Antywalentynki!

coroczny miłosny czar

moją bajką nie jest

bo czy miłość

okazywana na co dzień

być nie powinna?

***

 

światłość w ciemności

rzucają cień

na miłość

badziewie z niej robiąc

tu nie ma miejsca

na drobne

gesty

***

 

blask walentynek

uroki sztucznej miłości

w całym

wszechświecie

***

 

czerń i biel

łączą się

tworząc

szare serduszka

szare prezenty

sztuczne to wszystko

bardzo...

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (63)

  • Pan Buczybór 08.12.2020
    Meh...
    Takie
    sobie
    Znaczy
    nie za bardzo dobry
    wiersz.
  • Onyx 08.12.2020
    Dziękuję za koment i 5 sekund śmiechu :D
  • Onyx 08.12.2020
    A teraz?
  • Pan Buczybór 08.12.2020
    Onyx Nieco lepiej
  • Onyx 08.12.2020
    Pan Buczybór pokombinowałam jeszcze troszku ;)
  • łoizok 08.12.2020
    taki trochę dla mnie nie za bardzo zrozumiały :(
  • Onyx 08.12.2020
    :((((
  • Kocwiaczek 08.12.2020
    Nie podoba mi się to rozstrzelenie tekstu. Poniżej proponuje zmiany, szyk też gdzieniegdzie przestawiłam. Niestety bardziej to proza niż poezja. Spróbuj poszukać metafor, nie pisz wprost każdej myśli. Pozostaw parę rzeczy w domyśle. Ukryj przesłanie. Pobaw się z czytelnikiem i zmuś go do własnej interpretacji :)

    to nie moja bajka

    bo czy miłość

    nie powinna być okazywana

    na co dzień?

    ***

    światłość i ciemność

    tu nie ma miejsca

    na drobne

    gesty

    ***

    blask walentynek?

    serduszka oraz prezenty

    sztuczne to wszystko

    bardzo...
  • Szpilka 08.12.2020
    Kocwiaczek, wiersz nie musi zawierać metafor, to się nazywa zapisywanie rzeczywistości, a tych rzeczywistości mamy aż cztery ?
  • Kocwiaczek 08.12.2020
    Szpilka nie napisałam, że musi :) jedynie, że można ich poszukać:) wtedy jest po prostu ciekawiej.
  • Szpilka 08.12.2020
    Kocwiaczek

    Niekoniecznie, w zwykłych słowach może być bardzo ciekawie:

    Są psy, którym staje sił, by obwąchiwać każdą (Gołe baby)

    Kuczok

    To jest rzeczywistość niekształcona ?
  • Kocwiaczek 08.12.2020
    Szpilka, pewnie że tak, jednak potrzeba czasu, by nabrać wprawy. Onyx zaczyna, więc sama wybierze co dla niej słuszne. Niemniej każdy komentarz jest cenny. Ma od nas feedback, a nie tylko, że jest dobrze czy źle lub podoba się czy nie. Po to w sumie jest ten portal (a raczej powinien być).
  • Onyx 08.12.2020
    Dziękuję bardzo za komentarze
  • Szpilka 08.12.2020
    Kocwiaczek

    Tak właśnie zuważyłam, że Onyx lubi wprost zapisywać myśli i może to jej kierunek? Kierunek o'harystów? Rejestrowanie rzeczywistości bez jej kształtowania, czyli zapis impulsów, działań, wrażeń ?
  • Szpilka 08.12.2020
    *zauważyłam
  • Sorry, ale mnie te wierszyki się nie podobają. Oczywiście zdania nie narzucam. Pozdrawiam!
  • Onyx 08.12.2020
    Dziękuję, również pozdro
  • Tjeri 08.12.2020
    To i się dopiszę. Z dekadę temu Jakub Żulczyk sformułował nazwę dla poezji "prozaicznej", jako "proezję". Sama nie stosuję tej nazwy, ale taką poezję sfabularyzowaną i sprozaizowaną bardzo lubię (na opowi, Manuel del Kiro czasem podpisuje swoje utwory jako proezję, ale jak dla mnie, chodzi o inne pisanie...).
    Dalej - brak metafor nie oznacza dosłownego znaczenia wiersza.

    A co do Twojego utworu, Onyx, spróbuj w pierwszej kolejności poeksperymentować z zapisem. Błędem początkujących autorów jest nadużywanie entera, który wiersza nie czyni.
    Wersyfikacja to bardzo ważny środek wyrazu. Długość wersu narzuca interpretację, melodię, czasem przełamuje nasuwające się znaczenie (choćby za pomocą przerzutni). Nagadałam się :)
  • Tjeri 08.12.2020
    A! O ile nie stylizujesz wiersza na stary, unikaj słów typu "me" "twe" itp. Rymło mi się :))
  • Onyx 08.12.2020
    Proezja, fajowe określenie.
    Dziękuję bardzo
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri teraz lepiej?
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx tfu tfu tfu - Leszek Żuliński a nie Jakub Żulczyk :D
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx - na pewno lepiej, ale i treść trzeba nieco podkręcić.
    Zwróć także uwagę na inwersje. To środek poetycki, na który trzeba uważać ("okazywana na co dzień
    być nie powinna?")
  • Tjeri 08.12.2020
    I spróbuj bez gwiazdek. Okrutnie to wyglądzi...
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri dzięki, pokombinuję.
    Nie mogę bez gwiazdek. Bez nich portal znowu mi nie widzi przerw :(
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx a spróbuj... Raz sama jakiejś zmiany nie widziałam, ale inni już tak... I nie mam pojęcia jak to możliwe...
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri chyba możliwe, jak widać... W końcu, jako autorzy, spoglądamy na swoje teksty z zupełnie innej strony ;)
    I jak teraz?
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx nadal gwiazdki widzę. Jeśli skasowałaś, to może z odświeżaniem u mnie cuś nie halo.
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri skasowałam, ale musiałam przywrócić, bo nie mogę w inny sposób podzielić zwrotek.
    Z treścią troszku pokombinowałam, tylko czy na proszę, czy gorsze?
  • Onyx 08.12.2020
    *lepsze
    Autokorekta
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx napisałam na dole.
  • Agnes07 08.12.2020
    Niestety wiersza brak. Nie za ciekawie. Pozdrawiam
  • Onyx 08.12.2020
    Dzięki, również pozdrawiam
  • Anonim 08.12.2020
    Przeczytałem, ale mądrzejsi ode mnie w poezji już się wypowiedzieli.

    Pozdrox.
  • Onyx 08.12.2020
    Dziękuję. Również pozdro ;)
  • laura123 08.12.2020
    Poezji tu nie ma, proezji też na próżno szukać. Jedynie zdziwienie pozostaje, jaki sens pisać takie głodne kawałki na portalu literackim?

    Czytać, czytać i jeszcze raz czytać poezję, dopiero wtedy spróbować swoich sił, inaczej żenada tylko wychodzi.
  • Szpilka 08.12.2020
    Laura, przecież się uczy, nie bądź taka zasadnicza. O!

    Też nie umiesz jak Kuczok:

    Droga Pani,
    Moja Droga,

    droga Pani i moja droga przecięły się szelestnie. Każdej nocy śnią mi się Twoje buty obok moich.

    Genialne, co nie? ?
  • laura123 08.12.2020
    Szpilka ja nie widzę nauki, raczej powtarzanie tych samych błędów w kolejnych publikacjach i tak do znudzenia.

    Zresztą to są moje opinie, Ty mozesz mieć zupełnie inne, ale z tego powodu nie zamierzam za Tobą chodzić.
  • Szpilka 08.12.2020
    laura123

    Owszem, ale ile Ty masz lat, a ile ona, hę? Naszego Robka Lewandowskiego nazywano złośliwie Lewandoofski, a dziś? Powinien język skołowacieć każdemu, kto go tak nazywał.
  • Szpilka 08.12.2020
    doof to głupi.
  • laura123 08.12.2020
    Szpilka to wszystko prawda, ale gdy będziecie za nic chwalić dziewczynę, to niczego się nie nauczy. Pomyśl o tym w wolnej chwili...
    Pozdrawiam.
  • Szpilka 08.12.2020
    laura123

    Ależ nikt nie pochwalił, też pozdrawiam ?
  • laura123 08.12.2020
    Szpilka to czemy tylko mnie atakujesz?
  • Szpilka 08.12.2020
    laura123

    Atakuję? Skąd, dualność mnie sprowokowała, przy wierszu Anlimy coś o dawaniu szansy do mnie pisałaś, czyli szansę dajemy, ale nie wszystkim?
  • laura123 08.12.2020
    Szpilka ale tu nie ma nawet porownania między tym i tamtym. Tam byl potencjal, tutaj tylko chęci. Kto jak kto, ale Ty tego nie dostrzegasz?
  • Szpilka 08.12.2020
    laura123

    A jeśli się mylisz? A jeśli się rozwinie? Weź na wstrzymanie, daj jej czas, kubeł zimnej wody na głowę jeszcze zdążysz wylać, no ?
  • laura123 08.12.2020
    Szpilka a kto broni jej się rozwijać? Niech się rozwija, napisalam wcześniej, niech duzo czyta, niech się uczy, bo na razie jest lipa.
  • Tjeri 08.12.2020
    Kompletnie się Onyx nie przejmuj! Pisz, czytaj i próbuj - z czasem nabędziesz umiętności. Demotywatorów nie bierz pod uwagę, chyba że cokolwiek radzą ;).
  • Tjeri 08.12.2020
    I nie mam na myśli rad typu "daj sobie spokój" ;)
  • Anonim 08.12.2020
    Ox,
    Tjeri dobrze pisze.
    Nie przejmuj się czyimiś słowami, bo każdy ma swoje zdanie. A to jest portal literacki, a nie mistrzowski i każdy tu może publikować. Poza tym dobrze wiesz, że do prozy masz talent. I to duży.
  • Tjeri 08.12.2020
    Antoni Grycuk - ano! trzeba próbować. Ja nie pochwaliłam tekstu Onyx, ale uważam, że jeśli tylko będzie się uczyć, nabędzie odpowiednich umiejętności. Pisanie komuś, że powinien dać sobie spokój, jest, nie tylko wredne, ale i zwyczajnie głupie.
    Krytykować można każdemu (i trzeba, bo bezpodstawne chwalenie jest złe), ale autor - musi umieć odróżnić krytykę czczą od konstruktywnej. Za pierwszą serdecznie podziękować i czym prędzej olać. Drugą można wziąć pod uwagę. :)
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri bardzo dziękuję. Będę próbować! Dzięki jeszcze raz
  • Onyx 08.12.2020
    Antoni Grycuk dziękuję bardzo!
  • Tjeri 08.12.2020
    A zajarzyłam, naniosłaś zmiany w treści.
    IMO - nie tędy droga. Ważny jest przekaz, nie potrzebujesz waty słownej. To co zapisałaś można zawrzeć w ektremalnej mini. Nie twierdzę, że jest dobra, ale zobacz, że treściowo jest tożsama z oryginałem (znaczy z jego sensem).

    miłosny czar raz w roku
    łączą się serduszka

    sztucznie
  • Onyx 08.12.2020
    Hmmmm... Spróbuję jeszcze pokombinować. Dzięki wielkie :p
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx nie śpiesz się. Trzeba trochę czasu, by spojrzeć inaczej (bo dystansu nie złapiesz na zawołanie).
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri co racja to racja, ale według mnie, dobrze próbować i "na zimno" i "na gorąco"
  • Tjeri 08.12.2020
    Onyx, jasne, próbuj. Niżej tak przykładowo przekleiłam słowa wiersza (nie zmieniając ni literki - nawet paskudnych inwersji i dopowiedzeń ;)) i inaczej je zwersyfikowałam - by pokazać Ci inne możliwości (poza brzydkim zapisem paragonowym).

    coroczny miłosny czar moją bajką
    nie jest
    bo
    czy miłość okazywana na co dzień być nie powinna?

    światłość w ciemności rzucają cień
    na miłość
    badziewie z niej robiąc
    tu nie ma miejsca na drobne
    gesty

    blask walentynek
    uroki sztucznej miłości w całym wszechświecie

    czerń i biel łączą się tworząc szare
    serduszka
    szare prezenty

    sztuczne to wszystko bardzo...
  • Onyx 08.12.2020
    Tjeri bardzo dziękuję
  • laura123 08.12.2020
    nie okazujesz mi uczuć
    codziennie
    wierszy nie piszesz

    cieniem upadam
    na miłość
    aż sztucznym blaskiem
    zapłoniesz na chwilę

    i za
    śniesz
  • laura123 08.12.2020
    i zgaśniesz
    na pół serca

    Tak to widzę...
  • Pasja 09.12.2020
    Walentynki może i sztuczne, ale ile rzeczy jest wypatrzonych na zysk. I ludzie korzystają. Ja tam lubię lawinę serduszek na każdym rogu. Co do warsztatu nie zajmę stanowiska, bo nie jestem ekspertem w tej sprawie.
    Pozdrawiam
  • Onyx 09.12.2020
    Dziękuję za komentarz, również pozdro

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania