XXX

XXX

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (42)

  • sensol 02.02.2019
    spierdolina
  • trouvère 02.02.2019
    stojąc od zawsze po stronie wszelkich prawdziwych awangard, rozumianych jako coś stające w ten czy inny sposób przeciw środowisku, w którym się znajduje, dam 5, i wkleję cytat z pewnego słynnego komucha-idealisty: "Wolność oznacza prawo do twierdzenia, że dwa i dwa to cztery. Z niego wynika reszta.".
    Pozdrawiam, Bogumił; walcz, walcz ;)
  • Tomek Bordo 02.02.2019
    Widze, że jednak jest tu więcej mądrych osób.
  • Bogumił 02.02.2019
    Dziś mówienie oczywistości uchodzi w twoich oczach za awangardę:)

    „Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym”
    George Orwell
  • Bogumił 02.02.2019
    Bogumił A epokę zakłamania tworzą media, które z wulgarnego chama robią świętego. I one mogą go w jeden dzień obalić, jak będą chciały. Tu już nie rządzą ludzie tylko medialni zarządcy mas.
  • Tomek Bordo 02.02.2019
    Nie przejmuj się sensolem, masz ode mnie pinć.
  • Bogumił 02.02.2019
    Dzięki.
  • Canulas 02.02.2019
    Wiersz mi się podoba. Jego melodyjność nie jest dla mnie pompatyczna.
    Chuj w "okołopolityczność". Umiem ją amputować od samego zapisu. A za zapis, leci max.
  • Bogumił 02.02.2019
    Chyba w tym kierunku pójdę, na razie próbuję bawić się słowami i patrzę co z tego wychodzi.
  • krajew34 02.02.2019
    Jedno mi się podoba, że ubrałeś poglądy w ładny utwór, nie to, co niektórzy... Nie znam się na poezji, więc tyle ode mnie.
  • Bogumił 02.02.2019
    Sam zauważyłem, że łatwiej jest strawić czyjeś poglądy, nawet jak się ich nie lubi, pod przykrywką sztuki.
  • krajew34 02.02.2019
    Bogumił nawet jeśli się poglądów nie lubi, to zawsze można sobie poczytać :)
  • Aisak 02.02.2019
    tekst melodyjny, to prawda, ale to cały czas mowa nienawiści...
  • Bogumił 02.02.2019
    To jest tekst przeciw nienawiści. To znaczy przeciw nazywaniu nienawiścią mówienia prawdy, czyli nazywania złodzieja złodziejem, krętacza krętaczem i tak dalej.
  • Angela 02.02.2019
    Szanowny Autorze, bez zbędnych dyskusji, bo w tej materii wspólnej płaszczyzny nie znajdziemy nawet za sto lat, wyrażę jedynie
    pokrótce swoje zdanie: nie należy wciskać ludziom swoich prawd i przekonań, trzeba pozwolić im myśleć i własnym rozumem
    do prawdy dochodzić.
    Koniec przekazu.
    Pozdrawiam.
  • Bogumił 02.02.2019
    Ja nikomu nie zabraniam myśleć własnym rozumem. O ile to jest własny rozum. Ale jak widzę, że poprzedniego dnia jakiś temat był wałkowany w lewackich mediach, i dnia następnego ludzie powtarzają wałki dziennikarzy, jako prawdę ewangeliczną, to się mimo wszystko we mnie gotuje.
  • nimfetka 02.02.2019
    Nasze światopoglądy raczej się w żaden sposób nie zazębiają, ale sama kompozycja i budowa wiersza jest porządna. Nie skupiając się na treści, bo w dyskusję o jej prawdziwości czy nieprawdziwości wchodzi już subiektywizm, daję 5.
  • Bogumił 02.02.2019
    Dziękuję za dobre słowo, co do kompozycji. Pozdrawiam.
  • protazy 02.02.2019
    Ty i Bordo tylko myślicie, że jesteście jak Korwin mikke i Braun. Jesteście tylko żałosnymi prawakami.
  • Bogumił 02.02.2019
    Dlaczego żałosnymi. Na kogo głosowałeś w ostatnich i przedostatnich wyborach? Skoro się nie wstydzisz to napisz. A ja to rzeczowo skrytykuję, dlaczego się mylisz.
  • Miron 02.02.2019
    Pod każdym względem super. daje5. O jakiej mowie nienawiści mówimy i kto ją wymyślił. Krytyk by stracił bo nie może krytykować. Pozdrawiam
  • Bogumił 02.02.2019
    O to chodzi, gdyby wprowadzili jakieś takie przepisy to krytyków sztuki też można by skarżyć w sądzie o mowę nienawiści. Choćby takiego sensola mógłbym zaskarżyć, że się nie zna na sztuce. To oczywiście dziś jest żartem, ale może stać się rzeczywistością.
  • Miron 02.02.2019
    Jeszcze trochę a PO by zrobiło z Polski republikę bananową. I te skargi na własny kraj. Jaka to kultura wychowanie we własne gniazdo robić.
  • stefanklakson 02.02.2019
    Bogumił, dlaczego w pierwszej zwrotce ostatni wers nie zaczyna się od dużej litery? Dlaczego już nie podajesz, o której godzinie powstał wiersz?
  • Aisak 02.02.2019
    padłam po ostatnim zdaniu ostatniego komentarza.
  • Bogumił 02.02.2019
    Ja też.
  • Pan Buczybór 02.02.2019
    hmm, trochę pomieszanie sztuki z polityką, czego nie pochwalam, ale w gruncie rzeczy dość niezłe.
  • Bogumił 02.02.2019
    Dziękuję.
  • Karawan 02.02.2019
    Jedynka za politykę a lewak autorze to broń średniowieczna. Nie używaj wyrazów jeśli nie znasz ich znaczenia. Nie powtarzaj jak papuga głupot, bo tylko sobie szkodzisz.
  • Bogumił 02.02.2019
    Inspirujesz mnie do napisania manifestu o lewactwie Karawanie.
  • Bogumił 02.02.2019
    Ostrego manifestu.
  • NihiluśSmurf 03.02.2019
    Lewak, czy prawak - techniki prowadzenia sporu raczej te same - przekazywanie łgarstw i dogmatów wiary jako prawdy uniwersalnej, a w konsekwencji przekonania o swojej nieomylności tendencja do nauczania o tym co trzeba, a czego nie można, do tego prorokowanie, groźby i biadolenie o tym jacy to inni głupi i źli, bełkot. Coś pominąłem? Bogumile, ile z wymienionych przeze mnie technik zastosowałeś?
  • Bogumił 03.02.2019
    Dzięki za opinię Smerfusiu Nihilusiu i za odwagę w wyrażaniu własnych poglądów. To tyle jeśli chodzi o bon ton i dobre maniery. Dalej już będzie tylko gorzej:)

    Jeśli wydaje ci się, że stając w rozkroku, w tak zwanym środku, miedzy obydwiema nogami, jesteś w jakikolwiek sposób oryginalny, to tylko ci się zdaje. Już były prezydent zwany Bolkiem powiedział, że on stoi pośrodku, a dokładnie pomiędzy prawą i lewą nogą, między lewicą a prawicą. Nie będę dalej tego ciągnął co mu od tego czasu wytykali.

    Stojąc pośrodku uważasz, że obydwie strony są głupie i złe, a ty jedyny sprawiedliwy, wiec mimowolnie też zajmujesz jakąś pozycję i wciskasz nam swoją propagandę, w dodatku będąc przekonanym, że tego nie robisz. I próbujesz się jakoś określić ideologicznie, programowo. Tylko co z tego wynika, że jesteś jaki? Nijaki. (Nie mylić z ministrem Patrykiem Jakim). Sorry, ale musisz swoje stanowisko jeszcze raz przemyśleć, bo nie jesteś w tym co piszesz wiarygodny.
  • NihiluśSmurf 03.02.2019
    Skąd pomysł, że bycie oryginalnym jest moją ambicją? Skąd pomysł, że stoję w środku? Skąd pomysł, że obydwie strony uważam za głupie i złe? Skąd pomysł, że wydaje mi się, że stoję pośrodku. Skąd pomysł, że uważam się za sprawiedliwego?Skąd pomysł, że stanowisko zajmuję mimowolnie, a propagandę wciskam z przekonaniem, że tego nie robię? W którym miejsce próbowałem się określić programowo? W proponowanym przez Ciebie formacie dyskusji na zasadzie "jeśli jesteś taki jak to sobie wyimaginowałem, pojadę Cię takimi argumentami" nie planuję uczestniczyć, bo mam ciekawsze rzeczy do roboty, niż czytanie cudzych wypowiedzi o tym, co by było, gdybym na przykład miał cipkę lub był kamieniem. Zważ, proszę, że w tej formie, którą zaproponowałeś dyskutujesz bardziej sam ze sobą - ja Ci do rozmowy nie jestem w tym wariancie w ogóle potrzeby.

    Na koniec: Ja, Bogumile, niczego nie muszę i Ty również najprawdopodobniej niczego nie musisz, ale jeśli mogę coś zasugerować to albo melisa, albo pierdolnięcie głową w ścianę. Ksywa

    "Nijaki" to spoko ksywa. Nie zgłaszam zastrzeżeń.
  • Bogumił 03.02.2019
    NihiluśSmurf

    "Nijaki" to spoko ksywa. Nie zgłaszam zastrzeżeń.

    Czyli z czymś jednak trafiłem.

    Skąd pomysł, że bycie oryginalnym jest moją ambicją? Skąd pomysł, że stoję w środku? Skąd pomysł, że obydwie strony uważam za głupie i złe?

    Sam to poście poprzednim napisałeś. Na kłopoty z pamięcią również polecam melisą, lub coś innego:))
  • NihiluśSmurf 03.02.2019
    Niczego takiego nie napisałem. To są Twoje domysły. Jeżeli krytykuję lewą i prawą stronę, to nie znaczy, że jestem ze środka. Jestem ponoć z Bytomia, "Górnicze skarby pod ziemio, na ścianach, filarach, drzemio.", kumasz. O byciu oryginalnym i moich ambicjach słowem się nie odezwałem, no ale Ty jak ten nadgorliwy absztyfikant, próbujesz czytać w moich myślach i artykułować te domysły w formie faktów. Co do trafień - do żadnej nadawanej mi ksywy, nie zgłaszałem nigdy, z tego, co pamiętam zastrzeżeń, a uwierz, że były w mojej opinii bardziej finezyjne niż "nijaki" - możesz se poczytać w zakładce "o mnie". Pozdrolki.
  • NihiluśSmurf 03.02.2019
    *fantazyjne
  • NihiluśSmurf 03.02.2019
    A Ty co powiesz na ksywę "Głupek"?
  • Bogumił 04.02.2019
    NihiluśSmurf A tak poza tym to wszyscy zdrowi?
  • NihiluśSmurf 04.02.2019
    "Głupek"?
  • Bogumił 04.02.2019
    NihiluśSmurf
    Czyli niestety jest tak jak głoszą plotki, że osoba odcinająca się i krytykująca zachowuje się nie lepiej od tych, których krytykuje. Na dowód wklejam twój własny post, żebyś nie pytał, gdzie, kiedy, jak i że coś ci sugeruję: "Lewak, czy prawak - techniki prowadzenia sporu raczej te same - przekazywanie łgarstw i dogmatów wiary jako prawdy uniwersalnej, a w konsekwencji przekonania o swojej nieomylności tendencja do nauczania o tym co trzeba, a czego nie można, do tego prorokowanie, groźby i biadolenie o tym jacy to inni głupi i źli, bełkot."
  • NihiluśSmurf 04.02.2019
    Życzę Ci, żeby Ci mama zabrała internet.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania