Poprzednie częściFoto-Zabawa Zaproszenie nr 1

Foto-Zabawa 4 — Bocca della Verità

Zawsze chciałam mieć starszego brata. O tym marzy chyba każda nastolatka i nie uwierzycie, moje marzenie się spełniło. Dostałam starszego brata od losu, kiedy moja mama wyszła drugi raz za mąż. Starszy brat z fajnymi kolegami, który by mnie bronił, zabierał na imprezy, uczył grać na gitarze i nie pozwalał palić szlugów. Takiego go sobie wymarzyłam.

 

Filaret, mój nowy, starszy, o cztery lata brat, nie był tym wymarzonym. Nie potrafił grać na gitarze, nie miał fajnych kolegów, bo w ogóle ich nie miał i nie zabierał mnie na imprezy. Za to nie pozwalał jarać szlugów i bronił mnie przed samą sobą. No i był szczery do bólu. Do bólu.

 

— Misia, nie zakładaj tej sukienki. Jest za krótka, a ty masz krzywe nogi.

— Tato, picie kawy na czczo powoduje GERD. Wyglądasz, jakbyś był chory.

— Ciociu, farbowanie niszczy włosy. Mogą się spalić i nie odrosną. Będziesz łysa jak kolano. W niektórych miejscach już widać ci skórę.

— Misia, czekolada niszczy zęby, a twoje wyglądają, jakby miały szkorbut.

 

Miałam tak bardzo go dosyć, że chciałam wyprowadzić się do ojca i jego kochanki. Ale tej suki nienawidziłam bardziej niż nowego brata.

 

— Mamo, dlaczego mnie nie uprzedziłaś, że on taki jest? - pytałam płacząc.

— Michalinko, poznasz go lepiej i sama stwierdzisz, że to dobry chłopiec. Jan wychowywał go sam, kiedy okazało się, że... No wiesz. Jego matka poddała się i wyjechała. A Jan to cudowny człowiek. Kocham go i jego syna również. Ułoży się, zobaczysz, wszystko sie ułoży.

 

Ułożyło się. Z pomocą Filareta zdałam maturę, chociaż uparcie twierdził, że nigdy nie zdam i skończyłam specjalistyczne studia. Dla niego.

Dla mojego brata.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • kigja dwa lata temu
    Napisałam pierwsze skojarzenie ze zdjęciem Północki?
  • Agnes07 dwa lata temu
    Super :) bardzo :) z przyjemnością przeczytalam. Oby więcej takich braci i sióstr.
  • kigja dwa lata temu
    Agnes07, Oby! Bardzo dziękuję :)
    i zachęcam do wzięcia udziału w Foto Zabawie :)))
  • 00.00 dwa lata temu
    Guziki, czyli zęby sxkorbutowe ??
    Lekkie i takie motywujące pomimo okoliczności z nietrafionym bratem.
    Miło jest czytać taką interpretację mojej foty.
    Dzięki za tą zabawę. ?
  • kigja dwa lata temu
    Północka, już mam kolejny pomysł, ale realizacja jest dla mnie trudna, bo nigdy nie pisałam w klimacie, w którym zamierzam skreślić słów kilka.

    Twoje zdjęcie jest przebogate w interpretacje. Mam nadzieję, że bierzesz udział w jakiś konkursach fotograficznych i zgarniasz wysokie noty, bo masz talent! :)))

    Dziękuję w imieniu swoim i innych Autorów za możliwość napisania historii do Twojego zdjęcia.
    :))))))
  • 00.00 dwa lata temu
    kigja Nie biorę udziału w żadnych konkurach fotograficznych, ale jest to satysfakcjonujące jak czyta się takie słowa. :)
    Cieszę się, że mogło się to zdjęcie przydać.
    Dziękuję również Wszystkim. :)
  • kigja dwa lata temu
    00.00 Szkoda, że nie bierzesz udziału. Twoje prace kiedyś będą drogie, a ja będę opowiadała praprawnukom, że byłam z Tobą na jednym portalu i napisałam opko do jednej z Twoich fotografii?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Kigja↔Tak "po prostu" napisałaś, w stylu. Bywa, że "ścieżki wyboiste", co nie kryją kamieni nas dotyczących, okazują się ostatecznie pomocne, pomimo, że trudno wędrować i "stopy obtarte do krwi"↔fajnie przedstawione relacje, także ze szczerym, lecz nie złośliwym bratem?↔Pozdrawiam:)↔%(:?:)
  • kigja dwa lata temu
    Dekaos, Szczerość brata nie wynikała ze złośliwego charakteru, lecz z pewnej przypadłości, z którą się urodził.

    Bardzo podoba mi się Twój komentarz, bo ma charakter "przypowieściowy".

    Dziękuję za zajrzenie i zachęcam do współudziału :))))))
    Pozdrawiam!
  • Anonim dwa lata temu
    Guzik, a nie zdrowy zgryz ;)
    A tekst dobry, choć dla mnie zbyt krótki.
    Natomiast brat jak się patrzy.
    Pozdrość!
  • kigja dwa lata temu
    Antoni, Chciałam szybko napisać, żeby zachęcić Ludków do napisania swojej interpretacji.
    Dziękuję za podobanie i zachęcam do współudziału :))))
    Każdy, kto ma na imię Filaret jest super :]
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Podoba mi się pragmatyczny Filaret:)
  • kigja dwa lata temu
    rozwiazanie, Dziękuję bardzo w imieniu Filareta :))
    I zachęcam do współudziału w Foto Zabawie!
  • Tjeri dwa lata temu
    Nie chciałam czytać zanim sama nie napiszę. Teraz (moje czeka na publikację) dopiero zajrzałam.
    Pociągnęłaś tekst na podstawie szczegółu (nie ogółu). W sensie skojarzenia a nie interpretacji. Do tego historia brzmi całkiem wiarygodnie :). Nieźle! Choć powiem Ci z przymrużeniem oka, że czuję lekki zawód, bo spodziewałam się czegoś psychodelicznie odjechanego :))).
  • kigja dwa lata temu
    Tjęri, Bardzo chciałam napisać psychodelicznie, nawet raczyłam się wywarem procentowym, ale guzik z tego wyszło :))
  • Tjeri dwa lata temu
    Wracam, bo teraz dopiero zauważyłam tytuł – w sensie zauważyłam ze zrozumieniem :D.
    Czyli te usta, to źródło prawdy. Tak samo jak usta Filareta. Widok na fotce kojarzy się z bólem (igła), prawda podobnie – często boli.
    Podoba mi się!
  • kigja dwa lata temu
    Tjęri, Filaret był niezwykłym chłopcem, z niezwykłymi umięjętnościami, tj.: mówienie prawdy, chociażby.
    Każdy dorosły, który mówi innym prawdę uważany jest za chama, gbura i psychola.
    Dziękuję za odwiedziny i podobanie :))))
  • Szpilka dwa lata temu
    No cóż, na mówienie prawdy mogą sobie pozwolić tylko dzieci, bo jeszcze za nią nie odpowiadają, poza tym, prawdy się nie lubi, no i z jakiej racji ktoś ma nam prawdę rzucać w twarz?

    Fajne ??
  • kigja dwa lata temu
    Szpilka, No właśnie, tylko dzieci, bo dorośli boją się, że kogoś urażą, tak zostaliśmy nauczeni i wychowani. Ma to swoje dobre i złe strony.
    Dziękuję za wizytę i podobanie :))
    Zapraszam do współudziału w zabawie! :)
  • Szpilka dwa lata temu
    Kigja, dziękuję za zaproszenie, ale obawiam się, że znów przylizie jakiś pierTulnięty i będzie mi obsceny wypisywał. Wyraźnie mu się portale mylą, choć Roksę już zlikwidowano ?
  • kigja dwa lata temu
    Szpilka Można wiedzieć, kogo masz na myśli? Bo chyba nie Bogumiła i Graina? Panowie się uspokoili, więc nie bardzo kojarzę.
    Napisz kto, to go zleję i sie odwali!
  • Szpilka dwa lata temu
    Kigja

    EEE, nie warto, jak nie ten, to inny się pojawi, taki "urok" tego miejsca, aczkolwiek poczytaj, kto tu się awanturuje brzydko:

    XXX 5 miesięcy temu
    Szpilka, A w PL, doceniony !

    Chujem bym Cię ewentualnie dotknął - zła babo

    https://www.opowi.pl/gucci-limeryk-a72187/
  • kigja dwa lata temu
    Szpilka, Nie wiem, może znalazł Twoje zdjęcia na FB i sie zadurzył? Kiedyś tak się nie zachowywał. Wiadomo, że ludzie się zmieniają, albo kamuflują, ale serio nie pamietam takich zachowań z poprzednich lat.
    Pamiętasz moje opko Samozwaniec, to ten sam anty-bohater.
    Ale chyba przemyślał swoje zachowanie i może wróci w lepszej odsłonie...

    Wrzucaj tekst na Foto Zabawę i nawet nie myśl o ewentualnych wpisach dziwnych ludzi. Nie ma sensu, bo nigdy już tutaj niczego nie opublikujesz, ze stratą dla czytelników :)))))
    Dawaj teksta!
  • Szpilka dwa lata temu
    Kigja, jak ładnie to przedstawiłaś, ech, łapie za serducho ? Kigja, nie ma moich fotos online, dbam o prywatność i nie szukam adoratorów w Sieci.

    Być może masz rację, może przemyślał, nie przekreślam ludzi na amen, daję szansę, ale czy warto?
    Dziękuję za piękny komplement, sprawę przemyślę, jakoś tak odechciało mi się pisać - remont domu, potem wirusa złapałam, teraz papierkowa robota, żeby status ozdrowieńca uzyskać, no nic nie nastraja do pisania ?
  • kigja dwa lata temu
    Szpilka, Nie poddawaj się! Do 1 maja jest sporo czasu, na pewno przyjdzie Wena i coś takiego zmajstrujesz, że nam szczęki powypadają hahahaha:)))
  • Szpilka dwa lata temu
    Kigja, hahahahaha, optymistka, ciao i udanego wieczoru ?
  • kigja dwa lata temu
    Szpilka Bajó :)))))
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Szczerość, jak zimna woda, chłodna aura, potrafi zahartować, dodać sił. I tak się stało.
    Imię Filaret przypomniało mi lekcje j. pol. na temat Filomatów i Filaretów. Mickiewicza i jego kolegów. Jeszcze jedna wartość w Twoich tekstach - te dodatkowe odniesienia.
  • kigja dwa lata temu
    Dziękuję Trzy i Cztery?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania