..

.

Średnia ocena: 2.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Narrator 27.10.2020
    Bardzo ważny, ciekawy temat i dobrze, że go poruszyłeś, a ja dorzucę trzy grosze: Dla mnie polskie kino skończyło się na Wajdzie, Kawalerowiczu, Kieślowskim i kilku innych mistrzach minionej epoki.

    Współczesnego polskiego kina nie trawię, bo obliczone jest na taniochę, szokujące efekty i widza, który w życiu nie przeczytał jednej wartościowej książki. Nie ma w polskim kinie równowagi, nie mówiąc o subtelności. Rozwlekłe dialogi, kwestie wygłaszane w sposób pouczający, jakby widz sam nie miał zdania. Kobiece role pełne agresji i wulgaryzmu, słowo kur** zamiast przecinka, a przecież nic tak nie osłabia efektu, jak jego nadużycie.

    Obawiam się, że w tej dziedzinie Amerykanie pozostaną mistrzami przez długie lata, między innymi dlatego, że ściągają największy talent z całego świata.
  • Targówek 27.10.2020
    Na szczęście mamy jeszcze Smarzowskiego którego filmy utrzymują poziom i wyróżniają się wśród zalewu Testosteronów itd.
  • Targówek 27.10.2020
    *Współczesnego polskiego kina nie trawię, bo obliczone jest na taniochę, szokujące efekty i widza, który w życiu nie przeczytał jednej wartościowej książki. *

    Zgodzę się. Popularność takiego czegoś niezbyt dobrze o naszym społeczeństwie świadczy. W końcu ktoś czyta te wszystkie Pudelki, Plotki i tym podobne utrzymane na tym samym poziomie.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Przecież sam piszesz nisko-kulturowe gnioty na podstawie tego najgorszego polskiego reżysera Vegi. Jeszcze go chwalisz w tekście. Jego filmy są dla Januszy 500+, totalne dno i żenada. Porównujesz go do Holywood? Haha xD
  • Anonim 27.10.2020
    Ja się na kinie nie znam, ale po chłopsku to mi się wydaje, że jak ktoś lubi wodotryski i kolorowe światełka, powinien iść na odpust, a nie do kina. A tym samym powinien napisać tekst o odpustach, a nie filmach.
    Zdaniem, które idealnie mówi o tym tekście, jest:
    No bo co mnie obchodzi to, że Chyra znęcał się nad żoną i został zastrzelony przez syna?

    Pozdro!
    ps. Ciekawe jak bardzo zerżnąłeś te informacje od innych?
  • Targówek 27.10.2020
    Spadaj spod mojego tekstu trollu. Jeszcze jeden taki komentarz z bezpodstawnymi oskarżeniami = piszę do admina.

    *Zdaniem, które idealnie mówi o tym tekście, jest:
    No bo co mnie obchodzi to, że Chyra znęcał się nad żoną i został zastrzelony przez syna?*

    Widać nie zrozumiałeś mojego tekstu albo czytałeś wyrywkowo.
  • Anonim 27.10.2020
    Targówek
    a pisz sobie. Nawet do papieża.
    A jak będę miał ochotę, to będę merytorycznie komentował Twoje teksty. Nie to, co Ty - zupełnie od czapy. A trollem jesteś Ty, nie ja, co widać po po komentarzach, tego sie nie ukryje i żadne Twoje słowa nie sprawią, że ludzie przestana widzieć toje komentarze.
  • Raven18 27.10.2020
    Z pewną rzeczą się tutaj nie zgodzę - a mianowicie wspomnienie Vegi jako twórcy który robi niezłe filmy i znegowanie Jana Komasy. Moim zdaniem, żadnego filmu Vegi (choć tak naprawdę filmy te się ze sobą mało różnią) nie można zestawić z np Bożym ciałem. Kino Vegi jest okropne, słabe i prymitywne - fakt, nie opinia. Boże ciało natomiast jest jednym z lepszych polskich filmów - opinia, nie fakt.

    Inna sprawa to to, że twórcy polscy mają... gorsze pomysły? Przecież np Wściekłe psy Tarantino miały mały budżet (o ile dobrze pamiętam) a to świetny film. U nas nsprawdę rzadko zdarza się produkować dobre filmy - niestety.
  • Targówek 27.10.2020
    Boże Ciało nie miało nawet zakończenia. Źle zagrany, dziwaczny scenariusz. Nazywanie go jednym z lepszych polskich filmów jest nie na miejscu. To samo z kiczowatym Miastem 44 czy barachłami dla młodzieży spod znaku Sali Samobójców.
  • Targówek 27.10.2020
    Ten chłop z wytrzeszczem z Bożego Ciała nie może się równać z kreacjami Dorocińskiego, Grabowskiego, Lindy czy Chabiora z filmów Vegi.
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Filmy Vego to łajno dla motłochu. I nie chodzi o kreacje, ale o film. Dobry aktor zagra dobrze nawet w gniocie. Ale filmu nie uratuje.
  • Targówek 27.10.2020
    SwanSong więc ciekawe dla kogo jest Miasto 44.
  • kigja 27.10.2020
    To typowa hollywoodzka produkcja.
    Love Story'44
  • SwanSong 27.10.2020
    Targówek
    Recepta na film wojenny to romans ze scenami walk. Dzięki temu film obejrzą i kobiety i faceci. Stosowane w wielu filmach np. Tutanic (faceci nie poszli na romans, kobiety nie poszły na katastrofę). Akurat Miasto 44 jest całkiem dobrym filmem jak na polskie warunki. A Sala Samobójców? To nie film dla ciebie. Są różne grupy docelowe filmów.
  • kigja 27.10.2020
    No, ale Boże Ciało to historia oparta na prawdziwych wydarzeniach.
    Myślę, że reżyser nie miał za bardzo pola do manewru w tej historii.
    Dobry film, a kreacja Bieleni fenomenalna.
  • Targówek 27.10.2020
    Większość filmów Vegi również jest oparta na dokumentacji. Bielenia to parodia aktora.
  • kigja 27.10.2020
    Ale Vega lubi przekoloryzowywać swoje historie do granic absurdu.
    Może ma w tym swój cel i stawia na wybrany target.
  • Józef Kemilk 27.10.2020
    Całkiem fajny artykuł.
  • Targówek 28.10.2020
    dzięki
  • Johnny2x4 28.10.2020
    Bredzisz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
  • Targówek 28.10.2020
    Bo?
  • Johnny2x4 29.10.2020
    Targówek Piszesz stos bełkotliwych uwag, które nie mają nic wspólnego z prawidłowym odbiorem kinematografii.
  • Targówek 29.10.2020
    Johnny2x4 a jaki w takim razie jest *prawidłowy odbiór*
  • Johnny2x4 29.10.2020
    Targówek Jak ktoś uważa, że w Polsce nie kręci się kina gatunkowego, a jest jedynie garstka reżyserów na poziomie... to nie ma o czym gadać. Dodajmy Twoją fascynację Vegą. Poza tym... polskie kino przedwojenne było na dramatycznie niskim poziomie, co nie uszło uwadze wielu znamienitych krytyków tamtego okresu. W momencie, kiedy pojawił się Cękalski, ze swoimi "Strachami" i STARTem - można było mówić "o czymś".
  • Johnny2x4 29.10.2020
    Targówek Jan Komasa to dobry twórca. Ma wizję, ma pomysł. To już dużo.
  • Targówek 29.10.2020
    Johnny2x4 Pomysł może i miał. Z wykonaniem już troszkę gorzej.
  • Johnny2x4 30.10.2020
    Targówek Wskaż mi szczegółowo błędy operatorskie, montażowe, dramaturgiczne i aktorskie, ekspercie ;) Na przykładzie "Bożego Ciała".

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania