Bareja

Wystarczy rzec jego nazwisko, a na wielu twarzach pojawi się uśmiech. Przywiędłe figurynki zwane Jarząbkami lub Aniołami, czy innymi frajerami z PRL–owskiego cyrku, całe te fabularne prefabrykaty mentalne złożone z tragedii, grotesek i prymitywizmu, są żelaznym tematem naszych rozmów o idiotyzmie. Filmowymi samograjami. Myślę tu o Alternatywach 4, lub Misiu. Dzieła te nie śmieszą mnie akurat. Mam cieszyć się, że jest tak, jak nie miało być? Raczej drażnią, niż bawią, Uważam, że są wyrazem sadyzmu. Niedawną rozrywką, a teraz duchowym onanizmem dla ubogich w rozsądek kolesi, którzy uwielbiają pławić się w namiastkach, zaprzepaszczonych szansach i oglądaniu pod światło efektów swojego smarkania w chusteczkę.

Sceneria, dialogi, śmieszne sytuacje ukazujące absurdy zgrzebnej epoki, powinny nas ostrzec przed powrotem czasów tryumfu głupoty nad rozsądkiem. Ale czy ostrzegają? Nie.

Śmieszyły oglądane po raz pierwszy. Może za drugim też. Za trzecim, z trudem. Były sposobem na odreagowanie naszej bezradności. Miały czytelny cel, niosły wyraźne przesłanie. Natomiast gdy ogląda się je po raz tysięczny, gdy po latach i co dnia widzimy tych samych „bohaterów” wyłażących z ekranu lat siedemdziesiątych na powierzchnię współczesnych wydarzeń i jak pod postaciami z filmowego Rysia uwijają się po dwudziestym pierwszym wieku, jak siedzą po dzisiejszych urzędach, jak są gospodarzami domu, Aniołami przefarbowanymi na praworządnych obywateli, jak są potwierdzeniem, że nadal mamy te same problemy - trudno mi o zachwyt nad nędzą, która tak długo trwa.

Pytam więc: jak długo możemy eksplodować gwałtownym entuzjazmem?

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • Noico1 9 miesięcy temu
    Anioł, to taki współczesny Tusk.
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Z kiepskiego malarza kominów wskoczyl na stanowisko premiera dzięki szwabskiemu wsparciu.
  • nerwinka 9 miesięcy temu
    co ma piernik do wiatraka, refrenisto i zdarta płyto?
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Bym prosił o grzeczniejsze traktowanie czytelników, komentujących teksty Nerwinko. Czy anioł nie kojarzy Ci się z Tuskiem, względnie z Dyzmą? Równie zakłamany. Przed wyborami na chybcika brał ślub z tą swoją Miećką, pozował przy domowym ołtarzyku, całował staropolskim gestem chleb i sól, by za chwilę wymyślać na katolików i domagać się aborcji, ba grozić że wyrzuci każdego kto domaga się ochrony życia. Równie obrzydliwa i zakłamana kreatura, jak Anioł, czy Dyzma.
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Noico1 Tylko co to ma do tekstu Nerwinki? Nic. Jeszcze będziesz prawił hipokryzje o grzeczniejszym traktowaniu czytelników. Widziałby kto. Tymczasem na forum zrównujesz wszystkich z błotem, mówiąc, że są "barachłem". Weź już skończ się kompromitować.
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Johnny, chyba jakiś inny tekst czytałeś;))))
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Noico1 Najwyraźniej.
  • SwanSong 9 miesięcy temu
    Psychofan Tuska z ciebie. Mówisz o nim częściej niż Janusz Kowalski :D
  • nerwinka 9 miesięcy temu
    Noico1 zdarta płyta, bo ciągle
    ten Szwab
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Tia, jasne, szwab próbuje zrobić włam do państwa, a my mamy go nie zauważać. Ciekawe podejście. A przecież szwab too "dowódca" niemiecko- ruskiej V kolumny w Polsce. Jeśli ktoś tego nie widzi, to proponowałbym dokształcanie z logicznego myślenia.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Noico1 No wiesz... sam broniłeś tych co obchodzili urodziny Hitlera w lesie pod Wodzisławiem.
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Walnij tym swoim pustym łbem o ścianę, a jak nie pomoże, to powtórz baranie.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Noico1 No, ale odpowiedz dlaczego zaprzeczałeś temu wydarzeniu, mówiłeś, że to nieprawda, czyżbyś sam w tym uczestniczył?
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Lotos jak nie pomogło to powtórz operację.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    NoicoPokaż mi człowieka o zdrowych zmysłach który gloryfikowałby zbrodniarza takiego jak Hitler, który wymordował 3 miliony Polaków, za jego przyczyną zginęło w trakcie wojny kilkadziesiąt milionów. Jeśli masz na myśli "reportaż" tvn, to chyba powinieneś dobrze wiedzieć, że to była opłacona ustawka. Jeśli nawet jakiś psychol zrobiłby coś takiego ze swojej własnej woli, to byłby to tylko pojedynczy psychol. Dlatego nie rozumiem, czemu mieszasz do tego patriotów. A Ty patriotą nie jesteś? Nie kochasz kraju w którym się urodziłeś, w którym są groby Twoich bliskich. Polska, jak mało który kraj, ma bardzo piękną historię.

    CytujOdpowiedz
    Gerber
    Gerber
    Użytkownicy
    534

    Autor
    Opublikowano 25 Listopada 2019
    Reportaż TVN- u pokazywał prawdę, mieszkam 20km. od Wodzisławia i wiele razy odchodziły takie "imprezy". Zaczęło robić się coraz głośniej, aż dotarło do TVN. Znam wielu takich patriotów bijących się na meczach, wychodzących z knajpy i krzyczących "Kurwa gdzie jest Hitler i SS", "Kupujesz kebaba wspierasz araba" Albo niepijących, nie palących, ale wszystko wiedzących. Mówią, że wszyscy w Izraelu mówią po polsku, bo to jest ich przyszła ojczyzna. Mógłbym tak jeszcze wymieniać, ale to nie portal na takie dyskusje. Napisałem tekst i możesz go krytykować, że ci się nie podoba, że jest kiepski, ale jak mówisz, że jest nieprawdziwy to się z tobą nie zgodzę.

    1
    CytujOdpowiedz
    Gość
    Gość
    Goście

    Opublikowano 25 Listopada 2019
    @Gerber tja, uwierzyłbym w te imprezy, gdyby nie to, że gloryfikowanie faszyzmu jest karalne. Niby Ty wiesz, a policja nie wiedziała. Tylko tvn musiał zadziałać:) He, he, drętwe. I ten tort zrobiony na prędce z wafelków, pod reportaż, i ten hailujący kamerzysta. Żałosne to wszystko. Skoro o tym wiesz, to czemu nie powiadamiasz odpowiednich służb. Takie coś jest jak nic przestępstwem. No chyba, że chodzi o jakichś przedstawicieli wiadomej mniejszości. Ale oni by raczej sobie d. nie zawracali taką dziecinadą.

    CytujOdpowiedz
    Gerber
    Gerber
    Użytkownicy
    534

    Autor
    Opublikowano 25 Listopada 2019
    Możesz nie wierzyć, to nie jest w końcu kwestia wiary, a ja swoje widziałem i wiem.

    CytujOdpowiedz
    Gość
    Gość
    Goście

    Opublikowano 25 Listopada 2019
    Zastanawiam się co byś biedny zrobił, gdybyś był w takich Niemczech, tam pochody nazistowskie, z flagami, swastykami jawnie chodzą po ulicach miast, wszelkie instytucje żydowskie strzeżone przez uzbrojone po zęby straże.

    Albo gdybyś trafił do takich Włoch, albo dajmy na to Francji, w której niedawno skończył się wieloletni stan wyjątkowy, gdzie uzbrojone patrole przemierzają ulice miast, zamachy, bomby, nożownicy, ludzi wpychają pod pociągi, zarzynają maczetami. Oni widocznie kupowali dużo kebabów:))

    Tam byś miał prawdziwy problem wysłać żonę czy córkę na ulicę po zmroku, zobaczyłbyś co to nazizm, czy przemoc.

    Mam prawo krytykować, to krytykuję:)))

    Nie zgadzam się z treścią wiersza, bowiem uważam, że autor próbuje robić z igły widły. Oczywiście możesz, ale ja mogę skrytykować.

    Nie robię tego złośliwie, po prostu widzę jak jest gdzie indziej, a jak u nas. Póki co żyjemy jak u Pana Boga za piecem.

    Pozdrawiam.

    CytujOdpowiedz
    Gerber
    Gerber
    Użytkownicy
    534

    Autor
    Opublikowano 25 Listopada 2019
    Oczywiście, że masz prawo i ok. Ty masz swoje zdanie a ja swoje.

    A co do innych krajów, to się zgadzam, jest jeszcze gorzej.

    CytujOdpowiedz1 No popatrz, to twoja rozmawa ze mną na innym portalu z przed kilku lat.
  • Johnny2x4 9 miesięcy temu
    Lotos Ten wpis pojawia się regularnie u Noico :D
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Johnny2x4 Tak, bo on nigdy mi nie odpowiedział na moje pytanie, sam mówi o zagrażających nam szwabach, a tymczasem zaprzecza, że obchody urodzin Hitlera miały miejsce, kogoś jednak ukarano, a Bogumił milczy, jakby w ogóle nie było tematu, więc jak znowu odezwie się na temat "zagrożenia" to znowu go zapytam, bo przypuszczam, że tak naprawdę jest za nazizmem.
  • nerwinka 9 miesięcy temu
    Lotos Lotos jaki jest sens rozmowy z durniem typu Noico1? Przecież on się nabija dla beki, a ty traktujesz go poważnie.
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Nerwinko, robisz się coraz bardziej chamski, rozumiem, że nie podoba Ci się porównanie serialowego Anioła do Tuska, ale to jeszcze nie powód do agresji.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    nerwinka Niezupełnie poważnie, też mam z niego niezłą bekę. A on jest przykładem typowego prawicowca, napieprza, obraża, na niewygodne pytania nie udziela odpowiedzi. Generalnie człowieka z gliny ulepił Bóg, a ziemia jest płaska.
  • nerwinka 9 miesięcy temu
    Lotos szkoda nafty, jak mawiał Bóg Czystości Domestos
  • Lotos 9 miesięcy temu
    nerwinka E tam, czasem to po prostu ubaw, a jak włączyć do tego Graina, to hahaha... ile ja już o nim tekstów napisałem.
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    Ciekawa opinia. Raczej z tych mniejszościowych. Ale takie też są potr
  • Aleks99 9 miesięcy temu
    Potrzebne*
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Jedyne czego można żałować, że nie mamy Barei. Nie wszystkie absurdy są takie same, zresztą niektóre stały się normą. Mamy jednak nowe, które warto by podjąć. Taka rodzinka jednopłciowa w bloku, PiS-owiec, PO-wiec, Świadek Jehowy, wychowanie bezstresowe, segregacja śmieci. Piękna sprawa:)
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Reżyser, który próbowałby zakpić z takiej wielkiej świętości, jak tęczowa zaraza szybko pożegnałby się z zawodem. Chciałbym zobaczyć takiego śmiałka. Tematy, takiej jak zboczeńcy, Żydzi, to tematy zakazane.
  • Noico1 9 miesięcy temu
    To znaczy oczywiście można mówić, albo dobrze, albo wcale. Jak o zmarłych.
  • Lotos 9 miesięcy temu
    Noico1 No a co z tymi, którzy obchodzili urodziny Hitlera?No i z tymi, którzy mówią, że czegoś takiego nie było?
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Noico1 bo to trzeba inteligentnie😀, tak jak Bareja. 👍Mówimy bardzo dobrze, chwalimy i dajemy za przykład. Taka rodzina zawsze pięknie segreguje śmieci, są uśmiechnięci i mili itp🤣🤣🤣
  • Noico1 9 miesięcy temu
    No chyba, że tak Józefie, nie pomyślałem, nie jestem reżyserem, to nie mam tej szerokiej wizji i nie ogarniam nowych trendów. Pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 9 miesięcy temu
    Noico1 Zawsze na tęczowo, zawsze uśmiechnięci i skorzy do pomocy. 😊😊😊
  • Noico1 9 miesięcy temu
    Rozumiem, jak brygada junaków z OHP, zawsze gotowi do pomocy słabszym.
  • Poncki 9 miesięcy temu
    Przyznam szczerze, że mnie też "Bareja" nie śmieszy. Raczej jest wyrazem rozczarowania. Władza z nas drwi. I ma do tego prawo. W końcu sama je pisze. Puki coś nie pierdolnie, za przeproszeniem, nic się nie zmieni.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania