hanami

ładne dni są dla mnie trudne

przepełnione i zbyt czyste

gdy jest wilgoć lepiej czuję

ziemię w bruzdach suchych dłoni

 

łatwiej mierzyć z ułomnością

deszczu i psa na spacerze

który wącha mnie czy jestem

z murów i drzew które mijasz

 

jak mam odejść biały oddech

zaczarowanej czereśni

przy niej jestem na uwięzi

szukam wiatru w śnieżnych płatkach

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • kasiaczek rok temu
    Bardzo niebanalnie ujęłaś temat.
  • Agrafka rok temu
    Dziękuję za pierwszy komentarz pod wierszem :) Pozdrawiam serdecznie :)
  • piliery rok temu
    Hanami to piękne święto, chętnie bym jest transplantował do nas. Kwitnąca wiśnia - delikatna, czysta, skłania by je pielęgnować. Aż ci pozazdrościłem pomysłu na wiersz. :) Nie do końca łapię drugą strofę, podobnie i trzecią ( "odejść oddech" zdaje mi się ryzykowne)
  • Agrafka rok temu
    Dziękuję :)
    Nie tyle pomysł, co mój widok z okien na kwitnącą, starą czereśnię. Przez tych kilka dni, akurat zbiegło się z niedzielą i bardzo ładną pogodą, wiele ludzi przystaje, by ją podziwiać, troszkę jestem jak kustosz, tylko biletów nie sprawdzam.
    To aż zbyt piękne, naprawdę, łatwiej by było zobaczyć i odejść.
    Pozdrawiam serdecznie :)
  • o nim pseud rok temu
    Agrafka "To aż zbyt piękne, naprawdę, łatwiej by było zobaczyć i odejść."

    Mój ulubiony cytat ;)

    "Martwiłem się ostatnio, ponieważ nie mogłem uwierzyć w to piękno. Ale teraz w końcu zrozumiałem:
    pod wiśniami są zakopane zwłoki! Musimy być o tym przekonani. " Motojiro Kajii
  • Agrafka rok temu
    o nim pseud Nie znam oczywiście Autora, dziękuję.
    "Dzisiaj znów dzień i zapytasz, skoro zaświeciło
    słońce, czy możemy odkopać Ellę i się z nią pobawić.
    Leży pod śliwką, na którą lubiła się wspinać"
    AF str. 259 "Kruca fuks-haiki"
    Śliwa mi chyba dzisiaj zakwitła ;-)
    Czytałam, że są takie już cmentarze, że zakopuje się prochy, sadząc jednocześnie drzewko, bardzo podoba mi się ten pomysł, tylko chyba zabrakłoby miejsca na te drzewa ;-)
    Akurat moje mamy i tata leżą wszyscy tuż pod drzewami i dla mnie też jest chyba tam miejsce, pod kasztanem. Mama nadzieję, że drzewa nikt nie zetnie jeszcze jakiś czas.
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie Ciebie i Twoją wiśnię :-))
  • Dekaos Dondi rok temu
    Agrafko↔Jakby o pewnych... przeciwieństwach splecionych. Ładne dni czasami trudniej dopasować do nastroju,
    gdy zupełnie inny. Przeciwności bywają "bardziej żywe" ale i trochę oczarowania nie zaszkodzi:)
    Pozdrawiam?:)
  • Agrafka rok temu
    Tak jak mówisz Dekadosiku.
    A ja się cieszę, że juž prawie poniedziałek. Pozdrawiam serdecznie :)
  • Dekaos Dondi rok temu
    Agrafka↔Ojejku↔Co za ładna!→ przeróbka nicku mego:)↔Dzięki (:?:)
  • Pasja rok temu
    Japończycy są jednak bardzo udelikatnieni na naturę. W niej szukają odpowiedzi na niedopowiedzenia życia.
    Japoński zwyczaj podziwiania urody i zapachu kwiatów, zwłaszcza wiśni jest niesamowitym uwielbieniem dla lekkości bytu. Ulotność i przemijanie. Ładnie ujęłaś ten temat.
    Pozdrawiam
  • o nim pseud rok temu
    Pasja
    Japończycy udelikatnieni na naturę?
    Byli, gdyż obecnie to szkoda... Mówi o tym jap. przysłowie 花より団子, dosłownie „pierogi zamiast kwiatów”, czyli obecnie Japończycy, zamiast podziwiać kwitnące wiśnie, żrą i piją w cieniu ich koron, głośno rozmawiając o robocie. Pozdrawia :)
    Agrafka
    Co do tekstu, odpiszę Ci prywatnie, gdy tylko znajdę chwilę. Miłego tygodnia :)
  • Agrafka rok temu
    Proszę Cię bardzo, nie spiesz się. Dopiero w przyszłym tygodniu zaczynam pracę i mnie tu nie będzie. Pozdrawiam serdecznie :-)
    agrafffka3@wp.pl
  • o nim pseud rok temu
    Agrafka Przecież mam z Tobą kontakt przez "p..." Teraz spodziewaj się wszelkiego rodzaju spamu i innych podających się za mnie — przyjemnej lektory :)
  • Agrafka rok temu
    o nim pseud Dobrze, przez portal.
    Kto by chciał do mnie pisać, no proszę Cię ;-)
    :-))
  • o nim pseud rok temu
    nie tak
    ulotne piękno
    istotne

    pierogi i sake dla
    większości widzów
  • Rzeczywistość pokazana nieco zaczarowany, zamyślony sposób.
    Podoba mi się takie patrzenie na świat.
    Kłaniam się :)
  • Agrafka rok temu
    Dziękuję, pozdrawiam serdecznie :-)
  • LBnDrabble rok temu
    Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie na drabble.
    Wszystko znajdziesz:
    https://www.opowi.pl/literkowa-z-atylda-i-pasja-zapraszaja-do-a83552/

    Czas pisania do jutra [północ] Tylko sto słówek z ciekawym zakończeniem.

    Liczymy na ciebie!

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania