foto-zabawa nr 5 - powidoki

białe brzozy nie od śniegu

znów wszystko podwójne

dwie rzeki dwa mosty

dwa domy nie moje

niby takie same

panie gdzie byłeś

tak długo szukałem

mogłem być łowcą

płatnym najemnikiem

lecz łzawa usterka duszy

uczyniła mnie niewolnikiem

stworzyłem własne uniwersum

z horyzontem białej kreski _____

 

Z inspiracji zdjęciem Pana Dondiegi https://zapodaj.net/8aa18e8b929f6.png.html

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • kigja dwa lata temu
    Kolejny tekst, fantastycznie!

    Czy Autor mógłby wkleić link zdjęcia, do którego napisał wiersz?
    ___
    Współczesna poezja rządzi się swoimi prawami,
    wiadomo, ale czasami warto przełamać schematy.
    Brakuje mi wielkich liter.
    Wiersz przemawia.
    Pozdrawiam.
  • 110101011 dwa lata temu
    Nie stosuję interpunkcji w wierszach, bo: nie znam się na pisaniu wierszy ani na interpunkcji. Niezmiernir cieszę się, że mimo wszystko wiersz przemówił - dopisałem też link z inspiracją, zgodnie z prośbą.
    Serdecznie dziękuję i kłaniam się nisko!
  • MartynaM dwa lata temu
    Współczesne niewolnictwo... biała kreska, złoty strzał. To już chyba fajki lepsze...
  • 110101011 dwa lata temu
    Podobno nikotyna to najsilniejszy uzalezniacz. Nie wiem, nie mam porównania - nie nauczyłem się palić mimo wielu prób.
    Serdecznie dziękuję i kłaniam się nisko!
  • Unikat dwa lata temu
    ja się nie orientuje w komentowaniu, ale zostałem zaszantażowany, więc pytam: czy najemnik zawsze nie jest płatny? I jeszcze drobna uwaga - najlepiej żyć w uniwersum Boga. Pozdrawiam.
  • 110101011 dwa lata temu
    O! Czekałem, że ktoś zada to pytanie, podda w wątpliwość... Otóż tak : najemnik z reguły jest opłacany, ale różnie bywa z tą zapłatą - czasem w naturze, czasem za przysługę. Myślalem nad tym sformułowaniem dosyć długo i doszedłem do wniosku, że jednak zostanę przy wersji z rzekomym pleonazmem - właśnie po to, by ktoś zadał to pytanie.
    A propos uniwersum Boga - a czy przypadkiem-nie przypadkiem, drogi Komentatorze, nie jesteśmy wszyscy exactly w uniwersum szanownego Pana Boga, hm? Haha - tu powinien być emotikon, ale jakoś ja się brzydzę i nie umię haha
    Serdecznie dziękuję i kłaniam się nisko!
  • Unikat dwa lata temu
    Ciałem jesteśmy, ale czy sercem? Tego nie wiem. Można by zadać pytanie więc, czy piekło należy do uniwersum Bożego? No chyba nie? Dziękuję za ciekawą dyskusję również! i pozdrawiam:)
  • Anonim dwa lata temu
    W sumie to nie znam się na poezyi, ale to przemawia do mnie. Taki mamy trochę świat.

    Pozdrość.
  • 110101011 dwa lata temu
    A to się cieszę i dziękuję! Wielka radosć dla autora, że jako niepoeta przemówił do serca kogoś, kto nie zna się na poezji - z serdecznym pozdrowieniem
    Poncjusz
  • Szpilka dwa lata temu
    Wiersz z przesłaniem, mimo usterki duszy warto ze sobą walczyć. Ciekawy wiersz ?
  • 110101011 dwa lata temu
    Jestem zaszczycony, że wiersz przypadł Pani Szpilce do gustu!
    Serdecznie dziękuję i kłaniam się w pas!
  • Szpilka dwa lata temu
    Poncujsz, oj, aż się zacuknęłam, też dziękuję ?
  • Szpilka dwa lata temu
    *Poncjusz, sorry ?
  • 00.00 dwa lata temu
    Wrażliwość ma swoje wady, ale rekompensuje innymi możliwościami. Rozszczepienie na dwie strony, albo stawanie okrakiem pomiędzy realnym, a tym wewnętrznym światem bywa trudne. Pomimo to biała kreska, może myć metą nie tylko do śmierci. Może to biała smuga samolotu, albo wschód słońca. ?
  • 110101011 dwa lata temu
    Ogromnie ciekawa jest Pani interpretacja, doprawdy! Bardzo mnie cieszy, że coś da się z tych moich fraz wycisnąć dla siebie, a dodatkowa wartością jest poszerzenie moich horyzontów interpretacyjnych - słaby że mnie poeta, ale wciąż się uczę, może dojdę przynajmniej do poziomu plus jeden? Kto wie?
    Serdecznie dziękuję i kłaniam się w pas!
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    110101011↔Hymnę najpierw... biała kreska, może być czymkolwiek i rozczepiać, cokolwiek. Ważne by się o nią nie potknąć lub chociaż, sensownie przewrócić, co stanowi pewien problem, co dla mnie jest sensem, co bezsensem, co ode mnie zależy, a co nie. I co że mną będzie, jak mnie nie będzie... itd.→każdemu inne kombinowanie przynależne.
    A i tak będzie, co ma być↔Pozdrawiam:)↔%?:)
  • 110101011 dwa lata temu
    Ano - wieloznaczność białej kreski... Kombinowanie mile widziane, jak i obecność Pana Dondiegi pod moimi tekstami!
    Dziękuję uprzejmnie i z uklonami
    Poncjusz

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania