Dekaos Dondi wraz z Literkową porywa wszystkich w podroż ze słowem w świat zysków i strat i zimnych uczynków

Zapraszamy Opowijki i Opowijczyków do kolejnej Bitwy.

Pomysłodawcą tematów jest Mistrz Dekaos Dondi. Zakręcony, a jednocześnie błyskotliwy i oryginalny. Dobry obserwator portalowego życia. Aktywny i niepowtarzalny.

Napisał w wątku na Forum: Jako pierwsze zaatakowały mój umysł. Nie chciałem wymyślać innych, bo mogły być bardziej dziwaczne.

 

Temat pierwszy to: „Zyskać tak wiele… lecz stracić jeszcze więcej” - temat rozległy i bardzo aktualny. Rachunek zysków i strat. Zwany również rachunkiem wyników, zarówno w życiu, jak i w miłości.

Oto kilka cytatów i być może ukierunkowanie na wenę…

„Czasem człowiek sądzi, że ujrzał już dno studni ludzkiej głupoty, ale spotyka kogoś, dzięki komu dowiaduje się, że ta studnia nie ma jednak dna”. ~ Stephen King

 

„Wierzę w bunt jako najwyższą wartość młodości. Wierzę w bunt jako najwyższą formę nienawiści do terroru, ucisku i niesprawiedliwości i wierzę również w to, że nie ma buntu bez celu, chociaż w interesie świata, który kocha swych buntowników, leży to, aby ich zabić”.

~ Marek Hłasko

 

„A jak wyjdzie śmiesznie? Ludzie pośmieją się i koniec. Wielkość nie boi się śmieszności".

~ Tadeusz Różewicz

 

„Przyłapałem się w tej samej chwili na tym, że nie zawsze, nie zawsze oczywiście, ale czasami, jeśli akurat śmieję się, to dlatego, żeby po prostu nie zapłakać”.

~ Edward Stachura

 

„Umieć żyć to najrzadziej spotykana rzecz na świecie. Większość ludzi tylko egzystuje”.

~ Oscar Wilde

 

Temat drugi to: „Przyłapany na zimnym uczynku” - zawsze mówi się na gorącym, ale Dekaos jest inny.

 

„Druga Zasada jest taka, że największe szkody mogą wynikać z najlepszych chęci. Brzmi to jak paradoks, ale uprzejmość i dobre intencje mogą być zdradliwą drogą do zniszczenia. Czasami robienie tego, co wygląda na dobre, przynosi tylko szkodę. Jedyną radą na to jest wiedza, mądrość, przezorność i zrozumienie Pierwszej Zasady. Ale czasami, nawet to nie wystarcza".

~ Terry Goodkind

 

„Każdy dobry uczynek zostanie prędzej czy później ukarany”.

~Ignacy Karpowicz

 

(...) dobre uczynki nie dają się stornować. Równianie moralne przebiega inaczej niż arytmetyczne".

~ SkalskaErich Kästner

 

(...) kiedy wydawało się, że serca dłużej nie udźwigną ciężaru win, w każdym z nich pojawiła się jedna myśl: przecież można to wszystko zmienić! Grzechy przeszłości nie zawsze da się naprawić, ale przyszłość jest wciąż przed nami, wciąż niezapisana. Dlaczego więc nie zapełnić jej dobrymi uczynkami?"

~ Joanna Skalska

 

Proponujemy czas pisania do 31 marca / wtorek/ północ!

Zapraszamy do piór!!!

 

Literkowa z Dekaosem

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania