Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Cham ojszczymur

fraszka

 

Cham zwany przez wielu panem ojszczymorem,

siedział na opowi rano i wieczorem.

Lecz manier szlachetnych nigdy tam nie nabył,

z chamstwa i wulgaryzmów ten lump był tu znany.

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Akwadar 03.01.2021
    Duch komunistycznego aparatczyka wciąż żyje... Brawo,doskonała samokrytyka, doskonała! :)
    Daję pięć i masz u mnie mały plusik za to, że się odważyłeś na tak ważny element rytuału stalinowskiego. Nie sądziłem, że Cię na to stać.
  • Celina 03.01.2021
    Za to że potrafiłeś dostrzec piękno tej krótkiej formy, mimo że na poezji się nie znasz, dziękuję. Niestety interpretacja jak najbardziej błędna, to nie ja każę nazywać się tutaj panem:)) No ale doceniam wysiłek umysłowy włożony w komentarz.
  • Akwadar 03.01.2021
    Celina a... no tak, o Targówka chodziło... on arystokrata przecie! ;)
    Ale jednak mój wysiłek umysłowy (prostego stajennego), co do pierwszej interpretacji bardziej mnie się podobuje i założę się, że znajdzie się wielu zwolenników tejże :)
  • Celina 03.01.2021
    Akwadar a kiedy ty widziałeś, żeby Tomek zwracał się do innych wulgarnie. Czynisz mu krzywdę, choćby to były z Twojej strony tylko żarty. No chyba, że pragniesz potwierdzić fakt, że na poezji się nie znasz.
  • Akwadar 03.01.2021
    Celina to nie ja! To Ty przecie o jakimś Panu szlachetce piszesz. A muszę się znać? Napisałeś o kimś brzydko, bardzo brzydko, a żeby to odkryć, nie trzeba sie znać na wierszykach.
  • Celina 03.01.2021
    Ech, ja nigdy nie piszę o nikim brzydko.
  • Akwadar 03.01.2021
    Celina skoro nie napisałeś brzydko, to znaczy, że moja interpretacja nie robi krzywdy Targówkowi :)
  • Celina 03.01.2021
    Akwadar a gdzie masz coś brzydkiego?
  • Pan Buczybór 03.01.2021
    zabawne nawet, choć nieszczególnie błyskotliwe. Trochę mało jak na "satyrę"
  • Celina 03.01.2021
    Bardzo dziękuję za komentarz.
  • Florian Konrad 03.01.2021
    Raczej ojszczymurem. Bo jeśli-morem- to znaczy, że obsikiwał mór. Chorobę. (pandemię?) A to chyba dobrze.
  • Celina 03.01.2021
    Niestety Florianie, płyny tego typu na wirusa nie działają. Bardzo dziękuję za komentarz, i pomoc merytoryczną. Pozdrawiam.
  • Florian Konrad 03.01.2021
    Celina również pozdrawiam
  • Nie wiem kogo atakujesz personalnie, ale w sensie literackim jest to ok. Pozdrawiam! 3
  • Celina 03.01.2021
    Dziękuję za komentarz i ocenę, nie wiem tylko dlaczego taka niska?:))
  • Celina trójka nie jest zła. Same rymy zasługują na 4, ale obniżyłem ocenę, gdyż atakujesz kogoś personalnie. Pozdrawiam!
  • Onyx 03.01.2021
    Domyślam się, kogo atakujesz, ale nie zdradzę.
  • Celina 03.01.2021
    Dziękuję za komentarz. Nie jest łatwo się domyślić.
  • laura123 03.01.2021
    ''Ojszczymor'', to ktoś, kto o Ojczyźnie źle się wyraża?
  • Celina 03.01.2021
    Między innymi Lauro, również o Ojczyźnie. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam.
  • laura123 03.01.2021
    Tylko jedna osoba na myśl mi przychodzi po tej biografii, ale przecież już go tu nie ma... a satyra dobra. W punkt!
    Ocenę wcześniej zostawiłam.
  • Celina 03.01.2021
    Lauro, bardzo dziękuję za ocenę. Pozdrawiam. Ale tamtej osoby przecież nie ma. O nieobecnych tylko dobrze, albo wcale.
  • Ellie Victoriano 03.01.2021
    No nie. Masz lepsze teksty jednak :(
    Tak, czytam czasem, ale nie komentuję.
  • Celina 03.01.2021
    Dziękuję;))) Trudno, że tym razem nie zadowoliłem. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania