Dwa obrazy. Akapity nie tylko z garści. (6)

"Obraz autorstwa Tomasza Biłki OP pt. "Nielegalny Chrystus u słupa" udostępnił w mediach społecznościowych dziennikarz katolicki Piotr Żyłka. Pod grafiką przedstawiającą postać Jezusa "ukrzyżowanego" na słupie granicznym, opublikował krótką modlitwę, przypominając innym wierzącym o cierpiących uchodźcach.

"Uwrażliw nas. Nie pozwól nam pozostać obojętnymi. Dodaj sił tym, którzy pomagają wbrew wszystkiemu. Spraw, żeby dobrych ludzi było więcej"

Obraz autorstwa rzeczywistości – 18.XI. 2021.

Półtora miesiąca w lesie małżeństwa syryjskich lekarzy. Mężczyzna miał szarpaną ranę ręki, a kobieta ranę kłutą podudzia. Kobieta płakała, opowiadając o rocznym dziecku, które zmarło w lesie.

 

W kościołach w ostatnią niedzielę był odczytywany list pasterski o humanitarnej potrzebie traktowania ludzi, pozostających w kleszczach polityki Łukaszenki i Kaczyńskiego. Niewątpliwie w kontrze do histerii zagrożenia bytu Ojczyzny przez migrantów. Dlaczego rządzący straszą nie tylko w mediach? Prezes był łaskaw wymienić trzy największe problemy dla Polski:

- inflacja,

- covid,

- siły wewnętrzne szkodzące państwu (czyt. władzy).

Zauważmy. Nie parę tysięcy migrantów, nie polityka Łukaszenki czy Rosji, ale niekontrolowany wzrost cen, epidemia i opozycja. I prezes ma rację, w tej kolejności definiując zagrożenia dla siebie.

Co może złego nam zrobić nawet kilkunastotysięczna grupa ludzi spychana przez białoruskie służby na polską granicę?

Około dwóch milionów Ukraińców pracuje u nas, spora część już mieszka, mimo że Wołyń nie zniknął z pamięci. 120 tysięcy Czeczenów wchłonęła niedawno RP, część została, zero zamachów terrorystycznych.

Kaczyński rozpętując histerię zagrożenia Polski, doskonale wie, że to pikuś. Ale naiwni kupią wizerunek ojca narodu broniącego rodaków przed nawałą, przyda się on (wizerunek) w notowaniach i przyszłych wyborach.

 

Tymczasem zdesperowani migranci mają "ścieżkę zdrowia", pushback. Wpychanie do rzeki, do lasu, szczucie psami, oblewanie wodą, traktowanie gazem pieprzowym, no ale jak przejdą pas ziemi stanu wyjątkowego, jest szansa na złożenie papierów azylowych lub przemyt do Niemiec.

Osiem na razie znalezionych trupów po polskiej stronie, czy to już koniec? Będzie coraz zimniej, a i zmaleje liczba osób udzielających im pomocy.

Dzielnej władzy już ktoś anonimowo pomaga, był napad na trójkę migrantów: łom i zdarcie z kobiety ubrania, oraz zniszczenie pięciu samochodów medyków, którzy udzielają pierwszej pomocy. Normalnie, pogratulować bandziorom postawy.

Czynem, a nie zapiskami na forum, potwierdzają swój patriotyzm, odważnie wspierają władzę na "ścieżkach zdrowia".

 

W Kuźnicy, na przejściu granicznym, chłopak, może dziesięciolatek, filmowany od strony białoruskiej, rzucał kamieniami pod strumieniami wody z polskich armatek. Jak jego polski odpowiednik w czasie haniebnego stanu wojennego za czasów Jaruzelskiego. Wygląd polskich mundurów się zmienił, charakter władzy - nie.

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (277)

  • pansowa 18.11.2021
    No i co rzec?
    Sprawa migrantów jest dmuchana i eskalowana z dwóch powodów.
    Wizerunek władzy walczącej na barykadach z zalewem dzikich hord barbarzyńskich (co gorsza - muzułmańskich).
    Przykrycie prawdziwych problemów (fundusze europejskie, wyroki trybunałów, marginalizowanie kraju na arenie międzynarodowej, inflacja, drożyzna, ceny paliw, covid itd).
    Czyli przykrycie kompletnej nieudolności tej władzy.
    Ale to trzeba przykryć sprawą migrantów i ciemny lud to kupi.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, pewnie żałują, że Łukaszenka, nie wpadł na ten pomysł jakieś trzy miesiące przed wyborami w 2023.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Będą eskalować i podtrzymywać jako pełzający konflikt.
  • Garść 18.11.2021
    E, nie.
    Dzisiaj pierwszy samolot z Iraku zabrał na pokład ponad 400 migrantów wprost z Mińska do Bagdadu.
  • Garść 18.11.2021
    Pewnie płaczą, że tak szybko.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść To gest dla Europy.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jak Łukaszenka (coś mi pachnie maczanymi w tym paluchami Putina) rozgrywa koncertowo nasz rząd. Najpierw skłócił polskie społeczeństwo dziećmi, teraz osiłkami obnaża nieudolność naszych służb i do czego to prowadzi? Ano kto pamięta Donieck i Krym? Czy nie byli podzieleni, dopiero co po Majdanie? No właśnie... a Polaczki się kłócą i szarpią między sobą...
  • Garść 18.11.2021
    Akwadar, Ukraina nie jest/nie była w UE.
    Łukaszenka z Putinem aż tacy nierealistyczni nie są.
  • Akwadar 18.11.2021
    Garść jacy są, to dopiero się okaże, a nic nie dzieje się bez przyczyny, szczególnie w polityce. Metody się powtarzają, zmieniają się cele.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Nawet jak nie wsadzą tu tych migrantów to cele osiągną.
    Właśnie to o czym piszesz.
    Ale piśdzielcy mają świetnych speców od socjotechniki. Nieważne jak będzie wyglądać nasze społeczeństwo i państwo. Liczy się tylko władza.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa uchodźcy to tylko odwrócenie uwagi od zupełnie czegoś innego.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar To właśnie tu na początku napisałem.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa tylko ja mam na myśli politykę sąsiadów ze wschodu.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Dwie pieczenie na jednym ogniu
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Działało w 2015, zadziała i w 2021. Chorobliwy i przez lata pielęgnowany lęk przed ludźmi z tamtej części świata pomoże tej władzy wygrać kolejne wybory. A tu przecież nie chodzi o to, żeby zalegalizować ten szlak, tylko o to, żeby ludzie oszukani przez wąsatego nie ginęli po lasach. Na razie jest ich na tyle niewielu, że można wpuścić, przeprowadzić weryfikację i większość odesłać do domu.
  • pansowa 18.11.2021
    cos_ci_opowiem w każdym razie nie chodzi o to by polewać, przerzucać przez druty i zabraniać wolontariuszom pomocy.
    Niemniej niektórzy za dużo oglądali za młodu westernów z twardym szeryfem, a za mało historii o zwykłej, ludzkiej pomocy i zrozumieniu dla krzywdy innych.
  • Grain 18.11.2021
    Ludzie ale ten Kaczor i Morawiecki mają pomysła z tymi nachodźcami.
    Zastanawiam się jakie kwity mają na Nycza, że nawet nie wysłał kogoś na kapelana dla służb mundurowych.
    Oj te pączusie jeżdżące limuzynami nie zobaczą długo kasy od wiernych.
    Jak zawsze Niemcy i inni bez nas chcą decydować, legitymizować satrapę z Mińska i gangstera z Moskwy.

    Jakim trzeba być POjebem wyjeżdżając z takimi porównaniami i oceną, oderwanym od społeczeństwa i przyzwoitości.
    Nie ma żadnych merytorycznych uwag co do tych funduszy, oprócz knowań Ryżego i lewactw. Nawet on zamilkł i się przyczaił.
    Pandemia i inflacja dotyka całą Europę.

    Gdzie było oburzenie jak traktowano zimą z armatek wodnych i broni gładkolufowej strajkujących za PO i PSL górników.

    A ciemny lud już popiera PIS w 41%.
    Spora cześć mojej rodziny mieszka w wyludnionych wioskach na wschodzie, skąd ludzie powyjeżdżali za PO i PSl za chlebem podcierać dupy Włochom, i ostatnim z Wehrmachtu i SS.
    A teraz te dziadki boją się po zmierzchu w końcu tylko miszkańcy chronionych osiedli mają dobre serca i chuj wie jak nasrane pod deklem, co widać nie tylko powyżej..
  • Garść 18.11.2021
    CBOS - 15 listopada, poparcie dla Piś - 29%
    Dziadki boją się nastraszone terrorystami, pedofilami i zoofilami.
    Abp Gądecki już w sierpniu apelował o pomoc materialną dla migrantów. Mam nadzieję, że 21 XI tace się zapełnią.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Na pewno.
    A dobry bajer lepszy niż stówa w kieszeni.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, a jak się odciśnie konflikt między władzą a Kościołem?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Z tą władzą kościół nigdy nie będzie w konflikcie.
    Zbyt serwilistyczny jest to rząd wobec kościoła.
    Gądecki pogada pro publico bono, a swoje i tak wszyscy zrobią.
  • Garść 18.11.2021
    Ale Grain brakiem kasy na tacę straszy.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść To dorzuci. Ma rentę.
  • Grain 18.11.2021
    Garść 29% to jest inżynierów, a 30% poetów wśród nachodźców. A te sondaże wsadż se w dupę - pe garściami
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Grain, która rentka już wpadła?
  • Grain 18.11.2021
    cos_ci_opowiem
    1. zapracowałem
    2. mam emeryturę
    3; ode mnie na trzy chuje w bok - szablon w lusterku, wystarczy spojrzeć o ile i to nie za trudne
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Grain kulturalny jak pisowiec :)
  • Grain 18.11.2021
    cos_ci_opowiem to w trosce o realia twojej nikczemnej persony
  • pansowa 18.11.2021
    A jakim trzeba być PISdzielcem, aby mieć tak zryty beret?
  • Grain 18.11.2021
    reguralny kretyn
  • pansowa 18.11.2021
    Grain Miło mi, puszczyk jestem :)))
  • Bajkopisarz 18.11.2021
    Plan jest prosty - im więcej ludzi na tej granicy umrze tym lepiej. Już towarzysz Stalin łaskaw był zauważyć, że śmierć jednostki to tragedia, ale śmierć milionów to statystyka. Oczywiście, te miliony to nie ta skala tutaj, ale każda śmierć migranta nas bardziej i bardziej znieczula. Koniec końców rząd ogłosi zwycięstwo i poda ilu terrorystów i potencjalnych terrorystów pokonał i unieszkodliwił.

    W przytaczanym wywiadzie prezespana padło też inne stwierdzenie, które przyznam mnie bardziej zmroziło, niż te wszystkie pozostałe. Otóż prezespan był łaskaw zauważyć, ze ludzie którzy przybyli na tę nieszczęsna granicę nie są jacyś biedni, bo mieli pieniądze aby zapłacić przemytnikom.

    "- Oni nie są uchodźcami, żeby było jasne, nie są też biedakami, bo żeby tu przylecieć, trzeba mieć pieniądze, które w tamtych warunkach są duże. Obydwaj świetnie pamiętamy czasy, kiedy można było za 100 dolarów przeżyć z rodziną miesiąc, i to wcale nie w biedzie."

    Ile to jest 100 dolarów? Te 100 dolarów nie było biedą tylko w sytuacji, kiedy przeciętna miesięczna pensja wynosiła 15 dolarów. Faktycznie tak było. Kto miał 100 mógł sobie pójść do Pewexu i kupić prawdziwe dżinsy i szpanować. Jakiez to było upokarzające, ta pewexowska wystawa na lepszy świat i świadomość, że nie stać cię nawet na gumę do żucia.
    Najwyraźniej jednak prezespanu się to podobało, on nie narzekał, on działał w branży filmowej i miał rodzinę we władzach wojskowych, więc może i za 100 albo więcej dolarów mu się dobrze żyło, wspomina z rozrzewnieniem i bardzo by chciał, żeby tamte czasy znów wróciły. Niestety, tak się składa, ze ma ku temu wszelkie możliwości by nam wszystkim taki powrót do przeszłości zafundować.
  • Grain 18.11.2021
    kolejny lajkopisarzyna typu ***** ***
  • pansowa 18.11.2021
    Naszemu intelektualnemu guru Twój wpis też się nie spodobał :)
  • Grain 18.11.2021
    pansowa jesteś gnój i cham, wstydem jest polemizować z kimś takim
  • pansowa 18.11.2021
    Grain Nie stać cię na polemikę ze mną:)))
    Poproś NFZ o wózek bojowy i śmigaj na granicę.
  • Garść 18.11.2021
    Bajkopisarzu, jest szansa, że nie dojdzie do bezimiennych śmierci migrantów. Zachodnia dyplomacja robi dużo.
    Dziękuję za wpis, cynizm prezespana jest wręcz godny podziwu. Masz absolutną rację.
  • Bajkopisarz 18.11.2021
    Garść - tak, tylko że to powinna robić nasza dyplomacja. A tej ni widu, ni słychu. No, ale może właśnie tak doskonale działa, wszak dyplomacja polega na działaniu z dala od reflektorów ;)
  • Patriota 18.11.2021
    Dobrze, że mamy do czynienia z bandytami, a nie uchodźcami.
  • pansowa 18.11.2021
    Na razie mamy do czynienia z dwoma idiotami.
  • SwanSong 18.11.2021
    Dlaczego szukacie rozwiązania, skoro go nie ma? Cokolwiek zrobić, któraś strona będzie niezadowolona.
    Wpuścisz migrantów, to zaraz przyleci ich znacznie więcej. I nie, nie ma wśród nich architektów i lekarzy, a nawet jeśli to jest to zdecydowana mniejszość. Większość to ludzie, którzy się nie integrują z europejskimi kulturami.
    Nie wpuścisz, to zostajesz sprawcą ludobójstwa.
    Wpuścisz i odeślesz, to poniesiesz wielkie koszty. Dlaczego mamy za to płacić?
  • pansowa 18.11.2021
    A może jednak wpuścić selektywnie?
    Jesteśmy w Europie mamy z tego powodu korzyści. Straty też trzeba wliczyć w ten fakt.
    Lekarzy i architektów w każdym społeczeństwie jest mniej niż robotników.
    No i sprawa najważniejsza. Czy wpuścisz, czy nie, pomoc humanitarna ludziom w takiej sytuacji po prostu się należy.
    W końcu określasz się człowiekiem, a nie patriotą czy innym oszołomem ze szturmówką Bąkiewicza.
  • Garść 18.11.2021
    SwanSong, nic nie usprawiedliwia pushbacku.
    Koszty mniejsze zło.
  • MartynaM 18.11.2021
    Moim zdaniem powinni wpuścić wszystkich, jak leci. Co my mamy mieć spokój, kiedy w Niemczech, Francji itd. tyle się dzieje. Ciągle jakieś ataki terrorystyczne, zabójstwa, a my tego wszystkiego pozbawieni, jedynie w tv możemy zobaczyć.
    Feministki aż piszczą na samą myśl, że wreszcie jacyś faceci skopią im cztery litery, bo nie oszukujmy się nasi panowie zniewieścieli zupełnie, i perspektywa ''twardego faceta'' to jak bilet do raju.
    No, lekarzy i belfrów to raczej tam nie ma, ot dzicz z procami, ale może to właśnie takie kuszące? Już pani Jachira wspominała w sejmie, że mamy tak mało urodzeń, a oni tacy płodni... No i robić na nich trzeba, bo nie lubią się przemęczać, ale dla tych rozrodczych walorów, może warto się poświęcić? Zresztą dzieci z takich ''związków'' mogą być ładne, bo oni tacy śniadzi.
    I żadni faceci, nasi znaczy, im nie podskoczą, bo od razu zdzielą w łeb kamieniem.
    A jeszcze zlikwidują kościoły, co dla ateistów będzie niczym gwiazdka z nieba, a to że meczety postawią, to nic. Papież umył im nogi, to i my możemy. Kulturalnie będzie, no i humanitarnie. Islamizacji i tak nikt nie zatrzyma.
  • pansowa 18.11.2021
    Oho, powrót ćmoka :)))
    Ktoś ma jeszcze wątpliwości?
  • Akwadar 18.11.2021
    :))
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Dryń, dryń.
    - Halo, czy to NFZ? :)))
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa no ba! ;)
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Znowu zagrożenie telefoniczne (((:
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa strachy na lachy :)
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Tylko szkoda, bo spokojnie tu było.
    Ale wariactwo nie śpi. Ze dwie transfuzje i apiat.
  • MartynaM 18.11.2021
    Jak ktoś zadzwoni, to nie będzie waćpanu do śmiechu... nie kuś losu Panie Ptaszek!
  • pansowa 18.11.2021
    Długoś nie wytrzymała :)))
    Mówiłem :)))
  • Grain 18.11.2021
    jaki ptaszek, on ta nawet ciulem nie jest
  • MartynaM 18.11.2021
    Ale ma Pan problem, zadziwiający.
    Hahahaha!
  • pansowa 18.11.2021
    :)))
    Widok powrotu świruski jest zawsze problemem.
  • MartynaM 18.11.2021
    Drogi Panie, to że się Pan boi, widać gołym okiem, ale kogo poza Panem, to obchodzi?

    Nikt Pana nie zaczepia, to idź Pan swoją drogą!
  • pansowa 18.11.2021
    Idę swoją drogą.
    Moja misja to tępienie idiotów :)
  • MartynaM 18.11.2021
    To musi Pan zacząć od siebie. Najtrudniejsze, ale tylko wtedy możliwe będzie trzeźwe spojrzenie.
    Ale nie sądzę, że Pan to potrafi.

    Miłego dzionka!
  • pansowa 18.11.2021
    A gdzie tam miłego jak wariatki wracają na stare śmieci (((:
    Jak karaluchy.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, proszę, nie obrażaj.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść A piszę o kimś konkretnie? :)))
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, spójrz wyżej, są wpisy potwierdzające adresatkę.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Jest jakiś nick?
  • Garść 18.11.2021
    Nie, jedynie 2. osoba, zwrot do adresata.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Ale nigdzie nie ma o kogo chodzi :)
    Larwowo się zrobiło i wraca stare.
  • MartynaM 18.11.2021
    Dziękuję, Panie Garść, za reakcję na zachowanie tego ktosia.

    Uśmiech dla Pana!
  • pansowa 18.11.2021
    Jak zwykle będzie pisać do usranej śmierci, aby tylko być ostatnia :)))
    Proszę iść do apteki i kupić lek. Podobno jest bez recepty.
    https://www.youtube.com/watch?v=M6wRnouGZFQ
  • MartynaM 18.11.2021
    Jakie to śmieszne...
  • Garść 18.11.2021
    Martyna i Pansowa, wkurza mnie serwowanie piłeczki pod tekstem o tragedii ludzi.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść A co ja ci poradzę, jak wraca stare to i stare gównoburze wracają.
    Było trochę spokoju, to i problemów nie było.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, jak Pan myśli, dlaczego oni wydają tyle kasy, żeby dostać się do Europy?
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, z wielu powodów. Uważasz, że jak ktoś ma kasę, powinien być potraktowany pushbackiem?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Po to samo wydają, po co my wydawaliśmy w osiemdziesiątych latach, uciekając do RFN.
    Tylko nas umieszczano w ośrodkach dla uchodźców, nie trzymano w lesie, nie przerzucano ciężarnych przez druty i nasze dzieci nie siedziały w lesie na początku zimy.
    Tylko tyle, a różnicę widać.
  • Garść 18.11.2021
    Dokładnie!
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Powiedz mi jak można tego nie rozumieć, mieniąc się jednocześnie chrześcijaninem i cywilizowanym człowiekiem?
  • Garść 18.11.2021
    Niemiecki minister, szef ichniego MSW spotkał się z Kamińskim i mocno zaakcentował potrzebę pomocy dla migrantów.
    Nie wiem, jak można tego nie rozumieć, chyba zastrachani ludzie na maksa albo egoiści.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Dlatego dostaję cholery jak widzę wpisy barbarzyńców udających ludzi.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa... i polskich patriotów. Mnie to po prostu boli.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, faktem jest że zniszczyli swoje państwa i zamiast je odbudować, to uciekają. Nielogiczne.
    Poza tym Białoruś jest bezpiecznym krajem, nie ma tam wojny, więc mogą prosić o azyl. Po co forsować granice?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść We mnie budzi krwiożercze instynkty.
    Fakt, że się ktoś urodził nad Wisłą, nie daje gwarancji, iż nie jest skurwysynem i kutafonem.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, to prawda.
  • pansowa 18.11.2021
    My też mogliśmy prosić o azyl w Bantustanie, a prosiliśmy w RFN.
    Szukają lepszego, spokojniejszego i godniejszego życia.
    Trudno to głąbom zrozumieć.
  • Garść 18.11.2021
    MM, Polacy też zniszczyli swoje państwo przed rozbiorami. Czemu uciekali za granicę, do Niemiec, Francji i dalej, i dalej, i dalej.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Pewnie byli łobuzami i chcieli gwałcić cnotliwe Niemki i Francuzki.
  • Garść 18.11.2021
    :D
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, ale my nie rzucaliśmy kamieniami w Straż Graniczną i nie na siłę wchodziliśmy, tylko do ciężkiej pracy. Islamiści pracować nie chcą, chcą socjalu.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa kurde, ludzie są tacy głupi, czy tylko udają? Myślenie jednotorowe i jednokierunkowe zaburza widzenie oraz pojmowanie świata, nie zdają sobie sprawy jak wiele wątków ma jakaś sprawa i nie jest najważniejszym problemem ten, który widać najwyraźniej.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, nie rzucaliśmy, bo nas wpuszczano.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Niektórzy są głupi z przyrodzenia, a niektórym trudne dzieciństwo zaszkodziło.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa raczej brak im szerszego pojmowania polityki i mechanizmów rządzenia.
  • MartynaM Problem jest złożony. Zaczęło się od przewrotu w Egipcie - czyli arabska wiosna. Obalony Hosni Mubarak. Zachód na to patrzył z zadowoleniem - obalanie despotów. Libia - Kaddafi. To samo próbowano w Syrii. Powstał ISIS. Ukraina - obalenie Janukowycza - majdan. A teraz chcą obalić Łukaszenkę. Ale zarówno Baszszar al-Asad jak i Łukaszenko są wspierani przez największe powierzchniowo państwo świata, więc trwa wojna o obalenie tych przywódców. Jak wraz z rozruchami zaczęło się opuszczanie tych krajów na zachód, cała Europa zaczęła dostrzegać niezaprzeczalny fakty. Despoci trzymali ludzi u siebie. Masowa, nieuporządkowana imigracja doprowadzi do wojny, tak jak to bywa wszędzie. Indianie bronili się przed imigrantami ze znanym skutkiem.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, wpuszczano, bo byliśmy tanią siłą roboczą. Mało że wpuszczano, to zachęcano na maksa. Do dzisiaj Polacy są mile widziani u sąsiadów.
    Tymczasem islamiści za granicą żyją we własnych światach, często zamkniętych dla innych.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Brak im podstawowych rzeczy - mózgu i empatii.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Edwardzie, czyli nie powinniśmy ich wpuszczać do siebie. Pomagać, ale na miejscu? Tak?
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, e tam, wywalają nas z UK.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść ależ skąd, czytałam właśnie, że nie ma kto u nich pracować i chcą nas.
  • Garść 18.11.2021
    Moja okulistka jest pełnokrwistą Arabką, i bardzo dobrym lekarzem. Remont mi robili Czeczeni, m.in.
    Zatem nie uogólniajmy.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, dlatego lepiej migrantów wpuszczać, sami Ukraińcy nie załatwią braku pracowników.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, ale wśród islamistów ludzie wykształceni, to ułamek, Spójrz Pan na Afganistan, analfabetyzm dominuje, co prawda z powodu wojen, ale taka prawda.
  • Garść 18.11.2021
    No ale niestety oni wolą wyższy socjal i lepsze pensje na Zachodzie.
    Co nie dziwi.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, czyli są wygodni i cwani, tak?
  • Garść 18.11.2021
    :D
    Nie wszyscy.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Jakoś Niemcy czy Anglicy nie wpuszczają tylko lekarzy czy inżynierów.
    A my to nie liczyliśmy pewnie na socjal i wyższe pensje oraz stabilizację życiową jadąc tam.
    Tylko tym cwaniakom zależy :)
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, nie wszyscy, ale większość.

    Poza tym, jak Pan sobie wyobraża zmuszenie ich do pracy?
  • Akwadar 18.11.2021
    Garść już nie ma pracowników u nas, a będzie jeszcze gorzej. Kto ma pomysł na siebie i kwalifikacje ucieka na zachód, uchodźcy też nie chcą być w Polen. gdyby nie zagrywka Łukaszenki nie byłoby bałaganu na granicy, Polska nie jest atrakcyjna w żadnym przypadku dla imigrantów.
  • Garść 18.11.2021
    A to pariasi, niewolnicy żeby zmuszać, MM?

    Akwadar, dokładnie.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Polska jest położona akurat tak, a nie inaczej.
    Po prostu przez nas wiedzie droga do Niemiec czy Francji.
    Ale niektórzy mają schizę.
    A jak po drodze zgwałcą naszą gwiazdę?
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, to utrzymywać ich, bo tak chcą? Logiczne?
  • Garść 18.11.2021
    Ja to się dziwię, że PiS tak wrogi wobec UE, w tym dla Niemców nie chce wpuścić migrantów.
    Dlaczego robi im dobrze?
  • MartynaM 18.11.2021
    Każdy człowiek pracuje na swoje utrzymanie, na utrzymanie rodziny. Dlaczego islamiści nie muszą?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść To wina Tuska! :)
  • Garść 18.11.2021
    MM, zapoznaj się z zasadami przyznawania socjału w Niemczech, czy UK.
  • MartynaM Powinniśmy/nie powinniśmy. Każdy człowiek ma prawo pomagać. Jeżeli lewicowi aktywiści chcą sprzedać swój majątek i oddać wszystko tym biednym ludziom, to jest droga wolna. Gorzej jak np. lewicowy polityk chce oddać majątek narodowy bez zgody ludzi, aby wyjść na łaskawcę. I tu jak zawsze chodzi o pieniądze. Jako kraj możemy do siebie wpuszczać kogo chcemy. Możemy zaprosić złodziei i gwałcicieli, ale musimy liczyć się z konsekwencjami. Polacy oprócz wyjątków typu Jedwabne to gościnny naród, ale jest też nastawiony na racjonalne podejście. Jeżeli imigranci zaczną robić w Polsce bałagan, Polacy zorganizują się i zaczną ich mordować w linczach, tak jak poradzono sobie we Wlodowie. Niemcy to "lepiej" zorganizują, bo tam jest inne podejście do porządku. Jeżeli dalej będzie prowadzona polityka otwartych drzwi, zorganizują się na poziomie ogólnokrajowym i zaczną ich po prostu zabijać w obozach śmierci. Ale dzisiaj to wszyscy mówią - niemożliwe, niemożliwe. Jak zastrzelono niemieckiego polityka Waltera Luebcke, to przez jakiś czas Pani Merkel miała napady strachu na oficjalnych spotkaniach, co tłumaczono chorobą.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, dlatego że Niemcy powiedzieli, że jeśli przepuścimy ich przez granicę, to oni zamkną granicę z nami, bo już ich nie chcą. I co, zostaną u nas?
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, Tusek ich kocha xD
  • Garść 18.11.2021
    MM, skądże, ma Pani nieaktualne informacje.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa Łukaszenka z synem stworzyli sobie dochodowy interes z uchodźców (nieświadomych zresztą, że są oszukiwani). Mówi się, ze zarobili około 30mln euro w miesiąc.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść aktualne, tam tylko jakieś lewicowe odłamy niby chcą jeszcze, ale to wyjątki.
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Nie jestem zdziwiony, ale to znaczy, żeby tym ludziom oszukanym nie pomagać?
    To stać nas na dotacje dla faszystowskich bojówek, a nie stać nas na humanitarne gesty?
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, nie, będący w Polsce minister MSW, dzisiaj zaprzeczył.
  • Garść 18.11.2021
    Edward H. Propaganda z lepszego sortu :D
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Robię w międzynarodowym towarzystwie.
    I czarni są, i ciapaci i azjaci.
    No robią, a jakieś odłamy nierobów są wszędzie. W każdej narodowości.
    U nas brakuje rąk do pracy, a mamy prawie milion bezrobotnych.
  • MartynaM 18.11.2021
    Poza tym, jak tak ich chcą, to niech Łukaszenka zapakuje ich w samoloty i wysyła od razu do Niemiec, po co do nas się pchają? Albo niech Niemcy wyślą po nich samoloty. To takie proste.
  • Garść 18.11.2021
    A co poradzisz na mit?
    Nic.
  • Garść 18.11.2021
    Sama mówiłaś, że nie do nas się pchają.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Po to ma się mózgi, aby próbować z mitami walczyć, a nie bezrefleksyjnie powtarzać bzdury, bo kiedyś jacyś migranci próbowali dobrać się po ciemku do gwiazdy.
    Na ich usprawiedliwienie należy powiedzieć, że ciemno było :)
  • Garść 18.11.2021
    Do jakiej gwiazdy?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Miało być bez personaliów :)))
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, oki.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść :)))
  • Garść No tak, propaganda :). Hitler jak doszedł do władzy, to wszyscy byli nim zachwyceni. Dopiero jak zaczęto mordować ludzi, okazało się co to za typ. W oszukał nawet cwanego Stalina.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, na razie szturmują nasze granice. Gdzie tu logika? Niemcy ich chcą, oni chcą do Niemiec, to w samoloty ich i jazda. Po co ta maskarada na granicy?
  • MartynaM Ale Niemcy i Polska to jedno państwo z siedzibą w Brukseli , - czego nie chce Pan Ziobro. Jesteśmy w Unii Europejskiej, więc w końcu zacznie się więzienie tych ludzi w Polsce. Z tego powodu Wielka Brytania uciekła z Unii, ale i tak do niej przypływają na kajakach.
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa przede wszystkim nie stać nas na porządne ochranianie granic, to wyszło przy okazji tych nieszczęsnych uchodźców. Gdzie są drony, kamery termowizyjne, czujniki ruchu, gdzie lekkie smigłowce do przenoszenia wojskowych zdolnych do schwytania grupy, quady? A płot? Pożal się Boże, takie coś uklecą gimnazjaliści, gdy się poszarpią miedzy sobą. Co to za "strateg" zmontował ogrodzenie, ze byle osiłek może napluć na wystraszonego pogranicznika? Gdzie są drużyny dowodzone przez doświadczonych dowódców, którzy mają pojęcie o ochronie terytoriów, o budowaniu pasów granicznych, po których mogłyby poruszać się zmotoryzowane patrole? Jesteśmy mocni w gębie i to tylko na takich portalikach.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Edwardzie, więzienie się zacznie, jak będziemy podskakiwali do góry po atakach terrorystycznych, a teraz przed świętami to akurat im pasuje.
  • MartynaM Ataki terrorystyczne będą nazywane propagandą i prowokacją. Dopiero przejrzą na oczy jak wysadzą im siedziby "bezbożnych redakcji" - tak jak strzelanina w Charlie Hebdo. Ale i tak będą mówili że to wina faszystów, którzy otworzyli granice imigrantom ( zaczną mylić prawdę z faktami). Nacjonalizm to także problem. Bo dopuszcza mordowanie ludzi ze względu na pochodzenie etniczne. Więc zawsze będzie źle.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Edwardzie, czyli jakie Pan widzi rozwiązanie?
  • Garść 18.11.2021
    Walić w mordy i zawracać, prawda Edwardzie P. ?
  • Garść 18.11.2021
    Sorry, H.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, a czemu oni nie chcą dla swoich Ojczyzn pracować?
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, a weź Pani poczytaj co robili irackim Kurdom w Iraku, np.
    O Afganistanie nie wspomnę.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, czytałam. Ale, u nas też była wojna i zostały zgliszcza. Nie uciekaliśmy, tylko odbudowaliśmy wszystko. Da się, więc może trzeba pomoc zapewnić im na miejscu?
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar A po co?
    Problemem przecież był zakup 300 polowych ołtarzy, a nie jakaś obrona granic.
  • MartynaM Lauro:) nie wiem. Rozwiązaniem chrześcijan i żydów to dekalog. Nie morduj, nie cudzołóż nie kradnij, nie mów fałszywego świadectwa i tak dalej. Jest także napisane w Księdze Wyjścia

    "WJ 22 20 Nie będziesz gnębił i nie będziesz uciskał cudzoziemców, bo wy sami byliście cudzoziemcami w ziemi egipskiej. 21 Nie będziesz krzywdził żadnej wdowy i sieroty. 22 Jeślibyś ich skrzywdził i będą Mi się skarżyli, usłyszę ich skargę, 23 zapali się gniew mój, i wygubię was mieczem i żony wasze będą wdowami, a dzieci wasze sierotami."

    Niestety nie zbawimy całego świata. Nie można się jednak odwracać od krzywdy ludzkiej, tak jak robiono to podczas holocaustu w czasie wojny, gdzie prezydent amerykański nie słuchał Karskiego tylko pytał go o rolnictwo i konie w Polsce, a Anglicy nie wierzyli Polakom, że specjalnie przesadzają, że to niemożliwe żeby był fabryki śmierci.
  • Garść 18.11.2021
    Kurdowie nie maja ojczyzny, MM.
    Edward H. - w punkt.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Edwardzie, a jeżeli tym ''uchodźcom'' chodzi tylko o islamizację świata, czy powinniśmy na to pozwolić? Wiemy jaka to jest wiara, wiemy że kobiety nie mają żadnych praw, a dzieci są sprzedawane za żony. Czy jako cywilizowany kraj, możemy, będziemy mieć sumienie dokładać cegiełkę do tych barbarzyńskich praktyk? A obrzezania kobiet?

    Ubolewamy nad ich losem, ale oni tak naprawdę niosą kobietom śmierć. Tam zycie kobiety nic nie jest warte.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, o tym co piszesz chodzi islamskim fundamentalistom, to, zapewniam, niewielka grupa w świecie państw arabskich.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, Koran czytają wszyscy i wszyscy muszą przestrzegać zapisanych praw. Nie ma różnych Koranów, jest jeden dla wszystkich.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, tak jak katolicy przestrzegają słów Jezusa: Kochaj bliźniego swego.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, ale oprócz miłości pan Bóg dał nam rozum, żebyśmy wiedzieli kogo kochać. Jak możemy kochać ludzi, którzy wpisaną w Koran mają nienawiść do nas? Którzy nienawidzą chrześcijan. Dla których zabicie chrześcijan, jest aktem wielkiego bohaterstwa.
    Jak Pan to widzi?
  • MartynaM Przede wszystkim różni postępowi aktywiści boją się krytykować Islamu bo nie chcą skończyć jak rysownicy Charlie Hebdo. Za krytykę Islamu jest śmierć. Islam to religia, gdzie trzeba wolę podporządkować Bogu. Ale dla nas Islam jest monolitem. A to nieprawda. Są dwa główne odłamy. Sunnici mordują szyitów i vice versa. Wysadzają im meczety. Jeżeli w danym kraju jest większość danej religii jest spokój, ale w krajach gdzie jest mniej więcej pół na pół typu Irak non stop są ataki terrorystyczne.
    To trochę jak z opowieścią o pobycie Azera i Ormianina w ośrodku dla uchodźców. Trzeba było ich przenieść na różne piętra bo ciągle się tłukli, mimo że byli w innym kraju.
    Sprowadzenie imigrantów o dwóch różnych odłamach islamu doprowadzi do niechybnej wojny.

    Ktoś powie, że katolicy też się mordowali. Hitler był katolikiem i mordował polskich współwyznawców.

    Jesteśmy ludźmi, pragniemy szczęścia. Jeżeli wiemy, że ktoś chce nas mordować, mamy prawo się bronić. Nie musimy być jak barany idące na rzeź.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, żaden z wielu spotkanych islamistów ( i islamistek) nawet na mnie nie nakrzyczał, więc sama rozumiesz, nie mogę potwierdzić tego, co piszesz.
  • Garść 18.11.2021
    Edwardzie H. Syn, brat człowieka, który zmarł w pushbacku, może stać się terrorystą? Zabijać Polaków i Białorusinów. Jak myślisz?
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść na mnie napluli i jeszcze szczekali. Przestraszyli mnie na maksa. Ponoć miałam szczęście, że nie spotkałam islamskich kobiet na osiedlu, bo mogłyby mnie pobić. Takie to przyjazne otoczeniu.
    Panie Edwardzie, zgadzam się z Panem, nie możemy być jak barany idące na rzeź. Mamy prawo, dla naszych dzieci, walczyć o bezpieczny kraj.
    Ja wiem, że ''europejskość'' jest na topie i trzeba być otwartym, ale kraje które były otwarte dla islamu, dzisiaj żałują. Zyją w strachu.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, współczuję. Widać, ja to mam szczęście.
  • Garść Pewnie tak. A syn, brat człowieka który zginął atakując Stalingrad? Jak myślisz?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść No widzę tu ten powszechny strach Niemców na ulicach :)))
  • Garść 18.11.2021
    Edward Handscissors, są największym graczem w UE, gdyby chcieli, dawno by to zrobili.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, dzięki za świadectwo.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Oczywiście uważam, że popełniono błędy przy polityce migracyjnej Niemiec.
    Szczególnie ostatnia fala. Za obszerna i słabo sprawdzona.
    Ale niektórzy mają fobię. Widzą powszechny strach i jak Niemcy przemykają chyłkiem po ulicach, bo islamiści idą środkiem :)))
    Tu wszystko działa normalnie. Po prostu.
  • Garść 18.11.2021
    wiem. Siostrzeniec mieszka w Bawarii, i nie chce wracać do Polski.
    W pracy większość to migranci, nie narzeka.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, a jak siostrzeńcowi odetną głowę, bo coś się któremuś nie spodoba, to co Pan wtedy powie? Przecież są takie przypadki?
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, potępię, tak jak polskich morderców i gwałcicieli.
  • MartynaM 18.11.2021
    I dzięki temu potępieniu będzie się Pan dobrze czuł?
    A jeżeli wysadzą pociąg, w którym Pana dzieci będą wracały z wycieczki, też Pan potępi i luz?
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, luz? Zwariowała Pani? Za kogo mnie Pani uważa?
    Hipotetyczne apokalipsy.
    Jak na razie, to cześć Polaków czuje się dobrze, czytając o zmarłych migrantach w strefie stanu wyjątkowego.
    Otóż ja tak nie potrafię.
    Otóż ja tak nie umiem, ani wobec swoich, ani obcych.
  • Patriota 18.11.2021
    Garść to zażyj relanium.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, nikt nie czuje się dobrze z tym, że umierają na granicy ludzie. Problem polega jednak na tym, że to nie my ściągnęliśmy tam ludzi, tylko Łukaszenka, który na tym procederze zarabia. Winić nas, to zgroza.
    Tu winę ponosi jedynie Łukaszenka.
  • Patriota 18.11.2021
    Wariat dostał biegunki???
  • Garść 18.11.2021
    Wspólczuję, Patrioto. Zażyj węgiel.
  • pansowa 18.11.2021
    To weź stoperan.
  • Garść 18.11.2021
    Racja, węgiel nie jest eko.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść :)))
  • Akwadar 18.11.2021
    Garść a ten z Turowa może by się nadał...?
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Dla patrioty akurat.
    Pisze, że ma silną biegunkę.
  • Garść 18.11.2021
    Akwadar, no może, brunatny by pasował.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść O kurde, jego ulubiony kolor! :)))
  • Akwadar 18.11.2021
    pansowa a bo to pierwszy raz....
  • pansowa 18.11.2021
    Akwadar Tyż prawda.
  • Patriota 18.11.2021
    Garść to nie porównuj bandytów z Bliskiego Wschodu i Afryki do Chrystusa. Nie będziesz musiał brać węgla.
  • Patriota 18.11.2021
    Idioci się tu mnożą, jak widzę?
  • pansowa 18.11.2021
    Fakt, jesteś rozmnożony w multikontach.
  • Kościól jak zwykle stanął na wysokości zadania, nie można powiedzieć.
    Odczytał list.
    I pasterski.
    Potrzebujący uratowani!
  • pansowa 18.11.2021
    Tak samo uratowani i usatysfakcjonowani, jak ofiary pedofilii.
  • pansowa 18.11.2021
    Słowa nie kosztują, a w słowotoku to oni faktycznie są dobzi.
  • Garść 18.11.2021
    Każda pomoc się liczy, szczególnie ta moralna, a dla wielu polskich katolików Kościół to autorytet.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Wybacz, ale kiedy kk pisze, że pochyla się nad czyś z głęboką troską i zrozumieniem to mi się natychmiast dzwonki alarmowe włączają.
  • Garść 18.11.2021
    Nie są bez winy, ale tutaj mi zaimponowali powrotem do źródła.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść To klasyczne zwroty mydlące oczy.
    Dokładnie tak samo piszą o ofiarach pedofilii.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, Caritas zaczyna działać w tej sprawie, zbiórki są, zobaczymy jak 21 XI zareagują ludzie na mszach. Znaczy na tacach zobaczymy odzew.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Ale nie zobaczymy już tych tac na zakrystii.
    Ludzie będą ofiarni, bo jednak jeszcze znaczna część społeczeństwa jest normalnie czująca.
    Takie przypadki jak tu niektórzy to mniejszość tylko bardzo hałaśliwa.
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, tego nie wiesz, możesz tylko przypuszczać.
    Mam nadzieję, że będą ofiarni, wiara w rodaków by mi wróciła.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Toteż piszę, że wierzę w ofiarność społeczeństwa na ten zbożny cel.
    Nie wierzę za grosz instytucji.
  • Garść 18.11.2021
    Bo trudno im, hierarchom, ufać, ale są i sprawiedliwi w sukienkach, uwierz.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Wiesz, to nawet nie jest jakieś uprzedzenie, czy fobia.
    Jestem wierzący w siłę wyższą, choć absolutnie niepraktykujący.
    To znajomość historii kk, oraz tysiące obecnych przekrętów, wyłudzeń, oszustw i kombinacji skłania mnie do sceptycyzmu.
    A trochę o nich poczytałem.
  • Józef Kemilk 18.11.2021
    Dziękuję w imieniu Łukaszenki. Dobra robota? Polscy obrońcy nie tak mocni i lądują w szpitalach.
  • pansowa 18.11.2021
    Pojedziesz ty to się losy obrócą.
    Podobno szturmowcy Bąkiewicza już tworzą armię patriotyczną to dołącz.
  • Garść 18.11.2021
    Kemilk, cywilizacja europejska chce być oparta na wartości, której imię: godność każdego człowieka.
    Ty się wpisujesz w pogardę Łukaszenki, pogardę Wschodu.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Topmy głupich, złych i ciemnych.
    Narodowość nie daje przywilejów dla bycia kutafonem.
    Po tamtej stronie drutów jest dokładnie tyle samo cymbałów co po drugiej.
    Tylko tamci zostali wyrwani z korzeni przez politykę i fanatyzm, co nas zobowiązuje do pomocy tym ludziom. Nie z własnej winy.
    Bo to są ludzie jakby ta banda szczujów o tym nie wiedziała.
  • Garść 18.11.2021
    Tłumaczmy. Ja wolę tak.
  • pansowa 18.11.2021
    Garść To masz cierpliwość. Myśmy już to przetrenowali tutaj i głowy nas tylko bolą od walenia w beton.
    Życzę więc powodzenia.
    Muszę się szykować do pracy, bo NFZ znowu ma mnie pod lupą :)))
  • Garść 18.11.2021
    Pansowa, dzięki. Szybkiej pracy :D
  • MartynaM 18.11.2021
    Mnie się wydaje, że Wy dziwnie tę godność człowieka rozumiecie. Nie macie godności do rodaków, mało tego swoich byście w łyżce wody utopili, a dla ludzi, którzy dla łatwego chleba maszerują do Europy, którzy nie mają oporów walić w nas kamieniami, wynosicie na ołtarze.
    Dziwne to.
  • Garść 18.11.2021
    Źle Ci się wydaje. Wyprowadzamy z błędu tych rodaków, którzy zapomnieli o Dekalogu.
    Krzywdy trzeba piętnować, obojętnie kto je zadaje.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, a jeśli zgwałcą Panu wnuczkę dziesięcioletnią, bo to u nich nie jest karalne, to jak Pan spojrzy jej w oczy po tym, co Pan tu pisze?
  • pansowa 18.11.2021
    Garść Powszechnie wiadomo, że Polacy nie gwałcą.
    Tylko te bandyty - imigranty.
    Mówiłem ci o fobii gwiazdy :)))
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM. Gwałty nie są obce żadnej nacji/religii. Hipotetyczna wnuczka na religii też może zostać usidlona przez pedofila w sutannie. To znaczy, że mam wyrzucić KK z Polski?
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Garść, ale co innego sprowadzanie realnego zagrożenia na ludzi, a co innego jakieś losowe wydarzenie. Nie każdy ksiądz, to gwałciciel. Bez przesady.
  • Garść 18.11.2021
    MartynaM, nie każdy islamista to morderca i gwałciciel.
  • Angela 18.11.2021
    Panie Garść, ta dyskusja mija się z celem, bo żaden argument nie trafi. Możecie
    przepychać się tak nawet do jutra, a i tak nic z tego nie wyniknie.
    Laura ma fobie. Gdyby mogła, to islamskie dzieci by w kołyskach wydusiła, bo to
    potencjalni terroryści i demony,
  • Garść 18.11.2021
    Angela, nie tracę nadziei, że da się to zmienić.
    Pozdr.
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    MartynaM Jakie ty masz prymitywne myślenie. Ktoś nie chce, żeby ludzie ginęli z zimna - "ałełełełe, a jak ci zgwałcą dziecko". Coś w tym jednak jest, że skrajni konserwatyści i nacjonaliści nie bez powodu nimi są.
  • MartynaM 18.11.2021
    Pani Angelo, jak Pani śmie pisać, że ''JA WYDUSIŁABYM ISLAMSKIE DZIECI''? Gdzie ja coś takiego twierdziłam? Gdzie, w moich wypowiedziach jest chęć mordu ludzi?
    Jak Pani śmie rzucać takimi oszczerstwami?
  • Angela 18.11.2021
    MartynaM spokojne przyglądanie się jak umierają, ciche przyzwolenie, to dokładnie to samo.
    A przecież tam, na tej granicy, przerzucane w tę i z powrotem są też dzieci. Zaraz napiszesz,
    że to sprawa wyłącznie Białorusinów, ale...
    Gdzieś, nie wiem na jakim etapie życia zatraciłaś człowieczeństwo. Przykre.
    Już był jeden taki, co głośno stwierdził: JA UMYWAM RĘCE.

    Tyle ode mnie, do dalszej dyskusji sprowokować się nie dam
  • MartynaM 18.11.2021
    Pani Angelo, Pani '' człowieczeństwo'' mnie przeraża.
    Nie można prowadzić wojen wykorzystując do tego dzieci, a Łukaszenka to właśnie robi. To on, a nie ja, nie ma żadnych hamulców, żeby te biedne dzieci ściągać na granicę, dla swoich politycznych celów. To jest nieludzkie i to cały świat powinien potępić. I świat tępi. I piętnuje.
  • Angela 18.11.2021
    MartynaM czyli co, on ich ściągnął, wykorzystał, a my będziemy się spokojnie
    przyglądać jak umierają? Bo to nie nasza sprawa, grunt, że nie po naszej stronie granicy?
    Bardzo to wygodne, takie Piłatowskie, prawda?
  • MartynaM 18.11.2021
    Pani Angelo, dzisiaj Straż Graniczna podała, że zaopiekowała się rodziną z dziećmi. Niemniej dzieci na granicy nie ma dużo, są tylko eksponowane na potrzeby polityczne. Niektóre wykorzystywane do rzucania kamieniami w stronę naszych służb. Przeważają młodzi mężczyźni. Silni, rośli. I o ten napływ chodzi. To oni stanowią zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa.
  • Angela 18.11.2021
    MartynaM widziałam ten komunikat. Troje dzieci i rodzice, to się chwali, tylko ile wylądowało
    na powrót w lesie? To nic, że jest ich niewiele, bo mnie chodzi o każde jedno, a nie o
    statystyki.
    Inna sprawa, nie istotne, co Cię kiedyś spotkało, zrozum, że nie każdy innowierca od razu
    będzie dybał na twoje życie i cnotę.

    Dobra idę, spokojnego wieczoru.
  • MartynaM 18.11.2021
    Pani Angelo, tu nie chodzi o moje życie, ja już trochę przeżyłam, i nie chodzi o moją cnotę, chociaż pamiętam swój pierwszy raz, bo która z nas nie pamięta?
    Chodzi jednak o nasze dzieci, o to co im zostawimy. Czy pozwolimy im na takie bezpieczne życie, jakie my mieliśmy, czy skażemy na życie w strachu wśród ludzi przyzwyczajonych do wojen, którzy, jak widać, zrujnowali własne kraje i którzy z racji wyznania dla katolików są szczególnie niebezpieczni, a Polska to jeszcze katolicki kraj.
    Ja nie myślę o sobie Pani Angelo, myślę o następnych pokoleniach. Maja prawo żyć godnie.
  • Angela 18.11.2021
    MartynaM i czego chcesz te dzieci nasze uczyć? Że należy bać się wszystkiego co obce?
    Że każdy kto się od nich różni kolorem skóry, religią, czy czymkolwiek innym, jest z definicji
    zły i należy się go bać? Zamknąć się i nie wyglądać na świat?
    Strach jest złym doradcą, wyzwala w ludziach wszystko co najgorsze, ogłupia i zniewala.
    Wolę by nowe pokolenie (nie tylko u nas. ale i u nich) niosło ze sobą zrozumienie i empatię.
    Może to idealizm, ale wszystko zależy od nas.
  • MartynaM 18.11.2021
    Pani Angelo, chcę żeby żyli w bezpiecznym kraju, gdzie nie będzie wojska na głównych ulicach, po atakach terrorystycznych. Nie chcę oglądać obrazków z naszego kraju, gdzie leżą zabici przez jakiegoś islamskiego radykalistę. Możemy się oszukiwać, że to są dobrzy ludzie, ale fakty temu przeczą. Oni zabijają.
    Jak Pani myśli, dlaczego oni tak się pchają do Europy? Nie pomyślała Pani, że chodzi o islamizację Europy? Oni się nie asymilują, tworzą za to własne prawa w państwach, które ich przyjmują.

    To stanowi największe zagrożenie.
  • Akwadar 18.11.2021
    Niewiele warta wiara, która na glinianych nogach stoi...
  • MartynaM 18.11.2021
    Gramy w rosyjską ruletkę?
  • MartynaM 18.11.2021
    A ci ludzie, za którymi tu Pan tak obstaje są realnym zagrożeniem. Tak są wychowani, w takiej wierze, gdzie przemoc jest czymś normalnym. Dla nich kobieta nie ma żadnej wartości. Za zabicie kobiety nie mają kary.
  • Garść 18.11.2021
    Obstaję za skończeniem z pushbackiem na polsko-białoruskiej granicy.
    Za pomocą dla ludzi-marionetek.

    I za niedemonizowaniem innych narodów i religii.
  • Garść A ktoś tu demonizuje?
    MartynaM pisze o faktach. Gdzie się nie pojawią - wzrost przestępczości.
    Żal mi tych, którzy pracują, asymilują się.
    Ale nie poświęcę swego bezpieczeństwa dla jednego wpuszczając tysiąc mi zagrażających.
  • Garść 18.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu, Merkelowa prawdopodobnie załatwiła u Łukaszenki zgodę na ich powrót z Mińska. Więc się nie bój.
    MartynaM demonizuje, nie chce mi się tłumaczyć.
    I tak Was nie przekonam.

    Psa muszę wyprowadzić. Sorry.
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Aha, Laura, a ty wiesz na sto procent, że tam są sami muzułmanie i to jeszcze zradykalizowani w obrządku sunnickim?
    Zaskoczę cię i resztę bogoojczyźnianych z pełną pieluszką ze strachu, ale taki Irak to w 60% szyici, jest też mniejszość chrześcijańska i jazydzka.
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Póki co jest ich na tyle mało, że można otworzyć granicę, przyjąć ich, a następnie odesłać większość do domu.
  • Garść Nie wiem kto tę ich telefoniczną rozmowę podsłuchiwał.
    Oby tak było.
    Bo ja przeczytałam informację, że 29 listopada ma być szturm uchodžców na granicę. Akurat się skończy stan wyjątkowy.

    Swojæ drogæ, żeby za PRL-u uciec z Polski przez zieloną granicę trzeba było mieć misternie opracowany plan. I nie było takiej techniki, jak teraz.
    Tymczasem w tym roku nielegalnie polską granicę przekroczyło 45 000 ludzi.
    Mnie to nie dziwi. Bo z relacji mieszkańców przygranicznych wsi, zachodzæ do nich po wodę i jedzenie przybysze.
    Pojechali dziennikarze, żeby to sprawdzić - żadnych patroli.
    Zrobili stan wyjątkowy, żeby się żurnaliści i inni nie pętali i nie widzieli ja wygląda strzeżenie granicy.
    Litwa buduje, a może już zbudowała mur, a ma dłuższą granicę. Tymczasem Polacy negocjują umowę z wykonawcą.
    I te zasieki budowane przy pomocy szczotki na kiju...

    Ty nie przekonasz nas.
    Oni, ci bronieni przez cię, przekonają ciebie. Jak idąc po bułeczki dostaniesz w zęby, ot tak.

    I jeszcze jedno.
    Że się zasymilowali niektórzy, to tylko dlatego, że było ich tu mało.
    Gdy będą ich tysiące - asymilacji nie będzie.
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Tu nie chodzi o to, żeby przyjmować ich na stałe, tylko żeby nie ginęli po lasach, bo wąsaty gnój ich oszukał.
  • cos_ci_opowiem Fantastyczne rozwiæzanie!
    Wpuśćmy, a za chwilę kolejni na granicy.

    A teraz mi powiedz, Cosik, co po wpuszczeniu z nimi zrobić?
    Ośrodek? Jaki? Dla azylantów? Trzeba mieć nadany status azylanta. Tylko to tego trzeba mieć dokumenty. I tu zonk! Nie mają! Hłe, hłe. Podają dane z dupy wziëte, nie do zweryfikowania. Wszyscy nazywają się Mohamed Mohamed i mają 17 lat.

    I teraz clue programu, Cosik.
    Na jakiej podstawie ich odeślesz?
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu widzę masz informacje z pierwszej ręki i wiesz stuprocentowo, że wszyscy pogubili dokumenty.
    Ostatnio jeden Kurd miał dość pushbacków i udał się do Mińska wystąpić o azyl (a Kurdowie generalnie nie mają za lekko w żadnym z państw okupujących ich ojczyznę) i guess what. Azylu nie dostał, tylko mu wpierdzielili.
  • cos_ci_opowiem

    I bardzo dobrze, że mu wpierdolili!

    Przybył do bezpiecznego państwa, nasrał na nie, pobiegł rączo na granicę polską, bo on chce do Dżermany. Rozczarowany, że nie ma pojazdu helikoptującego go wprost do urzędu zasiłkowego we Frankfurt, gdzie zapytany czy tyle mu wystarczy na wydatki, bo rachunek za mieszkanie i opłaty ureguluje urząd odpowie nie, a urząd "A to przepraszamy, damy więcej", polazł do białoruskiego urzędu ze powrotem.
    I zderzył się z rzeczywistością.

    Słuszna linia.
  • pansowa 18.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu raczej odwrotnie.
    Inaczej to schiza.
  • pansowa Do ktœrego mego wpisa ten komęt?
  • pansowa 19.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu do tego 1 na 1000
  • cos_ci_opowiem 19.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu
    " I bardzo dobrze, że mu wpierdolili!" (...)
    x
    Piękny fikoł, skończ już te salta, bo płaczę nad swoją kondycją.
    Czyli Twoim zdaniem ten czy inny Kurd, gdyby znalazł się na przykład w Chinach albo Korei Północnej wskutek oszustwa, to też miałby w pierwszej kolejności prosić o azyl tam? Przecież nie ma tam żadnej wojny, prawda? A jeśli śmiałby przedostać się, dajmy na to, do Mongolii albo Korei Południowej i nie udałoby mu się, to należy mu się dodatkowy wpierdol?
    Białoruś się tak mocno nie różni od reżimu chińskiego czy nawet północnokoreańskiego, więc myślę, że przykłady dobrałem adekwatnie.
    Może oczekujesz od Polaków, którzy poszukują lepszego życia, żeby emigrowali na Ukrainę? Bo ten twój fikoł mniej więcej można do tego porównać.
    Jak świat światem, ludzie przemieszczają się do miejsc, w których żyje się lepiej, z różnym skutkiem.
    I widzę, że czytasz temu człowiekowi w myślach, a i socjolog-obserwator z ciebie przedni. Tyle wiesz o tym, co robią Kurdowie w krajach, do których emigrują, co przeczytasz w nowinach giżyckich w dziale "sport".
  • Garść 19.11.2021
    Nadleśniczy N. - chcesz mnie przekonać, że migranci po przedarciu się przez granicę zaczną od agresji na autochtonów? Na mnie?
    Ty też po osiedleniu się, dajmy na to w Niemczech, serwowałabyś Germańcom kopa po grzecznym przyjęciu? A później udała się po socjal?
    To nielogiczne.
    Zazwyczaj dopiero w 2. lub 3. pokoleniu migranci się buntują, część niewielka i z różnych powodów.
    Mamy czas.
    I możemy mieć czyste ręce.
  • ... do szuflady 18.11.2021
    Garść?
    Jak zwykle... poruszona Twoimi wpisami - byłam, przeczytałam z uwagą od deski - do deski.
    Mózg staje i górna ósemka / na niektóre wpisy = powodzenia w tłumaczeniu, ja już dawno wolałabym po prostu splunąć, niż marnować...
  • Grain 18.11.2021
    A gdzie przezmózgi to się dzieje - na Białorusi, która w ramach ruchu bezwizowego ściągnęła tych ludzi. Gość w dom.
  • Garść 19.11.2021
    ... Do szuflady, agresja rodzi agresję. Warto rozmawiać, przekonywać się, bo nikt nie jest alfą i omegą.
    Dzięki za obecność, pozdr.
  • MartynaM 18.11.2021
    Tutaj niektórzy albo nie wiedzą o co chodzi Łukaszence, albo udają w co bardziej jestem skłonna uwierzyć.

    Łukaszenka specjalnie ściągnął tych ludzi, żeby wymusić uznanie go za prezydenta Białorusi i żeby zdjąć sankcje za sfałszowane wybory na Białorusi.
    Tymczasem niektórzy nas tutaj winią, bo nie zgadzamy się na jego polityczne gierki.
    Widać na filmach z granicy jak żołnierze Łukaszenki przecinają zasieki, jak namawiają migrantów do szturmu. Są ofiary po naszej stronie i nie wiadomo ile jeszcze będzie, bo dopóki Lukaszenka nie wynegocjuje swoich żądań, to będzie napierał.

    Dlaczego mamy się z tym godzić? Obrona granicy jest naszym obowiązkiem.
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    Laurka, wiem, że jesteś zdenerwowana, ślina Ci cieknie i nie wszystkie fakty do Ciebie docierają, ale wyobraź sobie, że jeśli baćka chciał uzyskać zwolnienie od sankcji, to osiągnął efekt dokładnie odwrotny, bo szykują się kolejne.
  • MartynaM 18.11.2021
    cos_ci_opowiem ja zdenerwowana? Dlaczego? Prowadzimy rozmowy, to naturalne, że mamy inne zdania, co powinniśmy szanować. Ja Twoje szanuję, chociaż się nie zgadzam.
    Rozmowy z Panią Merkel dowodzą, że te cele jest bliski osiągnąć.
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    MartynaM nie są.
  • MartynaM 18.11.2021
    cos_ci_opowiem co nie są?
  • MartynaM A czy to że Łukaszenko przegrał jest jakąś prawdą objawioną? Mógł je sfałszować, dostąc powiedzmy 65% zamiast 99%. A może sfałszował bo nam Polakom się on nie podoba? Nie jestem agentem baćki, ale co my byśmy zrobili gdyby Unia europejska zaczęła nam nakładać sankcje za to że PiS sfałszował wybory i nie ma demokracji?
  • cos_ci_opowiem 18.11.2021
    MartynaM cele bliskie osiągnięcia. Szykują się dalsze sankcje.
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Edwardzie, ja tylko podałam powody ściągnięcia przez Lukaszenkę migrantów na granicę. I jeszcze dodam, że Lukaszenka nieźle na tym zarobił. To czy on się komuś podoba czy nie, nie ma żadnego znaczenia. Znaczenie ma tylko to, że dla swoich celów naraża zarówno migrantów, jak i nas. Wszyscy jesteśmy jego ofiarami.
  • MartynaM Po pierwsze sami przylecieli do Białorusi. Po drugie są po wyjściu z samolotu traktowani jak więźniowie - bici i uderzani kolbami broni. Są zmuszani do naruszania naszej granicy i normalny kraj nie z tektury strzelałby do agresorów. Ale jest to wykorzystywane przez Białoruś w celu destabilizacji naszej sytuacji i słusznej zresztą sprawie niewtrącania się naszych polityków w sprawy Białorusi. Przeszkadza nam Łukaszenko, ale ukraińscy banderowcy i pomniki zbrodniarzy już nam nie przeszkadzają, bo wygrał nasz człowiek na Ukainie?
  • MartynaM 18.11.2021
    Panie Edwardzie powoli, bo tyle Pan poruszył tematów i przeskok z Białorusi do Ukrainy.

    Po pierwsze przylecieli na zaproszenie Łukaszenki, przecież wystawił im wizy. Na początku zwiedzają, mieszkają w hotelach, dopiero później za łeb i na granicę. Godzą się na to. Kto się nie godzi wraca do swojego kraju, większość jednak nie chce wracać, chcą do Niemiec. Na socjal.

    Bandery nie zapomnimy, tak jak nie zapomnimy Wołynia, ale co to ma do tematu Łukaszenki?
  • cos_ci_opowiem 19.11.2021
    Edward Handscissors Wymień, proszę, te kraje z nietektury, które w roku pańskim 2021 strzelają do ludzi na granicy.
  • cos_ci_opowiem https://www.latimes.com/california/story/2021-11-18/border-patrol-agent-shot-at-naked-rock-throwing-migrant-feds-say
  • cos_ci_opowiem 19.11.2021
    Edward Handscissors 1 incydent = strzela się tak normalnie, po prostu? OIDW, to większość migrantów na granicy Mex-USA ginie z zupełnie innych przyczyn niż samobójstwo za pomocą pogranicznika.
  • cos_ci_opowiem 19.11.2021
    Edward Handscissors A pewnie nie muszę wspominać, że większość tych imigrantów koczujących przy granicy z Polską nie robi żadnej boruty.
    Żebyś ty tak kiedyś nie wystawał na jakiejś granicy jak teraz oni.
  • cos_ci_opowiem To prawda. To biedni ludzie. Dziewiećdziesiąt dziewięć procent to uczciwi i dobrzy ludzie, którzy chcą żyć jak ludzie, normalnie.
  • cos_ci_opowiem 19.11.2021
    Edward Handscissors Nie wiem, czy to ironia, ale postulujesz zatem strzelanie do w przeważającej większości porządnych ludzi, którzy zostali oszukani przez łukaszenkowski reżim i czujących z przodu zasieki, a z tyłu kolby białoruskich karabinów?
    Przypominam przy okazji, że są tam również dzieci.
  • cos_ci_opowiem Nie, nie postuluję. Nigdzie tak nie napisałem. I to nie ironia. Każdy ma prawo do życia. Ci ludzie powinni zakupić bilety bezpośrednio do krajów, gdzie chcą zamieszkać, a nie błąkać się po lasach i umierać w bagnach od zimna.
  • cos_ci_opowiem 19.11.2021
    Edward Handscissors XD
  • Grain 18.11.2021
    Chyba, że się jest V kolumną.
  • pansowa 18.11.2021
    Nie ma numeru dla kolumny oszołomów?
  • A jakie jest twoje zdanie we temacie pod tytułem, że w Polsce jest tylu Ukraińców?
  • pansowa 18.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu a miałabyś coś przeciwko Buriatom?
    Toż to z Rosji przecie!
  • pansowa Odpowiedz na pytanie.
  • pansowa 18.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu Za dużo.
    Ja pamiętam co potrafią.
    Ale też nie sieję paniki jak niektórzy, choć czyta się o przestępstwach ich u nas.
    Taki jest teraz świat.
    Ludzie się przemieszczają za chlebem i lepszym życiem.
    Nie chowam się też w bunkrze z powodu ich obecności, ani nie oczekuję w związku z tym wojska na ulicach.
  • pansowa Tylko że Ukraińcy na ten chleb pracują i ciężko.
    I przyjechali legalnie, z papierami, nie naruszając granicy burdami.
    I jest ich kilka milionów, żadnych zamachów, pojedyncze ekscesy, żadnych dzielnic, ktœre by opanowali.
  • Garść 19.11.2021
    Nadleśniczy Nuncescu, Ukraińcom nie przepuszczono przez pushback. Stąd różnica w zachowaniach.
  • Bierta se ich do domów.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=261005116058592&id=100064473164551
  • pansowa 19.11.2021
    I tyle umiesz powiedzieć... (:
    Można tak się przepychać i udowadniać do usranej śmierci, a nie chce mi się tyle czasu marnować.
  • Tjeri 19.11.2021
    Na temat wydarzeń na granicy i postawy naszych rządzących już się wypowiadałam. Uważam, że mają krew na rękach, a swoją nieudolnością pomogli Łukaszence – to tak w skrócie.
    Ale w sytuacji, gdy dochodzi do otwartego szturmu, musimy bronić granicy. Zdaję sobie sprawę kto podaje migrantom kamienie rzucane w kierunku naszych pograniczników, ale atakowaną granicę należy bronić.

    Działania rządów powinny iść także w takim (jak w linku niżej) kierunku. Nie wiem czy idą, nie znalazłam informacji na ten temat. Myślę, że nie. Dobrze że ktoś wziął sprawy we własne recę i tym się zajął, choć to wciąż za mało:
    https://wiadomosci.wp.pl/lukaszence-moze-zabraknac-migrantow-na-przekor-rezimowi-polski-lekarz-rozpowszechnia-straszne-nagrania-6706141863770816a?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm_campaign=WPWiadomosci-push&utm_content=61974143484f0da2f1031862
  • pansowa 19.11.2021
    Meblościanka czuwa Tjeri. :)
    Stare wróciło.
  • Tjeri 19.11.2021
    pansowa
    Nawet nie czytam ;)
  • pansowa 19.11.2021
    Tjeri Zazdraszczam :)))
    Po staremu będzie z lodówki wyskakiwać, a banda dostanie drugie życie.
    Szefowa wróciła!
  • Tjeri 19.11.2021
    pansowa to nie karm.
  • pansowa 19.11.2021
    Tjeri Samo żre. Agresję i jad. Zawsze tak było.
    Inaczej odezwać się na jakikolwiek temat by nie było można jakby poszedł za Twoją myślą.
    A tak nie będzie póki jestem.
  • MartynaM 19.11.2021
    Krew na rękach, to mają wszyscy wspierający reżim Łukaszenki, czyli ci, którzy darli się, kiedy jeszcze była garstka na granicy, że musimy ich przyjmować, chociaż wiadomo było, dla wszystkich myślących, że to wstęp do atakowania naszych granic. Na Litwie, wszyscy pomimo różnych poglądów wypowiadali się jednym głosem, dlatego tam nie dochodzi do eskalacji napięcia, w Polsce natomiast nasza opozycja działa zgodnie i w porozumieniu z Łukaszenką, co następnie jest pokazywane w białoruskiej tv.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania