Drabble i pół: Cisza

Powoli biorę do rąk kubek gorącej herbaty. Zza okna dobiegają odgłosy. Strzały z okolicznej strzelnicy. Świergot ptaków siedzących na wysokim drzewie koło bloku. Szczekanie psa sąsiada. Krzyki ludzi na podwórku. Mruczenie czarnego kota leżącego koło mnie. Pojedyncze samochody i motory, które przypadkiem zagłębiły się w tę część miasta. To wszystko, na co na co dzień nie zwróciłabym uwagi. Tyk, tyk, tyk, tyk, tyk, tyk. Nawet zegar postanowił uwziąć się na mnie swym równomiernym, cosekundowym tykaniem. Dziwne, że jeszcze godzinę temu nie wiedziałam, że wydaje jakikolwiek dźwięk. Te wszystkie ciche hałasy zagłuszają, najpiękniejszą melodię jaką słyszałam — ciszę. Symfonię, która tak nieludzko dudni w uszach. Z tej absolutnej bezsilności, wobec świata, który nie pozwala mi usłyszeć ciszy po raz kolejny, uruchamiam stojący w kącie zakurzony gramofon. Już po chwili w całym pomieszczeniu rozbrzmiewa głośna rockowa piosenka, przyjemnie zagłuszająca wszystko, co przeszkadzało mi w słuchaniu ciszy.

— Herbata ostygła — mruczę pod nosem.

 

---

 

Słuchając AC/DC. To nie miało być drabble (i pół).

-Beznadzieja-

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Nazareth 07.06.2016
    Bardzo ładne. Mnie tez często brakuje ciszy i uwielbiam AC/DC wiec jak najbardziej sympatyzuje z tobą ;)
  • Dzięki :)
  • alfonsyna 07.06.2016
    "To wszystko na co, na co dzień" - przecinek zamiast tam, gdzie jest, powinien być po "wszystko"
    "ciche hałasy zagłuszają, najpiękniejszą melodię" - tego przecinka bym się całkiem pozbyła
    Krótko i na temat. Ja też lubię ciszę, choć przyznaję, że zazwyczaj po dłuższym czasie mam jej dosyć i potrzebuję czegoś, co ją przełamie, a AC/DC naprawdę doskonale się do tego nadaje - jeden z moich ulubionych zespołów, dobry na każdą okazję. 5 ode mnie i za ciszę, i za AC/DC. ;)
  • Poprawione. Dzięki wielkie :)
  • Angela 23.06.2016
    Ja z kolei nie przepadam za ciszą, ale półtorej drabbla przypadło mi do gustu : ) 5
  • Bardzo dziękuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania