Ekosystem

Leciwa niewiasta spod Krakowa,

odwiedzała pobliskie zakola.

Do rzeki się wypróżniała,

za papier liść łopianu miała.

Kim jest ta pani wyjątkowa?

Średnia ocena: 1.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Poncki dwa lata temu
    Noico
  • Szpilka dwa lata temu
    Bingo! On się zawsze wyrypie na fraszkach i limerykach, to jego pięta achillesowa ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka odwal się łaskawie od noico, to pewnie twój gniot sądząc po rymach.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Hehehhehe, nie wywiniesz się klonorobie, ale przewrotny typ, w pale się nie mieści ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka przepadnij razem ze swoimi klonami i do mnie się nie odzywaj, nie lubię agresywnych ludzi.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    siedź cicho, klonorobie,
    bo ci dziurkę drugą zrobię

    w (_!_) ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka zgiń, przepadnij trolico w czeluściach kanałów podziemnych.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Przebrałeś się za srawę? Hahahaha, i tak cię odkryli, cieniasie ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka a kysz trolico, to na kilometr czuć twoimi paskudnymi rymami.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico1

    Na mnie też takie pisałeś jako anonim, siła przyzwyczajenia, c'nie? Wpadłeś, srawa. Koniec. Kropka ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Szpilka pewnie ty jesteś autorką, a że nie siedziałaś długo nad wierszem, tylko na chybcika odwaliłaś, to rymy ci nie wyszły i wypiekłaś słabiznę.
  • Szpilka dwa lata temu
    Srawa

    Już po herbacie, dałeś ciała, ale szujaaaaaaaaaaaa! Sympatię do Befany udaje, a potem sru jej z anonima, ty tchórzu! Ty srawo właśnie!
  • Noico1 dwa lata temu
    Ja sympatię mam do niej za odwagę właśnie. Że po wszystkich was sobie jeździ jak po łysych kobyłach, a wy musicie lewymi kontami się zasłaniać. Nieładnie.
  • Szpilka dwa lata temu
    Srawa

    iĆ se już lepiej, dostatecznie się już pogrążyłeś, ale WSTYD!
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 To sobie zobacz, jak własną flegmą w ryj sobie plunęła. Ciekawe kiedy się na tobie przejedfzie, jak na Grainie, który chciał jej w tyłek wejść i się przekonał, jak warto.
  • Grain dwa lata temu
    błękitnypłomień, nie odróżniasz /także/ próby hamowania tego obłędu od włażenia w dupę. Co tam komu pasuje - nie wnikam. Też szkoda czasu.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain Hamowanie obłędu próbą zwalania na kogoś jakiegoś tekstu anonimowego - no gratuluję ci. Masz kolejne dwa teksty pod tym samym nickeiem - zrób kolejną anlizę literacką, bo może może też moje. A jak ci babsko probuje wmawiać, że niechcący "na" środku transportu napisała i taka nieświadfomoa, że na wózku jeżdzisz - i to kupujesz, to gratulacje po raz kolejny. Popatrz, jaka nieświadoma. Zastanów się - chciałabym napisać, "człowieku", ale na to miano u mnie trzena zasłuyżyć, dlatego na[piszę - osobo. Pomyśl. To wszystko.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień ech, czasem warto popróbować.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 No szczególnie w taki sposób, jasne. Ale próbujcie dalej.
  • Grain dwa lata temu
    błękitnypłomień literki łykasz w ramach zakąski?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain Ale zabłysnąłeś teraz - gratuluję, szczególnie komuś, kto wali błędy ortograficzne i stylistyczne, jak nierozgarnięty kilkuletni dzieciak. Ale łykaj moje literóweczki w ramach zakąski - to żeby tak w twojej konwencji zostać.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain A jak już chciałeś się wychylić w tak prymitywny sposób, to więcej niż "łykniętych" mam w komentarzu nadmiarowych literek. Ale trudno po tobie oczekiwać inteligentnej rozgrywki.
  • Grain dwa lata temu
    błękitnypłomień. o miłości nie wspominając.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Grain to akurat to mi zwisa i powiewa.
  • Poncki dwa lata temu
    Szpilka
    Pierwszy tekst pod szyldem Serafa wzbudził moje podejrzenie, że to Noico, ale nic się nie odzywałem. Drugi tekst jakby trochę inny, więc mnie odwiódł, ale to... hahaha. Wypisz, wymaluj.
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncki

    Świetny z Ciebie detektyw, ja dopiero po limeryku nabrałam podejrzeń, znajomy styl pisania się uwypuklił, znajomy, bo wcześniej też mnie takimi raczył z anonima ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Poniżej limeryk autorstwa podejrzanego o sprawstwo:

    Limeryk filozoficzny

    Pewnemu człeczkowi gdzieś z okolicy Spały,

    wzniosłe ideały kością w gardle stały.

    Bez oporów głupol nadęty,

    głosował na szambiarskie męty.

    Rozum wrócił późno, gdy go zarzynali.

    Limeryk filozoficzny
    Autor: Patriota
    Czytano 42 razy
    Data dodania: 24.07.2021

    https://www.opowi.pl/limeryk-filozoficzny-a70330/#comment-669506

    Oczywiście limeryk usunięty /w Internecie nic nie ginie/, ciekawe dlaczego, skoro taki świetny, jak podejrzany przekonywał w komentarzach?

    Znamienne w pisaniu podejrzanego jest opluwanie i umniejszanie bohatera limeryku, zamiast przedstawienie w komicznej i absurdalnej sytuacji. W pseudolimeryku 'Ekosytem' ta sama myśl przewodnia - umniejszyć bohaterkę limeryku, no i dominujący brak puenty limerykowej oraz rymy pokraczne:

    zakola i wyjątkowa, powinny być dokładne, bo to limeryk!
  • Szpilka dwa lata temu
    'Pewna niewiasta spod Krakowa'
    do wojaży zawsze gotowa,
    miast srajtaśmy wiersze wzięła
    i nad rzeczką hej do dzieła,
    lecz Noico skrobnie od nowa ?
  • Noico1 dwa lata temu
    Poncki.
  • Poncki dwa lata temu
    Zastanawiam się pocóż swojej koleżance z befi takie wierszyki piszesz, skoro ją znasz i wiesz, że mogą ją zdenerwować?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Nie, osoba podszywająca się pod nick "Serafa", a w rzeczywistości "staropolanka Srawa" [udokumentowane naukowo].
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Przekopiowuję z "Nieszporów opowijskich" i czynić tak będę aż do zdechu, ilekroć pojawi się utworek anonimki "Serafy" [nie mylić z płcią. Serafa jest rodzaju żeńskiego]:

    befana_di_campi 5 godz. temu
    No śliczny przybrało sobie nick anonimostwo. Czytaj poniżej:

    "Rzeka (a właściwie rzeczka) Serafa (nazywana także Srawą) rozpoczyna swój bieg w Wieliczce, by następnie płynąć przez Bieżanów i Kokotów. Pod drodze przyjmuje potoki Zabawka i Drwina, by na końcu wpaść do Wisły w miejscowości Brzegi. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się bliżej jej charakterystycznej nazwie, wywołującej spory wśród językoznawców odnośnie jej pochodzenia i pierwotnego brzmienia.

    W najbardziej popularnej teorii, pierwotną nazwą rzeczki była Srawa, pochodząca od słowiańskiego rdzenia „srać”. Srawa byłaby więc określeniem na małą, nieco cuchnącą rzeczkę. Wg Rozwadowskiego: ” pochodzi od tego samego pnia, który mamy w srać; w Wieliczce, z jej odwiecznymi kopalniami, jest Srawa rzeczywiście od wieków po prostu ściekiem, kanałem.” Z upływem czasu miała nastąpić eufemizacja tej nazwy i z niezbyt eleganckiej Srawy zrobiła się (szczególnie w dokumentach oficjalnych) bardziej dostojna Serafa. Pierwotne określenie miało za to zostać częściej używanym w mowie potocznej, w gwarze. Językoznawcy przywołują podobne procesy językowe z innych części Polski, gdzie z pierwotnej Srawy robiły się Strawy, Sawy, a z rzeczki o jakże miłym brzmieniu Sracz – Seracz (patrz: „Najstarsza warstwa nazewnicza na ziemiach polskich” , Zbigniew Babik)" Informacja z internetu."
  • Grain dwa lata temu
    Dajcie spokój, aż tak z wami źle. policzcie ile zostało do pierwszego października, Otwórzcie sobie ,,jesień kluczem ptaków".
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Miłujcie się siostry i bracia, bo każdego z człeków, śmierć w każdej chwili, ściąć może i zaś będzie... niespodzianka,,,
    Czemu akurat ja? Przecie to inni są be... przez duże: B:)))
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    A ty - autorze/autorko - zrób tu karierę pod własnym nickiem. Faktycznie - brak odwagi?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Bluepłomień↔Mój jedyny nick, to Dekaos Dondi→gdziekolwiek jestem : ))
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Dekaos Dondi nie do ciebie to było DiDi, tylko do autora tekstu. A Ciebie bardzo serdecznie pozdrawiam. :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Bluepłomień↔A zatem odpozdrawiam, jakom żyw póki co:))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania