Furia

Furię całego "cywilizowanego świata" wywołała przegłosowana ostatnio przez sejm ustawa dotycząca zmian w polskich szkołach. Oprócz miejscowych pseudotęczowych odmieńców i ich popleczników, antypolskich politykierów z PO i SLD, a jakże swoje trzy grosze dorzucili nasi zachodni sąsiedzi, podnosząc jazgot w mediach. Alarm wszczął m.in. Alan Posener vel Poznański zatrudniony w opiniotwórczym Die Welt, rozpisując się na temat szkodliwości wspomnianego aktu prawnego. Naturalnie on tak ze szczerej troski o dobro naszych dzieci, jakby wychowaniem własnych nie mógł się zająć, zamiast wścibiać swój zakrzywiony nochal w nieswoje sprawy.

Co zdaniem autora nadreńskiego szmatławca może najbardziej zaszkodzić polskiej młodzieży? Otóż niedopuszczalne jest, by polskim uczniom przekazywać w szkole takie wartości jak: wierność, uczciwość, skromność, macierzyństwo czy religijność, uczyć ich dobra i piękna. Wpajać w nie umiłowanie honoru i szlachetność. Może to bowiem prowadzić do wzrostu antysemityzmu zacofanych seksualnie homofobów.

A przecież nie takiej przyszłości chcielibyśmy dla naszych dzieci, prawda" - sugeruje retorycznie autor.

Cały postępowy świat wyje, jak to źle wychowana będzie polska młodzież, ale Posener nie traci też resztek wiary i nadziei widząc rysujące się nieśmiało światełko w tunelu. Otóż, sięgając do sprawdzonych przykładów z lat sześćdziesiątych ze starej Bundesrepubliki oraz z terenów byłej NRD, snuje analogie, że światowe media, w tym w szczególności Neftlix, potrafią na tyle zdemoralizować młodych, że wychowanie ich do jakichkolwiek wartości będzie i tak nie skuteczne.

 

https://www.welt.de/debatte/kommentare/article236812685/Schulgesetz-soll-Polens-Netflix-Jugend-sittsam-und-glaeubig-machen.html

 

Recenzja artykułu

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 26

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (75)

  • Angela 12.02.2022
    No dobra, to ja to napiszę "głośno":
    Co może zaszkodzić polskiej młodzieży? Odpowiedź jest prosta, naszej młodzieży zaszkodzić mogą takie pełne
    nienawiści i zła mendy, jak autor tego tekstu.
    Dziękuję za uwagę.
  • Noico 12.02.2022
    Rzekła autorowi wsza:
    - Najmądrzejsza jestem ja.
    Ten roześmiał się z dowcipu,
    i wyrzucił ją do zsypu.
  • Angela 12.02.2022
    Noico Boguś, mnie nie dasz rady sprowokować, choćbyś się zes... ; )
    A od dzieci trzymaj się z daleka.
  • Noico 12.02.2022
    Ty nie masz zdolności honorowej, po co miałby cię ktoś prowokować.
  • Angela 12.02.2022
    Noico Boguś, tak se tłumacz : )
  • Angela 12.02.2022
    Noico Dzieci będą niewinne, dopóki ty się do nich nie dorwiesz. Mam ci przypomnieć,
    czego chciałeś od mojego syna? Jeszcze się jakieś skriny chyba zachowały.
  • pansowa 12.02.2022
    Angela tylko czekać na kolejne zapędy pedofilskie powaleńca.
  • Angela 12.02.2022
    pansowa kończy się nauczanie zdalne, więc pod podstawówkami tylko go patrzeć.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico, tendencyjna i kostropata ta recenzja, o Netflixe wcale tak nie napisano:

    Polens Jugend lebt aber nicht auf dem Mars. Sie guckt Netflix, benutzt Instagram, liebt die westliche Popkultur und darf in alle Länder der Europäischen Union reisen. Sollte Duda das Gesetz in Kraft setzen, darf sich die herrschende Partei auf turbulente Zeiten an Polens Schulen gefasst machen. Gut so.

    Polska młodzież nie mieszka na Marsie. Młodzi korzystają z Instagrama, oglądają Netfix, kochają zachodnią popkulturę, mogą podróżować do krajów Unii. Nic tam nie ma, że Netflix demoralizuje! Jeśli ustawa wejdzie w życie, to młodzi podniosą szum i słusznie!

    Co Ty zakrzywionych nochali szukasz po obcych landach, a? Przyjrzyj się semickiemu nochalowi Morawieckiego, nie przeszkadza, panie żydożerco? Porównaj ze słowiańskim noskiem Karewicza ?

    Morawiecki

    https://www.euractiv.de/wp-content/uploads/sites/4/2022/01/w_57359506-800x450.jpg

    Karewicz

    https://images.moviefit.me/p/b/5/76761-emil-karewicz.webp
  • Noico 12.02.2022
    Jestem ciekawy po co ten swój nochal wpycha do cudzych spraw. Niech się zajmie własnymi. Jednoznacznie krytykuje to co napisałem. Nie wiem czy to głupek, czy pisze poważnie bo tak myśli, a to tym gorzej dla niego.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico

    Na tym polega demokracja, krytykowałeś politykę Niemiec? Krytykowałeś!
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka to co piszą dziennikarze w opiniotwórczych gazetach niemieckich, jest stanowiskiem rządu niemieckiego. Nie wiesz o tym. Tam gazety publikują po linii władzy. Jak dostaną pozwolenie na wyśmianie czegoś, bądź krytykę, to dopiero wtedy to robią. Widziałaś chyba list niemieckiego szefa onetu do tych psin publikujących w Polsce. Mogą publikować tylko takie treści, które nakazuje władza.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico

    A kto Ci Tichego polecił, co Ty chcesz kurę uczyć, jak się jajka znosi? A w Polsce to nie ma propagandy?
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka jest taka sama jak w Deutschlandzie. Wszystkie media netowe w rękach obcych.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico

    Ale są niezależni publicyści, którzy prawdę piszą, poczytaj Henryka Brodera, ale uważaj, bo to polski Żyd z Katowic ?
  • pansowa 12.02.2022
    Szpilka :)))
  • Szpilka 12.02.2022
    Pansowa

    Ahoj i ciao ?
  • pansowa 12.02.2022
    Szpilka branoc
  • Abbie Faria 12.02.2022
    Szpilka Co wy macie z tymi nosami? Jakiś fetysz? Nosy zasadniczo dzielą się na dwa typy - nosy duże i nosy małe. Te duże mają ludzie południowi - gdzie jest ciepło - Hindusi, Arabowie, Żydzi, Francuzi, Włosi itd. oraz nosy małe - Mongołowie, Chińczycy. Dlaczego? To pewnie jak z uszami słonia. Duży nos pozwala ochłodzić temperaturę ciała i schłodzić powietrze. Mały nos teoretycznie nie jest pomocny podczas mrozu, nie ogrzewa dostatecznie powietrza,... Ale duży nos na mrozie odmarza, czego doświadczyli Niemcy podczas ataku na ZSRR. Pula genetyczna małych nosów była promowana wśród Chińczyków i Mongołów. A Polacy są mieszaniną genów małych nosów i dużych nosów, więc pewnie łatwo rasistom wyszukać pochodzenie.
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka nie wiem o jaki temat i jaką prawdę ci chodzi, ale z tekstu Posenera wyraźnie widać, że próba wychowania polskiej młodzieży według dobrych wartości wyraźnie mu nie w smak. Tyle wynika z tego tekstu i rozmyśla menda, jak to to zastopować. Liczy na wielką demoralizującą siłę mediów. Co widać po reakcjach tutaj, że czynią spustoszenia w mózgach nieodwracalne.
  • Szpilka 13.02.2022
    Abbie Faria

    Ja nic nie mam, kształt nosa rozpatruję jedynie w kategoriach pewnego kanonu piękna, wszak już w starożytnej Grecji promowano ideał piękna - „kalos kaghatos” ? Aczkolwiek dziś np. nosek rzymski efektowniej wygląda u panów niż u pań.

    Słynny Dyskobol Myrona

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Discobolus_in_National_Roman_Museum_Palazzo_Massimo_alle_Terme.JPG/287px-Discobolus_in_National_Roman_Museum_Palazzo_Massimo_alle_Terme.JPG
  • Szpilka 12.02.2022
    *Netflixie
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka, to jest recenzja, a nie streszczenie artykułu. Ogólnie napisał, jak czytałaś cały przywołując NRD i RFN, że szkoły (nauczyciele) były tam w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych konserwatywne, a młodzież nie dostosowała się do wzorców. I liczy, że tak się stanie w Polsce, a Neftlix wymienił jako jeden z przykładów.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico

    Ale nie trzymasz się faktów, wymyśliłeś tę demoralizację!
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka a jak to inaczej nazwiesz, jeśli wzywa do walki z wiernością, uczciwością, jeśli nie demoralizacją? Widocznie uważa Neftlixa, że do tego został głównie stworzony.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico

    Tjaaa, wrócimy do kalendarzyka małżeńskiego Radziwilła, no tylko się śmiać z ciemnogrodu!
    Nie chce mi się dziś analizować tekstu, ale po krótkim spojrzeniu zauważyłam, że mocno poprzekręcałeś.
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka to przeczytaj go jutro uważniej.
  • Szpilka 12.02.2022
    Noico

    Przeczytam, tymczasem się oddalę, ciao ?
  • Noico 12.02.2022
    Szpilka i jeśli już odchodzisz od tematu, to poczytaj co o swoich rodakach pisał Karol Marks. To chyba naziści nawet tak nie pisali. Ale wolałbym się trzymać artykułu.
  • Szpilka 13.02.2022
    Noico

    Przede wszystkim powinieneś artykuł przetłumaczyć, bo przecież nie każdy szwargocze, potem rzetelnie i obiektywnie odnieść się do artykułu, czego nie zrobiłeś, dlatego to nie jest dobra recenzja.
  • Noico 13.02.2022
    Szpilka dlaczego nie jest dobra? Już w tytule czosnek drze ryja: Achtung, polskie pokolenie Neftlixa wychowane zostanie po katolicku. Dla śmierdziela musi to być niesamowitym skandalem, jakżeby tak. Zamiast wychować ich na stado degeneratów i hedonistów, czuli w tak zwanych słynnych „wartościach europejskich”. Jeśli coś przeinaczyłam to proszę o wyjaśnienie. Być może oceniam autora tego tekstu zbyt surowo.
  • Noico 13.02.2022
    Żartuję, w tytule nie ma słowa Achtung. Ale czytam między wierszami. Jak Twoim zdaniem brzmi prawidłowo przetłumaczony tytuł?
  • Szpilka 13.02.2022
    Noico

    Bardzo brzydko się wyrażasz o Żydach, nie zamierzam z Tobą dyskutować, poza tym, niech SE Czarnek w doopę wsadzi swoje cnoty niewieście /weibliche Tugenden/, katulicki fanatyk. Ciao.
  • Szpilka 13.02.2022
    Noico

    Recenzujesz artykuł, którego nie rozumiesz?
  • Noico 13.02.2022
    Szpilka no przetłumacz tytuł i będziesz wiedziała wszystko, jakie są zarzuty tego dupka wobec ustawy, nie wstydź się.
  • pansowa 13.02.2022
    Noico Matole, powyżej szpilka przetłumaczyła ci ten fragment o Neftlixe.
    Ty umiesz czytać? Takie banialuki i przekręty to możesz na zjazdach skinhedów gadać lub na kółku moherowym.
  • Noico 13.02.2022
    Szpilka a jakie środki zaradcze proponuje? Więcej neftlixa i roboty przymusowe w Europie.
  • pansowa 13.02.2022
    Noico Patologia twojego umysłu kwalifikuje cię natychmiast pod serię elektrowstrząsów.
  • Noico 13.02.2022
    Szpilka ciebie akurat nikt nie posądza o weibliche Tugenden. To jasne???
  • Szpilka 13.02.2022
    Noico

    Martw się o cnoty we własnym domu, grubasie ?
  • Szpilka 13.02.2022
    Grzech obżarstwa, czyli nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu, wielką cnotą jest umiarkowanie, grubasie! ?
  • Noico 13.02.2022
    W twoich słowach pobrzmiewa ukryta tęsknota za tymi cnotami. No ale to se nie wrati???
  • pansowa 12.02.2022
    Ty matole nie masz pojęcia co to jest recenzja. Manipulujesz, przeznaczasz, dodajesz, interpretujesz w duchu oszołomstwa itd.
    Zrobiłeś paszkwil na miarę Falkenberga, a nie recenzję.
  • Iza Luis 12.02.2022
    Zadam tylko jedno pytanie nie wdając się w awanturę, bo żal mi straconego przez nią czasu.
    Czego polska młodzież mogła się nauczyć od przedstawicieli Pisu i hierarchii kościelnych?
  • pansowa 12.02.2022
    Spójrz na autora to się dowiesz.
  • Noico 13.02.2022
    Kościół uczy Dekalogu. Nie wiesz o tym? A teraz Ty odpowiedz. A czego nauczą dzieci tabuny degeneratów wprowadzane przez lokalnych przekupnych kacyków do szkół?
  • Iza Luis 13.02.2022
    Żeby prowadzić jakąkolwiek dyskusję, trzeba schłodzić głowę. Polecam.
  • Noico 13.02.2022
    Iza Luis pytanie było retoryczne, więc nie musisz chłodzić głowy. Odpowiedź jest
  • Noico 13.02.2022
    oczywista.
  • Iza Luis 13.02.2022
    Polska młodzież przeżyła rozbiory, okupację, komunizm i na pewno przeżyje innych, jak to określiłeś, degeneratów. Nie zaprzątaj sobie głowy wychowaniem cudzych dzieci, bo może ich rodzice sobie tego nie życzą. Pozdrawiam
  • Noico 14.02.2022
    Iza Luis z tymi cudzymi dziećmi każdy ma na codzień do czynienia, więc pozwól, że się z troską odniosę do poZiomu ich edukacji. Życie w społeczeństwie składającym się z prymitywów to średnia przyjemność.
  • Szkoły uczynić katolickimi i świeckimi - gdyby, wtedy z tych świeckich, czarni won, a wapno miałoby wybór, gdzie gnojków wysłać albo też trochę czynić to na zasadzie "gdzie się nadają". Religię to powinno się wybierać po otrzymaniu dowodu osobistego, tak na marginesie, ja jestem zły, że mnie ochrzcili.
    Inteligentny człowiek ma za młodu potrzebę buntu, zawsze coś z tego zostanie. Jeśli będą kłaść w łeb bzdury, to mniej inteligentni je łykną, jeszcze mniej inteligentni nie zrozumieją, nie rozumieją po co chodzą do szkół i kościołów i po co będą w przyszłości się rozmnażać - będą bo tak robią inni. Inteligentni się zbuntują i ordynarnie odrzucą bzdury, bardziej inteligentni się nie zbuntują wprost, ale odrzucą brednie i będą je piętnować w sposób mniej ordynarny.
    Bogumiły mogą skutecznie przemówić tylko do tych mniej inteligentnych, na tym portalu grupy docelowej, którą treści Bogumiłów mogą kształtować, nie ma, jest skromna grupka po części podzielająca poglądy Bogumiłów. Bogumiły wiedzą, że ich teksty wywołują burze, względnie są nie czytane. Bogumiły wstawiając teksty czekają burze, bo tym się żywią. Próbują ingerować w podstawy edukacji a może bardziej kształtowania światopoglądów, bo chcą wychować pokolenie nienawistnych, sobie podobnych siewców burz.
  • pansowa 13.02.2022
    Amen
  • skandal 13.02.2022
    ale jednak pocieszające jest to, że taki noico, to sklonowany bogumił "kruszynka" patriota. ja myślałem, że namnożyło się idiotów na portalu, a to ciągle jeden i ten sam. to pocieszające
  • pansowa 13.02.2022
    skandal To fakt. Jest to forma pociechy, choć ten świat jest tak dziwnie skonstruowany, że im większy idiota, tym bardziej hałaśliwy i namolny.
  • Grain 13.02.2022
    skandal, mniej pocieszające jest bezrefleksyjne pogłowie krytykantów i skundlenie sporej jego części
  • pansowa 13.02.2022
    Ikary przyleciały z odsieczą :)
  • Grain 13.02.2022
    pansowa, samiec alfa i papież omega Poetyckiego Zacisza, chociaż i tutaj nie brakuje nieumiejących
    czytać twoją nisko przetworzoną grafomanię. Po linii partyjnej..
  • pansowa 13.02.2022
    Grain Nie wzlatuj tak wysoko tylko twardo po ziemi jeździj.
    Moją grafomanię jakoś jednak czytają, a ty masz flaka w kółkach.
  • Noico 13.02.2022
    Grain poezja dla półgłówków to jego znak firmowy. Ćwirćinteligent „tworzy” dla głupszych od siebie bo sam niewiele od nich głupszy.
  • pansowa 13.02.2022
    Noico to sporo ich kruszynko?, no ale gdzie mi do twoich pomnikowych i idealnych dzieł ?
  • Yanko - nie przejmuj się, że ktoś Ci za niemowlaka makówkę wodą polał (dopóki krzyża kwasem solnym na czole nie wypalają, to idzie zdzierżyć) - poza tym niech się z tym fantem użerają ci, którzy za Ciebie wtedy religię przyjowali i za Ciebie się wyrzekali tego czy tamtego.
  • Noico 13.02.2022
    pansowa na faktycznie masz z czego michę cieszyć, poparcie choćby i dziesięciu półgłówków tym gorzej świadczy o tych wypocinach, które w nienawiści klecisz na kolanie.
  • pansowa 13.02.2022
    Noico widać, że dzieciątka się nie przyśniły i ziółek za mało.
    Wrzucaj te swoje parchy, zbieraj uwagi, potem popraw co ci wskazano, wytnij z portalu i wysyłaj do gazetek.
    Sam nie napiszesz nic wartościowego ani poprawnego.
  • Noico 13.02.2022
    pansowa naliczyłem pod twoim gniotem aż osiem person, o ile nicki nie są zmultiplikowane, za co nie dałbym głowy. Pańcia z psiapsiółkami, to ze cztery, czyli stały bezmyślny fraucymer i jeszcze ze czterech dyżurnych przygłupów.
  • pansowa 13.02.2022
    Noico Najwięcej razy wystąpił tam największy idiota, czyli ty :)))
  • Noico 13.02.2022
    pansowa pańcia raczej nabiła połowę wpisów dziękczynno pochwalnych. Ty masz dobrze. I dzięki temu możesz się uważać za wielkiego poetę. Gdyby mój wiersz pochwaliła któraś z tych person byłoby to oznaką, że coś z moją twórczością jest nie w porządku. Ale ty oczywiście łykasz bzdety jak kaczka proso. I się tak pocieszaj dalej, będziesz zdrowszy.
  • pansowa 13.02.2022
    Noico Szkoda na ciebie czasu parchu.
    Zadymę rób sobie na własny użytek, bo tylko tyle potrafisz.
    I podciągnij się z rytmu, bo reszta jest nie do uratowania.
  • Noico 13.02.2022
    pansowa widzę że szczera ocena gniotów zabolała. I o to chodzi. Choć wiem, że ona ciebie nie powstrzyma przed tworzeniem nowych. Będzie dużo śmiechu.
  • Angela 13.02.2022
    Paniesowo, co waść jeszcze pod tym wysrywem robisz? Wszak toto ma radochę, że prawie się nie posra,
    bo ktoś go dostrzega.
  • pansowa 13.02.2022
    Właśnie podziękowałem, ale lubię jak błazen nie ściąga maski.
    Choć to w sumie jego prawdziwy ryj.
  • Noico 13.02.2022
    pansowa nie tylko prostacka, plebejska twórczość jest twoja główną dewizą, ale też chamskie słownictwo i nieustająca chęć grzebania w życiorysach i obrażania autorów. No ale twoje wysiłki są próżne, a twoje twory mogą chwalić tylko tak prymitywni osobnicy, jak ta powyżej, co sama pisze na poziomie miernego ucznia pierwszej klasy gimnazjum, na szczęście już zlikwidowanych.
  • Narrator 13.02.2022
    Całe szczęście jutro Walentynki. Może ktoś wrzuci coś bardziej romantycznego ?
  • pansowa 13.02.2022
    Nie kręć nosem.
    Tekst jest wyjątkowo romantyczny, empatyczny i pełen miłości bliźniego :)
  • Noico 13.02.2022
    Narratorze, tekst pana Posenera jest naprawdę super. Polec w oryginale, w Hochdeutschu, naprawdę dobrze opanował ten język i niemiecką mentalność. Potrafi się skubaniec wczuć w temat i na żarty mu się zebrało.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania