Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Dewotki

słowa boże

jak obroże

złote różańce

niczym kagańce

 

wloką

 

odpuszczam winy

woń naftaliny

wybaczam grzechy

pęcznieją miechy

 

prorokom

 

karmą, wodą i schronieniem

smyczą, opium i zbawieniem

świątynie księży

 

obłudnych węży

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (47)

  • laura123 04.02.2021
    Oj, Eryku, a to żeś poleciał... dewocją.

    Myślisz, że każda wierząca, to z różańcem w dłoniach tylko siedzi? Zobacz, ja się ''zabawiam'' na portalu... a i z żadnym księdzem nie szukam bliskich relacji. Wiara w Boga, a wiara w księży, to są dwie różne sprawy.
    Że też na mnie trafiło, żeby Ci to uświadomić... hahaha
  • laura123 04.02.2021
    A, zapomniałam, rym masz do bani... kto dzisiaj dokładnym leci? Opamiętaj się!
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Ja lubię dokładność.Podobnie jak księża kiedy odbywają wizyty duszpasterskie.Chrześcijanie nie wiedząc czemu uzurpują sobie prawo do twierdzenia, że ich Bóg jest najlepszy ze wszystkich w związku z czym mogą urągać innym, tym mniej komercyjnym.Szybko takie podejście wybiło im z głowy kilku panów w siedzibie Charlie Hebdo."Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga powiedz mu, że jest jeden".Tą sentencją zamykam temat.
  • laura123 05.02.2021
    Chrześcijanie do niczego nie uzurpują sobie praw, po prostu wierzą w Boga. Nikogo też do kościołów nie ciągną na siłę... Kto chce ten przyjmuje księdza z wizytą, kto nie chce, nie robi tego, więc o co robisz raban?

    Dla nas, nasz Bóg jest najlepszy. Tak samo jak dla buddystów - Budda, dla islamistów - Allah itd, itp.

    Dobranoc.
  • SwanSong 05.02.2021
    laura123
    Nie ciągną do kościoła na siłę? Najwyraźniej mało wiesz. Doucz się i wtedy pisz na tematy, o których nie masz pojęcia.
  • laura123 05.02.2021
    SwanSong a kogo ciągną? Mnie nikt nigdy nie ciągnął, w dzieciństwie rodzice jedynie.
    Łapanki robią na ulicach?
    Strach z domu wyjść?
  • SwanSong 05.02.2021
    laura123
    Szkoły często narzucają obowiązkowe msze. Presja na rodziców i dzieci, co do uczestnictwa też się zdarza. To jest taki "dobrowolny przymus" tak jak w kościele "co łaska, ale nie mniej niż 500".
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    No tak.Na okrętach wraz z konkwistadorami przypłynęli duchowni bo chcieli nazbierać egzotycznych owoców :) Dobranoc.
  • laura123 05.02.2021
    A napiszesz coś o islamie? Masz odwagę?
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    A po co ? Ci z magazynu satyrycznego powiedzieli przede mną - Sprawdź mnie ;) Jedno nie podlega dyskusji.Polska, gdzie swoją wiarę w Boga deklaruje 99,9% obywateli jest największą tłuszczą hipokrytów i faryzeuszy.Niczym w Meksyku.W jednej dłoni Biblia, a w drugiej maczeta.No dosyć tej gadaniny, bo jeszcze znajdę się na pudle w rankingu Opowi.Hahaha.
  • Ant 05.02.2021
    Chyba nie jest tak źle. Podobno ponad 60% młodzieży wrocławskiej wypisało się z lekcji religii w szkołach średnich https://wroclaw.wp.pl/wroclaw-coraz-mniej-chetnych-na-lekcje-religii-szczegolnie-w-szkolach-srednich-6580614807772064a
  • laura123 05.02.2021
    Nie widzialam, zeby jakiś katolik z maczeta biegal po ulicy... chyba z islsmem ci się pomerdalo.
    Gdyby katolicy z maczeta biegali, to byś się bał tych bzdur pisać.

    To nie jest ranking na miss, a nawet gdyby byl, to tobie by raczej wygrana nie groziła... "eryk grajber"
  • Targówek 05.02.2021
    Ant Młodzież z mózgami przemielonymi przez insta czy fejsa, ich ulubione miejsca do spędzania czasu, nie jest żadnym wzorem pozytywnym. Walczą z Kościołem, nazywając starsze sooby boomerami i januszami, choć niewiele wiedzą o historii czy polityce. Ich to nudzi.
  • Targówek 05.02.2021
    Mimo to na pokaz angażują się w spory polityczne.
  • SwanSong 05.02.2021
    Targówek
    A co ty wiesz o historii czy polityce? Myślisz, że wszyscy tylko siedzą na insta czy fejsie? To mało wiesz. Jak zwykle twoja megalomania daje o sobie znać.
  • SwanSong 05.02.2021
    Targówek
    A dlaczego mają się nie angażować? Posiadają własne poglądy i po osiemnastce stają się zdolni do głosowania i wyrażania tym swoich przekonań. Mają pełne prawo angażować się w każdy spór.
  • Targówek 05.02.2021
    SwanSong i znów się mylisz. Swego czasu porównywałem profile na fb młodych osób należących do organizacji katolickich i narodowych z tymi z przeciwnej strony. Ci pierwsi zazwyczaj normalnie się wyrażali, starali się dodawać wartościowe wpisy, głupoty jakieś też się zdarzały ale raczej drobne. Natomiast ci drudzy to często oszołomstwo, których ulubionym chyba zajęciem jest wrzucanie głupawych przerobionych zdjęć z jakimiś cytatami od czapy, kalecząc język polski, posługując się slangiem i emotikonami w takim stopniu że wydawało się, jakby to pisała osoba po lobotomii.
  • SwanSong 05.02.2021
    Targówek
    Twoje założenia są typowo pod tezę. Znajdziesz pełno oszołomów w organizacjach katolickich, a w narodowych to w ogóle dominuje IQ dżdżownicy. Zresztą traktujesz FB jako wyrocznię? Jako rzetelny obraz człowieka? Ogarnij się.
  • Targówek 05.02.2021
    SwanSong przez fb w pewnym sensie ludzie prezentują siebie i swój poziom. Poznałem niegdyś narodowców osobiście - inteligentni ludzie w przeciwieństwie do tych którzy nie mają życia poza słuchaniem Young Multiego.
  • Ant 05.02.2021
    Targówek Fakt jest faktem. Polska młodzież się obecnie w Europie najszybciej laicyzuje
  • SwanSong 05.02.2021
    Targówek
    Przez fb ludzie reprezentują tylko swój wyidealizowany obraz. A narodowcy inteligentni? Pewnie paru jest. Reszta wręcz przeciwnie.
  • Targówek 06.02.2021
    SwanSong Temu co widziałem do ideału daleko.
  • Targówek 06.02.2021
    SwanSong Czy tego chcesz czy nie dużo zawdzięczasz narodowcom i Romanowi Dmowskiemu.
  • SwanSong 07.02.2021
    Targówek
    Nic im nie zawdzięczam.
  • Targówek 07.02.2021
    SwanSong Myślałem, że znasz dobrzę historię.
  • SwanSong 09.02.2021
    Targówek Na tyle, żeby nie myśleć o tym, co by mogło być, gdyby...
  • Celina 05.02.2021
    Ech, co za jad,
  • pansowa 05.02.2021
    Jest nadzieja Ant.
  • Szpilka 05.02.2021
    Nom, najgorsze są dewotki, bzykały się za młodu jak królice, a teraz wrzaskiem i faryzejskimi modłami chcą sumienia zakrzyczeć, ale Pan Bóg wszystko widzi i pamięta ?
  • laura123 05.02.2021
    Szpilkę na wspomnienia naszło... ?
  • Szpilka 05.02.2021
    www.strajk.kobiet.╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮.pl
  • Pan Buczybór 05.02.2021
    Bardzo spoko
  • pansowa 05.02.2021
    Wierszem jako takim się nie zachwycam, ale treść w punkt.
  • Biorą mnie lęki od księdza sukienki
    Przechodzą mnie ciary od z chóru fujary
    Biorą mnie drgawki od opłatkowej papki
  • Szpilka 05.02.2021
    Yanko

    nie bój się klechy,
    wrzuć do skarbony,
    odpuści grzechy,
    będziesz zbawiony ?
  • Targówek 05.02.2021
    Głównie Kościół chroni przed degeneracją społeczeństwa. Jeśli autorowi się to nie podoba, niech spojrzy na Francję, Rosję czy Niemcy.
  • Mess 05.02.2021
    Kościół sam jest pełny degeneratów.
  • Targówek 05.02.2021
    Mess Jeśli ktoś by czerpał wiedzę o nim z Polityki czy GW, owszem.
  • Mess 05.02.2021
    Targówek czerpie z życia z informacji jak księża się zachowują, jak się przenosi pedofili z jednej parafii na druga, jak liczy się dla nich kasa czy jak angażują się w politykę. Zapomnieli że ich obowiązek to służenie wiernym i głoszenia wiary.
  • Szpilka 05.02.2021
    Tomasz, nie pitul, mieszkałam w Wielkiej Brytanii, w Niemczech i Austrii, i żadnej degenarcji nie widziałam, czyli Sodomy i Gomory. Normalne spłeczeństwa, ciężko pracujące na chleb, zresztą przejedź się do Czech, sąsiad nasz mocno zateizowany, nikt na trawnikach orgii nie organizuje, przestępczość w normie, zatem religia potrzebna jak psu buty.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Panie Targówek.Kościół katolicki jest w dzisiejszej odsłonie największą organizacją przestępczą zalegalizowaną prawnie.Posiada swoją hierarchię(w rzeczy samej nie różniącą się niczym innym od "drabiny wpływów" obowiązującej w Yakuzie,Triadzie czy Kamorze) Panuje w nim również wszechobecna zmowa milczenia na wzór tej gangsterskiej.Nazwałbym ją - soft omertą :) Od w/w różni się jedynie jednym.One(te organizacje)w porównaniu z nieprzebranymi bogactwami Watykanu to nędznicy, torujący sobie drogę do pomnażania majątku Ogniem i mieczem, parafrazując Sienkiewicza.Zaś Kościół katolicki robi to w białych rękawiczkach.Co do użytkownika pansowa vel puszczyk...Stał się za życia legendą i maskotką niemal wszystkich portali literackich.Historyk z wykształcenia, który od rana do wieczora wykłóca się, gdzie popadnie z nastolatkami na temat zawartości cukru w cukrze.Mam wielu znajomych, którzy twierdzą, że jest wyrocznią we wszystkim.O nawet zrobiono kawałek o nim :

    https://www.youtube.com/watch?v=cLE4IuJTtjQ

    Ale wiersze pisze bardzo dobre.I tutaj jestem jak zawsze - obiektywny :)
  • Targówek 05.02.2021
    Zapraszam na rozmowy polityczne.
  • Shogun 05.02.2021
    Proste, a dobre i w punkt.
  • Ellie Victoriano 06.02.2021
    Cóż, obecnie niestety prawda...
  • piliery 06.02.2021
    Prosty, nieskomplikowany wierszyk. Gdyby nie powyższa dyskusja nawet nie zwróciłbym uwagi. Tezy o Kościele katolickim jako największej organizacji przestępczej, sformułowane "na bazie" wymysłów i pomówień. Obłęd? Chora wyobraźnia? Czytam o tym u wielu. Zbiorowa psychoza? Też tu, na opowi. Skąd się takie oszołomy biorą? Faktycznie idźcie na rozmowy polityczne bo tu tylko sprawiacie wrażenie jakbyście rozmawiali o wierszu a to nieprawda.
  • Eryk Grajber 06.02.2021
    Ja lubię prostotę i łopatologię.Najistotniejsza jest treść,Nie zapis.I to na podstawie treści czytający szkicuje światopogląd autora.Za fasadą pięknych metafor, płodów sylabicznych i rymów niedokładnych nie da się ukryć prawdy.Utwór ma pozostać w głowie.A że częstochowa ? Wielkie mi halo.Liczy się oddźwięk, nie to - czym się uderza.Pozdrawiam.
  • Eryk Grajber 06.02.2021
    No.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania