Czerwony Kur i Spalony Las

Spalony Las płonął jeszcze, cały napalony, gdy wpadł jak burza do łazienki.

— Chwila, chwila, wolnego panie kolego, ja właśnie sram. Co to za obyczaje? — Czerwony Kur bardzo niezadowolony osłaniał krocze skrzydłem prawym.

Spalony Las, nie zważając na nic, wpadł do wanny z impetem i puścił wodę prysznicem.

Kur popatrywał na niego z ukosa.

— Na tamtej polanie jeszcze tli się polano. A tak w ogóle, to wyglądasz teraz jak jeż. Kto cię tak załatwił?

— Fryzjer-piroman. Jak tylko mnie zobaczył, od razu wziął hubkę i krzesiwo. Wmówił mi, że to eksperymentalna technika, że to teraz w modzie, być wyczesanym na jeża. — Spalony Las w końcu wylazł z wanny, poczłapał korzeniami do lustra i zmierzwił resztki koron. Zmrużył lewą dziuplę, wyszczerzył ściółkę i zaczął ją uważnie oglądać.

Kur miał w końcu tego dość, czuł się niekomfortowo, nie zamierzał sobie podcierać tyłka przy Lesie. Chrząknął.

— Może byś jednak sobie poszedł, chcę w końcu wstać z kibla, a ty mi to udaremniasz.

— Wstydzisz się mnie? — zaśmiał się Las smutno. — Myślałem, że jesteśmy braćmi, ale ok, pójdę sobie.

— Braćmi, nie braćmi, ale mojej kupy to ty wąchać nie będziesz.

Trzasnęły drzwi.

Zakończył się pewien etap w ich życiu. Spalony Las odrósł bujnie; zazielenił się, świerkami wystrzelił w niebiosa, grzybem pokryła się ściółka.

Kur zaś zniósł jajo, z którego wykluł się mały, kudłaty kurczak. Sierść miał zieloną, szorstką, żywiczną. Pachniał lasem, a serce mu biło jak dzięcioł na buczynie.

Dziwaczny to był stwór: nosił cechy wspólne dla obu nich — był trochę lasem, a trochę kurą. Kiedy doszło do tej mieszanki? Nikt nie wie na pewno, ale czy to takie ważne? Grunt, że nie są już braćmi — każdy z nich poszedł w swoją stronę. Czerwony Kur, przebrany za fryzjera dalej podpalał lasy i znosił dziwne jaja; a Już Nie Spalony Las walczył z kornikiem drukarzem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • fanthomas 20.02.2018
    Świetne. Uwielbiam takie teksty. Nuncjuszowo bardzo. 5
  • Agnieszka Gu 20.02.2018
    Myślę, późny wieczór, coś luźnego przed snem sobie zapodam... Padło na Cię ;)
    Taaa, taka schiza z podtekstami do snu to... bajka :)
    Pozdrawiam
  • Nuncjusz 21.02.2018
    Dzięki serdeczne za komentarze :)
    W sumie, to myślę te pierdolety rozwinąć, jest to tak durne, że nawet ja jestem temu zdziwiony
  • Canulas 21.02.2018
    Zajebiste. Sporo w tym Ciebie, ale i fantonasowate deko.
    Czy mi się dobrze pamięta, że to z losu TW?

    Tak czy siak, kawał zajebistego absurdu.
  • Nuncjusz 21.02.2018
    Z TW o tyle, że urzekł mnie ten Wasz spalony las, postanowiłem go sobie przetrawić.
    Ja pierwszy odkryłem Fanthomasa na Opowi, początkowo były wieszane na nim psy (sławetny Kszyk) odpowiada mi ten rodzaj humoru, więc siłą rzeczy, musimy być nieco do siebie podobni
  • fanthomas 21.02.2018
    tak, kszyk wszystko rozpoczął :)
  • fanthomas 21.02.2018
    mialem nawet zamiar jakis tekst jubileusziwo rocznicowy na 2 lata i 200 tekstów napisać ale mi się odechciało
  • Nuncjusz 21.02.2018
    fanthomas nie pękaj :) tylko wymyśl jakąś arcygłuptę bo taki jubileusz trzeba godnie uczcić! ;)
  • Ritha 10.08.2018
    Jakbym umiała pisać takie coś, to bym może nie miała problemów z połączeniem cheerleaderki, parku jurajskiego i ataku tytanów. Duży ukłon za tematyczną elastyczność, absurd i groteskę. "Dziwaczny to był stwór: nosił cechy wspólne dla obu nich — był trochę lasem, a trochę kurą." :D
  • Nuncjusz 10.08.2018
    To mi się wzięło z waszych właśnie jojczeń TeWuowych, że na to się nie da nic napisać. No więc ja napisałem, by pokazać, że jednak jest to możliwwe, całkiem poza nutrem głównym
    BTW ten zestaw jest banalny, tylko trzeba usunąć z głowy schematy myślowe :) Może włąśnie powyższy tekst Ci to ułatwi
  • Ritha 10.08.2018
    Nuncjusz ja wiem, że park jurajski i atak tytanów można łatwo połączyć, wrzucić do tego nastoletnią cheearleaderkę, która ucieka przed stworem i horroł jak ta lala. Na kuńcu on ja je.
    Ale ja chcę to napisać na poważnie, w swoim klimatach. Nie umim w jakiekolwiek elementy fantastyki, czy czegoś takiego mniej realnego.
    A nie że jojczę! :p Rozmawiam po prostu :3 Ze Tobą!;)
  • Nuncjusz 10.08.2018
    Ritha no włąśnie tak mają często te przypadkowe zestawy, że napisać ja na "serio" to i ja bym wymiękł. No najczęściej nie da się na serio je napisać, a już zwłaszcza ja, który sieriozne pisanie nie traktuje serio. Zbyt wielką mam głupawkę ;)
  • Ritha 10.08.2018
    Nuncjusz ale to bardzo dobrze, masz swój lekki styl i tego się trzymaj :))
  • Nuncjusz 10.08.2018
    Ritha Się trzymam :)
  • marok 18.10.2019
    Pierwsze zdanie i już miałem chwilowy zastój, a jak sobie ot jeszcze wyobraziłem, to łoo panie. No wyszło świetnie, absurd pełną gębą. Idealne przykłady na to że z każdego zestawu coś da się wykombinować. Mnie teraz trochę wstyd bom nie raz się zasłaniał dziwnościom zestawów.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania