¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (39)

  • Celina 19.02.2021
    Świetnie napisane, i temat super.
  • Celina 19.02.2021
    5, 5, 5
  • Szpilka 20.02.2021
    Dziękuję, Celinko ?
  • Liv12365 19.02.2021
    Ale fajnie ujęte - szczególnie spodobał mi się pierwszy wers. Cudo... Fakt faktem, że w pewnym momencie różnica może już szkodzić, ale jak to mówią - co za dużo, to niezdrowo.
    Piąteczka leci :3
  • Szpilka 20.02.2021
    Liv, pierwszy wers wynikł z artykułu o parach z dużą różnicą wieku. Dzięki ?
  • Shogun 19.02.2021
    Różnica wieku nie jest taka zła, choć oczywiście ekstremalne skrajności już tak.
    Kiedyś czytałem, że "statystycznie" aby związek był najszczęśliwszy kobieta powinna być pięć lat młodsza od faceta.
    Ale to oczywiście tylko statystyka i raczej jako ciekawostka ?
    Sam wiersz bardzo dobrze napisany, czyta się płynnie, nic nie zgrzyta :)

    Pozdrawiam :)
  • Szpilka 20.02.2021
    Shogun, natury przeskoczyć się nie da, gdy on życiem nasycony i chciałby odpocząć w zaciszu, ona życia łaknie i już konflikt.

    Mężczyźni krócej żyją od kobiet i często kobitka sama zostaje, ja bym wolała, żeby to on sam został, dlatego żadnej różnicy wieku nie preferuję i tak mam, i tak sobie wybrałam ?

    Dziękuję za wizytę ?
  • Dekaos Dondi 19.02.2021
    Szpilko↔Jak zwykle, jest treść, rytm i układ fajny rymów.
    Stary dziad, skóra i gnat, a jeszcze by chciał:))
    Pozdrawiam:)↔5
  • Szpilka 20.02.2021
    Dekaos, hahahaahhaah, ale Ty masz dowcipne komentarze - dziad gnat. Dzięki ?
  • pansowa 19.02.2021
    Jest bardzo dobrze??
  • Szpilka 20.02.2021
    Pansowa, oj to cieszę, jak nie wiem co albo i bardziej, dzięki ?
  • Sprośnych dziadków nie brakuje. Wiersz dobry! 5
  • Szpilka 20.02.2021
    Marek, dziękuję za dobry i piątaka ?
  • Anonim 19.02.2021
    Tak, jestem dziadem. I co z tego? ;) A młode mi sie podobają, co ja zrobię? ;)

    Dobry wiersz. Tylko nie rozumiem "bo przecież piękno do piękna ciągnie".

    Pozdrawiam.
    ps. Ktoś mi tu portalu zarzucił, że mam romans z Onyx, a ona ma 14 lat. Wierszyk idealnie pasuje ;)
  • Szpilka 20.02.2021
    Antoni, w podobaniu nic złego, bo przeca młodość piękna jest, a starość niestety nie, się panu Bogu nie udała ?

    Piękno do piękna jak młodość do młodości albo Jagna do Antka w "Chłopach" Reymonta. Dzięki za dobry ?
  • Akwadar 19.02.2021
    Może liczyła, że za dziadka będzie miała kwiatka, ale dziadek wciągnął w latka i nie doczekała kwiatka.
    Takie mi przyszło na myśl po przeczytaniu.
    Podobuje mnie się utwór ;)
  • Szpilka 20.02.2021
    Akwadar, ano liczą młode laski na coś albo to parafilia zwana pagizmem, najczęściej jednak miłość do luksusu.

    To cieszę, że podobuje, dzięki ?
  • befana_di_campi 19.02.2021
    5!
  • Szpilka 20.02.2021
    Befana, dzięki za piątaka ?
  • Angela 19.02.2021
    Rytmicznie, lekko napisane i z dobrą puentom.
    Niewielka różnica wieku jest ok, ale przy takiej bardziej drastycznej, prędzej czy później pojawią się kłopoty.
    Pozdrawiam.
  • Szpilka 20.02.2021
    Angela, ano pojawią, aczkolwiek zdarza się fascynacja wielkim umysłem, no ale potem ciało domaga się swego. Dzięki ?
  • Pasja 19.02.2021
    Może to moda na takie amory. Dziad musiał mieć sporo krzepy skoro wciągnął w lata dziewczynę. ? albo ma inne profity.
  • Szpilka 20.02.2021
    Pasja, krzepa i kasa, i świat jest piękny...

    do czasu. Dzięki ?
  • Trzy Cztery 19.02.2021
    Zgrabnie i - do zastanowienia. Już tytuł "zgrzyta" i tym zgrzytaniem "łaskocze mózg"...
  • Szpilka 20.02.2021
    Trzy Cztery, dziękuję za zgrabnie ?
  • Bożena Joanna 20.02.2021
    Niezłe, chociaż ci starsi podrywacze znają swoją sztukę.
  • Szpilka 20.02.2021
    Bożena, starzy wyjadacze, dziękuję za niezłe ?
  • Narrator 20.02.2021
    Według „systemu polskiego” wiek kobiety powinien równać się połowie wieku mężczyzny plus siedem lat. Czyli gdy on ma, dajmy na to, 46 lat, to ona powinna mięć 46/2 + 7 = 30 lat. A jak on ma 76 lat to niech sobie nie zawraca głowy straszą niż 45 lat. Ale gdy wiek ich dzieli, żadne uczucie nie jest w stanie połączyć. Dobry wiersz, choć nie bez zabarwienia lekkim mizoandryzmem, ale to nawet dodaje mu szczególnego uroku.
  • Szpilka 20.02.2021
    Narrator, młoda żona Chaplina bardzo ubolewała nad jego egoizmem, dopiero po jego śmierci zdała sobie z tego sprawę. Bardzo go kochała, gdy została sama, nie potrafiła sobie poradzić z pustką, mimo że jeszcze do rzeczy kobitka była, gdyby nie tak duża różnica wieku...

    To nie mizoandryzm, to życie i natura, wielu panów nie akceptuje faktu, że z wiekiem przestają być apetyczni jak Mel Gibson np., uwielbiany przez kobitki. Laski coraz młodsze, on coraz starszy, zachwytów brak, no i ten pęd do odmładzania poprzez związki z młodziutkimi kobietami.

    Może się zdarzyć fascynacja mimo różnicy wieku - Macron i jego starsza o ćwierć wieku małżonka, najczęściej jednak to zachłyst majątkiem partnera/partnerki albo gerontofilia ?

    Dziękuję za dobry ?
  • Narrator 20.02.2021
    A czy ja pisałem choćby słowo, że popieram taki układ?

    Owszem wielu moich znajomych robi drugi projekt i chwalą się jacy są szczęśliwi, bo od starości i tak nie uciekną, a co użyją młodego ciałka to ich. Nie znam szczegółów, więc ich opowieści biorę ze szczyptą soli. Osobiście znany mi przypadek to kolega mojego ojca, co żył z kobietą młodszą od siebie o dwadzieścia kilka lat (a może i więcej, bo trudno powiedzieć ile on miał lat, tak dobrze to ukrywał) w dodatku aktorką z warszawskiej sceny „Syrena”, nawet grała jakieś drugorzędne role w kilku filmach. Niestety romans się skończył prędzej niż on tego chciał, nie najgorzej dla niej, za to całkiem żałośnie i fatalnie (w dosłownym tego słowa znaczeniu) dla niego.

    Oczywiście o mizoandrię cię nie posądzam, ale chciałbym ci delikatnie zwrócić uwagę, że przeciętny wiek mężczyzny to 35 lat, nie 65 lat, a w twoich wierszach aż się roi od pierników i grzybów, więc nie wiem gdzie się podziali ci piękni, dwudziestoletni. Może dla równowagi napisz coś o dzielnym młodzieńcu i starej wiedźmie z krogulczym nosem, żebym sobie nie pomyślał, że jesteś tendencyjna.

    Jest faktem, że dla większości starszych mężczyzn młoda kobieta jest bardzo, bardzo atrakcyjna, pociągająca i to już nie jest wina człowieka, ale tego kto ten świat stworzył.

    Wracając do wiersza — jest to bardzo dobrze napisany kawałek poezji i na tym staram się koncentrować; poglądy autorki nie mają dla mnie znaczenia.
  • Szpilka 20.02.2021
    Aha, a mnie takie układy nie wadzą, nie moje życie i nie moja broszka, obserwuję tylko i konkluduję w wierszowanej formie ?

    Widziałam w programie publicystycznym powabnego młodzieńca i starą ropuchę razem, no ale on chory był i leciał na ropuchy, jego rzecz ?

    Może i jestem tendencyjna, trudno się wyzbyć, gdy się wychowało w tradycyjnej rodzinie, ale pracuję na tym.

    Pięknie dziękuję za pozytywną ocenę wiersza ?
  • absynt 25.02.2021
    Kolejny wiersz, który umilił mi przerwę na popołudniową kawę. Podoba mi się to co piszesz.
  • Szpilka 02.03.2021
    Absynt, sorry, że tak późno odpowiadam, ale dopiero teraz zauważyłam Twój komentarz /roztargniona jestem/ i jest mi niezmiernie miło.

    Pięknie dziękuję ?
  • Dobry tekst. Ciekawe zestawienie przeciwieństw. Pozdrawiam
  • Szpilka 29.03.2021
    Hubert, dziękuję za komentarz ?
  • befana_di_campi 29.03.2021
    Przeczytałam ponownie :-) No są takowi; teść jednego starowinki, popularny zresztą bard, to na wiadomość o ślubie ukochanej Tosi [córuchny] miał podobno dostać zawału....
  • Szpilka 29.03.2021
    Befana, wiem o kogo biega, ale skoro są szczęśliwi?

    Dziękuję za wizytę ?
  • luna-tyczka dwa lata temu
    Fajnie było poczytać ten rytmiczny wiersz z bardzo dobrymi rymami niedokładnym, widać wprawę i ten luz, który ona daje.

    Ukazana nietolerancja, myślenie stereotypami, ludzkie gadanie. No i wszędobylska estetyka - dla wszystkich wg jednego szablonu.

    A wszystko nie na zbyt jasnej tacy.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Szpilka dwa lata temu
    Luna

    Pięknie dziękuję za wizytę i pochlebne słówko, też pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania