SSS

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://www.opowi.pl/plaskoziemcom-a81992/

Średnia ocena: 3.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Szpilka ponad rok temu
    Buuuuuuuu ? Nie wiem, o jaką Helenkę chodzi, przypomniała mi się Ordonka, która uratowała dzieci, wywożąc je z ZSRR, ale jej było Hanka, a raczej Maria de domo.
  • Noico1 ponad rok temu
    Sorry Szpilko. Odpowiedź niżej.
  • Noico1 ponad rok temu
    O, właśnie wróciłem z roboty, to odpowiem.
    Chodzi Helenkę Kmieć z Libiąża, urodzoną w Krakowie. Pięknie śpiewała. W wieku 26 lat zginęła zamordowana podczas napadu rabunkowego. Stało w styczniu 2017 roku podczas pracy w ochronce sióstr dębnickich w Cochabambie w Boliwii. Matura w liceum Wielkiej Brytanii, Inżynier technolog chemik, studia skończone po angielsku w Gliwicach, Absolwentka wyższej Szkoły Muzycznej wokal, stewardessa. Więcej można dowiedzieć się z Internetu.

    https://www.youtube.com/watch?v=n6fbCADIyyA
  • Abbie Faria ponad rok temu
    שמע ישראל Szema Israel
  • Szpilka ponad rok temu
    Noico

    Straszny dramat, zawsze szkoda osoby dobrej i inteligentnej ?
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Właśnie chciałem to napisać Helena Kmieć. Wyskoczyło mi w google o dziwo po wpisaniu frazy
    Helenka Bogumił Wikipedia
  • Noico1 ponad rok temu
    Akurat nie tworzyłem o niej strony. Inni, którzy ją lepiej znali, zrobili to lepiej.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Niedawno oglądałem film z 1986 roku - "Salwador", o przewrocie wojskowym w Salwadorze. Prawicowe szwadrony śmierci wspierane i szkolone przez USA dokonały licznych morderstw, min. biskupa Romero i zakonnic.
    Boliwia to nie Salwador, ale podobna śmierć.
  • Noico1 ponad rok temu
    To był zamach typowo polityczny, biskupa zamordowano przy ołtarzu, podczas odprawiania mszy. Podobno za nawoływanie do nieposłuszeństwa żołnierzy sił zbrojnych. Kk kanonizował Romero, konkretnie p. Franciszek, chociaż jak się wydaj p. JPII zachowywał wobec biskupa postawę niejednoznaczną, kojarząc go chyba, choć nie mam pewności, z lewactwem. Według mnie intencje miał dobre, tylko kojarzony był z wywrotowcami marksistowskimi, a jego kazania to była woda na młyn.

    Helenka zginęła w napadzie rabunkowym na ochronkę, która jeszcze nie była uruchomiona, ona uczestniczyła w szykowaniu ośrodka do przyjęcia dzieci, a później miała się zajmować opieką nad nimi. Pojechała tam z koleżanką. Podobno morderca podczas wizji uczestnictwa w wizji lokalnej się nawrócił, gdy powiedzieli mu kogo zabił. Wszyscy, którzy znają Helenkę domagają się ogłoszenia jej świętą.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Noico1 Tak jak prawie Jana Pawła drugiego oraz skutecznie ks. Popiełuszkę.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Papieża chciano zabić podobno za nawoływanie społeczeństwa polskiego do nieposłuszeństwa wobec dyktatury komunistycznej - "Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi."
  • Noico1 ponad rok temu
    Abbie Faria bardziej okoliczności śmierci bp. Romero podobne do ks. Popiełuszki. Obydwoje wygłaszali niesamowicie sugestywne kazania. W obronie ludzi pracy, prześladowanych, biednych, ale ich przeciwnicy czytali z nich zupełnie co innego.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Noico1 Poszli w ślady swojego Mistrza. Błogosławieni czystego serca...
  • Noico1 ponad rok temu
    Abbie Faria największy problem jaki JPII miał z tamtejszym klerem był jego wyraźnie lewicowy przechył, czego najlepszym przykładem jest obecny papież, Franciszek. Całkiem zlewaczały, niemal komunista, sam się tak nazwał. Gdyby go przerzuć na parę lat do sowietów, i by go przeczołgali po Syberii, by zobaczył czym jest bolszewizm, czy współczesne lewactwo do czego zdolne, szybko by się z tego wyleczyli. Ale w Ameryce Łacińskiej to taki lokalny koloryt. Powstało nawet określenie tamtejszego Kościoła, że głosi teologię wyzwolenia, coś jak mesjanizm wyznawany przez Mickiewicza. Zaprzęganie Kościoła wprost do polityki. JPII nawet to potępił. Dla mnie akurat bp. Romero to bohater, ale odniosłem wrażenie, że niekoniecznie dla wszystkich.
  • Grain ponad rok temu
    Noico1 Teologia wyzwolenia.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Noico1 Czym się różni nauka Jezusa zawarta w Ewangeliach od nauki lewicowych ideologów, że oni pragnęli na siłę zabierać bogatym i dawać biednym, przy okazji kradnąc i rozbijając się po świecie w luksusach. Jezus nakazał rozdać ubogim jedynie temu bogaczowi, który do niego sam podszedł. Komuniści i lewicowcy sami wyciągają łapy po uczciwie zarobione przez ludzi pieniądze i majątek w postaci nieruchomości.
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Noico1 On nie tylko nazwał siebie komunistą, lecz także Jezusa Chrystusa. Trzeba się modlić o uwolnienie od złego dla kapłanów.
  • Noico1 ponad rok temu
    Abbie Faria jednak komuniści lubią się przylepiać do Jezusa, manipulując faktami lub po prostu je przeinaczając.
  • Noico1 ponad rok temu
    Grain, coś źle napisałem?
  • Abbie Faria ponad rok temu
    Noico1 Nie. Komuniści nie lubią Jezusa, bo on przyszedł aby dać świadectwo prawdzie. Komuniści posługują się kłamstwem, złodziejstwem i zbrodnią. Władca ciemności jest ich bożkiem.
  • Noico1 ponad rok temu
    Abbie Faria, owszem, nie lubią, ale czasem próbują się podpinać pod niektóre tezy z ewangelii, właśnie takie, jak rozdawanie majątku przez "bogatych" - "biednym". Niestety, jak słusznie zauważyłeś, Jezus nawoływał, żeby czynić to dobrowolnie, z potrzeby serca, oni zaś kradną, albo rabując pod przymusem, łącznie z zabijaniem właścicieli, a bardziej cywilizowana odmiana lewactwa, poprzez nakładanie progresywnych podatków, domiarów i innych danin niszczących ludzką inicjatywę, dławiącą chęć do pracy i twórczego rozwoju.
  • Grain ponad rok temu
    Noico1, nie. Ta nazwa pasuje i była używana.
  • Wrotycz ponad rok temu
    Pamiętam, z mediów się dowiedziałam.
    Smutek, szacunek i podziw dla Niej.
    Dobrze, że przypomniałeś.
  • Noico1 ponad rok temu
    Była niesamowita. W tylu miejscach się angażowała, Wrotuś. Żeby tak każdy chciał chociaż w 1/3, świat byłby rajem.
    Tu jest film, który dziewczyny zrobiły na kilka dni przed śmiercią Helenki, prezentuje ochronkę, którą pomagają urządzać siostrom.

    https://www.youtube.com/watch?v=NOgnhDw3K3s
  • Wrotycz ponad rok temu
    Dzięki, zajrzę.
  • Grain ponad rok temu
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Teologia_wyzwolenia
  • Noico1 ponad rok temu
    Dzięki, Grain.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania