Abc

Abc

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (76)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    O, to mi się podoba. Najbardziej początek, "nie odróżniałam dnia od nocy" i "zgasić śmierć". Tylko "kamienie lawinowo spadały" nie brzmi dla mnie zbyt zgrabnie. Autentyczne przeżycie w tym wierszu, jak sądzę.
    Pozdrawiam ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Jeszcze pomyślę, chcę żeby akurat ten wiersz był dobry

    Dziękuję za sugestię
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    MartynaM↔No nie da się kupić. A te kamenie, to za pewne od niewinnych→których w ogóle nie ma.
    Zgasić śmierć↔czyli żyć nadal. Tu czy Tam↔Brzmi prawdziwie ów wiersz↔Pozdrawiam?:)
  • Agnes07 dwa lata temu
    Piekny wiersz 5
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję, Agnes.
  • MartynaM dwa lata temu
    Kamienie od losu - zapewne, jak wyrok, ktory trudno zrozumieć.
    Dziękuję DD
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Faktycznie, tak↔ Kamień, może się też kojarzyć z przytłoczeniem. Klaustrofobią bezsilności jakby.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dekaos Dondi, dokładnie.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Ładne jest to:

    tyle w tobie nadziei
    ile morfiny,

    a też to:

    trzymałaś mnie za rękę i nie pozwalałaś
    upaść gdy nie odróżniałam dnia
    od nocy
    a dzisiaj patrzę w twoje oczy.

    Ja bym wiersz spróbowała napisać od początku. Albo opierając się o te ciekawe fragmenty, albo zupełnie na nowo, żeby wydobyć prawdziwy sprzeciw wobec śmierci. Teraz ten sprzeciw jest niezrozumiały, bo...

    ... bo słabsze jest powtarzanie modlitwy "Ojcze nasz" w kontekście wyczuwalnego przesłania tego wiersza i jego tytułu.

    "Gdziekolwiek jesteś - wróć", albo "zgasić śmierć" są to przykłady sprzeciwienia się odejściu, sprzeciwienia się śmierci.
    Natomiast w "Ojcze nasz" jest modlitwą wyrażającą pokorę i zgodę wobec zjawiska odejścia, poddanie się woli Boga:

    przyjdź Królestwo Twoje,
    bądź wola Twoja.

    Jeśli "bądź wola Twoja{ - to skąd to zwrócenie się do matki albo przyjaciółki: "gdziekolwiek jesteś - wróć".

    Albo się godzimy, albo nie. U Ciebie jest to i to na raz.
  • MartynaM dwa lata temu
    Jak myślisz, Trzy Cztery, dlaczego "Ojcze nasz" odmawia się przy egzorcyzmach?
    Przecież chodzi o eliminację Złego... przemyśl!
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Właśnie, Złego, jak to niedawno dała autorka wzorcowy pokaz w swoich złorzeczeniach i groźbach. Na dodatek co rusz przyzywając inferno oraz posyłając tamże piszącą niniejsze słowa?
    Do odczuć oraz rozpaczy się nie wtrącam, dlatego oceny nie daję. Jednak nurtuje mnie pewna myśl:
    "I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom..." Czyżby???
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, zaraz... jakie zlorzeczenia i groźby? O czym ty piszesz?
    Już ci tak padło na mózg, że wymyślasz niesamowite bxdury?

    Weź ty się ode mnie raz na zawsze odczep!

    Ani za tobą nie chodzę, ani cię nie szukam, mało tego nie pamiętam nawet że istniejesz, dopóki z jakimś pierdolamento nie wyskoczysz...

    Nudzisz się? Książkę przeczytaj, może być Biblia. Wątpię, że coś do łba dotrze, ale chociaż czas szybciej zleci...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Mimo że majestat choroby i śmierci, to jednak przypomnę pewien komentarz pod wierszem anonimowej "Srawy", pardon: "Serafy" zatytułowany: "Anieli. Epitafium":

    "MartynaM miesiąc temu
    befana_di_campi, nie zamydlaj oczu, fałszywcu pobożny, wklejaj te wulgarnosci.

    Tylko potrafisz do Admina ze skargami latać? Bo ty pokrzywdzona?
    A zobacz ile ty piszesz chamstwa, ty tyfusie plamisty!

    Hrabianka z rynsztoka! Jej można każdemu jakąś łatkę, chamski dodatek przyłożyć, ale jej to już nic nie można napisać, bo się starocie rozsypie...

    To jest wzór fałszywej pobożności, przez takich ludzie odchodzą od Kościoła!

    Będziesz się w piekle smażyć czarownico wrażliwa na swoim punkcie!

    A teraz won ode mnie, ulęgałko!"

    A teraz się modli, bo i powód jest.

    Do tematu Martynowego więcej tu nie wrócę, jednak równocześnie tej chorej na nienawiść a teraz rzępolącej do Boga Ojca użytkowniczce będę co jakiś czas przywoływać wszystkie jej bluzgi, złorzeczenia, względnie chlupotanie w (od)komentarzach wszelkimi możliwymi nieczystościami...
  • MartynaM dwa lata temu
    I jeszcze... ty nikomu i niczego nie odpuszczaj! Łaz za każdym, kto ośmieli się skrytykować twoje zachowanie, jak ja skrytykowałam twoje w przypadku Bożeny Joanny, którą wygonilas z tego portalu, wyjątkowo chamskim zachowaniem.

    Ale nie patrz na to. To że ty zachowałas się karygodnie, to przecież nic, ważne natomiast, że ciebie ktoś ośmielił się dotknąć słowem.
    Tego nie daruj. Prześladuj dotąd, dopóki serce ci bije.
    Będziesz miała zajęcie i powód do życia!
  • MartynaM dwa lata temu
    Tak postępują "prawdziwi" katolicy i ty bądź taka "prawdziwa"
    Nie daruj nikomu!

    Pan Bóg ci za to podziekuje i nagrodę otrzymasz...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Amen.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Amen.
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, dewocja na mózg ci się rzuciła... cóż, starość... pewnie i demencja.
    W takim stanie, to Pan Bóg pewnie się ulituje...
    Współczuję ci. Szczerze.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Amen.

    Stop hejterstwu! A Panem Bogiem to ty swojej szczerbatej japy nie wycieraj, albo udaj się do psychiatry, bo jesteś zwyczajnie chora, kobietopodobna.

    I przypominam ponownie:

    Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Amen.

    Może powyższy egzorcyzm wreszcie poklajstruje twoje nadprogramowe dziury w czaszce. Bowiem tych wrodzonych 7 to posiada każdy normalny z gatunku homo sapiens.
  • MartynaM dwa lata temu
    W sumie, to nawet wygodne... nie odczuwać własnej podłości, tylko u innych wszystko widzieć. Ale to już kwestia niezrozumiała dla ciebie.

    Pomodl się za siebie. Wiesz, jest takie powiedzenie "kogo Pan Bóg chce ukarać, odbiera mu rozum" - i patrząc na ciebie, to jest prawda.

    I to jest smutne...
  • MartynaM dwa lata temu
    A tymczasem poproszę Admina, żeby zablokował ci możliwość spamowania u mnie.

    Nie da się tolerować takiego zachowania!
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Amen.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM A Dekalogiem to przestań wycierać tę swoją cuchnącą kloaką japę! Pisz do kogo chcesz i gdzie chcesz ;-) A najlepiej do mojego Księdza Proboszcza :p
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Znowu cytat z utworku "Srawy", pardon: "Serafy" niejakiej MartynyM [pisownia oryginalna]:

    "MartynaM miesiąc temu
    To diablicac z piekła rodem!

    Yanku, ona jeszcze mnie nie zna, ja diablicy zapłacę za każde obelżywe słowo, na kazdym portalu.
    Chce wojny, proszę bardzo!

    Będzie udawać pobozna wielce, a diabłem podszyta. Ona przynosi hańbę katoliko.

    A jak mnie jeszcze bardzuej zdenerwuje, to i w Wieliczce na plebanii przeczytają te jej wpisy."

    ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi no i chyba trzeba. Ty naprawdę potrzebujesz egzorcyzmow.

    Święta kobieta... ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Czyżby Proboszcz przestał na ciebie uwagę zwracać i potrzebujesz mojej pomocy, zeby mu o sobie przypomnieć?

    Befana, daj spokój... w tym wieku cudów nie zdzialasz... było i minęło. Proboszcz ma młodsze parafianki... do czego ty mu potrzebna? Weź nie przeginaj!

    Ale ci pomysł dałam... ?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Znaczy ten cały łzawy wiersz, to lipa? Bo jeżeli taka w tej chwili emotka, czyli co? Branie na litość, współczucie, ocieplenie wizerunku niejakiej "Betti - - -> LaUry - - -> bądź jeszcze inszej portalowej awanturnicy-epidemii, gdyż w moim odczuciu nie można tego wytłumaczyć?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Znaczy ta Najbliższa Osoba wyzdrowiała, wróciła, skoro autorka raduje się teraz emotką tak, jakby koza jej stringi lizała.
    Wyjątkowo mnie to cieszy :)))
  • MartynaM dwa lata temu
    befana_di_campi, w twoim odczuciu, niczego już nie można wytłumaczyć. Zdaje się, że na to za późno.

    Ale dziękuję ci. Byłam przybita i wyrwałas mnie z marazmu.

    Aż dziwne, że takie czyste zło, jak ty, postawiło mnie na nogi.
    Szok!
  • MartynaM dwa lata temu
    Byłam istotnie przybita, a ty wyczułaś, jak hiena padlinę, i chciałaś mnie dobić... tylko poszło w drugą stronę... i teraz wiem, co mam robić, bo zamknęłam się w bólu, a tym nie pomoglabym przyjaciółce.

    Dzięki Befana!
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Ame
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Sancte Michael Archangele,
    defende nos in praelio,
    contra nequitiam et insidias diaboli esto praesidium.
    Imperet illi Deus, supplices deprecamur: tuque,
    Princeps militiae caelestis, Satanam aliosque spiritus
    malignos, qui ad perditionem animarum pervagantur in mundo,
    divina virtute, in infernum detrude. Amen

    To cały czas na opętanie, bo na chorobę psychiczną - lekarz...
  • Grain dwa lata temu
    Tytuł nawiązujący do filmu Gdziekolwiek jesteś Panie Prezydencie. Drażni ta doczepka.
    Reszta niedoróbki – do przeróbki.
  • MartynaM dwa lata temu
    Za dużo tv, p.Grain.

    Za mało metafor? Istotnie...
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Wiara w życie wieczne, daje niektorym ulgę po stracie bliskiej osoby.
  • MartynaM dwa lata temu
    Na razie skupiam się na doczesnym
    Dziękuję za komentarz
  • Łukaszenko dwa lata temu
    MartynaM Też się skupiam na doczesnym, na wypadek gdyby to po śmierci miało nie istnieć.Miłej niedzieli!
  • MartynaM dwa lata temu
    Na pewno będzie miła... Dziękuję
  • Łukaszenko dwa lata temu
    MartynaM bardzo osobisty wiersz.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję za odniesienie do wiersza.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    MartynaM https://www.youtube.com/watch?v=NJ3aiM8K6D0
  • MartynaM dwa lata temu
    Przecież wiesz, że nie otwieram.
    Po co więc ciągle wklejasz te linki? Bez sensu...
  • Łukaszenko dwa lata temu
    MartynaM Taką czułem potrzebę, zbyt wiele?
  • MKP dwa lata temu
    Bardzo ładne, choć przywołuje niezbyt dobre wspomnienia.
    Szczególnie fragment poniżej.

    tyle w tobie nadziei
    ile morfiny
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję za komentarz
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Bardzo dobry i mocny wiersz
    Pozdr
    5
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję, Jozefie.
    Pozdrawiam
  • Lotos dwa lata temu
    Mocny wiersz, o śmierci bólu i nadziei, chyba osobisty. Jakże różny od mojego "cicha elegia". Umiera się na różne sposoby.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziękuję, Lotos, miło że wspierasz.
    Pozdrawiam
  • Domi51 dwa lata temu
    Piękny, mocny wiersz. Podoba mi się. Moja ocena to 5 :) Zapraszam również na mój profil :)
  • MartynaM dwa lata temu
    Dziekuje, Domi, za komentarz.
    Pozdrawiam
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    "tyle w tobie nadziei
    ile morfiny"

    "kamienie uderzyły na oślep
    i tylko "Ojcze nasz" powtarzam z uporem"

    To mnie najbardziej trafia, a może do mnie, całość git, ale widzę, że była impreza pod tekstem, na szczęście beze mnie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Nie, nie było imprezy, to tylko befana chce, żeby wszyscy zapamiętali ją jako Panią Pierdolamento... taka spuscizna...
    Jak pomyślę że ja jej kiedyś broniłam przed innymi, to mam odruch wymiotny...

    Dzięki, Yanko, za komentarz
  • befana_di_campi dwa lata temu
    MartynaM Broniła???
    Zob.: https://www.opowi.pl/koty-i-marzec-albo-na-planecie-kota-a58511/

    "Idź z Bogiem, waryjatko smętna" (Juliusz Słowacki: Lilla Weneda)

    "Broniła", ale broniła! Do czterech liter wraź tę swoją obronę, psycholo jedna! Tyle jest mi ona potrzebna, co cierpiącemu na dyzenterię biegunka.
    Lecz się kobieto, stwierdził mój neurolog-psychiatra czytając twoje bluzgi. Nawet nazwał tę chorobową jednostkę, przed którą - niestety - wstrzymuje mnie Jego lekarska tajemnica.
  • o nim pseud dwa lata temu
    Tytuł bardzo "obnoszony" poza tym zdradza co będzie w tekście, pozbawiając czytającego "momentu olśnienia" Pozdrawiam :)

    Ps. Odchodzący to nie bumerangi czy jakieś bociany — to są zerwane z uwięzi balony, balony nie wracają.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dzięki za komentarz.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Racja, ale mnie się przydała. Wreszcie sama wyjaśniła to, o co niemal cały czas posądzałam autorkę.
    Więcej pod innymi jej "produktami" się nie wypowiem. Chyba, że pacyno - wielonickowa wiośnianka, PESEL 60 plus ruszy wyżej sygnowaną, ową praaa - - -> babkę Befanę. Wtedy zaś, nie zważając na RODO i żółte papiery, ruszę z impetem tak, iż się poluzuje jej cuchnąca ekskrementami pseudojadaczka.
    Bo na furiatów są czasem potrzebne bardziej radykalne środki.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Z żebraczej emerytury nie starczyło na lekarstwa od głowy?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Neopacyno, nie popisuj się! Befana wciąż pracuje, dlatego nie posiada "żebraczej emerytury" ze śladową czternastą włącznie...
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi To pewnie renta na głowę?
  • Łukaszenko dwa lata temu
    Z całym szacunkiem dla pani wieku, współczuję pani opiekunom. No ale pewnie lepiej dla nich kiedy robi to pani w internecie, niż smaruje ściany zawartością pieluchy...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko To tak do siebie, tyranie-dyktatorze?
    Przecież nikt normalny w III RP nie nazwie się "Łukaszenko"??:?
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Widać jako osobę z poważną demencją starczą, traktuję panią z należytym szacunkiem i ignoruję, jak to z obłąkanymi umysłami.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Aczkolwiek mam pytanie jakie leki nakręcają taką agresję? Geriavit może?
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Słusznie, radzę zmienić jednak adresatkę. Przecież podpisujemy się pod autorką powyższego wiersza.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Nie, terror na dawnej Białej Rusi przedmówcy, który transmutował się w POtwora ;-)
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Chciałem w spokoju czytać teksty użytkowników, a pani agresja wybija mnie z nastroju do czytania.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Czy może to problemy natury seksualnej? Kobiety dziś już się nie wstydzą kupować wibratorów, jak coś...
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Nie tylko "wybija", ale wręcz kopie. Do szmat dyktatorów.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Niechże pani zakupi dildo, do tego 100kg wazeliny, a może znowy odkryjesz miła pani piękno świata(mimo wojen)
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Odsyłam do mojego lekarza rodzinnego, o ile zechce z kacapem o pacynowatej nazwie rozmawiać. W Jego gabinecie niejaki "Łukaszenko" to taka postać przed którą zamyka się drzwi oraz okna i przy okazji spuszcza Burka z łańcucha.
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Wiesz co, klonie, gdybyś miał(a) odrobinę empatii, to pod tym naprawdę przejmującym tekstem nie wypisywałbyś / wypisywała podobnych idiotyzmów autorstwa osobników specjalnej troski...
  • Łukaszenko dwa lata temu
    befana_di_campi Problem natury seksualnej, no cóż trzeba było o siebie dbać...
  • MartynaM dwa lata temu
    Łukaszenko, dziękuję.
  • Łukaszenko dwa lata temu
    MartynaM Nie ma za co ;)
  • befana_di_campi dwa lata temu
    Łukaszenko Pogadali sobie w lustrach ;-)))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania