Chrust i mirabelki cz.1

Za lasami, za górami było sobie państwo Potatoland. Ludzie mieli krowy, gęsi, siali zboże i kopali węgiel. Pewnego razu na sąsiednie królestwo napadł groźny i zły Iwan Groźny, co miał wąs długi i codziennie go zakręcał, prawie do ucha. Potatolandianie, bo tak nazywali się mieszkańcy tej krainy, pomyśleli, że to niedobrze, że państwo jest napadnięte przez tego groźnego władcę, więc postanowili pomóc sąsiadom. Zaczęli im wysyłać miecze, kosy i widły, maczugi, kolczugi i smołę. Słowem wszystko co pozwoliłoby się bronić przed napaścią pijanych grabieżców nieznających ani litości, ani współczucia.

Niestety w Potatolandzie zaczęło brakować węgla, bo król zakazał kupna od bezwzględnego władcy. W zamian pozwolił zbierać chrust w królewskich lasach. Ludzie bardzo się na to ucieszyli. Byli zadowoleni, że będą mieli czym zimą palić w piecach i kominkach. Ale chrustu nie dla wszystkich starczyło. Trzeba było sięgnąć po lasy. Kto żyw zaczął wycinać drzewa, które były wielkie, aż do nieba. To nie spodobało się królowi, bo miłował nade wszystko w życiu polowania. A bez lasów nie ma zwierzyny. Wydał więc edykt o zakazie wycinania drzew pod karą chłosty. To ludzi nie odstraszyło i dalej wycinali drzewa. Wprowadził więc karę śmierci za każde wycięte drzewo. Poddani nie wierzyli, że rzeczywiście taki srogi jest ich król, więc nic sobie z tego nie robili. Monarcha postanowił więc wykonać publiczną egzekucję nielegalnych drwali.

Wysłał do każdego miasta herolda, aby ogłosił te egzekucje wszem wobec.

Kat został sprowadzony specjalnie z państwa, które napadło na sąsiadów, bo w Potatolandzie nie znaleziono takiego, co by się nie bał odrąbać głowy skazańcowi.

...

Następne częściChrust i mirabelki cz.2

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Tjeri dwa lata temu
    Ee, raczej odwrotnie. Pomniki stawiają drwalom. ;)
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Ale to dlatego, że nasz jeździ na nartach. Wcześniejszy kochał polowania. Ot co.
  • Tjeri dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Hehe, no tak...
    Ale drwal co wyciął kawał polski i zwierzyny sporo powystrzelał...
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Tjeri No to pomnik się należy. Nie widzę inaczej.
  • Tjeri dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Co prawda to prawda
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Tjeri Nie wiem po co te pomniki. Kraj katolicki, pierwsze przykazanie zakazuje ubóstwiania ludzi, a tu pomniki rosną jak grzyby po deszczu.
  • Tjeri dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Bo to pomniki nadludzi.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Tjeri Idolatria.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania