej umiejętności. Zazdrościmy wszystkiego – prawdziwej miłości, prawdziwego szczęścia, ale też prawdziwego bólu wynikającego z jakiejś mającej sens przyczyny.

 

*w moim odczuciu

 

Początek czegoś większego - pisane z perspektywy nie mojej, ale głównej bohaterki dalszej części. Co myślicie?

Następne częściŻyję 1.2 Żyję 1.3

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Józef Kemilk 27.05.2017
    Wydaje mi się, iż mimo wszystko większość ludzi jest szczęśliwych na swój sposób. Co do wytwórni żyć temat może być naprawdę fajny,. Głowna bohaterka mogłaby być jakimś kierownikiem, który odpowiadałby za poszczególne osobniki wysyłane do łona matki.
  • KarolaKorman 28.05.2017
    Rozumiem, że te rozważania to słowa głównej bohaterki. Ja też przychylam się do słów poprzednika, że ludzie jednak doszukują się szczęścia nawet w trudnych chwilach. Idę dalej :) Też dam 4 :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania