Poprzednie częściDroubble #1

Droubble – Fotografia

W listopadową, pochmurną noc siedziałem w fotelu, wpatrując się w obraz. Co przedstawiał? Nie pamiętam. Na małym stoliku z dębowego drewna stała szklanka z alkoholem. Była do połowy pełna lub w połowie pusta. Obok niej leżała otwarta paczka papierosów. Dużo paliłem. Dużo piłem. Kolejna butelka, kolejna paczka fajek. Pokój wypełniony był gęstym papierosowym dymem. Dywan usiany był kartkami, karteczkami, resztkami ołówków, długopisami. Wszystkim. Kończąc butelkę, sięgnąłem po stary album ze zdjęciami. Położyłem go sobie na kolanach i rozpocząłem podróż w przeszłość. W czasy, kiedy wszystko było inne, lepsze. Świat był inny. Ja byłem inny. Każda kolejna karta albumu rozbudzała emocje. Tęsknotę, smutek, żal. Po policzku spłynęła łza.

Otworzyłem następną butelkę wódki. Zapaliłem następnego papierosa. Wypuszczając chmurę dymu, spojrzałem jeszcze raz na obraz. Obraz, który niegdyś był mi bliski. Potem na jedno szczególne zdjęcie. Serce zabiło szybciej. Tęsknota i smutek. Tylko tyle. Kolejne łzy spływały smętnie po policzku.

To było tak dawno, a wydawało się jakby wczoraj. Zdjęcia. Mały kawałek papieru, na którym są nadal obecni. Co zostało poza fotografią? Smutna, samotna rzeczywistość.

Sięgnąłem po małą fiolkę. Jej zawartość wysypałem na dłoń, a następnie włożyłem do ust – popiłem wódką. Zapaliłem ostatniego papierosa. Ostatni raz spojrzałem na zdjęcie. Zasnąłem. Na zawsze.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Violet 17.10.2016
    Grasz na emocjach, jak mało kto. 5
  • Pan Buczybór 17.10.2016
    Świetne opowiadanie. Można się wczuć w bohatera. 5
  • TeodorMaj 17.10.2016
    Dziękuję.
  • marok 17.10.2016
    Rewelacja. 5 :)
  • TeodorMaj 17.10.2016
    Dzięki ;)
  • kom. 17.10.2016
    To zmierza w dziwnym kierunku. Rozumiem, że aura i bliski listopad itd. ale to nie znaczy, że trzeba epatować tym samym nastrojem. I tak już tu dzieciaki prześcigają się w etosie śmierci, bo myślą, że to wzbogaci treść ich tekstów. To tak na marginesie... zamiast szlaczka.:-P
  • TeodorMaj 17.10.2016
    kom. Masz absolutną rację. Nie trzeba. Tak mnie po prostu naszło na depresyjne teksty. A tak na marginesie – szlaczki mile widziane :P
  • kom. 17.10.2016
    No, ale takie zabawne, a jeśli już z pętelkami - to takie alternatywne np. tęczowe, co?
  • TeodorMaj 17.10.2016
    Tęczowe? Jeśli lubisz, proszę bardzo.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania