Dźwięk

Siedziałem na kamiennej posadzce trzymając w dłoni chłodne piwo. Lewą rękę podniosłem do ust, bo trzymałem w nim palącego się papierosa i usłyszałem dźwięk. I wtedy zastanowiłem się, jakiego dźwięku najbardziej nie znoszę.

 

Może dźwięku czajnika, bo ja już wygodnie leże na kanapie, a ten cholernie woła mnie. Upierdliwa maszyna. Ale jednak jest inny drażniący mnie dźwięk, to głos matki z ranna wołający mnie, gdy w mojej głowie szumi ostatni łyk wódki, po ostrej libacji alkoholowej.

 

I został odgłos wołającego mnie brata „ ty nierobie” jak mnie to drażni. Wtedy włączam muzykę i odpływam w błogi stan moich ulubionych dźwięków.

 

Ale od jakiegoś czasu. Nienawidzę jednego dźwięku. Jednego sygnału. On mnie przeraża to sygnał karetki.

- Ciekawe, po kogo jedzie? – Słyszę słowa przechodniów.

 

A potem okazuje się, że to po ciebie i czuję się jak odpływam w strefę niepewności. I już wiem, że najbardziej przerażającym dźwiękiem na świecie jest sygnał pędzącej karetki pogotowia. Jest to taki dziki dźwięk, bestia pędząca w samym środku głębokiego strachu dobija się olbrzymią pięścią do ciebie. Boje się, że ona zawsze może mi ciebie odebrać.

 

Kiedy mijają godziny czekania na wiadomość. I w końcu usłyszę dźwięk telefonu.

Odczytuje wiadomość:

"Nic jej nie jest "

Zajebista ulga. Nic ci nie jest. Nadal jesteś.

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (71)

  • Anonim 11.07.2015
    Piękne
  • J.J Leto 11.07.2015
    Cholernie nie znoszę tego dźwięku. Dzięki Filip.
  • Anonim 11.07.2015
    "Nie, następny dźwięk to głos panienki, gdy skończy się seks i zamiast „kocham cie” usłyszy „spadaj”." ~ Jeśli główny bohater usłyszy "spadaj" to powinno być "usłyszę" zamiast "usłyszy". Za zdania wynika, że owe "spadaj" usłyszy kobieta.

    "Ty nie robie" ~ W tym przypadku powinno być "ty nierobie."

    "- Nic jej nie jest – zajebista ulga, że jesteś. Nadal jesteś." ~ Sorry, ale dla mnie to zdanie jest po prostu beznadziejne, nie ma dla mnie żadnego sensu.

    Sam tekst nie wzbudził we mnie żadnych emocji. Na dodatek wyżej wymienione błędy, choć w przypadku pierwszego i drugiego nie jestem pewna. Zostawiam trzy, bo tekst po prostu mi się nie podobał, jak dla mnie jest słaby.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Usłyszy kobieta, po seksie z mężczyzną. Więc jest dobrze "spadaj". Rozumiem, że to zdanie nie ma sensu. Dla mnie ma. Może jest słabe, ale na tyle mnie stać. Dzięki uwagi.
  • J.J Leto 11.07.2015
    * za
  • Galthar01 11.07.2015
    A mi się bardzo podoba.
    Chociaż zmieniłbym "zajebistą ulgę" na coś innego.
    Ode mnie 5. Trafiło do mnie
  • Anonim 11.07.2015
    "Nie, następny dźwięk to głos panienki, gdy skończy się seks i zamiast „kocham cie” usłyszy „spadaj”." ~ Spoko, usłyszy kobieta. Ale czy to nie ona powinna wtedy tego nienawidzić?
  • J.J Leto 11.07.2015
    Ale ja mówię o głosie, a nie tym co wypowiada się.
  • Anonim 11.07.2015
    ale można nienawidzić krzyku panienki, która się wydrze jak zamiast usłyszeć spodziewanego "kocham cię" usłyszy "spadaj"
  • J.J Leto 11.07.2015
    Shiroi dodałem piskliwy, że by było lepiej.
  • Anonim 11.07.2015
    ale pasowało by przerobić może to zdanie by było bardziej czytelne i zrozumiałe :)
  • Anonim 11.07.2015
    "ale można nienawidzić krzyku panienki, która się wydrze jak zamiast usłyszeć spodziewanego "kocham cię" usłyszy "spadaj"" ~ Tu się zgodzę, ale autor tego nie napisał.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Trochę jesteś "czepialska"
  • Anonim 11.07.2015
    Może i jestem, ale skoro ode mnie się wymaga sądzę, ze ja też mam do tego prawo.
  • Anonim 11.07.2015
    he he :D
  • Anonim 11.07.2015
    mój śmiech był do komentarza Leto :)
  • Anonim 11.07.2015
    Filip, zgadzasz się z nim? :O Ale w sumie trochę jestem XD
  • J.J Leto 11.07.2015
    Ale ja się nie czepiałem tego z czym się nie zgadzałem. Prawda.
  • Anonim 11.07.2015
    Trochu jesteś ;p ale spoko, w sumie powinniśmy być czepialscy :)
  • Anonim 11.07.2015
    to było do Shiro
  • Anonim 11.07.2015
    No sorka, ale zaprzeczysz temu, że nie opisałeś o kogo dokładnie chodzi? Zaprzeczysz błędowi w słowie "nierób"? Nie.
  • Anonim 11.07.2015
    Filip - chyba nawet o to tu chodzi. O czepialstwo, wytykanie błędów, by nie popełniać ich w przyszłości ;)
  • J.J Leto 11.07.2015
    No sorka, ale zaprzeczysz temu, że nie opisałeś o kogo dokładnie chodzi? - Nie rozumiem pytania.
    Bład był. Poprawiłem.
  • Anonim 11.07.2015
    dlatego tak napisałem "powinniśy być czepialscy" na tym ten wic polega :)
  • J.J Leto 11.07.2015
    I widzę, że Shiroi jest w tym dobra ;)
  • Anonim 11.07.2015
    "Nie, następny dźwięk to głos panienki, gdy skończy się seks i zamiast „kocham cie” usłyszy „spadaj”." ~ Chodzi mi o to zdanie. Nie wynikało z tego jasno o co chodzi. Zaprzeczysz temu, że był niejasny?
  • Anonim 11.07.2015
    Nauczyłam się od kogoś ;)
  • J.J Leto 11.07.2015
    Zaprzeczę. Dla mnie był jasny. Uważam, że dla innych też.
  • J.J Leto 11.07.2015
    No, przypominasz mi kogoś z tym czepianiem się.
  • Anonim 11.07.2015
    Widać jednak źle zaprzeczasz. Zdania "spadaj" nie powinna nienawidzić w takim przypadku kobieta. Kobiecych krzyków za wypowiedzenie owego słowa powinien nienawidzić facet, ale tego nie napisałeś.
  • Anonim 11.07.2015
    Leto, jest trochu to zdanie niejasne, ja nad nim przepłynąłem porwany opowiadaniem, nie jestem zbyt wysubtelniony na błędy
  • Anonim 11.07.2015
    Czyżby ciebie? ^^
  • Anonim 11.07.2015
    To było do Leto XD
  • J.J Leto 11.07.2015
    Shiroi, akurat zaczniesz mi się kojarzyć z młodą wersją pewnej dziewczyny. Czepia się o wszystko, a sama popełnia błędy ;)
  • Anonim 11.07.2015
    dobra, ja już stąd spadam, bo jeszcze oberwe nie za swoje grzechy :p
  • J.J Leto 11.07.2015
    Rozumiem Filip.
  • Anonim 11.07.2015
    Błędy może wytykać każdy, choć łatwiej jest zauważyć cudze niż własne. Grunt, że ja potrafię wyciągnąć z nich wnioski. Ty się na nie zamykasz.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Dobra usunąłem zdanie, by Cię nie czepiało ;)
  • Anonim 11.07.2015
    Ciesz się, że masz opcję edycji, yolo XD
  • J.J Leto 11.07.2015
    I lepiej Ci, Shiroi.
  • Anonim 11.07.2015
    A tobie lepiej? ^^
  • J.J Leto 11.07.2015
    Tak.
  • Anonim 11.07.2015
    No to dobrze ^^
  • J.J Leto 11.07.2015
    No.
  • Anonim 11.07.2015
    "posadce"? A nie czasem posadzce? - pytam bo sam nie wiem :P Mam mały problem z tekstem bo go nie rozumiem... Szczególnie tego "- Nic jej nie jest – zajebista ulga, że jesteś. Nadal jesteś." - pomiędzy osobą X, którą zabrało pogotowie, a osobą Y która martwi się o zabraną jest jeszcze jakiś Z - pośrednik? Nie wiem może wolno trybie bo tyrałem pół dnia u sąsiada :P Dam 4.
  • Anonim 11.07.2015
    Leto, uważaj! Kolejna osoba się czepia!
    A tak nawiasem w "ty nierobie" przecinek po ty jest niepotrzebny ;)
  • KarolaKorman 11.07.2015
    Mnie tam się podobało. Zrozumiałam co chciałeś przekazać tym tekstem i też tak mam. Słysząc dźwięk jadącej karetki pierwsza myśl jaka przychodzi mi do głowy to moi najbliżsi, których na ten moment nie ma przy mnie 5 :)
  • J.J Leto 11.07.2015
    On, chyba się tak nie czepia jak Ty.
    Dzięki Jared i KarolaKorman.
  • Anonim 11.07.2015
    Po prostu nie lubię jak ktoś mówi, że nie mam racji, kiedy ją mam. Jeśli rzeczywiście jej nie miałam udowodnij mi, że się pomyliłam ^^
  • J.J Leto 11.07.2015
    Na bank jesteś młodą wersją Małgośki. Obie lubicie mieć rację.
  • Anonim 11.07.2015
    Skoro nie potrafisz mi udowodnić, że się mylę to może po prostu ją mam?
  • J.J Leto 11.07.2015
    Oj, już ja znam takie podpuszczanie. Daruję sobie. Częściowo miałaś rację co do błędów, ale zdanie z dziewczyną było zrozumiałe. Ale i tak się musiałaś dalej pastwić nad tekstem i coś znaleźć. Darujmy sobie dyskusję ;)
  • Anonim 11.07.2015
    Ja się czepiam? xD Zostawiłem swoje wrażenia odnośnie tematu. I nie życzę sobie żebyś mnie przytaczała jako argument w tej wojnie!
  • Anonim 11.07.2015
    Skoro widzę błędy to je wypominam. U Vasto też je wypomniałam, choć go lubię. U Gosi również, ale czepiamy się siebie nawzajem na priv. Jak widać to ty masz problem co do wytykanych błędów. Skoro są jak w owym zdaniu i przykładowo w "ty nierobie" (gdzie nadal jest przecinek) to je wypominam. Uwierz mi, są na tym portalu bardziej czepialskie osoby jak przykładowo Ślepiec ;)
  • Anonim 11.07.2015
    Jared, to był żart.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Jared, to nie wojna. Rozmowa. Zwykła rozmowa.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Usunąłem przecinek.
  • Anonim 11.07.2015
    Brawo! Jakiś postęp w zmienianiu błędów!
  • Anonim 11.07.2015
    Do Ciebie nic nie mam JJL ;) Po prostu jestem uczulony na komenty niektórych osób. No usunąłeś i teraz to rozumiem to zakończenie i wszystko się zgadza :D
  • J.J Leto 11.07.2015
    Teraz, to się wyraziłaś jak Małgośka. Mam nadzieję, że jeszcze się nauczę. Nauczę od Ciebie jak się czepiać. Upss. Jak nie popełniać błędów.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Spoko, Jared. Rozumiem, że są błędy.
  • Anonim 11.07.2015
    Błędy popełniam, ale jeśli ktoś mi je wypomina to wyciągam z nich wnioski na przyszłość. Poza tym nie z każdym wytkniętym błędem musisz się zgadzać.
    Jared - jeśli w jakiś sposób cię uraziłam to przepraszam. Nie miało to tego na celu.
  • J.J Leto 11.07.2015
    Dobra. Słuchajcie idę się szykować. Muszę odstresować się. Pozdrawiam was :)
  • Anonim 11.07.2015
    Papatki! XD Nie stresuj się tak, to niezdrowe ;)
  • J.J Leto 11.07.2015
    Oki. Dzięki za rozmowę Shiroi ;) Pa.
  • Angela 11.07.2015
    Jak rozumiem, tekst również dosyć osobisty.Świetnie rozumiem przesłanie,
    zostawiam 5
  • Amy 11.07.2015
    Rozbawiły mnie Wasze komentarze, bo tego zdania wcale nie trzeba było usuwać. Wystarczyło je tylko troszkę zmodyfikować:
    "Nie, następny dźwięk to głos panienki, która gdy skończy się seks, zamiast „kocham cie”, usłyszy „spadaj”."
    Albo tak:
    "Nie, następny dźwięk to głos panienki gdy skończy się seks, bo zamiast „kocham cie” usłyszy „spadaj”." ~
    Nie jestem pewna interpunkcji, ale wydaje mi się, że są w obu tych zdaniach błędy, lecz nie będę ich poprawiać, żeby nie wyszło gorzej. :)

    Wtedy włączam muzykę i odpływam w błogi stan moich ulubionych dźwięków.
    Chyba nie da się odpłynąć w błogi stan ulubionych dźwięków. Nie mam nawet za bardzo pomysłu, jak to zamienić. :( Może tak...?
    Wtedy włączam muzykę i odpływam w błogi stan, jaki tylko ona może wywołać.
    Po tym zdaniu chyba nie ma odstępu w tekście.

    No dobra, idealnie nie jest, bo są błędy interpunkcyjne, a w dwóch pierwszych zdaniach powtarza się słowo "trzymałem", ale to niewątpliwie Twój najlepszy tekst. Nie miałam żadnych trudności, by się wczuć i zrozumieć przesłanie. Widać, że włożyłeś w niego dużo emocji.
  • Anonim 11.07.2015
    Amy, właśnie o to mi chodziło XD Zmodyfikować, nie usuwać ^^
  • Tynina 11.07.2015
    Najlepsze teksty wychodzą wtedy, gdy piszemy o czymś co znamy. Twoje teksty są bardzo osobiste i podejrzewam, że ten też ma dla Ciebie wartość sentymentalną. Mi się podobał. Potknięcia były, ale każdy się potyka. Popełniać błędy to normalna sprawa, gorzej jest popełniać błędy, tkwić w nich i za ciula nie dać sobie przetłumaczyć, że coś jest źle - wtedy to jest po prostu głupota.
    Widzę, że parę osób się na Ciebie uwzięło, ale nie przejmuj się - nie wszyscy popierają to grono wzajemnej adoracji! :) Rób dalej swoje! Nawet na przekór innym.
    Dałabym czwóreczkę, ale zostawię pięć, żeby wyrównać balans* !
  • Haruu 11.07.2015
    Bardzo ładny, zrozumiał tekst :) 5
  • J.J Leto 12.07.2015
    Dzięki za oceny, komentarze. Jedno powiem nie czuję się przez nikogo atakowany, ani jakoś nie przeszkadza mi tak zwana adoracja. Fajnie, że ludzie się lubią. Pozdrawiam wszystkich :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania