Désirée

31 Sierpienia 2015

 

Jestem Désirée, mam szesnaście lat. Przybyłam właśnie z miasta Marseille do Paryża. Moi rodzice wynajęli mi apartament niedaleko nowej szkoły. Większość pewnie zastanawia się, dlaczego przeniosłam się aż tak daleko tylko z jednego powodu. Szkoła, do której mam zacząć uczęszczać to najlepsza szkoła muzyczna we Francjii. Testy zdałam z bardzo wysokim wynikiem, co zaskoczyło samą dyrektorkę. Mam nadzieję, że dzięki tej szkole znajdę zawód, w którym będę szczęśliwa.

 

1 Wrzesinia 2015

 

Wyszłam z domu nieco wcześniej. Chciałam pozwiedzać Paryż w drodze do szkoły. Zauważyłam niewielką cukiernię, z której unosił się słodki zapach ciasteczek. Postanowiłam wejść, ponieważ zostało mi jeszcze sporo czasu do lekcji. Za ladą wychylił się wysoki, niebieskooki blondyn. Ubrany był w różowo brązowy fartuch. Wyglądał dosłownie, jak mój ulubiony bohater z jednego anime. Gapiłam się na niego. Kiedy się ocknęłam, zauważyłam, że coś do mnie mówi.

- Halo! Dobrze się czujesz? - zapytał.

- Ja? Y..takk... Znaczy, na pewno tak! - odpowiedziałam z lekkim rumieńcem, po czym wybiegłam.

"Désirée, masz się skupić na nauce, a nie na chłopakach!" powiedziałam sobie w myślach. Nie przyjechałam tu po to, aby flirtować z chłopakami. Mam osiągnąć dobre wyniki w nauce, i dostać dobrą pracę! Po jakimś czasie doszłam do szkoły. Myślę, że ten dzień będzie udany.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Rasia 12.01.2016
    Witamy na opowi :) Na początku kilka wskazówek:
    "Moi rodzice wynajęli mi apartament niedaleko mojej nowej szkoły" - bez "moi" i "mojej". Wiadomo czyi i czyjej, a unikniesz tym samym zbędnych słów i poprawisz jakość tekstu :)
    "Szkoła, do której mam zacząć uczęszczać to najlepsza szkoła" - przecinek po "uczęszczać", ponieważ to wyrażenie jest wtrąceniem :)
    "Wyglądał dosłownie, jak mój ulubiony bohater" - tutaj występuje porównanie proste, a w takich wypadkach nie stawiamy przecinka :)
    Troszkę za krótki tekst, by rozpatrzeć go jakoś głębiej i ocenić. Czy to początek serii? Jeśli tak, to zerknę na kolejne części, a na razie pozostawiam bez oceny. Intryguje mnie jednak imię głównej bohaterki. Nigdy nie miałam francuskiego i za grosz nie wiem, jak przeczytać jej imię :o Pozdrawiam i mam nadzieję, że troszkę pomogłam :) Powodzenia w dalszym pisaniu.
  • Angela 12.01.2016
    Rzeczywiście malutko tego było, więc na razie bez oceny, ale chętnie zerknę do następnych części. Powodzenia: )
  • KarolaKorman 13.01.2016
    Zaczyna się zabawnie. To spotkanie w pachnącej cukierni :) Mniam. Ja dam 4 :)
  • Autor Anonimowy 13.01.2016
    Kilka uwag ode mnie, poza tym, co wymieniła Rasia powyżej:
    "31 Sierpień 2015" - zapis dat: 31 sierpnia 2015; to samo w drugim przypadku
    " do której mam zacząć uczęszczać to najlepsza szkoła muzyczna we Francjii." Francji
    "Za ladą wychylił się wysoki, niebieskooki blondyn." proponowałabym rozważyć zwrot: "zza lady wychylił się", ale naciskać nie będę
    "Mam osiągnąć dobre wyniki w nauce, i dostać dobrą pracę! Po jakimś czasie doszłam do szkoły. Myślę, że ten dzień będzie udany." - tu mamy dziwną zmianę czasu w ostatnim zdaniu - "myślę", cały tekst pisany jest w czasie przeszłym, tu pojawia się teraźniejszy

    Po przeczytaniu tekstu mam wrażenie, że autorka jest bardzo młoda i rozpoczyna przygodę z pisaniem, jednak mogę się mylić. Ale sądząc po sposobie pisania - proste wprowadzenie do historii (mam na imię... mam tyle i tyle lat...); używanie prostych, krótkich, nieskomplikowanych zdań,oraz sposobie prowadzenia tekstu, nieco infantylnym i naiwnym przedstawieniu bohaterki (w żadnym wypadku nie umniejszam postaci ani nie obrażam autora), mniemam, że jest to jednak ten początek i trzymam kciuki, coby się udało.
    Powodzenia.
  • Nessina 15.01.2016
    Krótkie - 4

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania