Historia lubi się powtarzać

Wczoraj Moskwa, dziś Bruksela,

Najjaśniejszą poniewiera.

Czas bagiety chwycić w dłonie,

Eurokundli z kraju gonić!!!

 

Banda żuli i meneli,

nasz kontynent chce przecwelić.

Trzeba im powiedzieć dosyć,

walnąć pięścią między oczy.

 

Euroburdel czas powstrzymać,

ciotki spławić do Berlina.

A lewactwu co wciąż miesza,

zrobić jesień średniowiecza.

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (59)

  • skandal dwa lata temu
    Gniot
  • Narrator dwa lata temu
    Jakie bagnety? Obudź się; odsiecz wiedeńska dawno minęła, a i tak nic dobrego nie przyniosła.

    500 czołgów nie ma amunicji, co tam amunicji: żołnierzom brakuje pasty do butów, a wojskowych magazynów pilnują ochroniarze.

    Polska jest zbyt słabym krajem, a Polacy za bardzo skłóconym narodem, żeby decydować o własnym losie.

    Bierzmy przykład z Finów: byli wpierw pod zaborem szwedzkim, potem rosyjskim, a utrzymują dobre stosunki z obydwoma krajami.

    Historia się powtarza tylko dla silnych; drugi raz cudu nad Wisłą nie będzie. ☺️
  • Noico dwa lata temu
    Żyjesz w matriksie drogi Narratorze. Kto ci naopowiadał bzdur, że odsiecz wiedeńska nic dobrego nie przyniosła. Odsunęła zagrożenie tureckie też od naszych granic. Gdyby Turcy zajęli całą Austrię, a przypomnę ci, że okupowali całe Węgry, szybko zaatakowali by też Rzeczpospolitą, bo już z nami graniczyli na wielu tysiącach kilometrów. Nie mielibyśmy innego wyjścia, jak stoczyć podobną bitwę na naszym terytorium, może parę lat później, tylko z jeszcze mocniejszym przeciwnikiem. To, że wzmocniła Austrię, to druga sprawa. Jedno zagrożenie oddaliła, inne przybliżyła, jak to w życiu i polityce.

    I gdzie Finowie utrzymują dobre stosunki z Rosją? Owszem, muszą tolerować sąsiada, ale przecież wstępują do NATO, a zdecydowanie nie jest to gestem przyjaźni wobec Rosji.

    I nie wiem, dlaczego uważasz, ze Cud nad Wisłą się nie powtórzy, skoro już teraz mamy mały cud nad Dnieprem, któżby uwierzył, że Ukraina będzie się broniła przed kolosem pół roku. Poza tym, mało chyba znasz historię, bo gdybyś znał lepiej, to wiedziałbyś że wielokrotnie w historii narodów działy się rzeczy niemożliwe i zaskakujące. Polecam ci transmitowany przez tvp1 serial Bolivar. Przy wszystkich jego wadach, bo jest miejscami stylizowany na brazylijską operę mydlaną dla znudzonych gospodyń domowych, pokazuje olbrzymią role jednostki w społeczeństwie. Praktycznie jeden człowiek wyzwolił niemal cały kontynent spod dominacji hiszpańskiej.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    >>>> Kto ci naopowiadał bzdur, że odsiecz wiedeńska nic dobrego nie przyniosła.
    Austriacy w nagrodę za odsiecz wiedeńską 100 lat później zrobili nam rozbiór. Polska powinna zawrzeć sojusz z Turcją i uderzyć wspólnie na Rosję, a później Prusy, w myśl zasady: wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. To była nasza ostatnia szansa. Turcja to jedyny kraj, który nie uznał rozbioru Polski. Ale ślepy katolicyzm zgubił Polaków.

    >>> I gdzie Finowie utrzymują dobre stosunki z Rosją?
    Na polu gospodarczym i politycznym, a to że wstępują do NATO niczego nie zmienia, jedynie świadczy o rozsądku i zapobiegliwości Finów.

    >>>> I nie wiem, dlaczego uważasz, ze Cud nad Wisłą się nie powtórzy
    Bo nie było cudu w roku 1795, ani 1830, ani 1863, ani 1944, można wyliczać długo. Wiara w cuda jest dla słabych, co nie potrafią prowadzić polityki zagranicznej z korzyścią dla własnego kraju, ani budować silnego państwa.

    >>>> mały cud nad Dnieprem,
    Masz na myśli utratę Donbasu? Ukraina zostanie zaanektowana przez Rosję, a Europa zachodnia nie kiwnie palcem. Polska pójdzie na drugi ogień i USA nie kiwną palcem. Nie wiesz na ile cenią tam Polaków, a tym bardziej Ukraińców i jak bardzo pragną za nich umierać.

    Żyjesz w utopijnym świecie znanym jedynie z książek czytanych wybiórczo, wedle własnych upodobań.
  • Noico dwa lata temu
    Drogi Narratorze, kto mógł przewidzieć wówczas, co wydarzy się sto lat później. Nie żartuj, i nie konstruuj wydarzeń z przeszłości z wygodnego fotela. Uderzyć z Turcją na Rosję. Dobre sobie. Sam w sobie pomysł niezły, podoba mi się, ale kompletnie nierealny. Gdyby Turcja zajęła Austrię, moglibyśmy być nie jej sojusznikiem, ale wasalem co najwyżej, bo bylibyśmy kolejnym krajem do podbicia. Wtedy odsiecz wiedeńska była jedynym realistycznym ruchem, jakim mogliśmy wykonać, żebyśmy sami nie zostali podbici. Zauważ, że Turcja bez przerwy zagrażała nam na wschodzie.

    Owszem, Turcja stała się naszym sojusznikiem, gdy już kompletnie nic nie znaczyła. To o czym piszesz, stało się w czasach konfederacji barskiej, Turcja ze względu na sytuację w Polsce rozpoczęła wojnę z Rosją, którą przegrała.
  • Noico dwa lata temu
    Tu masz fragment z jednego z moich tekstów o Pułaskim i konfederacji barskiej. We wrześniu 1768 roku Turcja wypowiedziała wojnę Rosji, która została zmuszona do redukcji kontyngentu stacjonującego w Rzeczypospolitej.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Sojusz z Turcją to niemożliwość, ale każde inne rozwiązanie oznaczało ze względu na położenie geograficzne zgubę dla Polski. Wzrost potęgi Rosji to również kres otomańskiego imperium. Dziś Turcy plują sobie w brodę — mogliby mieć pół Rosji i granicę z Polską na Dnieprze, ale oni woleli uderzać na nas i teraz żałują.

    Zwróć uwagę, że religia nie musi iść w parze z polityką zagraniczną. Podczas wojny trzydziestoletniej katolicka Francja walczyła z katolicką Austrią i Hiszpanią, żeby ograniczyć wpływ Habsburgów. Podobnie w III Wojnie Północnej Polska sprzymierzyła się z luterańską Saksonią przeciwko luterańskiej Szwecji.
  • Noico dwa lata temu
    Narratorze dochodzisz do całkiem słusznych konkluzji. Turcja była państwem autorytarnym, nie miała wewnętrznej opozycji, czy szarogęszącej się magnaterii zdradzającej kraj. A mimo wszystko upadło jej imperium. U nas można to zwalić na demokrację szlachecką i liberum weto, ale w Turcji tego nie było. Do rozumu przyszli już po utracie większości terytoriów, podobnie jak Polacy. Mieli szczęście, że od Rosji oddzielało ich morze Czarne, bo pewnie inaczej podzieliliby los innych podbitych muzułmańskich terytoriów, typu Kazachstan, Armenia, Krym. Woja o której piszę wyżej wywołana jesienią 1768 roku była dla nich ostatnią próbą odbudowy imperium, ale niestety było już za późno, a Rosja zbyt się rozrosła terytorialnie i była silniejsza.

    Oczywiście, że Polska zawierała sojusze z różnymi państwami, w czasie Potopu to był pierwszy nieformalny sojusz z Turcją, która przysłała nam na pomoc Tatarów, którzy właśnie walczyli m.in. w Prusach. Sięgając do czasów dawniejszych, Witold swoją potęgę zbudował na czambułach tatarskich sprowadzonych z Krymu. Do dziś w Trokach, byłem i widziałem, pełno zabytkowych domów tatarskich z obowiązkowymi trzema oknami od frontu. Jedno dla rodziny, drugie dla księcia, trzecie dla Pana Boga;))) Napisałem że nie znasz historii, bo nie znasz, inaczej wiedziałbyś, że nawet pod Grunwaldem polskie wojska wspierały oddziały tatarskie, czyli muzułmańskie, co wykorzystywała m.in. propaganda Wielkiego Mistrza przeciw nam. Dziesiątki przykładów mógłbym ci podać zawierania sojuszy z państwami o innych religiach.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    Jestem pełen podziwu dla Twojej znajomości historii, tym bardziej nie rozumiem czemu zniżasz się do tak (wybacz za określenie) brukowej krytyki rodem z PRL, jak w tym wierszu? Nie szkoda na to marnować talentu i czasu?

    Odnoszę wrażenie, że tak długo i uporczywie zwalczałeś (przynajmniej w słowach) system PRL, iż nie potrafisz bez niego żyć i dlatego obecnie zwalczasz „lewacką ideologię”, której nie ma. Używasz terminu „lewacy”, jak kiedyś używano terminu „żydzi i cykliści” — przyczyna wszelkiego zła.

    Czy zauważyłeś, że ludzie urodzeni po roku 1980, nie zawracają sobie w ogóle czymś takim głowy? O czym to świadczy?
  • Noico dwa lata temu
    Narratorze, takich ludzi, którzy nie interesują się otaczającą ich rzeczywistością Orson Wells nazwał chyba w swojej powieści Elojami. To takie miłe zatykać sobie uszy i oczy na rzeczywistość, stając się doskonałym niewolnikiem systemu, prawda? Mnie takie podejście nie interesuje. Poza tym jest też wielu ludzi, których te sprawy interesują, bo nie zamierzają ulegać lewackim bandom, które zamierzają ich podbić kulturowo i mentalnie i sprowadzić do poziomu przygłupów. Banda neolewaków, Gramsci, Spinelli, wcześniej Makrs nakreśliła sobie program kulturowego podboju świata, a ciebie to nie interesuje, paradne. Nie interesuje Cię, co ktoś zamierza zrobić z Tobą, twoją rodziną, znajomymi? Paradne. Możesz przecież w tym czasie słuchać "muzy", oglądać filmy na "Neftlixie" i udawać, że problemu nie ma. Ale Twoi ukochani przywódcy, oni interesują się historią i wyciągają wnioski. A Ciebie urodzonego po 1980 he, he, nie interesuje kto i jak zamierza tobą rządzić.
    To po co ta banda się tam zjechała do grobu zaplutego komucha i składała kwiaty, jak myślisz?
    SPOTKANIE PRZYWÓDCÓW NIEMIEC, FRANCJI I WŁOCH U GROBU WŁOSKIEGO KOMUNISTY. „WIEMY, SKĄD SIĘ WZIĘŁA UNIA”

    https://kresy.pl/wydarzenia/spotkanie-przywodcow-niemiec-francji-i-wloch-u-grobu-wloskiego-komunisty-wiemy-skad-sie-wziela-unia/
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    No cóż, mamy różne zdania na ten temat.

    Nie przekonasz mnie, a ja wzajemnie, nie będę przekonywać Ciebie i na tym to zostawmy.

    Życzę dobrej nocy. ??
  • Noico dwa lata temu
    Narratorze, również życzę dobre, choć u nas dopiero popołudnie, a u was prawie dwudziesta trzecia.

    Na zakończenie tylko dodam, że Turcja w znanym dziś nam kształcie to twór stosunkowo nowy. Jeszcze w 1410 nie było takie państwa na mapie, a tam gdzie ona dzisiaj jest było chrześcijańskie, prawosławne Cesarstwo Bizantyjskie. Czasy po opanowaniu półwyspu przez plemiona tureckie i zniszczenie stolicy Biznacjum Konstantynopola, współczesnej stolicy ottomańskiej, były burzliwe. Przez pierwsze dwa stulecia istnienia tego agresywnego państwa jakieś próby dogadywania się między nimi a Polską były skazane na porażkę.

    W wolnej chwili napiszę coś na temat ideologów współczesnych lewackich miłośników uciśnionych "mniejszości".
  • pansowa dwa lata temu
    Tak właśnie wygląda twórczość grafomana i plagiatora, drukowanego na kontynentach, którym się emfatyczna gwiazda zachwyca. Szkoda nawet komentować.
    Zaraz pozmienia bo już raz zmienił tekst.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Żule i menele to chyba raczej ci prawdziwi polacy, patrioci. No i zmieniona jest zupełnie ostatnia strofa zdaje się. Ale niepoprawność polityczna i język nienawiści podoba się.
    Za bagnety dłonią, ha ha. Nawet karabinów nie mają ?
  • Noico dwa lata temu
    Welebor, kto jak kto, ale Ty najlepiej powinieneś wiedzieć, co oznacza pojęcie "licentia poetica" i rozumieć metafory.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico może masz rację, ale "bagnety w dłoń" to trochę śmieszne. Może lepiej "czas nam szable"? No i ci lewacy to nie żule, może umysłowi, ale to należałoby zaznaczyć.
  • Noico dwa lata temu
    Pobóg Welebor zaznaczyłem w pierwszym wierszu na ten tamat, że umysłowi. Choć widać, że nie wiesz skąd się wzięło lewactwo w Polsce. To byli żule, złodzieje powypuszczani z więzień, którzy po wojnie zagrabili majątek odebrany właścicielom i się wzbogacili. Teraz to trzecie pokolenie już.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico no tak, zwracam honor, po uważnym przeczytaniu. Tylko, że ja pamiętam, że w pierwszej wersji było coś inaczej... A tak wogóle, to co uważasz za prawicę w Polsce? Bardzom ciekaw.
  • Noico dwa lata temu
    Chyba takiej nie ma w Polsce. Coś co udawało prawicę w Polsce stoczyło się do poziomu centrowej, umiarkowanej lewicy.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico uff, to nie ma niebezpieczeństwa, że wywiozą mnie do Berlina albo innej Bruxeli ?
  • Noico dwa lata temu
    Nie ma obaw, w Polsce nikt nie prześladuje nikogo. Zwalczanie i krytykowanie agresywnej ideologii lewackiej, podobnej do tych ze zjazdów nsdap mieści się w całkiem innej kategorii.
  • Lotos dwa lata temu
    Polska, Polska ponad wszystko, na czele z Kaczyńskim i Macierewiczem, niech husaria rusza, Putin już drży ze strachu.
  • Noico dwa lata temu
    To akurat nie ten temat, ale niech ci ziemia dźwięczna będzie za ten komentarz dobry człowieku.
  • Lotos dwa lata temu
    Noico a tak na marginesie, to te urodziny Hitlera w lesie pod Wodzisławiem były czy nie? Bo jakoś nie odpowiadasz jednoznacznie.
  • Jacom JacaM dwa lata temu
    ??? ukrzyżowana ruska onuca ???
  • PisarskiPlastuś dwa lata temu
    "Historia lubi się powtarzać", zaiste, choć również i w tym przypadku mamy do czynienia z powtórką: krwawą rewoltą. W kwestii budowy nie jest ona tragiczna (rym ostatni jest bardzo "do rytmu), ale również wyrazenie "cioty" meh.
  • Noico dwa lata temu
    To raczej kontrrewolucja przeciw homoterrorystom. Chodzi po prostu o przywrócenie naturalnego porządku rzeczy, który lewactwo od początku swojego istnienia usiłuje kwestionować.
  • PisarskiPlastuś dwa lata temu
    Noico Co rozumiesz przez "homoterroryzm", bo jeśli masz na myśli dyktat poprawności politycznej uciszajacej wszystko co naprzeciw niej to jeszcze ujdzie, ale np. Marsze Równości same w sobie nie są niczym złym (chyba że znajdzie się ktoś kto ma nie po kolei i wyciągnie jakiś antykościelny czy antynarodowy transparent, hasełko etc.)?
  • Noico dwa lata temu
    Właśnie to, o czym piszesz, próba narzucenia całym społeczeństwo za pomocą olbrzymiej propagandy medialnej, terroryzmu państwowego, prawnego obrzydliwych wartości kultywowanych przez mikroskopijną, nic nie znaczącą część społeczeństwa. Ten terror przejawia się na różne sposoby. Wieleby o tym można pisać.
  • PisarskiPlastuś dwa lata temu
    Noico czy "cioty" zatem to nie mowa o po prostu homoseksualistach, tylko o tej machinie?
  • Noico dwa lata temu
    PisarskiPlastuś znaczenie tego wyrazu jest chyba powszechnie wiadome.
  • PisarskiPlastuś dwa lata temu
    Noico Pytam, bo często warto to odróżnić. Homoseksualiści to po prostu normalni ludzie, którzy żyją pośród nas
  • Noico dwa lata temu
    Mam na myśli lewacką ideologię, pisałem o tym wcześniej, banda z sierpem i młotem walczyła wcześniej o "prawa" robotników i chłopów, teraz zapałała wzmożoną miłością do wszelkiego rodzaju odchyleń próbując robić z Bogu ducha winnych ludzi, żyjących w szponach różnych grzechów, uciśnione mniejszości. Wielokrotnie publikowane były w sieci wypowiedzi różnych homoseksualistów, że nie życzą sobie takie agresywnej reprezentacji. Podobnie jak wiele kobiet nie życzy sobie, żeby reprezentowały ich nawiedzone feministki uzurpatorki. No ale lewactwo jak pijawki próbuje się podczepiać pod byle co.
  • Noico dwa lata temu
    Tutaj napisałem o podmianie proletariatu na rzecz jakichś wydumanych przez lewaków, uciśnionych mniejszości. Śmiechu warte te lewackie rewolucji, prowadzone zgodnie z zaleceniami bolszewika Gramsciego, którego największą boleścią było to, że nawet rewolucja proletariacka w Rosji, w której wymordowano sto milionów ludzi, nie zmieniała świadomości społecznej.

    https://www.opowi.pl/dzien-wstydu-a77366/
  • Lotos dwa lata temu
    Noico czy dlatego Hitler jest Ci bliski ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Lotos Niezłe pytanie. Nie pamietam zlego slowa o Hitlerze ze strony jegomosci.
  • Lotos dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie A jak na mnie wyjechał kiedy opublikowałem wiersz "Auschwitz ".
  • Noico dwa lata temu
    Lotos tobie to kury szczać prowadzać, a nie wiersze pisać, lepsze miauczenie kota od twojego wiersza.
  • Lotos dwa lata temu
    Noico hahaha...
  • Lotos dwa lata temu
    Noico No, ale w końcu obchodzono te urodziny Hitlera w lesie pod Wodzisławiem czy nie?
  • Noico dwa lata temu
    Lotos przeloguj się na Starszego Woźnego, sprawiałeś lepsze wrażenie.
  • Lotos dwa lata temu
    Noico Dlaczego nie odpowiadasz na pytanie?
  • Lotos dwa lata temu
    Noico Zapewne jesteś fanem Hitlera.
  • Noico dwa lata temu
    Lotos bełkot lewackich śmieci mam w nosie;))))
  • Lotos dwa lata temu
    Noico No to sąd skazał dziennikarzy TVN?
  • Lotos dwa lata temu
    Noico Dlaczego jesteś fanem Hitlera?
  • Noico dwa lata temu
    Lepiej wąchać gnój niż czytać lewacką poezję.
  • pansowa dwa lata temu
    Lotos Dobrze wiesz dlaczego nie odpowie ;)
  • Lotos dwa lata temu
    pansowa zapewne sam brał udział w obchodach urodzin Hitlera.
  • pansowa dwa lata temu
    Miarą człowieczeństwa i humanitaryzmu jest stosunek do mniejszości, powiedział znany psychiatra Jung?
  • Grain dwa lata temu
    Miarą debilizmu rozwydrzonego lewactwa i nie tylko jest stosunek do większości.
  • pansowa dwa lata temu
    Grain Sprzęgło się popsuło?
  • Grain dwa lata temu
    pansowa, twoje komentarze od dawna są już co najmniej nieestetyczne, łagodnie mówiąc
  • pansowa dwa lata temu
    Grain jednak popsute.
    Idź do mechanika, a w zamian załatw sobie balkonik na mózg?
  • Grain dwa lata temu
    pansowa, łapiesz się tego jedynego, co pod ręką i w nadmiarze czyli gówna
  • pansowa dwa lata temu
    Grain Fakt, jesteś nic niewarte gówno, ale to ty mnie wiecznie zaczepiasz, a ja nie lubię smrodu.
  • Grain dwa lata temu
    pansowa, odpowiedziałem na komentarz, bez osobistych wycieczek , a wyszło jak zawsze z chorej głowy
  • pansowa dwa lata temu
    Grain Wal się popaprańcu i szukaj mechanika oraz przejrzyj allegro.
    I odpieprz się ode mnie, bo zostaniesz tylko z balkonikiem.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    To chyba trzeba zgłosić do odpowiednich służb i zafundować autorowi wakacje w pokoju bez klamek...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania