Biały ptak

W różnych regionach kraju inaczej obchodzi się dzień, który ma świętować koniec zbiorów plonów z pól.

 

Po całość zapraszam do Zeszytu czwartego mojej książki Opowiadania z zakładką :)

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • MarBe 14.12.2016
    Wyjątkowo pięknie i harmonijnie napisane i z taką pasją. W twoim wydaniu to standard - to jest komplement. 5)
  • KarolaKorman 14.12.2016
    Dziękuję, MarBe, za komplement :)
  • toffic 14.12.2016
    Dziecięce czasy wróciły tak wyraziście. Wspaniały temat, tak ulotny, pełen pragnień, marzeń. Puszczenie latawców, to także bardzo zdrowa zabawa - dużo ruchu i śmiechu.
    "Cudowne lata" :)
  • KarolaKorman 14.12.2016
    Dziękuję za odwiedziny i fajnie, że przyczyniłam się do wspomnień :)
  • illibro 14.12.2016
    Ocaliłaś zwyczaj ;-) Moim zdaniem to nie posługujesz się "piórem" do pisania. Raczej pędzlem, którym malujesz tak barwne obrazy ;-)
  • KarolaKorman 14.12.2016
    Miło mi przeczytać taki komentarz, dziękuję :)
  • Karawan 14.12.2016
    Za pomysł 9, za realizację 10, za zawarte i przekazane w tekście uczucia 10. Bardzo dziękuję. Piękne!
  • KarolaKorman 14.12.2016
    Śmiałam się widząc te Twoje 9 i10, dziękuję również :)
  • Enchanteuse 14.12.2016
    Nie chcę powtarzać tych samych komplementów, więc powiem ,że po prostu powiem, że zgadzam się z powyższymi :). Pięć jak nic :)
  • KarolaKorman 14.12.2016
    Dziękuję pięknie :)
  • Amy 30.12.2016
    "W różnych regionach kraju inaczej obchodzi się dzień, który ma świętować koniec zbiorów plonów z pól."
    Nie wiem czy dzień może świętować. Chyba nie. "dzień symbolicznie kończący zbieranie plonów z pól..." albo coś w tym rodzaju

    "linkę od wędki muchowej, ale tak naprawdę nigdy nie było pewności, który latawiec wygra."
    Po "ale" postawiłabym kropkę :) Te dwa zdania składowe się ze sobą nie łączą i może lepiej byłoby je rozdzielić?

    "Siedziałam, z głową opartą na rękach"
    Myślę, że tu bez przecinka

    "natrafiłam no coś wyjątkowego. Była to pożółknięta suknia ślubna ze śliskiego, błyszczącego"
    no - na
    pożółknięta? Nie podkreśla mi tego słowa, czyli według Mozilli ono istnieje, ale... może "pożółkła"?

    Jakoś strasznie dużo tu tych przecinków. :D Gdzieś wprawdzie brakowało jednego, ale nie mogę znaleźć tego miejsca. Gdzieś tam też literki "l" nie było. No dobra, koniec o tym. :) urocze. No i chyba tyle. No bo rzeczywiście sprawia, że powraca na moment dzieciństwo. A poza tym niesie za sobą morał - to, co innym początkowo się nie podobało, okazało się potem najpiękniejsze. Ale patrząc przez pryzmat Twoich innych tekstów, oceniam na 4. :)
  • KarolaKorman 31.12.2016
    obchodzi się dzień, który ma świętować koniec zbiorów - to tak jak dzień, który ma świętować np. Boże Narodzenia, dzień, kiedy świętujemy Walentynki i inne święta

    ,,Po "ale" postawiłabym kropkę :) Te dwa zdania składowe się ze sobą nie łączą i może lepiej byłoby je rozdzielić? '' - ja myślę, że jest w porządku. Podam inny przykład: Nie ważne ile byś mi posłodził kawę: dwie, trzy łyżeczki cukru albo dziesięć, ale dla mnie i tak jest gorzka.

    ,,pożółknięta? Nie podkreśla mi tego słowa, czyli według Mozilli ono istnieje, ale... może "pożółkła"? ''
    kopiuję:
    ,,Poprawne odmiany pożółknięty:

    pożółknięta, pożółknięte, pożółkniętej, pożółkniętą
    pożółkniętego, pożółkniętemu, pożółkniętym, pożółkniętych, pożółkniętymi
    pożółknięci
    niepożółknięty
    niepożółknięta, niepożółknięte, niepożółkniętej, niepożółkniętą
    niepożółkniętego, niepożółkniętemu, niepożółkniętym, niepożółkniętych, niepożółkniętymi
    niepożółknięci''

    i link: http://wordlist.eu/slowo/po%C5%BC%C3%B3%C5%82kni%C4%99ty

    Amy, cieszę się, że wnikliwie czytasz i piszesz o tym w komentarzu. Szczerze mówiąc dopiero teraz sprawdziłam słowo ,,pożółknięta'' i okazało się, że jednak istnieje, ale ja używam go od zawsze i mogłam się mylić. Błędy zaraz odszukam i poprawię. Fajnie, że chociaż przez moment ten czas dzieciństwa powrócił. Pozdrawiam Cię serdecznie jeszcze w Starym Roku, a na Nowy życzę samych sukcesów :)
  • Amy 02.01.2017
    KarolaKorman, przyda się, dziękuję. W porządku, jeśli Ci się podoba, to zostaw, jak jest, bo to Twój tekst i Tobie ma się podobać.

    Słowo "pożółknięta" istnieje, ale nie podoba mi się jego brzmienie, dlatego się przyczepiłam. :)
  • Amy 02.01.2017
    A ja Tobie życzę... może nie samych sukcesów, ale tego, że jeśli już nawet doznasz porażki, to będziesz potrafiła czerpać z niej korzyści. Jeśli przegrasz, to potem docenisz to bardziej, gdy wygrasz.
  • KarolaKorman 02.01.2017
    Amy, specyficzne życzenia, ale przyznaję, jest w nich jakiś sens :)
  • DJNŚ 07.01.2017
    Zachwycił i urzekł mnie tekst. 5
  • KarolaKorman 07.01.2017
    Pięknie dziękuję :)
  • Mieszkaniec 19.01.2017
    Taka szczególna więź z babcią to wspaniała rzecz! Mimo, że opowieść jest o latawcu i tradycji, to w tym wszystkim najbardziej chodzi o tęsknotę za kimś bardzo ważnym...
    bdb
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Ależ pięknie odczytałeś przekaz :) Jestem pod wrażeniem :)
    Ten teks podsunął mi pomysł na temat Bitwy literackiej 15. Gdybyś chciał zerknąć, wziąć udział lub choćby poczytać, co tu się wyrabia, podaję link: http://www.opowi.pl/forum/bitwa-literacka-15-w742/
  • Mieszkaniec 19.01.2017
    OK, jak znajdę chwilkę, to zerknę!
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Mieszkaniec, zapraszam, będziesz miał jasność, co jeszcze dzieje się na Opowi :)
  • Pasja 19.01.2017
    Droga Karola twoje tęsknoty za babcią stworzyły tak piękny obraz na niebie, ptaka czystego jak ślubna biel sukienki twojej babci. To jest właśnie ten dom, to miejsce na ziemi gdzie powracamy wspomnieniami. I tylko to się liczy. Ogromna piątka za tradycję i miłość.5:-)
  • KarolaKorman 19.01.2017
    Pięknie dziękuję :)
  • alex 27.02.2017
    Super. Który utwór uważasz za najlepszy z całej swojej twórczości? Które z twoich opowiadań mówi najbardziej o tym co chcesz powiedzieć. Próbowałaś opublikować? Wiem, że kosztuje, ale może warto. Znalazłem wydawnictwo które jest uczciwe i z uwagi na niższą ilośc kopi, ma cene do przyjęcia.
  • KarolaKorman 27.02.2017
    Dziękuję :) Nie, nigdy nie próbowałam wydać niczego z moich ,,zasobów'' twórczych :) Może kiedyś spróbuję. Jeżeli mógłbyś, zostaw jakiś namiar na uczciwe wydawnictwo, proszę :)
    Nie mam ulubionego opowiadania, a raczej jest ich wiele, które szczególnie wyróżniam. Żadne z nich nie mówi o mnie i moich odczuciach, wszystkie są fikcją literacką. Pozdrawiam :)
  • Alex Aragon 27.02.2017
    Wszystko co robi my mowi o nas.Mam uczciwe wydawnictwo.Inni sie reklamuja: staniesz sie slawny i zarobisz. W tym wydawnictwie ( które uwazam za uczciwe) znalazlem: splnimy twoje marzenie.Jest mi troche niezrecznie poodawac nazwy publicznie. Moge napisac do moderatora zeby ci udostepnil moj mail adress.Tylko nie wiem czy to zrobi.Juz drugi dzien prosze o haslo bo chce wkleic zdjecie na avatara.
  • KarolaKorman 28.02.2017
    Możesz napisać na mojego mejla;
    karolakorman@o2.pl
    I nie musisz nikogo o nic prosić :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania