Bajka o leniwym kocie i pracowitej myszy

Był sobie raz leniwy kot, który nic nie robił przez cały dzień. Leżał na kanapie, spał, jadł i oglądał telewizję. Nie dbał o porządek w domu ani o swoje zdrowie. Był gruby, ospały i znudzony.

 

W tym samym domu mieszkał też pracowity mysz. Codziennie sprzątał, gotował, prasował i robił zakupy. Dbał o porządek w domu i o swoje zdrowie. Był szczupły, energiczny i zadowolony.

 

Pewnego dnia kot zobaczył mysz, jak biega po domu z miotłą. Pomyślał: "Jak on może tak ciężko pracować? To nie ma sensu. Lepiej jest leżeć i nic nie robić. Ja mam lepsze życie niż on".

 

Zawołał więc mysz i powiedział: "Hej, mysz! Przestań się tak męczyć i przyjdź do mnie na kanapę. Zobaczysz, jak fajnie jest nic nie robić. To jest prawdziwe życie".

 

Mysz spojrzała na kota i odpowiedziała: "Nie dziękuję, kot. Nie chcę być taki jak ty. Wolę pracować i być aktywny. To jest prawdziwe życie".

 

Kot się zdziwił i zapytał: "Dlaczego tak myślisz? Przecież praca jest nudna i męcząca. A leżenie i nic nie robienie jest przyjemne i relaksujące".

 

Mysz się uśmiechnęła i powiedziała: "Bo praca daje mi satysfakcję i radość. A leżenie i nic nie robienie daje mi lenistwo i smutek. Poza tym praca jest dobra dla zdrowia, a leżenie i nic nie robienie jest złe dla zdrowia".

 

Kot się zamyślił i zauważył, że mysz ma rację. Zobaczył, że mysz jest szczęśliwa i zdrowa, a on jest nieszczęśliwy i chory. Postanowił więc zmienić swoje życie.

 

Poprosił mysz o pomoc i zaczął pracować razem z nią. Sprzątał, gotował, prasował i robił zakupy. Dbał o porządek w domu i o swoje zdrowie. Został szczupły, energiczny i zadowolony.

 

Od tego dnia kot i mysz żyli w zgodzie i harmonii. Pracowali razem i odpoczywali razem. Byli przyjaciółmi i szczęśliwymi mieszkańcami domu.

 

A morał tej bajki jest taki: Praca uszczęśliwia, a lenistwo smuci.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania