Pokaż listęUkryj listę

Clark Kent potrzebuje skarpet frotte (z notatnika zagubionych supermenów)

wypogadza się. tylko gdzieniegdzie złośliwe nacieki

chmur przypominają o burzach

co to wszędzie tylko nie u nas

 

jesienny wiatr niesie drobiny

odległych planet. w tym Kryptonu

 

do wieczora jeszcze chwila

trzeba spić ostatnie promienie

otulić się szczelniej

 

czekać

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (55)

  • Anonim 08.12.2020
    Bardzo mi się podoba druga strofa.
    Mimo iż ta strofa nie jest pozytywna, całość jakoś napawa optymizmem. Takim spokojem.

    Pozdrox.
  • Tjeri 08.12.2020
    Antła, cieszę się z drogostrofowego podobania :).
    Dziękuję za odwiedziny!
  • Anonim 08.12.2020
    Tjeri
    fajnie, że przywróciłaś tekst.
  • Tjeri 08.12.2020
    Antoni Grycuk dzięki. Merda mi się już w pamięci... ;)
  • Anonim 08.12.2020
    Tjeri
    trzymam kciuki.
    Spokoju ducha życzę. Najlepszego.
  • Anonim 09.12.2020
    Wracam pod ten wiersz, bo ma on dla mnie szczególne znaczenie.
    Ale zrozumiałem go później niż za pierwszym czytaniem.
    Cholernie dobry!
    pozdrox.
  • Tjeri 09.12.2020
    Antoni Grycuk kurczę, to cieszę się, że go pomyłkowo kolejny raz wstawiłam. I jeszcze bardziej mi miło, jeśli jakoś szczególnie do Ciebie trafił. Nie ma większego komplementu dla autora. Dziękuję!
  • Lubię klimaty DC. Tutaj jestem trochę zaskoczony, gdyż spodziewałem się (po tytule) bardziej parodii, a tu wiersz w pewnym sensie smutny. Rozumiem, że te małe litery po kropce to prowokacja artystyczna; mnie osobiście ona się nie podoba. Pozdrawiam!
  • Tjeri 08.12.2020
    Marku, ano - czasem trzeba po smutnemu. Małe litery mogą się nie podobać, nie są natomiast prowokacją ani nowością zresztą. Mają konkretny cel - u mnie narzucają melodię i zastępują koniec wersu.
    Dzięki za wizytę!
  • Tjeri Może i tak, ale ja się na tym nie znam. Pozdrawiam!
  • Grain 08.12.2020
    Pamiętam, jakby inny zapis z Clarkiem Gable.
    Peelka jak mniej pensjonarska, wyliryczniała na Betelgezie. No raczej nie na bambetlu, szukając gablami do buraków czegoś na menisk wypukły krwi.
  • Tjeri 08.12.2020
    Inny zapis - interesujący (nie kojarzę). A Betelgeza... właśnie przyszła pora do dogodnej obserwacji. Wypływa to to na niebo i pomarańczy się i błyszczy...
    Dzięki za odwiedziny, Grain.
  • Szpilka 08.12.2020
    Mnie się najbardziej tytuł podoba, zajefany, zaś "złośliwe nacieki chmur" wymiata ?
  • Tjeri 08.12.2020
    Straszelnie lubię tytuły :). Jesteś chyba pierwszą osobą (wirsz stary), która zwróciła uwagę na te nacieki. Dzięki - one były najważniejsze dla mła. :)
    Wdzięcznam za koment, Szpilko.
  • kigja 08.12.2020
    No proszę, a tutaj koczkodan boi sie się drzeć japę, że powtórka z czerwca, tylko u mnie sobie pozwala na błazenadę.

    Gratuluję Tjęri, wzbudzasz strach u koczkodanów ?
  • Tjeri 08.12.2020
    Kigja, bo u mnie prawie same powtórki ;).
  • Tjeri 08.12.2020
    Kurczę, ale tak szczerze, to zapomniałam, że w czerwcu wrzucałam. Pamiętałam, że kiedyś, na początku, alem potem wykasowała... Oj, niedobrze ze mną.
  • kigja 08.12.2020
    Tjeri

    Trza było nie usuwać. Wstaw. Komu się nie podoba, to niech się wypcha i już ?
    A koczkodan i tak do ciebie nie przylezie, bo to tchórz ?
  • Tjeri 08.12.2020
    kigja, nie no, przywracam powoli wykasowane, by mieć wszystko w jednym miejscu... dubelków mi nie trzeba. Choć fakt - zawsze się trafi ktoś, kto nie czytał. :)
  • kigja 08.12.2020
    Tjeri WSTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WIAAAA AJ!
  • kigja 08.12.2020
    Tjeri Usuniesz za tydzień, dzisiaj nie wypada, bo ktoś skomentował jednak...
  • Tjeri 08.12.2020
    kigja - hmmm "dzisiaj nie wypada, bo ktoś skomentował jednak..." - no to akurat jest argument. Dzięki ;)
  • Tjeri 08.12.2020
    O! Albo to jakieś opóźnienie, albo modyfikacja na opowi.
    Wykasowałam tytuł i treść, a pozycja nadal na głównej!
  • Tjeri 08.12.2020
    Jednak znikło, czyli opóźnienie ;)
  • laura123 08.12.2020
    Nic nie jest tak piękne, jak odgrzewane kotlety... kilka razy powtarzanie komentarzy pod tymi samymi publikacjami. Przedni pomysł!
    Gratuluję!
  • Tjeri 08.12.2020
    Dziękuję za koment.
  • Szpilka 08.12.2020
    Laura, przecież napisała, że się pomyliła, na Twoim miejscu nie zabierałabym głosu w sprawie, bo Tjeri usunęła swoją twórczość po paskudnym wybryku Twojego kolesia po piórze ?
  • laura123 08.12.2020
    Nie czytam komentarzy.

    A co ja mam wspólnego z wybrýkami użytkowników? Każdy za siebie odpowiada.
  • Szpilka 08.12.2020
    Ja tylko tych, którzy mają coś do powiedzenia, a nie tylko mówią. No nie bardzo, gdy się razem i w porozumieniu np. ?
  • laura123 08.12.2020
    Szpilka co razem i w porozumieniu?
  • Szpilka 08.12.2020
    laura123

    Eeee nic, to tylko taka dygresja odnośnie do burzliwych czasów minionych ?
  • laura123 08.12.2020
    A skąd wiesz, jakie to były czasy, jak Ty niby nowka na tym portalu?
  • Szpilka 08.12.2020
    Nom, kilka miesięcy tu jestem, a się ulewało, gdy Cię nie było ?
  • Szpilka 08.12.2020
    Równo rok jestem, właśnie sprawdziłam w publikacjach.
  • Pan Buczybór 08.12.2020
    hmmmm, trzeci raz...
    Cóż, nadal podoba mi się ten wiersz. Niezmiennie bardzo dobra poezja, niezależnie od seansu ponownej publikacji...
  • Tjeri 08.12.2020
    No wiem... że trzeci. Niecelowo jednak ?... Pogubiłam się po prostu.
    Dziękuję za koment i podobanie pomimo ;).
  • Zaciekawiony 09.12.2020
    A nie myślałaś o tym, aby przypomnieć takie najfajniejsze, dające żywy oddźwięk czytelników wiersze przy pomocy... tomiku?
  • Tjeri 09.12.2020
    Nie :). Wydawać własnym sumptem nie chcę, a do wydawnictw nie wysyłam - piszę nierówno i za słabo. :)
    Ale samo takie pytanie od Tła to dla mła komplement (a przynajmniej tak chcę myśleć ?).
    Dzięki, Zaciekawiony!
  • Zaciekawiony 10.12.2020
    Tjeri
    Ale do Odry czy Akantu coś tam można podesłać...
    /kusi/
  • Tjeri 10.12.2020
    Zaciekawiony
    :)) Już wielokrotnie dostawałam namiary, ale jakoś...
    Byłam jedynie w Nowych Myślach, a i to tylko dlatego, że pani redaktor sama do mnie napisała, szukając nowych autorów... Generalnie mam wciąż ambicje prozowe - tu bym bardzo chciała zaistnieć...
  • Tjeri 10.12.2020
    Tyle że wciąż nie napisałam niczego na tyle dobrego ?
  • Zaciekawiony 10.12.2020
    Tjeri
    To tak jak ja (powiedział prozaik, który ciągle pisze prozaiczne wiersze)
  • Tjeri 10.12.2020
    Zaciekawiony, no właśnie - a Ty? Jesteś gdzieś literacko pozaportalowo?
  • Zaciekawiony 11.12.2020
    Tjeri
    Tylko trochę artykułów okołonaukowych. Na przykład dwa artykuły opublikował mi Przekrój
  • Tjeri 11.12.2020
    Zaciekawiony a to bardzo zacnie! Może tu wrzucisz?
  • Pasja 09.12.2020
    Sam tytuł i Clark Kent i skarpety frotte jest świetny. Nawiązuje do prognozy pogody. Sam komiksowy bohater o kryptońskim pochodzeniu posiada niewyobrażalne moce, jego zamrażający oddech może zamrażać obiekty, oczyścić powietrze z trującego gazu, albo wywołać wiatr o sile huraganu… a w tym momencie potrzebuje skarpet. Potrzebuje ciepła, promieni słonecznych dzięki czemu zyskuje supermoce. Wie, że kontakt z zielonym kamieniem odbiera mu siły.
    tylko gdzieniegdzie złośliwe nacieki… świetnie ujęte jakby stalaktyty chmur.
    Kropki i po małe litery są nieprzypadkowe… w końcu jest to krótki raport o stanie pogody, który powinien być płynny bez stopek.
    Być może z Daily Planet Metropolis?
    Pozdrawia
  • Tjeri 09.12.2020
    Dzięki za koment, Pasjo! Supermen, choć mocarz, to na krypton nieodporny. A pogoda niepewna.
  • Onyx 09.12.2020
    Bardzo, bardzo mi się podobuje
  • Tjeri 09.12.2020
    Dziękuję, Onyx!
  • IgaIga 09.12.2020
    Bardzo lubię to wierszydło.
  • Tjeri 09.12.2020
    Głupio zabrzmi, ale ja jakoś też ?(większość moich mnie drażni, gdy czytam po czasie ;)).
    Dzięki, Iga.
  • Narrator 17.12.2020
    Wydrukowałaś? Kiedy będę mógł to kupić, położyć na półce, obok wierszy Szymborskiej?
  • Tjeri 17.12.2020
    Nie, Narratorze. Samodrukowanie mnie nie interesuje, a inszsgo nie budjet. :))
  • piliery 17.12.2020
    Nigdy nie wielbiłem komiksów sf ale ten wiersz sprawił że dostrzegłem iż robiłem błąd traktując je z wielkim dystansem. Trzeba było czytać jak poezję. Tytuł genialny
  • Tjeri 17.12.2020
    Dziękuję, Piliery :).

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania